27 Aralık 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

27 Aralık 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

v İ SEBEN yal » sayı 4294 Cuma ies |1929 K Anuevve! | VAKIT geeimaemmir Müstakbelde hali em- niyet altına almak, iki kazanıpbiryemekle olur Namık Kemal İkinci Oskar limanımızda ... Marmarada feci bir deniz kazası İsveç zırhlısı limanımıza geldi | Bir Yunan vapuru bir Bulgar vapurunu batırdı Kaza ani olmuş, beş dakikada sulara gömülen gemiden 1 çoban, ve merasimle karşılandı Amiral şerefine Yarın akşam ziyafet veriliyor. “İkinci Os- gm a > kar,, amındaki sabil O mubafızı İsveç © zırhlısı dün sabah saat 9,30 da limanı- mıza dahil ol- muştur . “Oskar ll,, , Selimiyenin kar- şısına geldiği zaman şehri 8€- lâmlamıya baş- fil lamış, Selimiye- |W den de kendi- “ sine mukabele edilmiştir. İsveç zuhlısı saat tam 10'da Dolmabahçe ile Kabataş arasın da demirlemiştir. Saat 1l de İsveç sefiri M. Valenberg, sefaret müsteşarı M. Kölmodin ve sefaret erkânı ge- miyi ziyaret ederek amiral Ha- gene beyanı hoşamedi eylemiş” lerdir. Amiral, öğleye doğru karaya çıkarak hükümet konağına git- miş ve vali vekili Muhittin beyi ziyaret etmiştir. Bilâhara, İsveç Amiralı bahriye ve kolordu ku- mandanlarını da ziyaret eylemiş- tir. Öğleden sonra Vali vekili Mubittin Beyle, bahriye ve kok ordu kumandanları “Oskar In. rırhlısında İsveç Amiralıma iadei ziyarette bulunmuşlardır. Mürettebatı 338 kişiden mü- rekkep olan oskar İl zırhlısı 1905 tarihinde inşa edilmiş olup 4650 tonluk 18,5 mil sürati ha- izdir. 21, 15,2 ve 5,7 lik taplar- dan masda 2 adet te 45 lik kovanla mücehhezdir. İsveç sefiri M. Valenberg yarın akşam Lerkedarganda Amiral Şerefine bir ziyafet verecektir. Ertesi günü “ ikinci Askar, Bahrisefit tarikile memleketine müteveccihen limanımızı terke- | decektir. İki gündür şehrimizde- dirler; varın gidiyor ar Erkânı harbiyei Umumiye re isi Fevzi Pş. Hz. iki gündenberi şehrimizde bulunmaktadırlar. Dün, Tokatlıyan Otelinde kendilerile görüşen bir muharri- rimize Fevzi Pş. Hz. atideki beyanatta bulunmuşlardır. — İstanbula salı günü geldim. Halen mezun bulunmaktayım. — İstanbulda çok kalacak -—.— resimleri mısınız ? — Hayır. Yarın ( bugün ) An- | karaya gideceğim İkinci Oskar zırhlısı Amiral Hagen saklayınız! Evelki gece saat 24,42 de Çanakkale boğazının 40 mil dahilinde ve İstanbul limanna 80 mil: mesafede feci bir deniz | kazası 'olmuş, Bulgar bandıralı Varna vapuru ile Yunan bandı- rah “Hezi,, vapuru çarpışmış, Varna batmış, Hrizi yaralan mıştır. Varna vapuru Evelki akşam saat 19 da ev- velâ Pireye sonra Sakız ve Mi- dilliye gitmek üzere hayvan ha- mulesi ile limanımızdan hareket eden Varna vapuru 1902 sene- sinde inşa edilmiştir. Babef kaptanın idaresinde olan bu vapur  ambarlı bir şileptir. Battığı zaman içinde 160 sığır, 5 çoban, kaptan da dahil oldu- ğu halde 27 tayfa bulunuyordu. Hrizi vapuru Bu vapur 8 bin tonluktur ve yeni. inşa, edilmiştir. Pireden gel- mekte ve limanımızdan transit geçmekte idi. Kaptanının ismi “Ksantos,, tur. Kaza nasıl oldu? Kazanın nasıl vuku bulduğu- nu öğrenmek henüz kabil ola- mamıştır. Dün sabah Okmeydanı telsizi “Hrizi,, vapurundan şu telsizi almıştır: Varnayı batırdım, 5 kişiyi kurtardım, diğerleri şandaldadır. Bu telsiz üzerine acentelere ve ticareti bahriye müdürlüğüne malümat verilmiş, alâkadarlar harekete geçmişlerdir. Varna vapurunun şehrimizde- 5 AN r RE ei Korin Grifit — Yarısını 2 nel sayfada okuyunuz. e ki acentesi derhal Mehmet kap- | tanin “Namazgâh,, vapurunu ki- râlıyarak sandalda oldukları ha- ber verilen insanların tahlisi için yola çıkmış, “Hrizi,, vapurunun acentesi de vapurun yaralanmış olması ihtimalini nazarı dikkate | alarak Jimanımızda kalması için 3 tayfa, 1 üçüncü kaptan kurtarılmıştır 21 kişinin akibeti meçhul... pratika hazırlamakla meşgul ol- muştur. Diğer taraftan Ticareti bah- riye müdürlüğü de müddei umu- miliğe ihbarı keyfiyet etmiştir. Hrizi vapuru geldi Saat 15 de “Hrizi,, vapuru gayet ağir bir yolla limana gir- İngiliz kıralı Rus sefirini neden kabul etmedi ? Kıral Corç, Çarın kâtiplerinin elini sıkamıyacağını söylemiş | Makdonalf çok ısrar etmişse de para etmemiştir Deyli Ekspres yazıyor: Yeni Rus sefirinin İngiliz kıralı tarafın- dan teahhürle kabulü etrafında- ki neşriyat hak- kında dün akşam resmi bir tekzip yapılmıştır. M. Sokolinkof dün Prens dö Gal tarafından Vaşington ga- zetetelerinde çı- kan bir haber - de Ingiliz kıra - lının Rus sefiri - ni kabul etmek- ten istinkâf et - tiği söyleniyor - du. Bunun üzerine Amerika ga- zeteleri bu haberi dillerine do- ladılar ve İngiliz müstemlekele- rinde Dovning strit aleyhine bir kıyam olacağını bile yazdılar: Hatta bir gazete, bu meseleye dair bir beyanat uydurarak kı- rala atfetmişti. Avrupa matbuatı da bu de- d.xoduya karıştılar. #ransız gazetesi ne yazdı “ Eko de Pari,, gazetesi “Be- şinci Core Rus selirini kabul etruyor ,, ser'âvhasile şu satır- ları yazdı: “ Londra muhabirimiz bildi- riyor: Rusyann yeni Londra sefiri M. Sokolnikofun hâlâ iti- matnamesini takdim etmemesi bir çok kilü kale sebep olmuştur. Hatta bugün Mr. Henderson bu teahhürden dolayı Bolşevik sefirinin hiç bir hatası olmadığını söylemiştir. Hakikat şudur ki kıral Corç Moskovadan gelen sefiri kabul etmekten kat'i surette istinkâf İ etmektedir. Rus sefirini huzuruna kabul etmiyen #Hıral Corç Teyzezademin katilleri Bumun sebebini de anlamak o kadar müşkül değildir. Kıral Corç teyzezadesi rağmen kıral Corç bu sefiri kabul etmemek hususunda inat etmiştir. Nihayet bu işe bir hal bulunmuş ve Prens dö Galin kabul etmesi tekarrür etmiştir. Bu karardan sonra veliahtin kırala vekâlet etmesi bir ihttlâf rmasın di eçen orta vizem sefirliğe o se firini Prens dö Gal Kabul etmiştir. Bu suretle bir yol yapılarak belki osövyetlerin itirazlarının önüne geçilmiş ise de her halde bundan Lehliler gayri memnun olmuşlardır. Dedi koduyu usulen fekzipi İngiliz ricalinden birisi bu dedi kodular hakkında dedi ki; “On günden beri bütün dün- yada bu hikâyenin türlü türlü tefsirleri tedavül ediyor. Bu mesele bence Amerika gazetecisinin gazetesine sonradan gönderdiği bir haberle başladı. Bunda bir zerre bile hakikat yoktur. Ondan sonra gazeteler bu ha- beri şişire ş'w re garip bir şekle koydular. al, sıhhi ahval dolayesile resmi bir vazife deruhte edecek vaziyette değildir.