7 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

7 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

eN İSELUYİl « sayı ei Salı lm... “Canlı bir dostluk timsali Rus - — ——— Türk dostluk misakını imzalamak ve Türkiye ricalini zi- Jaret etmer Ü- zere memleke- timize gelen ve burada bulun- duğu müddet zarfında Ohak- kında pek sa- mimi bir mu- habbet göste- rilmiş olan Ka- rahan yoldaşın Moskovaya av- detinden sonra Türk ve Ru devletleri rews- leri arasında te- ati edilen dos- tane telgrafla- rın metnini dün- kü sayımızda neşretmiştik , Bugün Kara- han © yoldaşın Moskovaya mu- vasaletine (ait enteresan bir |- resmi basıyo- ruz. Bu resim, Karahan yolda- | şın (o Moskova istasyonunda büyük elçimiz Hüseyin Rağıp ve müsteşar Agâh Beylerle görüştüklerini göstermektedir. Esnafımız andediyor! Dün fırkada toplanan esnaf mümessilleri kararlaştırdılar ; Yerli malları kullanmak için var kuvvetlerile uğraşacaklar Fırkada toplanan esnaf mümessilleri Dün Halk fırkası merkezinde şehrimizde bulunan 45 esnaf cemiyetinin umumi kâtiplerinin birleşmesile iki toplanma yapıl- mıştır. Birinci toplanmaya Hakkı Şi. nasi Paşa reislik Yapmış, esnaf cemiyetlerinin yerli mal kullan. mak ve milli tasarruf Ve iktisat çarpışmasında ne suretle çalışa. bilecekleri ve bütün cemiyetlerin, azalarını bu çarpışma hakkında ne suretle ikaz edebilecekleri görüşülmüştür. Neticede her ce- miyefin en son kuvvetini harc- yarak azalarını yerli mal kullan- mıya alıştırmaları ve derhal işe başlanması kararlaştırılmıştır. Bundan sonra umumi kâtipler Emin Âli beyin yanında toplan- mışlar, belediye cezaları, esnafın vemitlere girmesi, umumi kâtip- lerin Oo vazife (© vasalahiyetleri, vekiller £ heyetinde © görüşül mekte olan cemiyetler talimat- namesi ve cemiyetlerin istekleri gibi işler görüşülmüştür. İhracatımız Nasil arttırılaca k? Komisyon işe başladı Ankara, 6 (Vakıt) — İstihsal ve ihracatımızın arttırılması için yapılacak program yanılmıya baş- lanıldı, Raporları tetkik komis- yonu bugün İktışat vekilinin ri- yasetinde toplandı. —— Hariçten yapılacak mübayaat için Ankara, 6 ( Vakıt) — Hariç- ten 5 bin liraya kadar yapılacak mübayaatı tesbit edecek komis- yon işe başladı. —e- Milli Müdafaanın yeni binası Ankara, 6 (Vkıt) — Yeni ya- pılan Milli Müdafaa binasi bit- miştir. İstanbuldaki kısım müfet tişlikleri ve coğrafya encümeni yeni binaya taşınacaktır. Kak 11930 V — Müsaba- kanın birin- ci devresi— -—— Bu güzel resimleri saklayınız! Hilâliahmerde güzel bir karar Samat evi tevsi edilecek ve yerli dokuma yaptırılacak Anneler birliği de bayram hazırlıklarına başladı Hilâliahmer cemiyeti merkez heyeti dün akşam toplanmış ve mühim bazı tasavvurları tatbik imkânı üzerinde meşgul olmuştur. Evvelâ şubelerde varidat temini cihetleri konuşulmuş, bunu mü- teakip cemiyetin iktısadi faali- yetle alâkası cibeti mevzuu bah- sedilmiş ve mevcut bulunan Hi- lâliahmer San'at evinin tevsi ile burada şimdi Yapılan brodei Dün toplanan annelerden birkaçı işleri yanında berkesin işine ya- nyacak dokumalar yaptırılması kakkındaki teklif tasvip olun- muştur. Bu suretle birçok Türk işçilerine iş verilebileceği gibi bunların çıkaracakları eserlerin umumun işine yaraması ve san'- at evinin iktısadımıza daha mü- fit olması temin edilmiş buluna- caktır. Bu tasavvurun tatbiki için lâ- zam gelen teşebbüsata bugünden itibaren geçilecektir. Yerli kumaştan dokumalar çok aranıldığı ve dokumaların sarfi- yatı mühim olduğu için Hilâliah- merin bu teşebbüsü yerinde ve zamanında düşünülmüştür. Anneler birliğinde Dün Himayei Etfal anneler birliğinde de bir içtima yapılmış, birliğe ait bazı mesail konuşul- muştur. Anneler dünden itibaren bayram hazırlığına başlamışlar- dır. Miniminilere geçen bayram- larda olduğu gibi iç çamaşırları ve elbiseler verilecektir. Hanım- lardan bazıları her gün cemiyet merkezine gelerek dikişle meş- * gul olmaktadırlar, Carmen Böhi Yazısını 4 öncü sayfada oğuyunuz. — Duble İsmail Hararetli bir iddia ve müdafaa safhasından sonra,beş sene hapse mahküm oldu İstanbul ağır ceza mahkemesi dün öğleden sonra, geçenlerde Divanyolunda şoför muavini Ce- mal efendiyi öldüren Duble İs- mailin mulrakemesini bitirmiştir. Duble İsmail, şoför Eminle Mustafa isimlerinde iki kişinin kavgasını işiderek sarhoş olduğu halde birahaneden çıkıp müda- hale etmek ve bu sırada Cemali öldürmekle maznun bulunuyordu. Müddei umumilik, katlin ikamda kasıt görüyor, 448 inci madde mucibince ceza verilmesini isti- yordu. Müdafaada katil kastı mev- cut olmadığı ileri sürürülmüş, bunun Üzerine müddel umumi Bürhanettin B. şöyle demiştir: — İsmail, kahveden çıkıyor, «Yakarım, ben geliyorum!» di- yor. Yürüyor. Elektriklerle ay- dınlanan bir yerde Cemali vu- ruyor. Katil olduğu kadar katil kastı da sabittir. Cürmün 448in- cdi maddeye tevafuk ettiğinde musurum, Reis Nusrat, aza Asım ve Tahir Biler müzakereye çekil.