24 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

24 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

—— e 2. — VAKIT. — 24 Teşrinisan! 1929 “ VAKT,IN ŞEHİR VE MEMLEKET HABERLERİ ( Memleket haberleri Saatleri tevhit! | Akhisar yolunda Aiyon karahisarında her gün top atılacak Afyon karahisarında çikan Son haber relikimizda okuduğumuzu göre doğru ve tam «gat derdinin yalnız şehrimize münha- wa kalmadığı gösterdi. Ornda da saatle rig bir İirinden çok farkli alduğu ve ba Dun Geiyei hayat üzerinde intizamazıklara sebebiyet verdiği nazan dikkate nlmaak buna bir çare aranmış ve bölediye meclisi her gön öğle özeri İstanbul istasyonundan alınarak ayan İle bir top stürilmasına karar vermmigtir, e öl hisar belediyesi Sabık heyet ağu ceza mesine verildi Akhisar, 23 (Vaku) — Akhisar «bik belediye hevatınin vazifelerini #9 İstmal gelmelerinden dolayı verilen Mizumu muhakeme Okararı © evrakı mahkemeye verilmiş ve Sarohan vilâe yeti ağır ceza mahkemesinde sabık heyet azaslle sul iştimelle / likadar yirmiri mlitecaviz zate celp tesketeleri grlmişlir.. Muhakeme vhâyet metke- nde könuoyevvelın dokuzunda yapı leçaktr. Akhisar hadisesi tahkikatı Alkar, 23 ( Vak) — Akhinar İsaisesinde müşevvik olduğu anlaşılan Nostala B. hakkında ceza bakimi Âdil Karavezir B. taralından mevkufen mu- « ç Bikere * Taran verilmiş, bu karara Mustafa B. Türaz etmişur. Fakat ceza fer mahkemesinin o kararı (o Vilâyet ağır ceza mahkemesince tasvip edi'miştir. Bu husustaki fik vahkikata devam edilmektedir. C.Hlırkas nahiye kongreleri Cümhuriyet Halk fırkasının Ba- Kırköyü kazası nahiye kongreleri Bitmiş ve merkez nahiye idare he- yeti relsliğine İmadettin, Yeşilköy hahiye Idare heyeti relsliğine Vasfi, Mahmur Bey nahiye idare heyeti teisliğine Vehbi Beyler intihap VAKIT ın tefrikası: 1l Gene bir kam- yon soydular Hizmet refikimizde çıkan bir telgraf haberine nazaran Akhisar giden bir kamyonet, ber vakit soygun yapılan Kayiğlar boğazında döri mavzerli şekl taralından çevrilmiş ve yolcular kâm'len soyulmuştur. Kamyonete 15 yolcu bu- lunuyodu. Şekiler, sür'atle yoluna giden kamyonetin önüne ansızın çık: mişler ve arabayı içvkif etmişlerdir. Şakilerden birisi perde saklı duran Üç arkadaşının yardımıyla yüzü kapalı biri tarahından birer birer çıkanlarak öoyul- muşlardır. Şiddetle takibine başlanılan şakileşin bugünlerde yakalanmaları bek- leniyor. İki vilâyet arasında bir ihtlâf İzmit ve Aydin wiâyetleri aranda, bam köylerin aidiyeti cihetinden bir noktai nazar iytilak çıkmıştır. Anadolu refikimizin kaydeitiğine göre ba yüzden Aydu-Tire gösesindeki inşası fasiiyeti durmuştur. İh- w0af iki vilâyetin umum! mecisleri tara” tiidat halledileçektir. Neler uyduruyorlar Bir Yunan gazetsinde çıkan bir haber! Atinada çikan * Nesâje Daten , gazetesi (o geçenlerde — * İstanbulda esrarengiz bir sulkest,, serlevhası altında bir telgraf, neşretmişde. Bu telgraf *şu tarzdadır: buldan © bildirildiğine göre şebrin etrafındaki tepelerde tahaşşüt eden şakiler “İnsbolaye , üzerine müte- addit bonbalar atmışlardır. Hasart mühimdir. Şakiler bir vapura iltica etmişlerse de gemi bir sahıl mübhafa- za ganbotu tarafından yakalanmış- nr. Suikastın sebebi malâm değil- dir. Bu ipe sapa gelmez haberi oku- yunca o hayret enik. (o Yapuğımız tahkikat anlattı ki Havasın verdigi haber geçenlerde İneboluda atılan Yazan: Hüseyin Rahmi Eğer insanlardaki © utanma, mahcubiyet, ve çok teşebbüsler- deki cesaretsizlik illeti alından kan almakla tedavi edilebilmiş olsaydı. Avnüsselâh © cephesine hesapsız boynuz çektirirdi. Fakat onun buna asla itimat ve ihtiya- cı yoktu. O, doktor (Dügas) in Latimidite ünvanlı bir eserinde şü cümleyi okumuştu: “ Mahcubiyet atlanacak fena bir adımdır. Fakat her halde a. tum ve cesarcile atlamak icap eder sw» Her şey ve hatta felsefe bile dimağın istidadına m anla- i na alır... Avnüs- ve ie kendi müfsit ahlâkının rengine boyayarak tef- sir etti,. filozofun bu sözünü bü- Sin cüretlerinde bir icazetname gibi kullandı, Atıf Beyden dolandırdığı beş lira iki günde su gibi eridi. Lo- kantada beleşten karnını şişirdiği yemeklerin ağırlığından midesin- de eser kalmadı. getirdiği zey- tin, peynir, meyveleri çocuklar ve hatta bu nimetlerin sureti tedari- kinden şüpheye düşen valdesi bile hep birden tırpan ettiler... Yine dolap ve ekmek çömleği tamtakır kaldı. Gene evde sofra kurulmaz oldu.. gene açlık titizli- gile kavgaya, biribirini yemeğe Herkesin istihkarla baktığı do- landırıcılık hakkında nefis san'at- lardan addolunabilecek ne kadar ince bir meslektir. Saliklerinin içinden ne meşhur mucitler zuhur etmiştir. Dolandırıcılar âmmenin çok fevkinde bir zekâya malik olmalıdır. Nazik bir san'at tezi İngiliz lirası İngiliz İlresı dün sabah 1049,95 kuruşta açılmış, 1045,5 kuruşa çık- mış, 1043,85 kuruşta kapanmıştır. Noter Galip Bingöl Beyin: tali yok- lamamız hakkındakı raporu Teferrust ve şartları eyyelce Geze te ile ilân edildiğinden bahisle çe- kilecek kur'asında hazır bulunmu- Mliğtım hakkında vaki talep üze- rinebugün Vakıt gazetesi İdare- hanesine gittim. İmzaları aşagıya mavzu oElendiler orada idiler, Bunların ve benim önümüzde Keşidiye başlandı. Evvelâ ortada mavzu kutudan bir tek fiş çekildi. Kur'a (28756) Numaralı fişe isabet eni. Bunu müteakip gene gazete İdsresince gösterilen lüzum üzerine yenide beş ader fiş daha çekildi. Çekiliş mrasile bu fişlerin nn- müralarıda Surlardır. (22076), (231447, (265857, (303527, (25987). Bu musmelâtın huzurumüzda cere yan ettiğini Casdik ve imza ettik. İstanbul Altıncı Noter Galip Bingöl Horb ye Pangalı - Aitnbakkal Si- bahıocağı karşısında 169 numaralı ha ede Han Hasan Biy oğlu Râ | si sürilley, Wi 015t47. sal "Saroçanede' Ferhat ağa mahallesin Ma ez honede Hakkı Bey oğlu Orhan Bey. Gi dikpaşana Yahya Ef. sokağın da Cümhurlyet pansiyonunda Şük- rü Bey oğla Tahir Bey. ve adı bir zabita vak'asından İbaret bulunan bir hadiseye aittir, Yunanlı gazete -İneboluya aglebi Ihtimal kasten İnsbolaye , şeklinde okumüş ve hadiseyi izam ederek, İstanbula mal etmiştir.! gibi büyük meharetle tertip olun- muş Öyle iblisane -dolandırıcı vakaları vardır ki dinlediğimiz vakit hayretten parmak ısırırız. Cepte on, on beş kuruş madeni para ile Avnüsselâh sokağa çık- tı. İosan bu kadarcık bir varlıkla doymaz, fakat açlıktan da ölmez. Yüz dirhem ekmek, biraz peynir. Üzerine bol bol çeşme suyu... Bu gıdayı aldıktan sonra ha- vadar bir yerde serin bir ağaç altı bulup uzanmak.. serseri di- lenci hayatı, bu türlü yaşayışa ancak miskinler razı olabilirler... Avnüsselâhın ber günkü karın doyuruşu bazen tehlikeli bir mu- amma şeklini alırdı. Cürmü meş- hut halinde yakalanınca yemek yerine dayak yediği de olurdu... Nasibin atifet elile bize uzat- tığı kısmet çok bayağı bir şeyse buna razı olmamalı. ondan en iyi parçayı koparıncıya kadar terliyerek göğüs göğüse güleşme- li... Dünyadaki helâl haram naza- riyeleri, yanlıştır. Bir nefse kifa- yetten fazla kalan varlıklar ha- ramdır. Karın doyuruncıya ka- dar yenen şeyler helâldir. Harcırahların vaktinde ve- rilmesi için Ankara 23 (Telefon) — İzmir meb'usu Münir B. masş kanu” nunun $ üncü maddesine, tayin ve nakil emirlerinin . tahakkuk etmiş harcırah emir ve havale sile birlikte bildirilmesi hususun- da bir fıkra ilâvesini teklif et- miştir. Bu suretle memurların vaktile harcırah alamamak yü- zünden memuriyetlerine geç git meleri mahzuru izale edilmiş olacaktır. Ankara kaymakamları Ankara, 23 (Telefon) — Vi lâyetimizin kaymakamları, veli- mizin riyasetinde toplanarak ida- ri işler hakkında müzakerelerde butunmuşlardır. Almanyada umumi rey meselesi Berlin, 23 (A.A) — Kabine bugün reyiâm ile alâkadar me seleleri tetkik ederek reyiâmda» ki maksadın kanunu esasiyi ta- dil edici mahiyette olmasına binaen kabul edilmesi için ekse- riyetin mevcudiyeti lâzım gelece- ği mütaleasında bulunmuştur. Kiymetlar . heykeller bulundu İzmir, 23 (A.A) — Tirede yol inşaatı esnasında meydana çıkan asarı atika meyanındaki küçük heykellerin çok kıymettar oldi lam yapılan tetkikaitan anlaşıl- mıştır. âbümki » 2001 Gazeteciler toplanıyor Londra, 23 (A:A) — Matbuat mütehassısları könferansi tarafın- dan verilen kararların tatbikini temin için gelecek pazartesi Ci- nevrede Lort Burmhamın riya setinde ikinci bir gazeteciler konferansı toplanacaktır. 30 Kooperatif İzmir, 23 (A.A) — Muamelesi biten 30 kooperatifin evrakını hâmilen ziraat bankası müdürü, İstanbul tarikile Ankaraya hare- ket etmiştir. Böyle düşüne düşüne Avnüsse- lâh gene sirkeci taraflarına indi. Sokakların havasını kebap koku- larile dolduran lokantaların ara- sında dolaşmağa başladı. Fare için kiler ne ise Avnüsselâh için- de bu semt o idi. İnsan muztar kalınca gözile burnile de. açlığı” nin kılağısını alabilir. Avnüsselâh böyle yemek tütsü- sile açlığını teskine uğraşırken Ali Saldere rastgeldi. o Sekiz matbaadan kovulmuş bir ahlâksız. Avnüsselâh — Arkadaş ne do- laşıyorsun buralarda ?. Ali Safder acı bir tebessümle: — Sen ne için dolaşıyorsun. — Açmısın? — İli göndenbeti.. — Lokanta kapıları önünde koku ile geçinen aç köpekler sokaklardan kaldırıldı? Şimdi yer- lerine biz kaim olduk... — Bak.. bak şu karşıki kaldı- nımda sinsi adımlarla dolaşan herife bak... — İri yarı... — Fakat benzi sap sen — Açlıktan. — Gözleri kanlı SON HABERLER ağ ege mm yyl Yunan: sefiri Hariciye vekilini ziyaret etti Ankara, 23, (Telefon) — Y' nar setiri Hariciye vekilini 2 retle bir müddet görüştü. Seli pazartesi günü Relisicümhur ne İtimatnamesini takdimi temeldir. aklkmm diek Ee EN Rus ticaret mümessili hak kında Ankara, 27 (AA) — Sovyetlef Ankara © sefureti tarafından EDİ ölunmuştur: Sovyetlerin Türkiye caret mümessili M. Souhovl Türkiyeden o müfarekan sebep hakkında Türk marbuatı son 721049 larda bazı indi tefkiratça bulun! lardır. Sovyet sefareti her esastan eri olan bu şayısları kaviyif tekzibe mezundur, M. Soukovl zat kendi talebi fizerine S0 Rusyada başka bir memvriyete lolunmuştur. Ziraat kooperatifleri | Muğla, 29 (A.A) — Ziraat Kİ peretif teşkilâtına başlanmışur m teşkilâta istekle ortak yazılmaktiğ Kooperatif sermayesinin merkel 150 bin liraya baliğ olacağı edilmektedir. Muğla nahiyesinde bin liraya yakın ortak yazılmi İzmirde kiş saatı İzmir, 23 (A A.) — Ba gün itibaren devatrde kış mesaisi s8 lerinin tatbikine başlanmıştır. Yarın: i Celâl Nuri Beyin VAKII için yat makale Vapur ve demir” yolu devletleri — Katil bakışlı — İşte bu herif silâhını & düzden biler,, Gece avının rine atılır... ye — Kaplan yutmuş bir bor lapı gibi: doyar bir müddet ” | seye saldırmaz.. İ — Acıkınca? — Felâket. — Hem kendi için, hem “ yet için. : — Açlık tokluk meselesi — Medeniyetin halleder” büyük muamma... be — Biz bugün doymak öy şeriyetin meseleyi halini Li liyeceğiz ? , Bu hilkat sırrı gibi balli z gi bil bir muammadır. Doya bek meselenin iktısaden balli”. çe lersek biz de açlıktan ölen l pa iltihak etmiş oluruz — Ne yapalım? iyii — Âni bir karar verme — Bir yumrukta $9 lokar camekânını kırıp da many bağını, dolmaları, tatlıları rak kaçabilir miyiz ? gi