19 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

19 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

, —— 2 — VAKIT. — 19 Teşrinisani 1929 ken ufak bir korku hissederler. Taşlar ve hayaletler Yukarda bahsettiğimiz yolcu kafilesi yavaş yavaş bu türbe önünden geçerken nereden geldiği belli olmıyan ve biribirni takip eden taşlar düşmiye başlamıştır. Ve bu taşların arkasindan da kelen örtünmüş gibi baştan başa beyazlar giyinmiş iki haynlet peyda olmuştur. Bu hayaletler yolculara doğru ilerlemişler ve ne yapacaklarını şaşıran yolcu - lara taarruz etmek istemişlerdir. Yolcular tetimdat etmiye başla - mışlar, fakat bu seslere muka - bele eden olmamış, yalnız or. mandan iki beyaz heyalet daha inmiştir. . Bundan sonra tehlikeli bir mücadele başlamıştır. Yolcuların her biri bir tara'a dağılmış, kaç- mak mı, mukabele etmek mi lâzım geldiğini tayin edememiş» > ne yapacaklarını şaşırmışlar. Emsalsiz bir tesadüf Polis dördüncü şube müdürü Sadettiri bey "İstinye merkezini teftiş için İstanbuldan otomobil ile hareket etmiş ve tam bu saatte tekin olmıyan türbe civarına yetişmiştir, Tabancalar çekiliyor Sadettin B. karanlıkta eli ta» bancalı bir adamın otomobile doğıu geldiğini görünce, taarruza uğrayacağı vehmile tabancasını çekerek: — Dur, kimdir o,.. Diyerek meçhul adama teveccüh etmiş, fakat bu adamm: —, Aman bir yanlışlık olmasın, , bu Kâmil, İstinyeliyim, yolda | hırsızların Otaarruzuna üğradık, mukabf'esi “üzerine tabancasını “yerine koymuş ve vak'a hakkında kendisinden izahat (istemiştir. Kâmil B, telâş ve heyecan içeri sinde ve bir solukta şunları an- latmıştır: beşs beyaz örtülü. Tabancaları var, biçakları var. Yolculardan birini biçakla yaraladılar, ihtimal ki şimdiye kadar ölmüştür bile. Bu sözler üzerine Sadettin B. Emirgâna dönerek orada polis kuvveti almayı lüzumlu görmüp tür. Polis kuvvetleri yetişiyor Sadettin B. Emirgândan bir kısım memur almış, İstinyeden de VAKIT ın tefrikası: 7 Günden güne şayanı mem- nuniyet bir surette artıyor İzmir, 8 (A.A.) — İzmir mintakâsının halı ticareti tevessü etmektedir. 1927 senesinde yal - mz ecnebi limanlarına sevkedilen halılar 1 milyon 105 bın 343 lıra kıymetinde idi. Geçen seneki ihracat miktarı ise takriben 4,55 milyon lirayı bulmuştur. Bu se - peki halı imalâtından memlekete 5 milyon Hira dahil olacağı tah- min edilmektedir. a vak'a yerine kuvvet ; önderilme sini emretmiş, yarım saat zarfında polis kuvveti İstinye ormanını abluka etmiş, kısa bir taharriden sonra Hamza Hüseyin, Refik Hakkı, Hasan Arif yakalanmış, Kara Mehmedin de kaçmış oldu- ğu anlaşılmıştır. Mehmedin İstinye sırtlarında çilek tarlaları içinde bir külübe- si varmış, Bu külübe aranmış ve Kara Mehmei te burada ya- kalanmıştır. Yol (kesicilerin © üzerinde beyaz örtü falan bulunmamış, yalnız beyaz mintan giydikleri ve eeketlerini çıkarmış oldukları görülmüştür, Üzerlerinde bir Laz bıçağından başka ellâh ta bulun- mamıştır. Maahaza hem örtüleri, hem de silâhları Kara Mehme- din kaçırmış olması da muhtemel görülmektedir. Haya st halinde yol kesmiye cüret eden bu hırsızlar Adliyeye sevkedilmişlerdir. ““Bekir sıkı B.nediyor? “Buraya kadar bizim takikate mızın neticesini yazdık. Bir de taaruza uğıyan Bekir Sıtkı Beyin ağzından vak'ayı dinleyin: Bekir Sıtkı B. diyor ki; İstinye fabrikasının arka- sında Ahmet Hacim Beyin yanın- da bekçisi Arnavut İbrahim Ağa ile beraber çıktım. İstinye sirt- larında peştemal ve yatak çarşaf- larına bürünmüş adamlar önü- müze çıktılar. Arnavudu altlarına aldılar, ben eilâhını çektim, bozukrmuş, kurşun almadı. Deniz kenarma kaçtım. Sonra Polis dürdüncü şube müdürü Sadettin B. geldi, ale celbetti ve bizi kurtardı. Yazan: Hüseyin Rahmi Avnüsselâih — Efendim bun- da hiç pürüz yoktur. Pürüz sözü- nü bahsi bulandırmak için çıka- li pahalılık vardır iyorlar. Toklar a EA gidiyorliği. yoktur iddiasın- , Uzaktan bir ses: — Meseleyi iyi kavramadınız. Pahalılık var mı, yek muyu açlık var mı yok mu şekline çevirdi. niz... Çünkü açlık pahalılığın ne ticesidir. İhtiyar — Lâfın terazisini gene tamam getiremedik. Şimdi bura- da açlık yoktur. Demek ki paha. lıhkda yoktur. Avnüsselâh — Ağniya mantı ğına göre böyle olacak.. burada şöyle bir karın doyuruş iki lirayı geçmekle beraber pahalılığı kabul edemiyeceğiz, çünkü tokuz. İkinci genç ws Tok açın balim den bilmez. Avnüsselâh — Ve ebediyen bilmemelidir de.. İhtiyar — Neden ? Avnüsselâh — Sebebi basit... İhtiyar — Anlıyalım... Avnüsselâh — Efendim şimdi ben burada tıka basa karnım şişirdim İhtiyar — Afiyet olsun.. Avnüsselâh: — Bu temenninize bütün toklar namına teşekkür & derim. Açlar namına da protesto... Birinci gönç — Bu ne demek? Avnüsselah — Yediğimiz lok- malarda açların gözleri kalıyor. Şimdi burada böyle tatlı tatlı atıştırdıktan sonra biribirimizi afi- yetlediğimizi mideleri porsumuş bu bedbahtlar duysalar kıyamet kopar. İline goy yapa ea Esra A İ SONHABERLER | Halı ihracatımız Kont Volpi Hz. memleketi- mizden ayrılırken... Görmüş olduğu hüsnü kabulden derin şükranlarla bahsediyor Ankara, 18 (A.A)— Ahiren memleketimize gelerek avdet eden İtalya hükümeti sabık Maliye nazırı Kont Volpi Hz. memleketimizi terketmezden evvel Başvekil İsmet Paşa Hazretlerile Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beyefendiye atideki telgrafları göndermişlerdir; © Başvekti İsmet Paşa Hamelerine Memleketinizi terketmeden evvel en hâr ve minnettar hissiyatı sadıkanemin kabulünü zatı devletletinden rica ederim. Hariciye vekil: Tevfik Rüştü B'yena Hazretlerine Volpi Mazhar olduğum unutulmaz hüsnü kabulden dolayı minnettar - liğımı ve samimi dostluk hislerimi bir defa daha zatı devletlerine iblâğ eylerim, Faşetmek cürmile maznun olanlar hâküm giydiler Ankara 18 (Vakıt) — İmalâtı harbiye amelesinden olup esrarı askeriyeyi faş cürmile hududu- muzdan kaçacakları sırada yaka- lanan İsmail ve Şerifin muhake- meleri bitti. İsmail 15, Şerif ya- şının küçüklüğünden dolayı 9 ay hapse mahküm oldular, Müstakil nahiye Tam teşkilâtı 23 nohiye feş- kil edildi Ankara, 18 (Vakıt) — Koi nya dahilinde merkezde Hatitomek;”|” Yanmaobruk, Akşehirde Tuzluk- çu, Turgut reis; Kadınhanında, Sarayönü, Kurthasanlı, Seydişe- hirde Belviran, Ereylide Zanapa; Karamanda Kilbosan; İlisna, Bu- cakkışla ; (Bozkırda Hocaköy, Ahırlı; Ermenakte Kazancı; İlgın- da aşağıçığıl; Beyşehirde Ma- mastır, Hadımda Gezer, Cihanbey- lide Suluklu isimlerinde tam teş- kilâtlı 23 nabiye teşkil edildi. Bu münasebetle Cihanbeyliye merbut Yunak nahiyesi Akşehre, Konya» ya merbut Mürselefendi nahiyesi Cihanbeyliye nakledilmiştir. onlar yiyemiyorlar diye biz | de aç mı duralım? Avnüsselah — Haşa durmıya- lım.. Nasıl ki durmıyoruz.. Etrafın açlığını duydukça bir nevi tuhaf teessürle artan iştihamizı memnun edinciye kadar fezla yiyelim. Yalnız bu şişkinliğin üzerine ye- mek lâkırdısı etmiyelim. Öyle bir işba halindeyim ki artık kulaklarım yemek lâkırdısına, burnum mutfak kokusuna tahammül edemiyor. Açları düşünüp de bu tokluğu- muzun zevkini bozmakta ne mana var? biz de meseleyi müsbet telâkki edenlere iltihakla pahalı- lık ve açlık yok der, işin içinden çıkarız. İçtimaiyatta imanın, iti- kadın büyük rolleri vardır. Rız- kı maksuma inanmıyan kâfirdir vesselâm.., Açların tesellileri bu- dur. Allah vermeyince kullara nasıl kabahat bulabiliriz? Bu sözler etrafındakiler tara- fından enine boyuna tefsir edil. mekte iken Avnösselâh ellerini yıkamağa gider gibi bir tavurla masadan kalkarak (lokantanın sokak içine çıkan arka kapısından PVAŞi  Volpi rı askeriye Muallimler Ders senesi içinde değiş- firilmiyecek Ankara 18 (Vakıt) — Maarif vekâlelince ders senesi içinde muallimlerin bir mahalden yk bir mahalle nakledilmemeleri hal kında bir tamim yapılmaktadır. Emvalı metruke M. İsmail Hakkı B. memuriye- fine iade edilecek Ankara, 18 (Vakıt) — Arzuhal encümeni sabık İstanbul Emvali metruke müdürü İsmail HakkıB.in memeriyetine' iadesine karar ver- miştir. Adli; e evrak müdürünün muhakemesi bitti | Ankara, 18 (Vakıt) — İrtikâp- tan maznun ve mevkuf Adliye evrak müdürü Hüsnü Beyin mu- hakemesine devam edildi, müd- del umumi iddiasını yaptı. 210 ve 230 uncu maddeler ile tecziye- sini istedi. Muhakeme müdafaaya talik olundu. , Karşıyaka nahiye oluyor İzmir, 18 (A, A.) — Karşıya kanın nahiye haline ifrağı kararı üzerine mülki teşkilât ihdasına başlanmıştır. YE Solra: başında; kalan © ihtiyar ile genç müşteri, garsonun getir- diği hesap puslasının kabarıklığı önünde şaşalayarak sorarlar! — Bu ne? Garson acayip bir tebessümle; — Efendim yediğiniz yemek- lerin yekünu.. — Kabil değil bu kadar tut- maz... — İşte liste, işte fiatlar, işte yenip içilenler. ' Yeniden hesap yapılır. Beylerin yediklerinden dört buçuk lira bir fazlalık görülür.. İhtiyar — Zatefi porisyon fiat- ları gayet yüksek.. bir de yüzde on garson bahşişi. sonra müşte- rinin dalgınlığından istifade ede- bilmek için bir de bu yolda zammiyat katâkullisi... Garsun — Hayır katakulli kabul etmeyiz efendim... Yanınızdan kalkıp giden arkadaşınızın yedik- lerini niçin hesaba katmıyorsunuz? — Giden delikalı bizim tanı- dığımız bir insan değil. — Sizinle beraber geldi. Sof- Ez İrikâp maznunu “ yazıldığı öğrenilmiştir. İ fırlar. Şöyle düşünür © lar, İlâçları götürüp -2 Ankarad. İstimlâk Kanununun ' Meclisten istend Ankara, 18 (Vakıt) — rada yapılacak yeni maha bataklık arazinin istimlâki nunun meclisten tefsiri iste tedir. Hava kulüpi Yakında teşki ediliyor | Hangi meydanların seçi bu hafta belli olacak Istanbul, İzmir ve Bursadâ kili mukarrer sivil tayyare leri için faaliyete geçilmek redir. Kulüplere tahsis edil üzere tetkik edilen meydanlar kında Ankarada Tayyare ce: umumi merkezine mufassal r! gönderilmişti. Merkezi umum! günden beri Ankarada altı içtimalarına başlamıştır. Bu içtimada görüşülecek sail meyanında meydanlar # lesi de vardır. Bu mün umumi merkezin seçeceği F danlar bu hafta içinde belli caktır. Bunu müteakip hava K leri derhal teşekkül edecek, faaliyete başlanması ilk bab mümkün olacaktır. O vakte ki meydânların tesviyesi ile m olunacaktır. iu Hava kulüplerine büyük ehemmiyet verilmektedir, İkinci tabı haberi nere? e çıkmiş 2 Dünkü sabah refiklerin biri gazetelerin ikinci tabı Polis müdürlüğünün hoşun mediğini, bu hususta talim melerin tetkiki ile bir © alınmasının . düşünüldüğünü maktadır. Bu meseleyi tahki tik. Gerek Polis, gerekse W böyle bir şeyi aklına bile 83 memiştir. Refikimizdeki 4 polis erkânından birile arasında geçen kısa bir muhaveresinin - tamamile anlaşılması yüzünden © dan konuşuyordunuz.. “ Mücadelenin perdesi Nihayet kabak garsonun “ patlar.. lokantada bu sürerken Avnüsselâh döner, şapkasını giyer, bast” alır.. yapılan ilâcın parasını iki yüz elli kuruş. gt Avnüsselâh, Atıf Beyin eczacıya uzatarak: : — Beyfendinin kartım! Eczacı kartı bir senet mında kabul eberek, — Peki efendim.. Mukabelesile deftere Pİ “isi “kayıd eder. o Avnüsselâb — Besbedava karnım! sızıltısızca “lokantada Eczacıya verilecek par3)" | tarafını da cebe pi Bu sabah bana ş899 in b rine teveccüh etti. Tali gk tuflarına karşı bü ceb olmakta iyi es ge” insaniyeti de elden 9 dır. Viz çöle bir sevi veda ” f