13 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

13 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

i 3öreüyil » sayı 4315 Pazartesi 13 1 Say 1930 Kânunsani Emin Âli B. fırka okudu ve Dün fırka kon- gresinde buiu- nanlar C.H. F. nan İstanbul va, kongresi dün saat 14,5 ta top- lanmıştır. Müfettiş Hakkı Şinasi Paşa bir nutukla gongreyi aç- mıştır. Hakkı Şinasi Pş. nutkun- da demiştir ki: “.— Fırkamız siyasi bir teşekkül olmaktan ziyade halk için ve halka doğru düsturile hareket eden bir fırkadır. Fırkamız' bü- yük işler yapmıştır, ve bu mu- vaffakiyetimizi nesli ati şükranla yadedetektir. İnkılâbımızda naçiz şahıslarımız tarihin mukâddera- tına âmil bir alâka hasıl etmiş- Fırkanın vilâyet kongresi dün toplandı Hakkı Şinasi Pş. celseyi açarak bir nutuk şöyledi 2 ay amm teşkilâtının 15 aylık faalivefi raporunun halkın neler istediğini anlaitı Buradan sıvıştık- tan sonra Kahirede yan geliyormuş Kahirede ç kmakta olan El- m gazetesi 4 kânunsani nüshasında sabık ticaret vekili Ali Cenani Beyin Kahireye mu- vasaletini o baber vermektedir. El.Ehram gazetesinin verdiği malümata göre Cenani Bey yn ayın 12 incil günü Mey- anı Ekbezden Suriyeye geçmiş, oradan Halebe geçerek 24 saat sonra Trablusşama, gitmiş, ora- dan Beruta geçerek bir kalmış. daha goyra Şama r müş, Şamdan Trablusa, Trablus- tan Mısıra hareket etmiş ve Kahireye müvaşalet etmiştir. El-Ehram i, sabık tica- ret vekilieler göğe Türkiye, gerek Suriye gazeteleri tarafın- dan azim bit gürültü ile San edildiğini söyledikten sonra Ali Cenani Beyin ercemei halini yazmakta, nihayet onun geçen teşrinsanide hariçiye o vekâletin- den paspor diplomatik alarak “ete Bek es Hum ese MESIp olmıyan heyecanlı bir sandettir, Fırkamız ke a re ettiği yolda en ve hi li il yi balkladı,., yen > Hakkı . Şinasi Paşa fırkanın İstanbul teşkilâtından bahsederek | bu teşkilâtın uhtesine düşen vazifeyi hüsnü ifa ettiğini izah etmiştir. Bundan sonra, Milli Tasarruf aday vazifesinden, cemiyetin lüzum i) tdi babsetmiş a iy ruf yofunda da milletimizin Mu- vaffak © olacağım söylemiştir. TAk tarah düncü sayılamızdadı; Avrupaya gitmek istediğini, fa- Kar AÂvfüpaya gitmiyerek Suriye tarikile O Mısıra geldiğini izah etmektedir, una mukabii ELEhram Ali Cenani Beyin | Mensup olduğu şirketin parasından 70,000 lira alarak ortadar kaybolduğunu, bu gaybubeti müteakip firarın- dan bir ay mükaddem 250-270 bin lira kadar aldığını izah et- mektedir, Türkiye Cömhuriyetinin her erdeki konsolosları Ali Cenani eyi takip etmis, Mısır elçiliği onun. Mısıra müvasaletini bil- dirmiştir. Anadolu Cenani B. | ar Mübeccel Hanım güzellik kıraliçesi intihap nasıl oldu, hakem he- yetindekiler neler söylediler? Saat 17 de Türkuvazın iki kapısı da kapanmıştı. Çünkü dir er “Güzellik kıra- ediliyordu. Bizde kalaba- lik muvaffaki- yete işarettir. 8 Ve bir “tertibat,, (iğ davetiyelerin gönderilmiş ol- ması ile alınmış zannedilir. Ha - buki asıl iş bundan sonra başlar. (Bunu bün akşamki intihap vaziyeti tamamile gös- terdi. o Çünkü “güzellik kırali- çesi tertip heyetinin davet- leri olan bir çok hakemler, ellerinde dave- tiye sokak kapı” sında kaldılar. * Karilerimizi sabır sızlan dır - madan evvel baber verelim ki «Güzellik» kıraliçemiz dün ak- şamdan itibaren Mübeccel Namık Hnımdır, Hanım (Erenköyünde (oturur. Pederi Liman şirketi memurların- rakısları Güzetenisi, | Konservatuvarın seyahati esnasında alınan film Dün prova edildi ik sayıfasında her gün gördü- ğünüz güzel ar tistresimleri,yap- mak üzere oldu- ğumuz mühim bir müsabaka - nın ilk devresini teşkil etmekte- dir. Bu müsabaka- nın ikinci devre- si, yani asıl müsa- baka 16 kânunu- sani o perşembe günü başlıyacak- tır, Yöüz'erce lira- lık hediyeler rü Ziya Beyin riyaseti altında bir heyet birkaç senedir memle- ketimizin muhtelif taraflarım do- lâşarak yerli havaları plâklarda tesbit etmektedir. Könservatuvar heyeti son 1929 seyahatinde de karadeniz hava- lisini ve şark vilâyetlerimizi gez- mişti, Heyet son seyahatinde İstanbul konservatuvarı müdü- | beraberinde sinema operatörü Remzi Beyi de © götürmüş, gezdiği o dolaştığı yerlerdeki yerli şarkıları notaya alır, plâğa geçirirken buralar ehalisinin yerli rakıslarını da filme çektirmişti. Bu filmin provası dün sabah saat on birde Melek sinemasın- da yapılmıştır. (Alttarafı 5 inci sayılamızdadır | Mübeccel o Namık | 1930 Gözellik kraliçesi Mübeccel Namık H. dan Namık Beydir. Müsabakaya iştirak eden 19 kişi içinde 50 rey ile birinciliği kazandı. Kendisine intibam sorduk, mahcup bir vaziyette ve tered- dütle: — Bir az memnunum, dedi. — Niçin daha fazla değil? Sustu. Gözlerini yere indirdi. Belli idi ki heyecanı fazla izâhat vermesine mani oluyordu. İsrar emedim. İkinci güzel, geçen senenin kıraliçesi Feriha Tevfik Hanım oldu. Friha H. 25 rey alabilmişti. Kendisini pek müteessir gördüm. Maamafih bu gibi ünvanlar pek gelip geçicidir. Nice kırallar tahtlarından Oindier, o Teselli inkisarlar için yapılmıştır. Maa- mafih Feriha Hanım geçen se- neki ünvanı ile iktita etmiş olsaydı, daha muvafık o hareket etmiş olurdu zannediyorum. Sinemköyünde Fatin Efendi sokak 177 numarada gümrük memurlarından İhsan Beyin kızı Nüzhet İhsan Hanım da 18 reyle üçüncü güzel intihap olundu. Müsabakaya iştirak edenlerin isimleri ve aldıkları reyleri sıra- sile neşrediyoruz: Tarlabaşı Halepli sokak 45 uvumarada Matmazel Hagudaki (17 rey), Feriköy Kasımpaşa caddesi 37 numarada Leman Ekrem bamm (10 rey), Cihan- girde Ferüzağa cam'si karşısın- da 3 kardeşler apartımanı 2 nu-