18 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Hafta tatili günü değişiyor Deveran 'eden şayiaya göre hafta tatilinin cumadan pazara | tahvili için Ankarada kuvvetli bir
 Yunan sefiri Bu akşam geliyor Ankaraya nezaman gidecek Yunan sefiri M. Polihronyadis talimatı hamilen bu akşam Loyit...
 Rüşvet alanlar Ve verenler hakkında şiddetli bir kanun hazırlanıygr Rüşvet alanlar ve verenlerin takiplerine dair Adliye...
 Cuma günü bakkallar cemiyeti içtimaında azadan bazıları zabitai belediye memurları hakkında çok şiddetli sözler sarfettiler,
 Kıskanç âşık Metresini ve âşıkını yaraladı Nişantaşında Diğerbekçi sokağında oturan komisyoncu Reşat bey metresi olan Şükriye
 İrak başvekilinin intiharından sonra Bagdatta kabine buhranı hâd bir safhaya girdi Abdülmuhsin beyin sebebi intiharı henüz

T TA İ NN RLRE a DeD D aa aaan a aa NaNİANAAN SADA AAA Posta idaresi bizce enemin bir müessesedir. Çünkü insan icabında oraya parasını, malını, kapalı bir zarfla ailesinin es- rarını tevdi eder... Fakat. AKŞAM «« Bugünkü gazetelerde şö le bir havadis vardı: İçinde para bulunan mektup İstanbul pastanesinı açılarak içindekiler çalınmıştıt, Sene 12 — No : 3987 PAZARTESİ — 18 Teşrinisani 1929 ea —a kirle Flııil-ıı:'_— Esnaf mı yoksa emanet mi haklı? Muhiddin B.in cezalar hakkında mühim beyanatı Kabahatı işleyenler kendilerine mal etmezler. Kokmuş yumurta ve saireyi Cuma günü bakkallar cemi, timaında azadan bazıları zabi- yelediye memurları hakkında çok şiddetli sözler sarfettiler, ve zabitai — belediye esnafı haraca - kestiklerini ettiler. Esnaftan bazılarınn yaptıkları hile ve yolsuzluklar ”- hakkında belediyenin seri ve müessir ceza- lar vermesi gayet tabiidir. Ancak zabitai — belediye — memurlarının esnafı lüzumundan fazla tazyık ettikleri, bir günde ayni” adama 4 defa ceza yazdıkları da bil- mukabele iddia olunuyor. Bugün mütekabil i kında izahat almak karririmiz şehremini Muhiddin be- yi ziyaret etmiştir. Muhiddin bey diyarki: Bu kabahati yapanlarla ka- bahati takip edenler araşında ezeli bir davadır. Hiç kimse kabahati kendine maletmez. - Herkes - kendisinden memurlarının iddia | biz dükkânlara koymuyoruz ya! | bu . kabildendir. inde çok tevak- İstinaf selahiyyeti, nihayet idare heyeti derecei nihai- yede tetkik salâhiyeti usulu vaz edilmiştir. Yani ceza görenlere ber türlü müdafaa ve suhulet im- kânları - bahşedilmi tahriren tebliğat yapılır ve tahriren cevap vermek hakları verilmiştir. Çurük,kokmuş Yumurtalar kuratlu peynirler unlar elde ediliyor. Bun- ları gene sir yazıyorsunuz. Hadi- seler kabili-inkâr değildir, hepsi meydandadır. Bunların faili yok- mudur? Zabitai belediye memur- ları bir dükkâna zorla kurtbı pey- dir, acı, karışık yağ koymuyor- larya! Bunları ika edenler var, daki- bat durür mu? Zabitai belediye memuru hadiseyi yalnız tespit eder. Zabıtai selediye memurunun ceza tayininde *hiç bir sıfatı yoktur. Memur gördüğü cürmü tespit ve zabit varakası tanzim eder. Bu zabit varakasını merciine verir, rolü bundan — ibarettir. Cezayı encümeni emanet tayin Muhiddin B. eder. Zabit varakasında usül- süzlük varsa derhal iade, hatta iptal eder. Encümen zabıt vara- kasının kanuni mevzuata mutabr tini görürse 0 zaman mahiyetine | göre cezayı tayin eder;kabahatliye | tebliğ eder. Borçlu itiraz ederse, bu husustaki dosye bütün tefer- ile vilâyet idare heyetine eder. Bu noktai nazardan idare heyetile daima şiddetli nok- tai nazar farkları vardır. İdare heyeti gayet bitaraftır. Buna rağmen suçlu ceza gö- rürse ben ne yapayım? Bir ceza varakasını resmen bir tek memur tanzim edemez. Ya iki memur olacak ve ya şahitler bulunacaktır. Sonra esnaf aleyhinde ceza ver- mekte memurun menfaati yoktur. Eğer örtada memurun bir sui istimali menzuubahs ise bu teklife | maruz kalan / derhal bunu - bize haber vermelidir. Bunlar birbirine bağlı şeylerdir. Bu, ehemmiyetli surette kontrol edilmektedir.,, Hava bugün Nasıl? Yeşilköy merkezinden verilen malümata göre bugün hava kısmen açık kismen bulutlü olacaktır. Rüzgâr şimal ve şark arasından esecektir. Sıcaklık düne mazaran artacaktır. Gece hararet 19 dereceydi. Sabahleyin 12 dere- ce olmuştur. rasat İhtiyacınız olan, arzu ettiğiniz her nevi eşyayı bizzat kendiniz seçerek büyük bir mağazadan alabilirsiniz. Parasını gazetemiz verecektir. Bunun için, 3 üncü sahifenin alt kö- şesiundeki kuponu her gün kesip sakla- mak kâfidir. iralık eşya piyan- gomuza ait tafsilâtı 9 uncu | > sahifede okuyunuz. GEADRTD Bugün , 12 sahife GeŞ Yunan sefiri Bu akşam geliyor Anka- raya nezaman gidecek Yunan sefiri M. Polihronyadis talimatı hamilen bu akşam Loyit Triyestinonun Fevere vapuru ile şehrimize geliyor. Yeni sefir şeh- rimizde bir kaç gün kalarak yu- mübadele murahhaslrile temas mübadele meselesinin vaziyeti ha- yarası hakkında malümat aldıktan sonra ağlebi. ihtimal perşenbeye doğru Ankaraya gidecek ve Rei- sicamhur. Hz.ne - itimatnamesini takdim ettikten sonra muallâk meselelerin halli müzakeresine başlayacaktır. vıkara 17 ( Telefon) — Yeni Yunan sefiri perşembeye yahut gelecek hafta içinde itimatname- sini Gazi Hz. ne takdim edecek- tir. Onu müteakip müzakeratın halli için hariciye vekili il Hafta tatili günü değişiyor Deveran 'eden şayiaya göre hafta tatilinin cumadan pazara tahvili için Ankarada kuv. vetli bir cereyan vardır. Rüşvet alanlar Ve verenler hakkında şiddetli bir kanun hazırlamıyor Rüşvet Aalanlar ve verenlerin takiplerine dair Adliye vekâle- tince yeni bir lâyiha hazırlanmak- tadır. Hazırlanan lâyiha mündere- catına nazaran herhangi bir. me- mura ait olursa olsun irtişaya müteallik bir mesele ve davaya doğrudan doğruya adliye vazıyet edebilecektir Vaziyete göre memurini muha- kemat kanununun © yoldaki bu maddesi tadil edilecek, yerine yeni şekilde bir maddei kamıniye vaz olunacaktır. Kanunun diğer hükümleri pek şiddetli olacaktır. Kanun yakında heyeti vekileye takdim edilecektir. Kıskanç âşık Metresini ve âşıkını Yaralıdı Nişantaşında Diğerbekçi soka- ğında oturan komisyoncu —Reşat | bey metresi olan Şükriye hanımın giderek kadınla birlikte Basralı İbrahim — bey isminde bir şahsı çakı ile bileğin- den ve kulağından /metresinide elinden ve göğsünden yaralamıştır. İbrahim bey Etfal hastahanı kadın zabıta doktoruna gönderil- miştir. Gerçe parmağından yaralı olan Reşat bey hakkında da tah- kikat yapılmaktadır. | Edgar Kine kruvazörü bu sabah İrak başvekilinin intiharından sonra Bagdatta kabine buhranı hâd bir safhaya girdi Abdülmuhsin beyin sebebi intiharı henüz anlaşılmadı İraktan — gelen son haberler Bağdatta şiddetli bir buhran hüküm sürdüğünü teyit ediyor. Siyasi fırkalar arasındaki müca- dele bilhassa İngiltere ile Irak arasındaki son muahede aktedil- diğinden beri fevkalâde şiddktlen- miştir, İrak başvekili Abdülmuh- sin beyin henüz anlaşılmayan sebepler inden — tabancayla intihar etmesi bu buhrana daha gergin bir şekil ve mahiyet ver- mimiştir, İrak başvekilinin intiha- rından beri 5-6 güngeçtiği halde henüz halefinin tayin edilmemesi buhranın şiddetine delâlet eder. Her halde İrakla siyasi fırkalar arasındaki rekabet ve münafe- retten çıkan bu buhranım nasil halledileceği cayi meraktır. Müntehir Abdülmuhsin Edgar Kine Kruvazör bu sabah lima- nımızdan hareket etti Beş günden beri limanımızda bulunan fransız mektep / gemisi Bir ihtiyar Kendini kuyuya atarak intihar etti — Dün gece sant 3 de Taksimde — Çaylâk sokağında oturan 60 ya- şında Armanak fena bir hastalık: ftan — müteessiren — kendini evin kuyusuna atarak intihar ef #saat 9 da limanımızdan bareket etmiştir. Hırsızlik vakaları köpek piyasasını fırla(ı;;ııî — Artık kalbimi çalamazsınız, bekçisi var!