6 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

6 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

yıl * sayı 4308 Pazartesi 6 2“ av Kansai 11930 Tabiler dün toplandı Şirket teşkili esası muvafık görüldü Şimdi şekil tesbit edilecek, bu hususta bir proje hazırlanacak Kitap, gazete ve mecmua tabileri, dün sabah Maarif dairesinde Talim ve Terbiye heyeti reisi Mehmet Emin B. in riyaseti al- tında toplana- rak * neşriyatın memleketin her tarafına, kaza- lara, batta en ufak (o köylere kadar tevziini temin işile meş- gul olmak üzere bir şirket teşkili mvzuu etrafın- da görüşmüş- lerdir. İçtimada hazır bulunan- lar, mütalcala- rını bildirmiş» ler, kitaphanesi sa Kitapçılar içtimadan çıkarken hibi Semih Lütfi B., tabilere nakti muavenet suretile ayni neticenin elde edilmesi mümkün olduğunu ileri sürmüş, mubtelif tabiler söz söyledikten sonra, neticede şirket teşkili esası muvafık görülmüştür, Talim ve terbiye heyeti reisi Emin B., bu hususta bir proje hazırlıyarak tabilere gönderecek, herkes şekil hakkında düşüncesi- ni tesbit edecektir. Bu hazırlıklar yapıldıktan sonra ikinci bir içti- ma aktedilecektir. eek 1 Tensikall Türkiye Bankası | Yunanlılar da mübadele me- murlarından bir kısmını aç ğa çıkaracak! Atina, 5 (Apo.) — Yunan hü- kümeti muhtelit mübadele ko- misyonundan açığa çıkarılan Türk memurları nisbetinde Yu- nan memurlarını açığa çıkara- a 5 Maliye caktır. Komisyon masarifinde müsteşarı yarın İstanbula gide- | ehemmiyetli bir tasarruf temin cekti, | edileceği ümit olunuyor, e Lâyiha hazırlandı Ankara, 5 (Vakıt) — Devlet bankası lâyihası yakında Heyeti Vekilede görüşülecektir. e İsmi “Türkiye Bankası,, olarak tes- bit edilmiştir ve merkezi tedavül bankası mahiyetini caktır. Maliye | ii fakültesi talebesi Dün Türk ocağında toplanıp nizamname- lerinde tadilât yaptılar “Sühulet,, /” M. Venizelos Viyanada günün bi- rinde Ankaraya ge- leceğini söylemiş Atinadan alınan bir tel grafta deniliyor ki; “ Romada intişar eden Me sacero gazetesinin Viyanadan vuku bulan istihbaratına göre Yunan — başvekili Venizelo oradan geçerken Türk -Yunan müzakeresinin neticesi hakkın- da nikbin görünmüş, Yuna nistanın büsnü niyetini izhar > için teslihatı bahrıyesini tab- it etmeği vadetmiştir; hatta hükümet arasında siyasi bir teşriki meşsiye (Zemin hazırlamak için Ankaraya git- ? mek ve bazı mali fedakârlık larda bulunmak © Niyetinde miş, yg yyl ya yarma | M.Kalenin Dostluk telgrafları teati ettiler Ankara, 5 (A.A) — Sovyet | hariciye komiser vekili M, Ka- rahanin Moskovaya avdeti mü- nasebetile Reisicümhur Hazret- lerile M. Kalenin arasında atide- ki telgraflar teati edilmiştir: Ankarada Türkiye Reisicomhuru Gazi Mustafa Kemal « x. ne rkiyeye (o seyahati Sovyet- | Türk protokolunun imzasile te- i mayüz eden hariciye komiser vekili M. Karahanın derin bir dostluk ve samimiyetle kabu- lünden dolayı en hâr teşekkür- lerimin kabulünü Zatı riyasetpe- nahilerinden rica ederim. Türk-Sovyet münasebatının in- alâka ile takip etmiş olduğumdan bu vesikanın memleketlerimizi bağlıyan ve bugünkü velüt iktı- sadi faaliyetlerine çok lüzumlu sulhün teminatı mesabesinde bu- lunan dostane münasebetlerin tak- viyesi yolunda bir adım daha teş- kil ettiğini müşahede etmekle bah- tiyarım. Türk - Sovyet münase- batının devamlı bir surette inki- Şafı ayni zamanda dost ve kom- şu milletlerimiz ârâsında müte- kabil anlaşmanın ve müşterek mesainin genişlemesine ve tar- sinine müncer olacağı hakkında- ki kanaatimi zatı Tiyasetpenahi- lerine arzederim. Moskova 31.12929 Sovyet sosyalist şurslar ittihadı merkez icra komitesi Reisi Kalenin Moskovada sotyetisi s09yaliM şuralar itihadi merkez içra komülesi Rebii M. Kalenin Hz. ne Ziyareti bizde çok iyi bir Fen fardltesinin dünkü içtimamdan bir intiba Fen fakültesi talebe cemiyeti, | lerinin tadili mevzuu bahsolmuş, dün on dörtte Türkocağında bir | bunlar tetkik edilerek tadilât hatıra bırakan M. Karahanmn Moskovaya avdeti münasebetile göndermis olduğunuz nazikâne ve dostane telgrafnameye hara- retle teşekktir ederim. Ankara Türk - Sovyet (o protokolunun İmzası memleketlerimiz arasında müşkül zamanlarda teessüs eden ve iki tarafın karşılıklı anlaşma- ları ve sulh gayesine hâdim ol- mak hususundaki Samimi arzu- ları sayesinde kişaf eyliyen dostane münasebetler için pek ziyade memnuniyeti mucip bir icra edilmiştir. içtima akdetmiştir. İçtimada mev- ri imei Ye pe cut nizamnamenin bazı madde- | içtima bitmiştir. hadisedir. LAK tarafı 2 ipe sayıfamızdadır) kişafını daima en hararetli bir | Hükümet, Jabrikalarımınn esdslı surette genişletilmesi için 2,5 milyon lira tahsis edecektir. 1 Yazını 6 nct sayıfamızdadır ) Bir genç kız alacağı otomo- bille müşteri taşımak için sey- rüsefer (merkezine (müracaat etmiş veşoför- lük vesikası ve- rilmesini | iste- miştir. Seyrüsefer merkezi bumü- racaat karşısın- da bir cevap verememiş, key» fiyeti Emanetten sor muştur. Ka- nunlar ve bele- diye talimatna- mesitetkik edil- miş, erkek ş0- förlerin tâbi ok dukları — şarait dairesinde bu Hanımın da ş0- förlük yapma» sına omüsaada edilebileceği bil- dirilmiştir. Takside çalışmak istiyen bu Hanım Kasımpaşada Büyükmer- kez sokağında oturan mütaahhit Mustafa Beyin kızı Muammer Ha- nımdır. Dün bir muharririmiz Muammer Hanımla görüşmüştür. Muammer Hanım şunları an latmıştır: « On sekiz yaşındayım. Sen Jozef kolejinde okudum. Küçüklüğümdenberi spora he- vesim fazladır. Koşu yaparım, bisiklete, motosiklete binerim YEME KN. i De) bisiklet yarışında birinciliği ka- zanadım. Altı ay evvel Taksim- de şoför ve makinist mektebine girdim iki ay evvelisi de birim- cilikle şehadetname aldım. Şim- İm ve — Müsaba- kanın birin. ci devresi— —. Bu güzel resimleri saklayınız! Şoför olmak: istiyen Muammer H. “Beni erkeklere tercih edecekler! ,, diyor Erkekler gibi haşin değilmiş; kaza yapmıyacakmiş | Şoför Muammer Hi, mektepliler arasında yapılan bir | ee Klâra Bov A kız di bir otomobil alacağım ve bu otomobille müşteri taşıyarak para kazanacağım. Seyrüsefer mer” kezine müracaat ederek şoförlük yapabii'mekliğime müsaade ve ehliyet vesikası istedim.Mahalle ihtiyar heyetin- den hüsnü hal eshabından' ol- duğuma dair bir mazbata iste- diler. Bu maz- batayı yaptır dım. Şimdi sa- bıkam olup ol- madığı polis parmak izi şu- vesince tetkik edilip o parmak izim almacak, sonra Cerrahpaş hastanesinde muayene edileceğim. Bunlardan sonra bir heyet tara- fından şoförlük. ehliyetim tahkik edildikten sonra ehliyetnameyi alacağım. Tahminime nazaran müşteriler her halde erkeklerden ziyade beni tercih edeceklerdir. Çünkü erkek şoförler haşin, gözü korke- maz tabiatlidirler ve rakı da içer- ler. Bu yüzden de görüyorsu- nuz ki daima kaza olmaktadır. Ben rakı içmediğim “gibi er- kekler kadar da haşin hiç bir şeyden gözü yılmaz olmatlığım için kazaya meydan vermiyece- ğim. Müşterilere hüsnü muame- le göstereceğim. Takside hile yapmıyacağım. Bu vaziyet kar- e ea al A AN — Yazısını 4 öncü sayıfada okuyunuz. —