19 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

MÜTHİŞ İNTİKAM! Trabzonda bir baba ile oğlu öldürüldü Kadın, çarşafının altından bir bıcak çıkardı ve bir anda.. Trabzon 17 (
 Yunan sefiri geldi Sefir Ankarada yeniden müzakereye başlıyacak Sefir bugün muhtelit mübadele komisyonundaki yunan...
 Rizede bir muhtarın evi bomba ile uçuruldu Muhtar kaçıp kurtuldu zevcesi evle beraber parçalandı Rize 17 (Hususi) — Dün gece
 Afganistanın yeni kralı Nadir Han bir beyanname neşretmiştir. Beyannamenin başlıca muhteviyatı şunlardır: Yakında bir milli
 İrakın başvekili kim olacak ? Irak hükümet merkezi Bağdat şehri şehrinini umum? manzarası Bagdat 18 (Hususi) — Irak | Sait
 Vatandaş! Bir milletin kurtulması için ilk temel taşı, okuma yazma bilenlerin artmasıdır. Halk mektepleri bunun için açıldı.

Esnafa sorar- sanız, cezalar haksız, onlar haklı... BİAKŞAM beledıyo "’lıdş'! Sene 12 — No 3988 SALI — 19 Teşrinisar Si Bir milletin kurtulması için ilk temel taşı, okuma yazma bilenlerin artmasıdır. Halk mektepleri bunun için açıldı. $ | Okuma yazma bilmeyen kaç vatandaşı millet mekteplerine ödemiş olursun! Yunan sefiri geldı Sefir Ankarada yeniden müzakereye başlıyacak Sefir bugün muhtelit mübadele komis- yonundaki yunan memurlarından izahat alacak Yunan sefiri zevcesi ve yeni konsolos Yeni yunan sefiri M. Polihron- yadis ve refikası dün (Tevere) | şehrimize - gelmişlerdir. Yeni sefir rıhtımda mübadele komisyonu yunan heyeti tarafın- dan istikbal edilmiştir. M. Polihronyadis - gazetecilere bir kaç güne kadar Ankaraya vapı Bagdat 18 (Hususi) — Irak başvekili Abdülmuhsin beyin in- Hiharı dolayısile kabinenin ya sa- bik başvekil Tevfik Süveydi bey devam olursan, İrak hükümet merkezi Bağdat şehri şehri Ve yahut harbiye nazırı Nuri paşa İ yi ettirmeye muvaffak bu mühim maarif gideceğini ve itimatnamesini Reisi- cumhur Hz. ne takdim ettikten sonra müzakereye başlayacağını ve ancak İstanbula avdetini mü- teakip izahat vereceğini söyle- miştir. Âyni vapurla şehrimiz Yunan (Devar ifede) ini umum? manzarası Sait tarafından teşkil edileceği kuvvetle şayidiu. Bagdatta sükün hüküm sürüyor İntihar eden başvekilin cenaze merasimi yapıldı. Merasimde bü- | bir halk kitlesi bulundu. | kamını kol: | kıyafete MÜTHİŞ İNTİKAM! | 'Trabzonda bir baba ile oğlu öldürüldü Kadın, çarşafının altından bir bıcak çıkardı ve bir and: Trabzon 17 ( Hususi) — Dün Trabzonda feci bir cinayet oldu. Bir baba ile oğlu öldürüldu. Pu- lathaneli bir köylü bundan bir müddet evel köyünde bir cinayet işlemiş ve jandarmanın eline geç memek için Trabzona kaçmıştır. Trabzonda “yerleşen bu adam dün oğlu ile beraber tarlada ça- hşirken. bir çarşaflı kadın yanla- rına yaklaşmış ve bunları lâfa tutmüştur. Çarşaflı kadın Bi rininin altından büyük bir bıçak çıkarmış ve bir anda hem babayı, hem oğlunu kanlar içine iştir. Mecruhlar bir ölmüşlerdir. Çarşafın Pulathanede — öldürülen nti in bu aralık pele- içinde adamın oğlu olduğu ve almak igi lam intikam hissi ile köyi 'den kalkârak buraya gelmek 15 saat yayan yürümüştür. Katil Rizede bir muhtarın evi homb_a!le_uçuruldu Muhtar kaçıp kurtuldu zevcesi evle beraber parçalardı Rize 17 (Hususi) — Dün gece sabaha karşı Güzelköy karyesin- de muhtarın evinde — muhtarın yattığı odanın penceresinden içeri atılan iki bombanın infilâkıyle muhtarın karısı vefat etmiş ve ev de berhava olmuştur. Bu ca- navarca hadisenin failleri şiddetle takip edilmektedir. Muhtar vak- tinde kaçıp kurtulmuştur. Ağır ceza mahkemesinde Dün Ağırceza mahkemesinde 3 kız bozma, T ırza taarruz 3 filişeni davası rüyet edilmişti Altıncı hukukta — son- iki zarfında 68 dava rüyet edilmiştir. Birinci ve ikinci cezada 35 davaya bakılmıştır. Bugünkü hava Yeşilköy —rasat —merk. hava ekseriyetle Tutlu geçecektir Rüzgâr şark ve şimal istikamatinden esecektir. Dün gece azami hararet 17 dereceydi, sabahleyin 9 olmuştur. 500 lira kıymetinde istediğiniz eşyayt bizzat seçe- rek, parası bizim tarafımızdan verilmek üzere, büyük bir mağazadan almak- istiyorsanız Her gün 3 üncü sahifedeki ku- ponu kesip saklamayı unutmayınız. Piyango tafsilâtı 9 uncu sahifededir. malümata göre bugün Nadir Hanın Afganistanın yeni kralı Nadir Han bir beyanname neşretmiştir. Beyannamenin başlıca muhteviyatı şunlardır: Yakında bir milli meclisi kebir divani muhasebat ve sansur da- iresi teşkil olunacaktır. Efradı halk arasında hukukça müsavat olacaktır. Milliyet, sınıf ve nesil farkları gözedilmiyecektir. Umum — hükümet — memurları rüşvet almıyacakları ve alacakları kında tahlif olunacaklardır. Müskirat imali ve istimali mem- nu olup mütecasirleri şiddetle tecziye olonacaktır. Serhoşluğu ve tecziye edilecektir Müskirat memnuiyeti ecnebilere şamil değildir. Afganistanın ec- nebi devletler ile münasebatı Amanullah zamanındaki gibi ola- caktır. Afgan hükümeti Âfganis- | tanın istiklâline riayet edecek devletler ile eski münasebatı iade etmek istiyor. maaş ile iktifa edecekleri hak- | görülecek —memurlar derhal tart saat evel sormalıydınız! danın beyannamesi Yeni kral halka müsavatı hukuk vadediyor —— — Rüşvet alanlar şiddetle cezalandırılacak siyaseti hariciyede tebeddül olmıyacak nazırına telgraf,telefon ve posta muvasalasını yeniden tesis için talimat verilmiştir. Efganistan ticaret ve ziraatının inkişaf ettirilmesine fena halde muhtaçtır, Efgan hükümeti İn- giltere, İran, Rusya, Amerika, Almanya ve diğer devletlerle ticaret muahedeleri aktedilecektir. İska Kanalları ıslah olunacah ve yenileri yapılacak ve demir Şoi Gi Afgan hükümeti sanayi ve maş | vifin halk arasında tamimine bi yük ehemmiyet veriyor. Büyük milli meclisin içtimaını müteakik hükümet bunlara dair projeler teklif edecektir. Milli meclisin — intihabı - eski usülde ceryan edecektir. Meelisin reisi halk mümessilleri tarafından intihap olunacaktır. Başvekil dahi intihap edilecek ve tayini kralın tasvibine tabi bulunacaktır .- Başvekil kabineyi teşkil ve nazırları krala takdim edecektir .