14 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

14 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Ne ay eşrinisa 11929 | — Milyon amma, 25 mi 100 mü?! Emanet fen heyeti müdürü diyor ki: Yeni köprü asma olursa Süley- maniye ile Şişhane arasında kurmak lâzımdır Liman Şirketi müdürü Hamdi B. de: Mevzuubahs olan şey böyle garip bir köprü değildir, diyor. ii Sayei günün birinde köprü asma olursa Karaköyle-Eminönü arasında nakliyatı temin edecek feribotlardan bit odasının geçen O haf- | bu meselenin tetkikini reis vekili “Ştimanda Gazi köprüsünün | Necip Beye tevdi etmişti. Dün kendisile Ticaret ki Asma i İdin olarak yapılmasını temenni ya Ankara yeni ve asri binalar kazanıyor. || || raftan görüşen bir İr takı; bezi | e : rtakrir verilmiş ve odada | mubarririmize Necip Bey henüz Bü günkü sayımız can Ilk istasyon Sivas vilâyetinde mera- simle açıldı Ankara, 13 (Vakıt) — Kayseri - Sivas hattının Sivas vilâyetinde ilk istasyonu olan Gemrik istasyonunun küşat merasimi tezahüratla yapıl - mıştır. Merasimde Sivas valisi nutuk irat etmiş, halktan büyük bir kalabalık bulunmuştur. tetkikatını etmek olduğunu söylemiştir. Diğer ta Emanet heyeti fenniye müdürü: Ziya Bey ödamn bu ! temennisine mukabil şunları söyle miştir; — Benim kanaatime göre asma il köprü. 60 milyon “lira ila değil 100 milyon lira ile bile yapık maz. Asma köprü yapılınca iki köprünün de. asma olması icap eder. Asma köprü yapmak için ona tasavvur edildiğiçdeğ > daha fazla bir irtifa vermek icap eder. Be yazıt kulesinin irtifa 0 metredir. İ Şu halde yeni köprü asma olursa Süleymaniye ile Şişhane. arasın- da inşa edilmek Jâzm, gelir. O zaman tramvay hatlarını.da değiş- tirmek icap edeceğinden bu ke dar büyük bir masraf ihtiyar kabil olmaz. TAR tarafı düncü sayıfamızdadı) Öevlet mahallesinin inşaatı ilerliyor. ia m Yüzde elliniz kazanacaksınız >“. VAKIT, sizin için hem eğlenceli, hem faydalı bir tali oyunu « tertip etti. Yeni şekilde intişara başladığımız evelki günden itiba- — — | wren 'bir ay içinde gazetemize yillik abone yazılmış olan, yahut © gikiden abone olup ta yeni şekilde -intişarımızdan sonra abone- “lerini yıllık olarak yenileştiren karilerimiz arasında noter huzu- İİ sile bir kur'a çekeceğiz, bu suretle kur'aya ithal edilmiş olan Ankarada inşaat faaliyeti mütemadiyen devam ediyor, hükümet merkezimiz gittikçe güzelleşiyor. Mina ya imiz resim, yakında Ankarada yükselecek olan asrın en son terakkilerine göre yapılmış bir ai, göstermektedir. Bu bina Yansen plânı mucebince Ankarada inşasına başlanılan devlet mahak “karilerimizin yüzde ellisine mükâfat isabet edecek, bu karilerimiz ilk sençnin primi gazetemiz tarafından tediye edilmek üzre 500 liraya Sigortaya konulacaktır. VAKIT tarafından sigortaya yazdırılmış olan karilerimiz abonelerini hitamında tekrar tecdit ederlerse gelecek senelere ait primleri de gazetemiz ödeyecektir. Çok ka- zanmak ihtimaliniz kuvvetlidir, iştirak ediniz; hem gazetenizi her gün ayağınıza gönderilmiş bulacaksınız, hem de tallinizi tecrübe etmiş olacaksınız. “Edgar Kine, İstanbulda er” İN © dikeri hastane olarak yapılacaktır. Bu mahallede daha birçok ehenimiyetlt binalar bulunacaktır yam. — — | İnş Gömakale yünün siyaseti tanımaz adam Mp asker ilyarder) İzmirde 15 yaşında bir fakir kiz, erkek (kıyafetinde ça | ışırken yakalanmış ve iyi bir yere hizmetçi olarak verilmiştir. Başından bir çok felâket geçen erin hayatı liler £ Yici haberler meli bayat Orsa, başka çare bulamadığını beyan İ etmiştir. Nazmiye ismini taşıyan bu müteşebbis kız erkek kıya fetinde uzun müdddet kahveci * çıraklığı yapmıya muvaffak ol mesi | “muğla, Hehir ve memleket haberleri | ve dünya üzerinde kimsesiz kalan bu kızcağız hayatını kazanmak için Pek nefis bir hikâye Erkek kızl (5 Yarın: . Kesatlık Muharrtri : Reşar Nurt Fransız zuhlır “Edgar Kine, ve sef'ne sücaris Fransızların Edgar Kine gırkılısı | dinsine Selimiye kışlasından me dün sabah saat 9,45te limanı. | kabele edilmiştir. 7 , mıza gelmiştir. Gemi limana gi: | o Geminin kumandanı A. Bennus di rerken şehri selâmlamış, ve ken- ' saat İlde Vali vekili Muhiddin