19 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

19 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Tariht roman tetrikamız: 36 Yazar iskender Fahreddin Papsaar (Ayasofya) kilisesinde toplanarak, Kardinali tanımamağa karar vermişlerdi. (Luhkas Notaras) İmperatorun emrile papasların arasına girdi ve... «.«Türkler BİZANSI zaptetmek için hudutlarımızda kaleler inşa- sına başladılar..!» Lukas bu sözü (Ayasofya) da söyliyordu. O gün, Kardinal İzidor akşama İmperatorun emir ve arzularını kadar, Bizans kiliselerini - tetkik | tebliğe cesaret edemedi. etmekle meşgul olmuştu . Papaslar — heyecan — içinde , Kardi papas- | Kardinul e atıp tutuyorlardı. arzusuna | — Bütün bu muhalif papas züm- resinin — başında göze çarpıyordu. (Lukas Notaras) vaziyetin va- hametini anlayınca fikrini değiş- tirmeğe mecbur olmuştu. Mahfe- en yüksek yerine çıkarak şu izahatı verdi: — Hükümet çok müşkül yettedir. İmperator böyle bir lâftan memleket için büyük fay- ÇENADİYOS vermek istiyen papasların başında GENADİYOS vardı. 'on gün kadar geçmişti. Kostantin, Türklerle aktedilen dostluk muahedesinden zi miyet vermeğe başlamıştı. SEE T e SD G töğin Sdoreği Skrimdedir; Floransa meclisinden, arzu | Fakat, görüyorum ki, Kardinal | iniz Mmuaveneti göreceğinize | hazretlerine karşı — lüzumundan phe yoktur. fazla Aasabiyet —ve hassasiyet Demişt gösteriyorsunz! Bizansta mevcut İmperator, - Kardinalden — çok | butuün kiliseler tevhit esasına şeyler ümit ediyor ve onu mesa- | taraftardırlar. isinde muvaffak olması için her | — Etraftan: sahada serbes€ bırakıyordu. Kardinal — İzidor ( Ayasofya ) kilisesinden işe başlamıştı. (Ayasolya) kilisesi bir ibadet- hane olmaktan ziyade, o zamanın — Biz kabul etmiyoruz! Sadaları yükseldi. Papaslar yumruklarını sıkarak bağırıyorlardı. (Lukas) bir dakika süküt etti. bötün dini ve siyasi işlerinde | Papasların heyecanını teskin eb büyük z ve salahiyeti'olan | mek lâzımdı. - bir müessese idi. Ayasofya papas- Genadiyı ları, Kardinalın kiliseye girmele- — son sözümüz budur... Kabul rihe mani olmamışlarsa da dahil teşkilâtla alakadar olmasına ve diger papaslarla ayrı ayrı temasta | bulunmasına müsade etmemişlerdi. Kardinal İzidor bu hadiseden etmiyoruz! Diye bağırdı. (Lukas) mahfelden inerken ha- tırına mühim bir şey gelmiş gibi, bir dakika ayakta tevekkuf etti. çok müteessirdi. — Size, — devlet — esrarından Bu yüzden İmperatorla ( Aya- | bahsetmeme müsade eder misiniz? solya ) kilisesi - ruhani — heyeti | Dedi. arasında mühim ihtilâf ve muna- | — Herkes süküt etti. kaşalar zuhur etmişti. Kostantin bu hususta, kendi noktai nazarımı kabul ettirmek in bütün nüfuz ve kuvvetini istimale karar vermişti . (Lukas) 1 dinliyorlardı; — Evvela şurasını anlamak is- terim: Edirneye gidip gelen heyete ilimadınız var mı? — Evet... Agripasa itimadımız Lukas Notaras, — Ayasolyaya | Yürn gittiği zaman, orada bu ihtilâfın î';'“"' lüdi, SEL, derhal önüne geçecegini ümit Ö Hü deranla, aerau, ediyordu. — O halde size baber vereyim İmperatordan — aldığı — emrin | Ki - dedi - Türkler Bizansı zabt kilisede hüsnü tesir icra edece- | *€ teshir etmek için hudutları. Şölden emladi. mızda müthiş kaleler - inşasına başlamışlardı muahedesine danıyorsunuz! Papaslar, Tukasın kolundan tu- tarak aşağı indirdiler. Aktedilen dostluk (Lukas) 1 kilisenin içtima mah- T TREE feline kabul ettiler. O gün Ayasofyada — ikiyüzü mütecaviz papas toplanmıştı. Lukas, birdenbire böyle mü- him bir kalabalıkla karşılaşınca , | (Mabadi var) İdarehane inşası ak- TARERRRR LT aa aa ON AA 19 Teşrinisani 1929 e Akşam 500 liralık Kiymetli eşya piyankosu (AKŞAM)ın ÇOCUK DÜNYASI Küçük Karilerinden gördüğü rağbet dolayısıyla kendilerine Kiymetli eşya piyankosu şeklinde “hediyeler İ karar vermiştir. 500 liralık Eşya piyankosunda 83 kari- mühtelif — kaymetlerde hediyeler verilecektir. Birinciye 100 ikinciye — 30 Üçüncüye 20 ,, ve 30 ki 5 lira kıy- metinde eşya verilecek ve 50 kişiye de 200 iralık Şeker, Çikolata, vermeğe a göstereceğimiz büyük bir ma- ğazadan bizzat arzu / ettik- leri cinsten alacaklardır. ve Liralık kıymetli eşya piyankomuza — haşladık . e- HER GÜN Büncü sahifenin alt tara- fındaki - kuponumuzu kesip saklayınız ! Bu kuponları ne vakit gön- dereceğinizi ayrıca yazacağız. Kuponlar için Her gün ga- zetemizi takip ediniz. Piyanko hakkındaki fazla tafsilâtı bilâ- hara verceğiz. İstanbul dördüncü İcra memur- luğundan : Adapazarında belediye karşısında lokantada sakin iken elyevm mahalli ikameti meçhul Mehmet Zekâi efendi Yusuf efendinin simmettnizde alacağının temini için mahcuz olan İstanbulda Avrat pazarında Hob- yar mahallesi çukur çeşme soka- ği atik ve cedit 2 No. arsa bi müzayede yüz otuz yedi buçuk lirada talibi uhdesinde olup üç gün zarfında deyninizi tasfiye veya Tütün inhisarı umum müdürlüğünden: | kanmen tehir icrayı müstelrem Tütün inhisar idaresi Bahıkesirde inşa edilecek başmüdüriyet idare- hanesinin inşası kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Mezkür inşa- | ata ait proje ve şartname ve sairesi 15 lira mukabilinde verileceğin- den taliplerin idarei umumiye mimari şubesine müracaatla almaları, 've 30 teşrinisani 929 tarihinde saat 11 de zarflarını Galatada muba: yazt komisyonuna tevdi etmeleri. Gümrükler muhafaza müdüriyetinden Gümrük muhafaza müdüriyetine ait soba vaziyesi ve noksan olan boruların ikmali pazarlıkla münakasaya konmuştur. Münakasa ve iha- Jât kanunundaki evsafı haiz olan taliplerin münakasa gününden evel müdüriyetimizdeki şartnamesine ittilâ husulünden sonra münakasa gü- 'nü olan 23 Teşrinisani 929 Cumartesi günü saat 14 te müdüriyetimiz- 'de müteşekkil mubay'a komisyonuna dipozito akçelerile müracaatları. | bizzat itirazınız. olduğu surette müddeti mezküre zarfında 26-4744 numara ile müracaat dermeyan ve yahut itayi - takrir. etmediğiniz takdirde ihalei katiye ve muame- lei ferağıyenin icrası zımnında ta- po dairesine tebliği keyfiyet oluna- cağı malümunuz olmak ve son üç günlük ihbarname makamına kaim, olmak üzere ilân olum Sultan Ahmet Sulh Bir deyni ” mahkümbihin - temini istifası zımnında tahtı hacıze alı mp füruhtu mukarrer olan bir çift pırlanta küpe teşrinisaninin 21 inci günü saat 14 de Çarşıy kebirde Sandal bedesteninde bi müzayede füruht edileceğinden talip olanlarm memuriyetine müra- caatları ilân olunur. Charles Foley' hikâyeleri Fakat, ihtiyar, “bu delikten aca- ba yatak görünüyor mu ? ,, diye gözünü uydurup içeriye bakmak külfetine bile katlanmadı. Deliği: için delindiğini anlıyamadım. Yaptığı işe dair karısını haber- dar etmemekliğim için bana ten- | bihatta bulunmasını — bekledim Hayır! Tenbihat filân da vermedi. Bundan cesaret aldım. Monna Dolfa eve döndüğü vakit, onu, meseleden — haberdar — eyledim. onu sofanın bir tarafına - gizlice çeklim. Kapisını nasil deldiğimizi anlattım. | —Gözetlesin varsınl - dedi. - | Onun bizi gözetlediğini bilirsem Dâşikimin - koynunda - daha - fazla zevkiyap olurum. Yatakta yaptık- larımızı görsün de kapının öte tarafında çatlasın patlasın dey- yusl — Aman, gözetin, Hanımcığım! - dedim . - Deldiği — delikten içeriye bir tabanca ucu sokar da nışan alıp sizi vurursa ? — Omu?... Hah, hahl.. O mu silâha el sürecek ?1... Nerde o korkak büyücüde © cesaret?... Ömründe tetik çekmiş adam de- ğildir. Nışan almasını bile bilmez ! — Ya bu delikten içeriye elini sokup ta * kilidi açar; — içeriye girerse, Monna, bir kahkaha attı; —Bu kadar uzun ameleye hacet yokl! Şayet âşığım kahraman zabit Stampa'ıyla karşılaşmak — onunla boy ölçüşmek istiyorsa işte, oda- min anahtarım sana veriyorum. Kendisine götürüp teslim eti İçe- riye arzu buyurduğu vakit, teşrif etsin! Kadının maraza çıkarıp kocasın- bir simyağdnesi, v garip garlp hayvanlar akrepler, — yürasalar, simyalı Pa sızdırdığı. için, sibirbar, sasii çıkammyor. Lâkin, Dolfa, ba seför de, Stonpo - isimli bir zabile tutulmaştar ve servetini bu ada: ma yedirmeğe baş, hiyar. Sihirbarın na- sihatları, — kadınm üzerinde menfi tesir Tarakıyor. Delik, 0 gece, İnadına, âşik ğ odasma alaca: ği söyliyor; ©ör köksen mani Gi » diyin evdan çıkıyor. irbaz, burgü karısının yatak odası kaptsına büyük bir delik delişor: Ave ba İçerisini seyret mek içim mi ? Sihirbaz simyahanesinde meşgul olurken Tam anahtarı “yerden kaldırmış- tım ki, karşımda, büyücünün di- kilmiş olduğunu gördün.. Gene, âdeti vechile, bir kapı arkasından bizi dinlemiş kuş pençesine bem yen uzuntırnaklı ellerini uzattı: ve, anahtarı, elinde , koparırcası- na kaptı. “ Ne olacak acaba?,, korkuyor, hem de meraktan ölü- yordum. ? Sihirbaz bana bir işarette bu- lundu. Arkası sıra , simyahaneye gilmemi bildirdi. # Yürüdüm. Simyahaneye girince, bir ma- — sanın — — önündeki oturdu. Lâmbasımı yaktım. ç Her akşam, cifir - ve astılah meselelerile uğraşmağa başlamaz- dan evel, kendini unutup da hayvanları aç birakmamak bana : — Şunların yiyeceklerini ha- zırla! - emrini verdi. Gene aynı emri verdi. Ve, ben emrini - yerine getirdi, Bu esnada, merdivenlerde ayak sesleri duyudük. Gretto başını kaldırdı. Titredi Üzerimizde bulunan odada yani, karısının yatak odasında, kapı açıldı ve kapandı, Şimdi, orada, kişi dolaşıyordu. İhtiyarla nazarlarımız tesadüf etti. Bir an içinde aynı şeyi düşündük “ Stampo, geldi , İhtiyar, boğuk bir sesle deı — Kızl Gecko, nün — yem hazırlama! Geçkko, bu akşam ye- mek yememelidir. dan ayrılmak - iste belli idi, SldaA Ka L ü Anahtarı yere attı; ve ben igilip | Sihirbaz, müthiş intikamını gele- | de'onu yerden alncaya kadar, | cek nüshada almağa kalkışaçak, kayboldu. Mütercimi (Vâ - Nü) Devlet Demir yolları ve limanları 'Umumi idaresinden: Ankara - Kayseri hattının 242 inci km. sinde hazır kesilmiş balas- taın hat kenarına nakli 20/11/929 Çarşamba günü saat 10 da Anka- rada Devlet demiryolları malzeme dairesinde cektir. İştirak edeceklerin muvakkat temir pazarlıkla ihale edile- trinı bamilen ayni günde saat 10 a kadar münakasa komisyonuna müracaat etmeleri lâzımdır. Bu bapta fazla malümat almak isteyenlerin Ankarada malzeme | dairesine mürataatları lüzümu ilân olunur, © * aei Siaye K aai ğf