19 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

19 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Yeni bir yıldız Sesli filmin Amerikada fazla revaç bulması üzerine, geçen sene M. U studyosunda başlamış olan SİYAH GÖK filmi ikmal edile- miyerek yarıda bırakılmıştı. Siyah gök filminde büyük mu- vaffakıyet gösteren Detty isminde bir genç kız, artisler arasında hayli dedikodu uyandırmıştı. Detty Nevyorkta üçüncü sınıf tiyatrolarda hizmetçi rolünü yap- kta iken, bir gün nasılsa H Kivata gitmiş ve orada tanıdığı bir artist delâletile M. V. filim şirketine girmiştir. Detiy'nin bütün kabiliyetlerin dne ziyade nazarı dikkati celbeden meydana çıkan bu yeni meziyeti sayesinde ihya edilmiş ve tiyat- rolarda hizmetçi rolüne çıkan genç kız sesinin güzelliği yüzün- den yeni yıldızlar arasına karış- mıştır. Sinemada iflâslar Son zamanlarda sinema kum- panyalari arasında bazı iflâslar başlamıştır. Meşhur Rus yıldızı Olga Çekva kendi hesabına filim çeviriyordu. Nihayet bu cazip kadın iflâs et- miş beş parasız kalmıştır. Mulen Ruj mümessilesi şimdi / başının çaresini aramakla meşguldür. Bundan başka - ecnebi memle- ketlerde rus filimi göstermek mak- satı ile teşekkül eden Derusa filim kumpanyesi de iflâs etmiştir. Derusa şirketi rüs ve alman sermayedarlarından müteşekkildi. Derusa şirketinin borcu iki mih- yon İirayı geçmektedir. Bu şirke- ti iflâsı Moskovada büyük bir heyecan uyandırmıştır. Sesli filimde çok muvatfak olan Dooti Sebastian Ester Ralstonun başsız bir kadın beykeli vardır. Genç sinema ârtisti bu heykelin kendisine uğur getirdiğine kani olduğu için daima yanında taşımaktadır. | Sinema sahifemizi takip eden | | karilerimiz. arasında bir mü- sabaka açtık. Karilerimizden soruyoruz : Kadın ve erkek Gelecek — cevapları — tasnif ederek ençok rey alan kadın ve erkek” sanatkârlara rey ) verenler arasında kura çeke- | ceğiz. BİRİNCİYE :- Güzel bir ak büm içinde başlıca artistlerin “resimlerini, İKİNCİYE : Arzu ettiği si- nemada bir loca bileti, | — ÜÇÜNCÜYE: Arza etti; sinemada iki koltuk vereci | Cavaplar “Akşam, — sinema mubarrirliğine gönderilmelidir. (| Elbise parası Son günlerde iştihar eden sine- ma yıldızlarından (Biliy Delney) sinema yıldızları arasında en zi- |yade ehbise parası veren bir ai fistır. Mis Biliy'nin son çevirdiği (Aşri sevdalılar) filminde 20,000 dolarlık elbise faturası ödemiştir. | (Yıldızların renkleri Artistler yüzlerini nasıl degiştiriyorlar? Holivutta son zamanlarda, ar- tistler arasında renklerini degiş- tirmek modası, âdeta bir nevi hastalık halinde taammüm etmeğe başlamıştır. Yüzünün derisi'çok beyaz olan (Laura La plante) Amerikada cilt mütahassıslarından bir doktora ilracant ederel. yüzünün derisin iraz sertleşmesini ve renginin de açık buğday. rengini almasını istemi; Doktor, bu güzel kadının arzır sunu bir ay zarfında isafa muvaf- fak olmuş - ve sinema - yıldızı bu neticeden çok memnun olmuştur. Bu badise Üzerine Holivutta artistler arasınde yürlerinin-renk- lerini değiştirmek modası terakkı etmiş ve yıldızlardan bir çokları doktora müracaatle - renklerinin değiştirilmesini istemişlerdir. olivutta artistler arasında ta- ammüm eden bu hastalık halk arasında da intişar etmeğe baş- lamıştır. Doktora müracaat edenler ara- sında beyazlaşmak istiyen esmer- lerin adedi daha fazladır. Stüdyolara girmek! Amerikada sinema stüdyoları her kese kapalıdır. Buraya artist- lerle memurlardan ve gazeteci- lerden başka kimse giremez. Bir çok meraklılar stüdyolara girmek için akla, heyale gelmiyen hileler apıyorlar. yolardan birine bir kadın gelmiş ve kedisini Norma Şererin ter- in kalfası diye — tarıtarak bohça ile içeri girmek istemiştir. Kadının - telaşından — şubhelenen kapıcı sıki bir istievaptan sonra kendisinin bir milyonerin kızı ol- duğunu anlamıştır . limde çok muvattak olan Rut Şawerton -Geçen hafta Holivutta etüdyar — —