6 Ocak 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Ocak 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Tasarruf meselesi ve hanımlarımız Sadiye Mü tak hanım efendının fikirleri Milli serveti luzumsuz arzular ve kaprisler uğrunda
 Felâket felâket üstüne Üsküdarda Muhacir köyünde arabacı Cevadın hayvanı ürkmüş, arabacıyı yere döşürmüş, bu ara-' hk gelen
 Terkos mukavelesi | feshedilmek üzere : Ankara 5 (Telefon) — Da- ' hiliye vekili İstanbul terkos şirketi mukavelesini tetkik
 Harici henüz ticaret — şirketi lusya ihracatına başlamamıştır. bu yüzden portakal fiatleri düşnekte devam ediyor. Dün Limon
 Bir üfürükçü Hasta bir çocuğu okuyup üfürdü, muska verip yakalandı Kasımpaşalı Ali Rıza efendi isminde bir üfürükçü — derdest
 Türk - Yunan müzakeratı Yunanlılarla müzakere bir adım bile ilerilememiş Yunanlılar evelce kabul ettiklerini gene müzakere
 Telâşa mahal yok Bugün 'kar yağması ihtimali yok Yeşil köy rasat istasyonundan verilen malümata göre bugün hava ekseriyetle
 Su - varidatı Emanct 'mahk mahkemeye müracaatı düşünüyor Şehremanetile evkaf arasında vakıf suları varidatından çıkan ihtilâf
 Bir hanım şoför olacak Muammer hanım isminde genç bir kız şoförlük için müracaat Kasımpaşada Muammer hanım isminde 18-19...
 Sarhoşluk Seyyar bir koltukçu kardeşi tarafından yaralandı 1 — Yenicamide kahveci İbrahim dün gece Galatada Dobrice...

Hava rüzgârlı €€ bulutludur. AKŞA — a kıWağmıyı— caktır. — . N eç 12 — Na ; 4036 NE ZZ İE LA — PAZARTESI — $ Kânunusani 1930 Fiatı $ kuruş —a K T Tasarruf meselesı ve hanımlarımız | Sadiye Mü tak hanım efendınm fikirleri Milli serveti lüzumsuz arzular ve kaprisler uğrunda israf etmemeli îerkos mukavelesi | | feshedilmek üzere | Ankara 5 (Telefon) — Da- hiliye vekili İstanbul terkos | şirketi - mukavelesini — tetkik | etmektedir. Terkos imtiyazının Feshi için elde çok kuvvetli | deliller vardır. Binaenaleyh imtiyazın feshi çok muhtemeldir. Hükümet İstanbul sularını şehremaneti- Türk - Yunan müzakeratı Yunanlılarla müzakere |bir adım bile ilerilememiş Yunanlılar evelce kabul ettiklerini gene müzakere etmek istiyorlar Sadiye Müştak hanım efendinin milli tasarruf etrafındaki - fikirle- rini öğrenmek için müracaat ğim zaman müracaatımı büyi bir nezaketle kabul etti. Şi kibar —muhitinde —mümtaz * büyük bir tevazu ile: — Natuk olmadığım için düşün- celerimi — hazırladım. yazılmış bir kâgıt uzattı. efetdinin - düşünecelerini kaydediyorum: —Milli tasarruf hakkmdaki * Her iyi türk vatandaşı diyerek Hanım aynen bir | mevkü olan Sadiye hanım efendi “gib bunu takdir etmek ve buna ( Cumhuriyet tarıftar hülümeti olmaktır. ği zamanı geçmek üzeedir. Milli tasarruftan ne an- ladğımı soruyorsunuz? (Devamı ikinci sahifede) Portakalın tanesi kuruşa" Harici ticaret şirketi henüz dusya ihracatına - başlamamıştır. Su yüzden portakal fiatleri düş- nekte devam ediyor. Dün Limon iskelesinde bir Sandık portakal 100 kuruşa inmiş- tir. İşin fena tarafı bu fiatede alıcı - olmamıştır. -Harici şirketinin — kararsızlığı - piyasada fena bir. tesir yapmaktadır. Bir portakal taciri dîyor ki: ticaret Sadiye Müştak hıt. — Bu sene fındık, üzüm yağ- murlardan mahvoldu. Bazı mahsul az çıktı. Pamuk dünya piyasa- sına tabi olduğu için satılamadı. Her maddenin geçirdiği buhrana olmak bir az da elimizde Fakat şu portakalları ne urlar mahvetti. Ne de dün- . Şimdi de ticaretini in başı: nin de iştiraki ile daha iyi bir teşekküle vermek tasav- | | vurandadır. Hükümetle müşterek olacak reli “şeklinde imektedir. bu idarenin Telâşa mah: mahal ğol; Bugün 'kar yağması verilen malümata göre bugün hava ekseriyetle bulutlu. kismen açık olacaktır. Rüzgâr poyrazdan kuvvetli olarak esecektir. Sıcaklık düne nazaran artacaktır. Dünkü fazla sıcaklık 9 dereceydi. Bu sabah 8 olmuştur. Bu sabahki rüfekamız Kandilli rasathanesine atfen kar yağaca- ğımı yazıyorlardı. Yeşil köy rasat merkezi bugün hararetin arttığını kar yağmıyacağını tebliğ etmek- tedir. Ankara umüm rasat merkezi memleketimizin — her — tarafında bulutlu olacağını haber yeriyor. | Garbi Anadolu mıntikasina yağ- mur yağacaktır. Rüzgâr umumi- yet itibarile şimalden esecektir. Marmara — mıntıkasında - şiddetli esecektir. Bir üfür ikç Hasta bir çocuğu okuyup üfürdü, muska verip yakalandı Kasımpaşalı Ali Rıza efendi isminde bir üfürükçü — derdest edilmiştir. Ali Riza efendi dün; Üskdarda Üncular caddesinde 38 numaralı kaneye girerek Hayriye hanımın hasta çocuğunu 'okoyup üfürmüş, ayrıca bir de muska vermiştir. Polis; Ali Rıza efendi hakl takıbatta bulunmakta, diğer rükcülük vakaları olup olmadığın tetkik etmektedir. Felâket felâket üstüne Üsküdarda Muhacir köyünde arabacı Cevadin hayvanı ürkmüş, arabacıyı yere düşürmüş, bu ara- lik gelen bir tramvay da Cevada Ankra $ | Telefon)— H vekili Tevfik Rüştü beyin riyase- tinde devam eden Yunanlılarla müzakere bir adım bile ilerleme- miştir. Yunanlılar — itilâfperverlik göstermek şöyle dursun evvelce kabul — ettikleri bile — yeniden hevesine kapıdılalr.. Bu işinnereye yaracağını — şimdiden — kestirkek | kabil değildir. Atina 4 (Hususi) — Romada bazı — mevadı Kasımpaşada Mu- ammer hanım. ismin- de 18-19 yaşlarında bir hanım seyrüsefer merkezine bir istida ile müracaat etmiştir. Bu mektebinden hanım — şoför niyet diploması mağa muvaffak oldu- nu, takside çalışmak oförlük etmek istediğini bildirmiştir. Müammer — hanımin — istidası emanete takdim edilmiştir. Bu müracaat talimatnameye mugayir olmadığı için kabul edileçektir. Ancak, şimdiye kadar takside çalışan hiç bir kadın şoför yok- tur. Bazı hususi ötemobil kulla- nan amatör kadınlara - nadir Su varidatı Emanet mahkemeye müracaatı düşünüyor Şehremünetikk evkaf ” arasttida yakıf suları varidatından — çıkan ihtilâf devam ediyor. Evkaf suları emanete devrettiği halde hâlâ bunların varidatım - vermemekte- dir. Halbuki emanet bu varidatı alamadığından su yollarını tamir edemiyor” Emanet bu zarüret üzerine evkafa müracaat ederek bu varidatı - vermediği - takdirde dava açacağını bildirecektir. müzakere etmek” münteşir — Mesacero — gazetesinin Viyanadan vuku bulan istihbara- tına göre Yunan başvekili Veni- zelos oradan geçerken Türk-Yunan muzakeresinin neticesi bakkında bahriyesini tahdit etmeği vadetmiş, hattâ iki hükümet arasında siyasi bir teşriki mesaiye zemin hazır- Jamak için Ankaraya gitmek ve bazı mali fedakârlıklarda bu- lunmak niyetinde imiş. Bir hanım şoför olacak Muammer hanım isminde genç bir kız şoförlük için müracaat etti Ortada inzibata taallük eden birmani mevcut olmadığı takdir- de Muammer hanım imtihan edi- lerek kendisine şoförlük vesikası verilecektir . Avrupada takside çalışan bu kabil kadın şoförler epice çoktur. Sarhoşluk Seyyar bir koltukçu kar- deşi tarafından yaralandı 1 — Yenicamide kahveci İbra- him dün gece Galatada Dobrice birahanesinde sarhoş olarak bira- hane sahibi Mehmet efendiye çatmış, zabıta memurlarına da muhalefet ettiği için derdest edil- miştir. 2 — Gene sarhoşluk yü darda seyyar biraderi Hasanla çalgıcı Galip tarafından bıçakla — bacağından cerh edilmiştir. Vakanın sebebi sarhoşluktur. hediyeler teati edeildiğini haber aldık. suretlerini dercediyoruz : BOYA, leri — içinde Tohumu ile tarahndan: Leva- | zimdı paşaya! tebin (— Umüm nıfadan | müdü fabı ak tarar | Tundan: am Ressam | A N B adet at | Büyük bir slman! - Te dan: Vakıt refik: o:nmcuurA aralın- | nan arafından | keti arafından | İdzis K, a: | kılmamaları için, $ Dabonelere (Soğuk | findan Künan şir | S1 B Dhan buğday ) Sıbhiyi gö Tarai