6 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

6 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

T)IN ŞEHİR HABERLERİ | (VAKI ) Adliyede Mi Müfettişle memur arasında Malive tahsil şubesi memuru Ali B. in, Selâhaftin Bi yumrukladığı, bundan başka “kendisine dilimi çıkardığı iddia olunuyor ! —————— Istanbul ikinci ceza mahke- | mesinde yeni bir davanın rü» yetine başlanmıştır. Davaci tetkik memuru Selâ- battin B., Kulekapı maliye tah- sil şubesi memurlarından Ab B.in kendisine bâkaret ettiği ve yüzüne iki yumruk indirdiği bm en Se'âhattin B., teftiş vazifesini ifa sırasında imza defterinde Ali B. in imza- sını iki güne ait yerde eksik görmüş. Bü yerleri çizmiş. Erte- si gün çizgilerin kazındığını ve © yerlere imza atıldığını gö- rünce, İstizahta bulunmuş. Ali B., kızmış, Selâhattin B. in yüzü- mü yümruklamış ve kendisine dilini çıkarmış. Ali B., bunları inkâr etmiş, vekili odavacının evvelce bir yumruktan (bahsettiği (halde şimdi yumruğu ( ikleştindiğine işaret etmiştir. Selâhattin B., bunun üzerine “Ha bir, ha iki. Bu, mesele değil. Keyfiyet itiba- rile ikisi de bir,, demiştir. Birkaç memur, şahit sıfatile dinlenitmişler, yumruk vuruldu- gunu görmeyip sonradan işittik- İerini, Ali B. in “Gel, #fademi all, diye ağzım açtığını, fakat ditini çıkarmadığını söylemişler- dir. Muhakeme, başka şahitlerin celbine kalmıştır. Ayın yirmi- Emanette: ————— 120,000 lira Masraf bütçesinde her İ ay bukadartasarruf yapılması isteniyor Dün Emactn muavinlerile mü- dürlerinin iştirakile cemiyeti be- lediye salonunda bir içtima ya- pılarak mühim meşeleler görü şülmüştür. Bu meselelerin en mü- bimmi, haber aldığımıza göre şudur. Emanet 930 bütçesini yapmış, tetkik edilmek Üzere Memurin müdürü Semih Beyle | birlikte Dahiliye vakâletime gön- dermişti. Dahiliye vekâleti Ema- netin masraf bütçesinde her ay için 120000 lira tasarruf yapıl madıkça bütçeyi tetkik etamiye- miyeceğimi bildirmiştir. | Ennün zerine Şeki Mu- bitin Bey vekâletle temas et- sinde mühakemeye devam Oolu- nacaktır. ————o—— — Postada Yeni mühürler Posta “İdaresinin yeni sene mübürlerini gümrükte bulan mü- teahbit Halil Salih B, dün 14te idareye teslim edeceğini vadet- mişti. Fakat dün akşama kadar mühürler hâlâ postaya gönderil- mediğinden 1930 un Sinci gü- nünde bile 1929 senesi diye kişelerde tamga vurulmaktadır. Postada veni messi Posta idaresi yeniden 35 mer- kerin faaliyetlerini tahdit etmiş- tir. Buralarda 8 saatlik bir mesai usulü tatbik edilecek #e' gödeleri merkezler kapanacaktır, Beyoğlu kişesinde saat 20 ye Galatada 2le kadar mektup kabul edile- cektir. Ramazan yaklaş rken Ramazan yaklaşması müna- sebetile ocamilerde O hazırıklar başlamıştır. Hava müsait olduğu takdirde milli tasarruf ve iktisat hakkında vecizeleri havi mah- yalâr kurulacaktır. Bu vecizeler tesbit edilmektedir. Bundan ma- 7 ada müftiliklere yeniden bazı tebliğatta bulunulmuş, dini, va- tani bir mesele olan iktisat ve tasarrufa ait vazlar verilmesi bildirilmiştir. İstanbul müftitiği vaz Mevzularını hazırlamaktadır. İktısat ve tasarrufa ait olan bu mevzular m camilerdeki vâ- izlere verilecek, halk teşrik € dl k irşat ve kam. 3 © Sanay'in inkişafı için Türk wn bir an “evvel inkişafını temin ve > İktisat Vekâleti yakı diker, erbabına muamele | vergisinin takriben *|, 2 si nisbetinde Sanayi ve Mandin bankasının pis, senetlerinden Overmiye karı, eri Bunlara artık pirim tevzi eğil. miyecek ve isteyenler bu senet. leri başkasına satabileceklerdir. Sanayi ve Mazdin bankasının sermayesi bunun için bir milyon lira arttırılacaktır. Ecnebi müşavirle" Gazetemizin dünkü nüshasında Adliye müsteşarı Ferit Beyin beyanatında adli müşavirlerin bir sene daha hususi surette tavrif edildiklerine dair müddet tayini suretile olan kısım yan- lış kaydedilmiştir, tashih ederiz. İktısadi Haberler; alir eseymml Yeni ida'e heystleri Yeni sene münasebetile öemi- yetler heyeti idarelerini teodide başlamışlardır. Bu münasebetle yazmacılar. cemiyetinde de bu halta içinde intihap yapılacaktır. Ticaret kongıesi Piyasa âleminde 10 kânunsa - nide Pariste umumi bir ticaret kongresi | yapılacağı ve buna hükümetimizin de iştirak edeceği | söylenmektedir. Maamafih dün malümatını müracaat ettiğimiz ticaret odası erkâm bundan be- nüz haberdar olmadıklarım söy- lemişlerdir. Tıcaret * müdüriyetinde Ticaret müdüriyeti mürakip- leri bu günlerde rmuhtelif cemi- | mek üzere Ankaraya gitmiştir. | Dün Muhittin Beyden gelen €mir Üzerine miderler. toplana- rak kendi şubelerinde ne dereceye | kadar tasarrut yapılabileceğini görüşmüşlerdir. Bu meseleden başka Emanet- Şe alınacak kambiyo miktarının tadilen tesbiti müzakere edil- miştir , Samih Bey dün Ankaradan avdet etmiştir, ———ey e — | Sokakisimleri Tesbit edildi Cemiyeti Belediye idare en- cüweni dün sokak isimleri üze- rihdeki —tetkikatim — bitirmiştir. Sokak isimleri 6200 kadardır. Mektupçu Osman Beyin tesbit ettiği isimlerden 200 kadan değiştirilmiştir. Yeni konan isim- İer arasında harp kahraman- İnrının, tayyare şehitlerinin isim- yetlerin o müamelâtim tetlikle meşguldurlar: Garsonlar cemiyeti meselesi bitmek üzeredir. Süt- çüler cemiyetinin ikiye ayrila- caklarını mürakiplğe (bildirildi ğinden haklarında tetkike baş lanmıştır. Mecliste müzakere edilmekte olan cemiyetler kanununun kabu- lünü müteakip şehrimizdeki bü- tün esnaf bir cemiyete kaydol mağa mecbur tutulacaktır. Şimdi Şehrimizde 89000 esnaf olup bunların ancak 50000 i ce- miyetlere girmiştir. Ticaret odasında neler görüşülecek © Ticaret odası heyeti idaresi bugün son içtimaımı yapacak çarşamba günü yeni idare he- yeti seçilecektir. Çarşamba günü : Ticaret oda- sı umumi bir içtima aktedecek tir. Çok mühim ve münakaşalı olacağı tahmin edilen bu içtima- da başlıca şu meseleler görüşü- lecektir: 1 — Borsa, oda bütçeleri, 2 — Oda idare ve riyaset heyetinin tecdiden intihabı, 3 — Resmi dairelerdeki ko- misyonlara odaca gönderilecekği zevatın tayini, 4 — Ticareti bebriyede gayri meşru ticaret hakkında rapor. 5 — Tramvaylarla eşya nakli raporu. 6 — Asma köprü meselesinde Necip Beyin izahatı, İeri de vardır. Bundan başka bazı isimlerin yefleri “değiştiri - miştir. Meselâ Beşiktaşta Şenlik dede, Aziziye sokağı, Nedimin orada oturduğu tehrsin eğilerk, © sokağın ismi Şair Nedim tesmiye edilmiştir. 930 tahriri 930 tuhri nüfusu hazırlıkları na başlanmıştır. Zabıtai Belediye mektebinin alt katmda haritalar yapılmakta defterler tanzim edil- mektedir. A Şehrimizde yapılan arabe- lar teşhir ediliyor Şehrimizdeki Fort fabrikasında yapılan Fort otomobilleri dün Beyoğlundaki meşherinde teşhir edilmiştir. Bu münasebetle birde çay ziyafeti verilmiştir, Ziyafette vali muavini Fazlı, polis müdürü Şerif, Şehremaneti muavini Hâmit Beylerle bir çok ,zevat hatır bulunmuşlardır. Dün şehrimizde yapılan muh- telif otomobil ve kamyonların ilk nümuneleri davetlilere ayrı, ayrı gösterilmiştir. Fabrika pek yakında faaliye- te başlıyacak, günde 50-80 oto- mobil yapacaktır. İmal edilecek otomobil ve kamyonlar Rusyaya, aksayi şarka, Romanyaya, Bal- kanlara sevkedil ir. e Sarayda onu aşa- ziyetinden mem mun mu idi? Hayır. Köyünün, köyün- deki yuvasınm has- reti zaman zaman içine çöker, atına atıyarak (okırlara koşar, derdini unut- mıya çalışırdı. — — lifenin Kin ” | VE allak Biçarenin düşmariları bir gön aralarında toplandilar ve yeni bir oyun oynamıya karar ver- diler. Vezir Caler bu vazifeyi üzerine aldı. yukarı herkes sever demiştik. Az da olsa sevmiyen- ler gene vardı. Ha- nedimleri fena kalpli lerden bazıları ona karşı korkunç bir besliyorlardı. TA aleyhinde Halifeye bir Jurnal verilme- miş olsun. Bereket versin Harun Re- şit bunlara kulak vermz, söylenenlere aldırmazdı. O Selimi iyi tanıyordu. vezir- Harun çıktı ve Selimin nezareti si tında bulunan hazine dalre- sinin teğtişini talep etü. Sul istimal müthişti. ; EEE Rİ ELLİE) SEE Önümüzdeki çarşamba akşam MELEK SİNEMASI meşhur Rus dansözü JİA RUSSKAİA nın temsili JUDİT ve HOLOFERN | mini takdim edecektir. Bu 'sene Judit ve #Hölofern nevinden başka hiç bir film görülmiyecektr. | İnkılâp konser beyeti | İnkılâp tiyatrosu temsilleri Ferah tiyatrosunda 6 ikinci kâ- nun pazartesi günü akşamı (Kayseri asrileri) vodövil 3 perde Kahtan zade Ali Rıza Beyin m e — Limanda.. Liman istatistiklerine göre bir kaç aydanberi Türk vapurların- dan fazla İtalyan vapurları limanı- mızla muamele yapmaktadır. A- ğustoslan teşrinisaniye gelmiştir. Tramvaylar yük taşıvacak mı? Şehir dahilinde eşya nakliya- tında tramvaylardan istifade için Emanet, Ticaret odasının fikrini sormuştu. Haber aldığımıza na- zaran oda bunu çok muvafık | görmüş ve bir rapor hazırlamış- tır, Bu rapor çarşamba günkü oda meclisinin içtimanda oku- nacaktır. a : Reis ve rets vekıh İstanbul ağır ceza mahkemesi | res vekili Nusrat B., ansızın rahatsızlandığından, birkaç gün- denberi makamına gelememek- tedir. Heyete azadan Asım B. riyaset etmektedir. Daha evvel rahatsızlanan reis Hasan Lütfi B. de henüz tedavi altındadır. kadar | limanımıza 450 milli vapur girip || çıktığı halde 593 İtalyan gemisi ! Bugünkü sinemalar Majik — Manolesku | Etuval — 2 kırmızı gül | Alkazar —Zigotonun sen günleri | Lüksenburg — Ölüm arabası Melek — Silik çehreler Opera — Yıkıcı | Şık — Kadın ve namus Elhamra — Çıplak âşıklar Milli — Şehvet diyarı et Gali yakı | Alemdar — Ölüm arabası Tiyatrolar Darülbedayi — Haydutlar | Fransız — Esküdero Beşiktaş Park tiyatrosunda Cevdet B. temsilleri; “ Namus bırsızı ,, 3 perde Tepebaşı tiyatrosunda: Salı günü akşam saol 20,30 da, Cuma günleri matine saat 15,30da; her cumartesi akşam- ları için fintlarda tenzilât ya- palımıştır.