27 Aralık 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

27 Aralık 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

—— 7—VAKTT. 27 Kânunevvel 1929 “ VAKT Adliyede: Katli isbat için Komiser muavini Ahmet B.in muhakeme- sinde, müddei taraf eski bir katilden de bah. sediyor ve bunu isbat için şahit gösteriyor İstanbul ağır ceza mahkeme- sinde birkaç ay evvel Kalyoncu- kolluğunda Hüseyin Pş. zade Vefik B.i öldürmekle maznun komiser muavini Ahmet B.in muhakemesine Odevam olun- muştur. Bu muhakemenin son safha- sında, maktulün varislerinin ve- kili, Ahmet B. in evvelce Süley- wan Fehmi Ef. isminde birisini de öldürdüğünü iddia ediyordu. Vekil dün Üsküdar (o müddej umumiliğinden bu hususta vaki istilâmın tavzihen tekidi ile bera- ber bu hususta gösterdiği şahit- lerin katli ispat için dinlenilme- lerini “istemiştir. Maznun vekili, buna itiraz etmiş, şöyle demiştir ; , — Üsküdar müddei umumili- dinden istilâm, tasrihen tekit edilebilir. Fakat, katilin şahitle isbatına cevaz yoktur. Mahke- meyi tenvir edecek şeyler, ancak resmi cevaplar, mahkeme ilâm- larıdır. , Müddei vekili, Ahmet B. in Üsküdarda memur iken gene Vefik B. in katli tarnnda bir cürüm iş'ediğini, bunun isbatı, kendisinin hukuku ammenin mu- bafazası için tevdi olunan silâhı lüzumsuz yere İstimal itiyadının dei vekili, maznun Ahmet B. in bile sarahaten “yoktur, diyeme- diğini, “Hatırlamıyorum, dedi- ğini kaydetmişler. Ahmet Bö. reis Nusrat B. in istizabı üzeri- ne “Hatırlıyamıyorum.... yoktur... isbat etsinler,, demiştir. Mahkeme, Üsküdar müddei umumiliğinden istilâırı tekit edil- mek ve cevap geldikten sonra katli isbat için gösterilen şahit- lerin ceibedilip edilmemesi hak- kında bir karar verilmek üzere muhakemeyi talik etmiştir. Muhtar Pş nın emlâk konulan hâciz Divanı Ali tarafından esbak bahriye nazırı Mahmut Muhtar Paşanın 22.000 altın lir azmin etmesine karar verildiğ dur. Seyrisefain idaresi, o Paşanın şehrimizde bulunan 45 parça emlâkine ibtiyati tedbir olarak haciz varını İstemiş, haciz mua- melesi ikmal olunmuştur. Tapu idaresi de emlâkin satılmaması İçin tebligatta bulunulmuştur. Şimdi ehli vukut tarafından emlâkin kıymeti tesbit olunmak- tadır. Bundan sonra 21,000 altın miktarındaki para Mubtar Pş. tarafından ödenmediği takdirde ine malüm- göstereceğini ileri sürmüş, iki taraf vekilleri arasında şiddetli münakşa olmuş, maznun vekili, emlâk © satılacaktır. Ödenecek para, ..2'im. olarak . verilmezse, buna t. .bül edecek miktarda öyle bir fil vuku bulmadığını, müd-| kâğıt para olarak alınacaktır. mm ER miş ve Salı pazarı önünde de- mirlemiştir. * Hrizi ,, vapurunun bap derin bir rahne vardır. apur limana gelir bazırlık tahkikatı Ee araş deniz muamelâtı komiser muavi- ni ile bir polis memuru vapura gitmişler, Fakat daba içeri girer girmez müddei umumiye intizaren vapura girip çıkmayı menetmiş- lerdir. Saat 4,5 ta müddei umu- mi Burhanettin Beyle ticareti bahriye müdürlüğünden bir be. yet vapura gitmişler ve derhal vapur kaptanı “Ksantos, ile ta- yfaları ve kazazede vapurdan kurtarılan'arı ibtilâttan menet- mişlerdir. Hrizi vapurundaki yaranm tes- bitinden sonra bu heyet ihtilâttan şubeye avdet etmiş ve muavin Burhanettin Beyce orada tahkikata başlanılmıştır. Burhanettin Bey hadise hakkın da malümat almak istiyen mu- harrirmize: — Mesele tahmin edilenden daha ehemmiyetlidir.? x tah- miyeceğim. Hatta iş havale edilinciye kar'ar 5 bir şey yazmasanız daha mua» fık olur kanaatindeyim ve bunu- sizden rica edrim,, demiştir. * Bizim aldığımız malâmat Bizim sureti hususiyede yaptı- bımız tahkikat” nazaran Varna vapuruna “J , Vapuru çarp- mıştır. Varna vapurunun takip ettiği rotann doğru, Hrizi va- takip (ettiği Li VAKIT ın tefrikası: 43 Yazan: Hüseyin Rahmi — Şevkiye Hanımın mektubu me güne duruyor? Bu inkâr ve reddi nakabil vesika her yer ve her mahkemede ihticaca salih bir delildir... Pek mühim birer düşünceyle sahnede dolaşan iki aktör gibi karşı karşıya odayı adımlamağa başladılar. Filvaki sellemehüsse- lâm Nedim Beyin karşısına çıkıp ta: — Cinayetini biliyoruz, Çaldı- ğın yüz bin liranın nısfını süküt | hakkı olarak bize vereceksin... Demekle pay ak pek kabil olamazdı. Her şeyin bir yolu, erkânı vardı :. Avnüsselâh düşünceleri neti- ber arteri dedi ki; — Bi bire işin zorluğ Mi rluğunu fazla sevindik, — Evet — Aklıma gelenleri söyleye- yim. Dinle... — Kulaklarım sende... rotanın mülâhaza edemiyerek , | Vilâyette: 330-430 Devairde mesai saatleri değişti Vilâyet o devairinde dünden itibaren mesai saatleri değişmiş- tir. Yeni iş saatleri 9,30 - 4,30 dur. Bu tebdil işlerin gününde yapılmasını, gecikmemesini temin içindir. anlış oldu; ılmaktadır. bu eg sany müteakip a yi e e bulundu- Yy i graftan an- laşılmaktadır. Kazanın “Hrisi,, vapurunun kaptanının sarhoşluğu yüzünden vuku bulduğu, kaza gecesi Rumların yortusu olduğu 'n vapurda eğlence yapıldığı ve mürettebat ta dahil olduğu halde herkesin sarhoş olduğu söylenmektedir. Kurtulanlar ve boğulanler Müsademe pek ani olmuş"'Hri- si» Varmanın ikinci ambarna bindirmiş, Varna derhal batmı- ya başlamış, beş dakika zarfında tamamen sulara gömülmüştür. Varmadan ancak 1 çobanla üç tayfa ve vapurun Üçüncü kaptanı kurtarılabilmiştir. Diğer 27 insanın ne olduğu belli de- ğildir. tahlisleri için sevkedilen “ Namazgâh ,, vapuru geç vakte kadar avdet etmemiş, 27 kişiyi aramaya devam etmiştir. Bu zavallıların boğulduklarına ibti- mal (verilmektedir. MMaamafib henüz kat'i bir şey söylemek kabil| | değildir. Hrisinin kaptan ve tayfaları gece geç vakte kadar müddeiu- mumi tarafından ihtilâttan mene- dilmişlerdi. Kaptanın tevkif edil- diği rivayeti edilmektedir. Tah- kikatı yapanlar malümat verme- mekte ısrar etmektedirler. izde Şevkiye Hanımın mektubu gibi kuvvetli bir vesika olmakla beraber sirkatın Nedim tarafından Oika © olunduğunu kolayca isbat edemeyiz. — Biraz düşününce şimdi bana da öyle geliyor. — Evet çünkü böyle bir ve- sikanın mevcudiyeti sirkatın di- ğer hırsızlar tarafından yapılma- sına mani vee — Yani Nedim bu sirkate ha- zırlanmış olmakla beraber ondan daha evvel davranarak bu İşi görmüş diğer hırsızlar buluna” bilir... — Evet iyi anladın.. — Ne yapalım, — Sarikin Nedim olduğuna dair başka deliller elde etmiye in Ticaret âleminde: da intihabatı Ticaret odası idare heyeti ,dün toplanmış, yeni sene dola- yısile tecdidi icap eden divanı riyaset ve komisyonlar intihabı- nin gelecek çarşamba günü ya- pılmasına karar verilmiştir. Kahveciler « emiyetinde Yemişte hahveciler cemiyeti- nin heyeti! idare azasından üç kişinin müddeti bitmiş olduğum- dan bunların yerine yeniden üç aza intihap edilmiştir. Yeni aza- lar Galip, İhsan, Emin Efendi- lerdir, Rapor gönderildi Ticaret odası ihracat emtea- mız hakkında rapor hazırlamakta idi. Bu rapor iktisat vekâleti tarafından sür'atle istendiği için tacilen ikmal edilmiş, dün ticaret müdüriyeti vasıtasile (ovekâlete gönderilmiştir. İsterlin İngiliz lirası dün sabah bor- sada 1024 kuruşta açılmış, 1030 kuruşa çıkmış, 1030 akşaml026 kuruşta kapanmıştır. Milli Tasarruf Cemiyeti idare heyeti dün ilk defa toplandı Milli tasarruf cemiyeti İstanbul şubesi idare heyeti dün ilk içti- mamı fırka binasında yapmıştır. İçtimaa idare heyetini teşkil eden Güzel »ŞIN ŞEHİR VE MEMLEKET HABERLERİ Emanette; Kambiyo İhtiyacın tesbiti için dün büyük bir içtima yapıldı Dün Emanette Cemiyeti be- lediye salonund. birinci, ikinci, üçüncü sınıf müdürlerle iki mu- avin, Şerif ve Hamit beylerin iştirakile büyük bir içtima ya- pılmıştır. Bu içtimada, Maliye vekâleti kambiyo alınmasını me- nettiği için Emanete her sene lüzumu olan kambiyonun tesbiti görüşülmüştür. Bunun için Av rupadan celbedilecek mevadım bir cetveli hazırlanmaktadır. Bu mevadı satın alabilecek kadar kambiyo alınmasına (müsaade istenecektir. İki üç güne kadar musvin Hamit B. bu listeyi alarak -.n- karaya gidecek ve Maliye ve- kâetile temas edecektir. saman ne ait muamelât görüşülmüştür. Bundan sonra, bir kaç hafta için, pazartesi ve perşembe gün- leri toplanılacaktır. Cemiyetin va- siyeti temmül ettikten sonra, haftada bir gün, perşembe günü toplanmakla iktifa edilecektir. Gelecek içtimaa kadm teşek- küllerile maarif müntesipleri de devet edilmişlerdir. Tasarruf cemiyeti ilk iş olarak aza adedini çoğaltmıya çalışa- caktır. Hakkı Şinasi Pş. Milli tasarruf cemiyetinin faaliyete geçtiğini fırka teşkilâtına tamim etmiştir. gözler -—— CAZİP BAKIŞLARI.. — Müsabakanın birinci devresi — Bu güzel resimleri saklayınız! Sizi sinemalara bağlıyan o ılık bakışlardır. Bunu düşünerek gazetemiz yeni bir müsabaka açıyor. Bu müsabaka iki kısımdır. Bir müddet bu sütunda güzel gözlü artistlerin tam resimlerini göreceksiniz. Bu sayıları saklarsanız bem güzel bir kolleksiyon kazanmış, | hem de müsabakanın ikinci devresi için hazırlanmış olursunuz. İkinci devrede burada bu dilberlerin yalnız gözlerini göre - ceksiniz. O zaman size soracağız: | — Bu bakışları tanıyabilir misiniz ? | Siz, o gözleri tanıya bilmek için bu sütunda çikan dilber İİ resimlerini saklamağa başlamalısınız! | | O Ancak bu sayededir ki müsabakanın ikinci devresinde mu- | | vaffak * olabilirsiniz. Kur'aya dahil olup mükâfat kazanabilmek için bütün o güzel gözleri tanımak lâzım olacaktır... — Nasıl mı? Hah söyliyeyim. b Vak'a daha pek taze. Gazete- lerin ortaya sürdükleri şüpheler- den dolayı Nedim Bey, Şevkiye suretle muhabere edemerler.. Yekdiğerini hiç tanımıyorlarmış gibi görünürler.. — Peki.. — Gene himmet sana düştü. — Ne var?, — Göreceğin bu iş ilk gör- düğünden daha mühim, daba zor, daha naziktir. — Ne yapacağım? — Uzun lâfa e yok ba” zar ol, Hemen şimdi.. haydi. — Doğru Fındıklıya Atraşza- de Muhıp paşanın konağına... — Ne yapacağım orada? — Şevkiye Hammefendiyi gör- mek istediğini söyliyeceksin.. Eğer kadın seni kabul ederse Nedim Bey tarafından gönderil- diğini, onun pek emin adamı olduğunu bildireceksin. — Peki sonra? — Nedim Beyin büyük iştir hamını tebliğ edeceksin? — Nedir bu istirham? — Hanıma yazmış olduğu son mektupların iadesi... — Bu yolda mektupların mev- cudiyetinden emin misin? (Bitme ")