14 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

14 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

1ğizeiyıl « sayı 4316 1 Bay Kanunsani VAKJL Hakkı Tarık Bey cerhedildi Gazetemizin müdürü dün idarehanemizdeki odasında müessif bir tecavüzle karşılaştı k muallimlerden Bedi Beydir Carih, sabı Hakkı Tarık Bey Dün gazetemiz idarehanesinde miei ir hadim seker. kanl. Miz ürü ve Gireson meb'usu Hakkı Tarık B. Bedi B. namında bir zat tara- fından tabanca ile cerhedilmiştir. , Bedi Bey, iken eylülde Bursaya vazifesi tahvil edilmiş, fakat buradan vazifesini bırakarak teşrinevvel içinde avdet eylemişti. Bu iti- barla bali hazırda muayyen bir memuriyeti ve işi yoktu. Hakkı Tarık Beyle ötedenberi tanış- makta oltası hasebile idareha- nemize de gidip gelirdi. Hakkı Tarık B. Matbuat ce - miyeti reisi olmak sıfatile geçen- lerde matbuat cemiyetinin satın alacağı bir binaya Bedi Beyide otomobile alarak götürmüş ve binayı gezdirmişti. Bedi B. dün saat on iki bu- çukta matbaamıza gelmiş ve Hakkı * Tarık Beyin odasında oturarak bir müddet kendisile konuşmuştur. Saat on üç buçuğa doğru gitmek üzere kalkmış ve Matbuat cemiyetinin satın ala * cağı binayı gidip gördüğü için kendisine ücret olarak yirmi beş lira verilmesini istemiştir. Bedi bey, Tarık beye: — Bu parayı vermeyi esasen kabul sa iin Demiş, Hakkı Tarık bey evvelce böyle bir ta- ahhütte bulunmadığını söylemiş, Bedi bey aksini iddiz etmekte Wwrar etmiştir. Hakkı Tarık Bey münakaşanın bu noktasında mütecavizan€ bir Vaziyet alan Bedi Beyin elini pantolonunun arka cebine götür” mekte olduğunu görmüş Ve “ne Yapıyorsun ?,, diyerek Bedi B.in elini tutmak istemiştir. Buna rağmen Bedi bey tabancasını çıkararak Hakkı Tarık beye üç dört el ateş etmiştir. Hakkı Ta evvelce muallim nk bey atik davrânarak Bedi beyin elini tutup bükmüş, kur- şunların seyrini (değiştirmiye çalışmıştır. Bu suretle kurşunların birkaçı odanın mubtelif tarflarına isabet etmiş, sonuncusu Hakkı Tarık beyi yüzünün $ol tarafın- dan yaralamıştır. Silâh sesini işitip diğer oda- lardan koşuşan gazetemiz muhar- rir ve memurları Hakkı Tank Beyi ayakta mecruh olarak bulmuşlardır. Bedi Bey de bu sırada Hakkı Tarık Beyin kar- şısında durmakta idi. Verilen malümat üzerine sıhhiye ve zabıta memurları yetişip gel mişler, Hakkı Tarık Bey Afiyet Yurduna nakledilerek tedavi al- tına alınmış, Bedi Bey de gelen polis memuru tarafından alına- rak Polis müdüriyetine götü. , rülmüştür. salak Tanka lr yanağından girmiş, gene sol ta- rafında yüzünün biraz ötesinden Müddei umumi muavinlerinden Celâl Bey dün tahkikata vazıyet etmiş, Afiyet Yurdunda Hakkı Tarık Beyin, Ayasofya polis merkezinde de Bedi Beyin ve Jeneral Kondilis Venizelos aleyhinde ateş püskürüyor Bahri siyaset Yunanis- tanı felâkete sürüklü. yormuş! Atina, 13 (Anek.) — Avrupa- dan dönen jJenera (OKondiliş Venizelosu diktatörlükle ittiham *etmiş ve teslihatı takviye siya- setini de tenkit ederek demiş- tir ki: i Hükümetin bahri programı aleyhindeyim. Bu siyaset mem- lekete muzırdır. Bu siyasetle Yunanistan Akdenizde haiz ol- duğu bahri tefevvuku kaybedi- or. Bu siyasetin neticelerini memleket bilâhare hissedecektir. Bedi Bey hadise esnasında matbaada bu- Lanaalarsu Madaksimi almıştır. Adliye tahkikata devam et- mektedir. Hakkı Tarık Bey dün Afiyet Gazetemizin ilk O sayıfasında her gün gördü- ğünüz güzel ar- tistresimleri,yap- mak üzere oldu- ğumuz mühim bir müsabaka - nın ilk devresini ( teşkil etmekte- dir. nın ikinci devre si, yani asıl müsa- baka 16kânunu- sani (operşembe günü başlıyacak- tar, Yüzlerce lira- lık hediyeler Dünkü keşidede kazanan talililer numaraların muntazam cetvelini (5) inci sayıfamızda bulurlar ? Piyanko keşidesi bitti Bu keşidenin son talilileri de dün sevindiler Yurdunda kendisini ziyareteden | gazeteci arkadaşlarına şunları söylemiştir : — Bugün yüzümden bir kur- Şun yarası aldım: Yaralıyan mu- allim Bedi Beydir, Kendisini reisi olduğum Matbuat Cemiye- tine almak istediğimiz bir binaya gezmek için hayli zaman evel bir gün otomobile alarak beraber götürmüştüm. Bugün bu refakate yirmi beş lira Olarak “takdir et- iği” ücret kabul ettiğimi teklifsiz bir talim hayatı arka- daşının beni öldürmek için dört el ateş etmesinin sebebi budur. Fakat asıl saik bir müddettir açıkta kalmasının doğurduğu iç sıkıntısında ve bunun marâi bir rah haleti ile çarpişma- sındadır denilebilir. Teşekkürler Hakkı Tarık Beyin başına gelen müessif hadise dolayısile dün matbaamıza gerek bizzat gelerek, gerek telefon ederek teessürlerini bildiren dostları mıza teşekkür etmeyi boynu- muza borç biliriz. Bilhassa vak'adan bir iki saat sonra: Ankaradan telefon ve telgrafla “yaralı o müdürümüzün hatırını - soran Dahiliye vekili Şükrü Kaya, Hakimiyet Milliye başmuharriri Mahmut, Matbuat umum müdürü Ercümet Ekrem Beylere ve sair zevata pek çok teşekkürler ederiz Tali bir sucu kazandığı serveti cebine yerleştirirken Tayyare piyankosunun keşi- desine dün sabah Darülfünun konferans ( Salonunda (Odevam edilmiş, saat on ikide keşide nihayet bu'muştur. Düne kalan büyük ikramiye yirmi bin lira idi.. Bu ikramiye 43305 numa- ralı bilete çıktı. Yüz bin liralık son mükâfat en son olarak çekildi. Kaybolantayyare Birceset bulundu Atina, 13 (Apo.)— Andros adası (civarında geçenlerde Adalar denizinde kaybolan İta yan Aeroekspresso şirketi tayyaresine ait olduğu zanne- dilen bir tayyarecinin cesedi bulundu. Aşağıdaki numaralar ona tak- sim edildi. Bu suretle onar bin lira alacaklardır: 6937, 28633 12938, 42351, 8289, 39148, 50811, 50980, 51362, -30817. Sonu 0,2, 3, 4; Sile nihayet- lenen numaralı biletler otuzar lira amorti alacaklardır. Yirmi bin lira Beyoğu'unda İ ekmekeçi İstavriye, on beş bin lira Beyoğlunda Kalyoncu kul- luğunda fırıncı Lâmboya, on bin | lira Kadıköyünde Safa sokağında 26 numaralı evde Hafiz ve Moda caddesinde Tevfik, çarşambada kiremit mahallesinde 12 auma- ralı evde Mahmut beylere Fa- tibte Atpazarında 30 numaralı dükkânda sucu Bekir Ağa ve Yenişehirde oFelliks (o Efendiye onar bin lira çıkmıştır,