29 Aralık 1929 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

29 Aralık 1929 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Emanette: Maryo Serra Emanetten para- ları aldı Yıldız sarayı için Emanet avda 2500 lira kira veriyor Geçenlerde Şehremanetile u- yuşarak Yıldız sarayı üzerindeki haklarından 3İ bin lira tazminat mukabilinde vaz geçen Maryo Serranın alacaklılarının Emanete müracaat etmek istedikleri söy- lenilmekte idi, Tahkikatımıza gö- re Emanete henüz hiç bir mü- racaat yapılmamıştır. Esasen Maryo Serra, yapılan 'sulhname mucibince 31 bin lira tazminatı tamamen almış, Ema- netle fili ve hukuki biç bir alâkası kalmamıştır. Diğer taraftan Emanetin, Yıl- dız sarayını kiralamak için Def- terdarlıkla yapt ğı isticar muka- velesinin daha 25 senelik müd- deti vardır. Bu yüzden saray bomboş dur- duğu halde Emanet kira olarak Defterdarlığa her ay 2500 lira vermektedir ve mukavele devam ettiği müddetçe bu paranın muntazaman ödenin âzım gel- mektedir, Haber aldığımıza göre Ema- net bu zarardan kurtulmak için bazı tasavvurlarda bulunmakta- dır. Şimdiki halde yıld z bahçe- leri, © civarda oturan balka park olarak tahsis olunacaktır. Kambiyo ihtiyacı Emanet 100 bin İsterlin almak istiyor Şehremanetinin İngiliz lirası ihtiyacını tesbit etmek Üzere perşembe günü Emanet müdür- leri bir içtima yapmışlardır. Bu içtimada Emanetin bir milyon türk liralık İngiliz lirası almak mecburiyetinde bulundu- ğu anlaşılmıştır. Bu paranın bir kısmı istikraz faizlerine tahsis olunacak, bir kısmile de itfaiye levazımı alına- caktır. Şehremaneti, Borsadan bir milyon Türk liralık İsterlin almı- ya müsaade verilmesi için Dahi- liye vekâletine müracaat etmiş- tir. Bu işi Ankarada bulunan Emanet memurin müdürü Samih Bey takip etmektedir. Emanet muhaseb-cisi Birkaç gündenberi Emanete | ait bazı işleri takip etmek üze- | re Ankarada bulunan Şehre- maneti muhasebe müdürü Nuri Bey cuma günü şehrimize gek miştir. Emanetle elektrik şirketi arasındaki müz kere Elektrik şirketi müdürü M. Hanses dün akşam Emanette Şehremini Muhittin Beyi ziyaret etmiştir. Bu ziyaretin şirketle Emanet arasında şehrin ve A- daların tenviri için yapılan mü- zakere ile alâkadar olduğu söy- İenilmektedir. , | Kasımpaşa ik suretile, Aksa- Adliyede: (VAKITDIIN ŞEHiIR HABERLERİ Üç yazıdan dolayı yapı- lan tahkikat Emin Türk B. hakkında verilen tevkif kararı, dün infaz edildi İstanbul üçüncü ceza mahke- mesinde dün «Resimli Ay» mec- muası a'eyhine “Sesini kaybeden şe ir» manzumesinden dolayı açılan ve tecilen ongün hapis İ kararile neticelenen dava, yizden nakzen rü'yet edilmiştir. i Temyiz, bu mânzumede yazı lanlarla halkın kanuna karşı itaatsizliğe teşvik edildiğine dair kâfi esbabı mucibe serdedilme- diği noktasına işaret ediyordu. Müddei umumi, eski kararda israr edilmesini istedi. Mes'ul müdür Behcet B., bu hususta söz söylemek üzere vekilinin | geleceğini anlattı. o Mahkeme, muhakemeyi dört kânunusani saat on dörde bıraktı. “Resimli Ay,, aleyhindeki yeni davaların tahkikatı, daha bitmemiştir. Mecmuada “Kö. İ yümde ne gördüm ?,, şeklinde bir yazı neşreden Emin Türk B. hakkında mes'ul müdür Beh- çet B, den sonra verilen tevkif kararı, dün infaz edilmiş, ken- disi ikinci müstantik Hakkı B. tarafından İstiçşap edildikten sonra tevkifaneye gönderilmiştir. Behçet ve Emin B.ler bak- kında müstantikliğin hafta için- de kararını vermesi muhtemeldir. Üzeyrin muhakemesi anbul ağır ceza mahkeme - sinde, bir müddet evvel kardeşi- ne ait bir alacak meselesinden kavğa ederek Maslak civarında Recep isminde birini vurmakla maznun Üzeyrin mahkemesi dün rüyet edilmiştir. Mahkeme şahit dinlemiş, maz- nunun Tıbbiadlide muayenesine karar vermiştir. -——. Jivukatlar Dün Baroda toplandılar, mecburi hakem usülü kaldırıddı İstoubul barosunda avukatlar | dün on beşte toplanaışlar, on yediye kadar müzakerede bulun- muşlardır. Dünkü içtimada sene- lik bütçe tasdik edilmiş, hakeme | gitmek mecburiyeti meselesi gö- rüşülmüştür, Baro nizamnamesinde bulunan bir madde, vekâlet ücretinden dolayı çıkacak ibtilâfların ha- kem heyeti tarafından halli mec- buriyetini tesbit ediyordu. Bu mecburiyet, bazı müşkülâtı mu- cip oluyordu. Meselâ bir müddet evve! bir avukat bir müekkil aleyhine vekâlet ücreti davası açmış, dava edilen zat de bir avukat tutmuş, fakat baro bir avukatın diğer bir avukat aley- bine bu hususta vekâlet kabul edemiyeceğini ileri sürmüş, mes- ele hararetle münakaşa (olum- muştur. Dünkü içtimada hakeme mü- racaat mecburiyeti . hakkındaki vii kaldırılmıştı. eavün sandığı (meseles'le baroya ait başka işlerin müza- keresi, vakit geçiktiğinden on bir kânunusaniye kalmıştır. fırkadaki içtima Halk Fırkasına mensup avü- katlar da dün fırka selesi müfettiş Hakki Şinasi Paşânmn riyaseti altında toplanarak bazı meseleler hakkında ( hasbıhal yapmışlardır. VukKuar Dünyayı soymuşlar! Topkapıda Beyazıtağa ma - hallesinde oturan Şaziye Hanımın şoşonları , oPangaltıda Ahmet Bey sokağında oturan Süleyman Beyin evinden palto ile şapka, Üsküdarda Odalar içi sokağında oturan Sabri Efendinin evinden, 18 parça bakır takımı, Nahide çeşmesinde Çukur çeşme soka- ğında Şenlik dede camisinden halı, Harbiyede Sipahi ocağından bir keman, Kadıköyünde Cafer ağa mahallesinde 127 numaralı evden kurşun boru çalınmıştır. Bunlardan yalnız kurşun boru çalan Söleyman oğlu Süleymanla bunları satın alan Kâzım yake- lanmıştır. Yankesiciler faa'ivette iktaşta oturan oSeyfullah la lirası o Düzcenin Üskübi köyünde oturan ve şeh- rimize (gelmiş bulunan (OHacı Efendinin 45 Jirası Mehmet ia oturan ( Alinin 16 i k İiyda, Guraba Hüseyin Ağa mahallesinde külhan sokağında turan elektirikçi Reşit Efendi- N de paltosu ile 4 lirası 4 kiş yolacılık | kişi tarafından Karman, suretile çalınmıştır. Yaralananlar i — İnebolulu Hacı Mehmet oğlu Cevdet Sarıyar caddesinde Mustafa oğlu Recebi bıçakla sol kalçasından, 2 — Sabıkalı topal Şükrü bir kahve parası meselesinden Ga- latada Karaoğlan (o sokağında kahveci Aliyi bıçakla kaba etin- den, 3 — Galatada (Mahmudiye caddesinde Rizeli jbrahim fe- nerci Ömeri sarhoşlukla bıçak'a sağ kalçasından, 4 — Ahmet ismindebir İran- lı Abdülhak ismindeki arkadaşı ile Ali isminde bir kabveciyi sarhoşlukla muhtelif yerlerinden, 5 — Geçenlerde Kadırgada Artin ismindeki halazadesini bı- çakla yaralıyan Anadis dün ge- ce ayni husumet dolayısile Ar- tini tekrar bir kaç yerinden ya- ralamıştır. Bır küstaın zorbalığına kın! Heybeliadada | balıkçılık eden Hidayet isminde bir adam ev - velki gece fevkalâde sarhoş ok İ duğu halde Çınar sokağında o- Halife ve vezi- rini bu şirin mem- lekette ilk karşıla- yan çobanlar oldu. Atlılara © yaklaşıp selâm verdiler, DR al Yeke - L/ WI Ver ör Evdeki ahçı ka- dın bile işini gücü- nü bırakmış, söy- lenenleri dinlemi- ye gitmişti. Bu, yüzden Hanımı ona bir güzel payladı. Ormanda av çoktu. Ağaçlar arasındaki (yollarda (Halife yolunun şaşıran bir geyik gör- dü. Hayvanın peşine düşe- rek vezirini bıraktı, Halife yorulmuş- tu, Burada konak- lamaya karar verdi. İlk rastladıkları bir eve girdiler, misa- fir oldular, Fakat kadın ge- veze olduğu kadar işinde de mahirdi. Bir saat her şeyi hazırladı ve misafirleri mem- 5. — VAKIT. 29 Kânunövvel 1929 — i çocuk sütunları ) Selimin Hazinesi Büyük resimli masal: 3 A DANA Bu iki garip ya- bancının o gelmesi her yerde dedikodu mevzuu olmuştur. Koca karılar hep onlara dair konu- şuyorlardı. Ew ri ŞE Pa £) b , di Halife yemekten sonra civardaki bü- yük © ormanlarda avlanmak istedi. Bir içinde silâh aldı. Verir nalla gitti. Geyiği vuramamış, üstelik döneceği yoluda kay- betmişti. Dikenler elini, yüzü- nü yırtmıştı. (Arkası yarın) Herkesi teshir edecek bir filim RAMON NOVARO ilk sesli eseri olan ÇIPLAK ÂŞIKLAR filminde ile 30 RENEADORE taganni edecektir. kânunevvel pazertesi akşamından £ itibaren Ğ ELHAMRA SINEMASINDA Ilâveten: Sözlü ve sesli 5 numaralı dünya bavadisleri, a NI NIN Kafes arkasında 5 Perde Yazan Mü- sahip zade Celâl bey turan ve çamaşırcılık eden Sü - reyya Hanımın evine tecavüz ederek camları kırmış, zorla içeri girmiştir. Vaki olan istimdat ü- zerine polisler yetişip Hidayeti yakalamışlar, karakola götürmüş- lerdir. Hidayet karakolda da edepsizlikten vaz geçmemiş, hü- kümet hakkında tefevvühatta, zabıta memurlarına da hakarette bulunmuştur. TT | / EEE NESE EEE EE MELEK S5 nemasında Neşeli ve eğlence” hafta ATEŞ Cİ filmi HAROL LOYD un en müthiş kahkahayı ko- partan eseridir. Ayrıca: O- DUNDAN HİNTLİ iki kısım- lık komedi. İlâveten: ber akşam ROSITA BARRİOS VE KASTROLAR /| Bugünkü sinemalar | | Majik — İmdat | |) Etuval — Endülüs gla | Alkazar — Kızıl kelepçe | Lüksenburg — Ölüm arabası Melek — Ateş gibi Opera — Son çarlar i Şık — Atlatma yarışı ' Elhamra — Taçlı canavar ili Fransız — Kelepçe | Asri — aşk azameti Alemdar — Ledi Hamilton | Tiyatrolar | | Darülbedayi —