19 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

19 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 Akşan Panama kanalı gelip geçen gemilere dar gelmeğe başladı Bunun için Amerikalılar milyonlar Panama kanalinden büyük bir Panama kanalı, yer yüzündeki kanalların en mühimlerinden biri- dir Bilhassa Panam kanalının bü- yük bir ticari ehemmiyeti vardır. Her gün bu kanaldan yüzlerce gemi girip çıkmaktadır. Son zamanlarda - seyrüseferin fazlalaşması - dolayısı ile Panama kanalı gelen gemilere dar gelmeğe başlamıştır. Bunun için şimdi Pa- 'nama kanalının genişletilmesi şünülmektedir. Kanalın genişletil- mesi için bir kaç şirket talip slmaetr. binlerce lira sarfı ile erA sarfile kanalı tevsie karar verdiler nama kanalının genişletilmesi ame- liyesi senelerce sürecektir. Bu ameliyat esnasında seyrüsefere halel gelmemesi için lazım gelen tedbirler alinacaktır. Panama - kanalında gemilerin gelip gitmesi için büyük, muaz- zam kapaklar vardır. Bir vapur, bir kanaldan diğer kanala geçmesi için bu büyük kapaklar kapanır. Kanalın içindeki su yükselir ve su ile beraber yükselen vapur ı,n,..ımııcık genişletilecektir. Pa-| kümetler akladikdir. Zencilerin hakimiyeti devam ediyor Yer yüzünde harpten, sonra başlayan zenci bakimiyeti halâ devam etmektedir. Bilhassa Pariste zencilere rağbet pek ziyadedir. Paris barlarının hemen hepsinde verciler çalışmaktadır. Bunlar her gece yüzlerce frank küzanmakta ve sonra bu paraları Parisin eğlence — hayatındaki en' güzel kadınlarla birlikte yemektedirler. Bu vesile ile fransız gazeteleri tik vapuru geçerken Vakıa kanal Panama cumhu- riyeti dahilindedir. Lâkin kanalın iki tarafındaki “erazi Amerika cemahiri “müttehidesine terkedil- miştir. Kanalin - tesviyesinde Panama cumhuriyeti ile Cemahiri mütte- bide hükümeti müştereken çalışa- caklardır. İngilizlerde yaptıkları bir mu- ahede ile Süveyş kanalının etra- fındaki araziyi elde etmişler ve bu sürette kanala hâkim olmuşlardı. Amerikalılar da bu gürette hareket ederek Panama | kanalıcın iki tarafını almıştır. Dol bol takılmaktadır. Bund: ir çok beyaz kadınlar zenci erkekleri beyaz erkeklere tercih etmektedir. Denilebilir ki Paris kadınları bir kara sevdaya tutulmuşlardır. Anadoluda “Ak$am, Amasya, 15 (Hususi) — Ana- | dolunun manzara itibarile en gü- 'zel, en girin yeri neresidir. bilir misiniz? Amasya.. Hakikaten bu güzel şehir leta- fet ve manzara - itibaile -Anado- lunun incisi denilmeğe âyıktır. Son zamanlarda Amasya etra- fındaki bataklıklarda kurutuldu. Bu kurutma ameliyesinde sonra Amasyanın manzarası bir. kat daha güzelleşti. neola Yen aa moycudu, vardır. Bu kırk yedi hastanın - yedisi İstanbullu, kirlk tanest de taşralır dir. Ayakta tedavi edil ların yekünü eki elliyi“-bulmaktadır. Anadolu incisi: Amasyâ Elma toplama! mevsimi Amasyanın en gi zel ve tatlı mevsimidir Anadolunun incisi Amasyanın manzarası Son — zamanlarda —Amasyada bir çok yeni inşaat göze çarp- maktadır. Her — yerde temel atılması, bir çatınm ö mesi, bir duvarın tamirile meş- gul olunmaktadır. Amasyanın — bir tek ihtiyacı vardır. O da gece hayatı. Haki- katen Amasyada saat dokuz olur olmaz dükkânlar kapanmakta ve herkes yatagına çekilmektedir. Pek faideli bir müessese Daülkelp tedavihanesinde 47 hasta var her ay İ50 kişi ayakta tedavi ediliyor meden beri hastahaneye gelen hastaların hiç biri koduz alâimi göstermemiştir. |Buda aşıların ve tedavi usüllerinin ne dereceyo kadar müessir olduğunu göstere mektedir. - Hakikaten has! vede gayet muntazam bir. tedavi tarzı takip edilmektedir.