24 Kasım 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

24 Kasım 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

“Anni, üçüncü defa olarak yarlanı atlı Üçüncü defa olarak dört rakkamı geldi Tali böyle icap ettirmişti “Piyer , artık “Anni, yi sevmiyor demekti! Şu aşk bucağı olan adacıkta “Ami, istediği kadar beklesin “Piyer,in geleceği yoktu Halbuki “Piyer, “Anni nin rubu idi. O gelmeyince “Anni,de intihar edecekti, Perdeyi okaldıdı. Oturduğu otelin eteklerini okşuyan dalgaları seyretti. Oh! Bu güzel Babrı Sefidi, sevgilisinin kolları arasında seyretmek ne kadar boş olacaktı. Lâwi Bahr Selit 1. Parlak güneş güzel kokulu çiçekler..Insan ya'nız olduktan sonra ne kıymeti vardır? “Anni,, düşündü Acaba ze hir mi içmeli yoksa rüvelverle mi günlerini bhatemelendirmeli? Aşa- ıda bir sandal geçti; kürekleri yaldızlı köreler tersim ediyordu. Mırı'dandı: — Oh! Bir defa daha !âlif bir | eçireyim de yarın gün do Dori .. Aman Yarabbil acaba rüvelverimi nereye koy- dum? Sandığını altüst etti. Nihayet rüve'veri bir “ sürur ko'onyası, kutusu içinde buldu.. Şimdi 6 zamanlarda ne olmuştu? “Avni, nin etrafını artık ölüm ve matem .kokuları kaplamıştı. it Anni , kendine şampanya getirtti. Piyerle yediği yemek gibi bir yemek ismarladı; fakat az içti, bir şey yemedi ve yatağına uzandı. Semayı seyrederek uyku- ya daldı. Gece yarısı gözünü açtı. Birde ne görsün sema ağlıyordu. De | mek ki kâinatda onun kelbi gibi | hüzne garkolmuştu Bu bir dam- la yağmur görülmiyen memleketti, Bardaklardan boşanırcasına baran dökülüyordu. *“ Anni , mırıldandı: — Ne olursa olsun şafakta kindimi öldürmeğe karar verdim. O vakte kadar beklerim. * Rüzgâr şiddetle esiyor; genç kadının yatağının bulunduğu bal sarsiyordu. “Anni ,yar uyur yarı uyanık bir halde idi. Bu kâ- busa kapılır gibi oldu. Bır sıra yatak oynamağa başladı. “Anni, endişe ile doğruldu. Yataktan dar atadı. Karyola yerinden fır- ladı ve balkonla beraber dea'ga lar içine yuvarlandı, İki kavi kol genç kadını kapıp sürükledi. Ay- ni zamanda bir ses kulağına: — Korkmayın harel & arzdır! Dedi. “Anni, havfile kendisini taşıyan vücuda sarıldı Her şey yıkılıyordu; * Anni , bu inhidamın gürültüleri arasında sıcak bedenli erkeğin onu götür- düğünden başka bir şey anlamı- yordul Dişurda yağınurun altında bir müddet gittikten sonra nihayet yarı çıplak yere oturdular. “Anni,, karanlıkta (o kendısini Okurtaranı görmiyordu. © “Saatler geçli. Sarsıntı devam ediyordu o Nihayet yavaş yavaş tabiatın hırçınlığı sükün buldu Zulmet silindi. Ortalık ağardı. | 9Spor , Brün Rübi” den * Anni , ve refiki bakıştılar. İki- side genç ve güzeldi. Birbirine gülümsediler. “Anni, kendini mes'ut hissediyordu. Birdenbire tenha odasını, yata- ğı yanındaki rüvelveri hatırları. Başını salladı; dedi ki: — Bakınız ne kararsız mahlük- larız. Beni kurtarmanıza ses çı karmadım. Halbuki bu sabab intihar edecektim... Feriki asabiyetle güldü : — İnanılmaz bir hadise. bilir misiniz bende şefek sökerken intihar edecektim. Büyük bir kederim vardı.. Yaşamaktan bez- miştim. Ortalık tamamen aydınlanmıştı. Mes'ut adacık bir harabezar ba- linde idi. Bir nar ağacı üzerinde kuşun biri tatlı tatlı ötüyor; ya- kındaki bir gül ağacında iki gonca açılıyordu. Delikanlı tereddütle mırıldandı : — Yaşasak fena etmeyiz de- gil mi? : *Anni, hafilçe geriledi, biraz kızardı, cevap vereceğine delikan- lıya dayandı. Delikanlı elini*Anni,, nin eli üstüne koydu. Genç kadın kedeledi: — Öyle zannederim. Uzakta bir horoz öttü. Her tarafta yeni bir hayat başlamıştı. “Köni , ellerini itminanla reliki- nin elleri içine bıraktı: — Yaşayacağız 1. Yalnız o vakit delikanlı kurtuluş şühkası ile sordu: — Evet yaşayacağız... isminiz ne güzelim ?, 4500 hammal bir Heyeti idare intihabına iştirak edecek Hammalların heyeti idare intihs- tü yarın sebıh saat onda buşlıya- caktır. Yurın akşama Kadar İstanbul cihetindeki, sah günü öğleye kadar Beyoğlu, öğleden sonra Boğaziçi Adalar, Üsküdar ve Kadıköy cihe- ündeki hammaller reylerini otömo- bille e dolaştırılacak olan sandığa atacaklardır. İndhabata 4500 ba mal işdrak edecektir, Çarşamba günü lokantacıların, perşembe günü de marâangozların intibabatı yapılacaktır. Evlenme merasimi Hariciye © vekâleti o memurlarından ve merhum Tunalı Hilmi Beyin oğlu İnsan Tunalı Bey ile esbak Sıhhiye Res Doktor İbrahim Paşanın kızı Nerime Hanımın önümüzdeki perşembe günü Ankara Şehremanetinde evlen- me merasimleri icra edilecektir. Bir şayia Roma, 21 — Bir müddettenberi Türkiye ile Arnavutluk arasında si- yasi münasebabn tam bir surette indesi için müzakere cereyan etmek tedir. Arnavutluk, bu hususta, Kıral Zogonun tanınmasını şart koşmak- tadır, l Pazar likmaçları Bugün Taksim Stad- yomunda başlıyor Bu günden ilibaren yeni bir lik maçına daha şahit olacağız. Pazar lik- maçlarına... Galatasaray, Beşiktaş ve Fenerbahçe çelirimizde bulunan gayri Türk takımlarla wknk karşılaşına unkâ- nım bulmak için Pera, Kurtuluş ve Makali takımlarını davet ederek bir pazar İiki vücuda getirmişlerdir. Likin ilk maçı bugün ( #tadıyumda Ga'atasarayla Makabi arasında yapı- caki Tesbit edilen fikstür mucibince gelecek balta da Beşiktaş - Kurtuluş, öbür hafta Fenerbahçe Pera maçları yapılacaktır. Beoğradski geldi Miura maç yapmıya o giderken şehrimize üğrayıp ilk maç yapması mevzuu bahsolen, fakat, sonra sarf edilen o Beogradeki takım dünkü trenle # hrimize gelm; Novoint oleline misafir olmuştur. Takım maç yapamıyacağınnızı bildiren telgrafi vak- le aldığı İçin şehrimize müsabaka yapmak için değil buradan vapura binmek için gelmiştir. Yugoslav fut boleuları bugünkü posta ile İskendes iiyeye müteveccihen şebrimizden ayn lacaklardır. İskenderiye Stadyomu (130,000)Mısır lirasıya inşa olu- nan İskenderiye , stadyomu geçen hınita Zarlında Mısır kiral tarafından açılmıştır. Mısır gazetele- tinin verdiği malâmata göre yeni saadyom Yunan-Roma tarzında in şa edilmiştir. Stadyom dokuz bina dan müteşekkildir. Sekiz tribün 25000 kişiyi istlap etmektedi Kırala mahsus #ibün bir saray minyatürü gibidir. Stadyomun ber tarafında | bütün eski yeni sporları temsil edene| heyekeller vardır. Bütün tezyinat Tö-! messansldbu üzeredir. Kirala mahsus aribiin 400 kişiyi, birinci ve ikinci sınıf uibunlern ber biri 3500, üçüncü sınıf tribun 40V0, dördüncü sınıfınki (3500 kişi istiap edebilecektir. Stadyomun giyinme odalarını, 50 yıkanma odasını, masaj odaları içti- ma odaların, yemek salonlarını ih- tiva etmektedir. Yeni stadyom İskenderiye bele- diyesi | turafından inşa edilmiş ve Romalılar devrindeki o Olimpiya stadyomun sabası üzerinde vücuda getirilmiştir. Yeni stadyom beynelmilel stad- yomların en genişlerinden biridir. izmir at koşuları İzmir, 92 (A.A) — Sonbahar at koşularının ikincisi güzel bir hava İle ve büyük bir kalabalık huzurunda yapılmışur. Üç yaşındaki yerli ve arap taylara mahsus birinci koşuya giren beş tay arasında Şaban Efendinin Sülüğü birinci gelmiştir. 1929 senesi zarfında 1000 "irs- dan fazla mükâfat o kazanmamış halis kan İngiliz atlarına mahsus ikind koşuda Relik beyin Nipekeli birine! — gelmiştir. Mükâlaa 600 Vira idi. Dört ve daha yukan Şüştekl halis kan Aarp hayvanlarına mah- sus üçüncü koşuda Hiseyin Efen- dinin Gümüşü birinci gelmiş ve 300 ra mükâfat almıştır. Dördüncü üzüm koşusu İsmi verilen hendikap koşusuna üç ve daha yukarı yaştaki halis kan İngiliz hayvanlar iştirak etmiş ve Refik nazar | “Ameli hayat Ağız nasıl muhafaza edilir? Tabii ve gayri tabil mikropların mucip oldukları mevzit veya u- mumi hastalıklardan ağzı muha- faza etmek için her yemekten sonra fırça ile yıkamk, tahtadan kürdan kullanmak, çürümüş dişleri bir mütehassısa temizletmek diş suyu ile sık sik ağzım yıkayarak gargara etmek icap eder. Diş suyu olrak 20 hacmı su içinde hallolumuş oksijenli su kırllanmak da mümkündür. Diş eri fırça ile yıkamak için bir takım omüstahzerat vardır. Bun'ar salol, bir miktar kömür tozu, kınakına veya ratanya to zu, bir miktar klorat dö potas veya karboniyeti kalsyoyan veya mağnezium ile yapılır. Bu bapta kullamlan terkiplerde biri 1 gram salol 100 gram 90 derecelik alkol ikişer damla gül ve nane ruhları 5 gram tentürdö ile yapılan Mâç- ten bir bardak ılık suya birkaç damla akıtılır Diğerbir terkip te beşer gram asitfenik ve s#alo- 4 iü Borç böyle la ile onar gram nane ve b! yan ruhunu 125 gram 90 di celik alkola karıştırmaktır. İ macunları 'da kullanıla bilir. Ağız rahatsızlıklarının ep “ himmi ağızda hararet, kuru ve kızıllık husule gelmesi, * bassasının kaçması ve fena kokmasıdır. Boyunda ' çene altında guddeler husul W vücutta cüz'i humma asarı lür; cihazı hazım faaliyet SÜ termez. Bu rahatsızlık esbabına “ az veya çok sürer . diş çıkarılması, tütün ması, ağızda yanık ve olmasıdır. Buna uğramamak ağzın hıfzıssıhasına dikkat et! icap eder. Ağız bu suretle sızlandıktan sonra tedavisi mik suda hazırlanmış timlol, rel, esitborikle veya “ Gimöf suyu ile çalkamalıdır. Rahsi hığın imtidadinca bunu, sirke hamızı nesah kullanmak eder. mi verilir? Alacak'ısını öldürdü, parmağında 590 liralık yüzüğünü aldı Mudanyaya kaçtı Bu son ikt günde şehrin 'mah- telif semtlerinde yapılan cinayet- ler silsilesine dün yeni bir vak'a daha inzımam etmiştir: Pendikte oturan Recep Abbas Amerikadan yeni şehrimize gel miş ve genç bir kızla evlenmiş- tir. Kuruçeşmede bahçıvan ar- navat İsmall ile kardeşleri Üze- yir ve Hacı kendisine mühim bir para borçludurlar. Recep Efendi cuma günü bu borcu istemek için bu üç kade- #n bostanna gitmiş ve onları rakı mec isini kurmuş içerlerken | görmüştür. Bu vakitsiz ziyaretten İzan kardeşler Recep ile ağız kavgasına başlamışlar ve defolup gi'mesini söylemişlerdir. Recep bunlara köfür ederek selâmeti | uzak aşınakta bulmuş ve yürüyüp | gitmiştir. Recebin kölürlerinden “uirlenen Üzeyir hemen çiftesini | kapmış ve onu takip ederek Süley: wen Efendi köşkü civarında ateş etmiştir. Recep aldığı kurşundan hemen ölmüş ve cesedi sularla dere içine sürük'enmiştir. Üzeyir hemen maktulün par- mdğından 500 Jiralık yözüğünü asarak bir otomobil ile Şişliye kaçmıştır. Zabıta ve iondarma derhal tetk'kata başlam ş öç kardaşten Beyin Eşinleti birinci gelerek 1000 ra mükâfecten başka diğer hay- vanların o dühuliyelerinide kazan- MUŞUr, Dört ve deha yukarı yaştaki Arap hayvanları arasında yapılan beşinci bherdikep koşusunda . İlaklı Bevin Nasibi birinci gelmiş ve 400 lira inik Afattan başka diğer havanların | duhuliyelerini almıştır Celecek Bafta yapılacak koşu ile | mevsim koşularma nihayet verile cektir, Hadıyı yakalamıştır. Hacı b bunları itiraf ederek Kürdi Mudanyaya “kaçtığını söyler” Kefiyetten Mudanya il haberdar edilmiştir. Bir köşk yandı Dün Armavutköyünda Halil paşanın köşkünde $ yıkanırken ocak tutuşmuş “* paya yol olmadığından!“ / çıkamamıştır. Civarın hep 1“ lik olmasından yangın İ köşkün tamamen yanmasil€” ticelenmiştir. Sevgilisinden yüz bulamayınca. Üsküdarda oturan 18 da Ahmet sevgilisinden swdan müleessiren ken talı bıçakla sol memesi üst ağır suretle vurmuştur. Kız kardeşmi vurdü'g “ Bakırköyde oturan Ha ye dün gece kiz kardeşi Fa p# Sirkecide bir birahanedf bancı bir erkekle tesadöf ve bundan mütehevvir derhal biçağını çekip kız * yaralamıştır. Fatma taları çok tehlikelidir. İki Bulgar arasınd! İki Bulgar şoför Koi Dilana dün Beyoğlunda D kavga etmişler netii nın bir parmağı karılmışt. Talebe filmleri .,#)| Ferah sinemasında ilk mek yi lebeleri için tedris gahiY filmler temin edilmiştir iü dg pâzârtesi ve perşembe gö tinelerinde" tarihi, çoğraik ei filmler gösterilecek, #' a ceği” çocuklara konferanslar V