14 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

14 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

Gazetemizde yazı ve resim lerin bütün hakları mahfuzdur Gazeteye gönderilecek mektoplarn Üzerime Idare içinse (idare |, yazıya aitse ( yazı) işareti konulmalıdır : Basılmıyaz mektupların iadesinden, Kıymeti mukadderesiz mektapları kosulmuş paraların kaypolmasından ve lânların münderecatından lere mesul değiklir bune şartlari Türkiyede Hariçte Kuruş Kuru; — SAYISI HER YERDE 5 KURUŞ — WA İSTANBUL, Babulli, Ankara caddesinde « VAKIT YURDU » idare e Tel. 1970 İDARE İŞLERİ, şozr YAZI İŞLERİ * telgraf. VAKİT posta Ka: 45 Çocuklarınız zayıf veya hastalıklı ise Türk mekteplerile faydah eserlerin ilânlarında yüzde 20 tenzilât vardır Kari, Gazetemize bususl Wân kabal eden yer H.H Münar acentesi ilân şartla Büyük veya bir'kaç dala için verilen Iânlarla kasasi mahiyetteki Mânlern ücret kararlaştırılır 1 1-8inci sayıfada İNİ resmi ilânlar Mutlaka Hasan kuvvet şurubu içiriniz. Kansız ademi iktidar, sinir, verem, damar, belgevşel il zaafı umumi, romatizma, sıraca, kemik ve göğüs hastalıklarına nafidir. HASAN ECZA DEPOSU şişesi (60) büyük (100) kuruştur. Toptancılara tenzilât. MELİ Pazarlıkla camekân ve dolap imali Ali ticaret mektebi mübayaat komis- yonundan: Mektep için lüzumu olan camekân ve dolaplar pazarlık suretile yaptırılacağından talip olanlarıti müdüriyete müracaatları. Büyük Tayyare piyankosu Sekizinci tertip 1 inci keşide 11 Şubat 1930 Keş deler; Vilâyet, Şehremaneti , Defterdarlık, İŞ, Ziraat ve Osmanlı bankaları murakipleri ve halk huzurunda yapılır. BÜYÜK İKRAMİYE - 30,000 LİRADIR Her keşidede çıkan numaralar tekrar dolaba konmaz. 200,000 lira isabet eden 17515 numaralı bilet: İstanbul, Bitlis, İzmir, Hendekte satılmıştır. 50,000 lira isabet eden 31222 numaralı bilet : İstanbul, Ankara, Erzurum, İzmir, Bergama, Samsunda satılmıştır. 40,000 lira isabet eden 58,629 numaralı bilet : İstanbu! Adana, Gaziayıntap, Izmir, Ayvalıkta satılmıştır. 30,000 lira isabet eden 16437 numaralı bilet : İstanbul Bursa, Kayseri, İzmir, İmrozda satılmıştır. 20,000 lira isabet eden 43305 numaralı bilet : İstanbul Adana, Zonguldak, İzmir, Salikli, Samsunda satılmıştır. 15,000 lira isabet eden 45594 numaralı bilet: İstanbul, Adanâ, İspir, İzmir, Kemalpaşada satılmıştır. 10,000 lira isabet eden 10737 numaralı bilet: İstanbul, Adana, Fenike, İzmir Urlada satılmıştır. Köcaeli encümeni daimisinden: İzmit - Derince yolunun muhtelif kilometreleri üzerinde inşa edilecek üç betonarme köprü olbaptaki şartnamesi ve(7052)yedi bin gili iki liralık keşif mucibince 22 kâ. sani 930 çarşamba günü saat 15 te ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmiştir. Talip olanların teklifnamelerini münakasa kanunundaki şerait dairesinde yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat makbuzile mezkür tarihe ka- dar Kocaeli daimi encümeni riyasetine ve şartnamesini görmek ve tafsilât almak istiyenlegin Kocaeli nafıa başmühendisliğine müra - caatleri : * * Kocaeli encümeni daimisinden: Adapazarı - Karasu ve Kandıra - Kefken yollarına ait istikşaf ve fenni evrakım tanzimi olbaptaki şartnamesi mucibince 22 kâ. sa- ni 930 çarşamba günü saat on beşte ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya vazedildiğinden talip olanların mezkör ta- rihe kadar teklifnamelerini münakasa kanunundaki şerait dairesinde Kocaeli daimi encümenine ve şartnamesini görmek Ve tafsilât almak istiyenlerin Kocaeli nafıa başmühendisliğine müracaatları. Devlet demiryolları ve liman- ları umumi idaresinden: 11-1-930 tarihinde münakasası icra kılınacak alimantasyon malzemesinden su deposunun Zemine kadar muktazi boru ve vana- ları müfredat listesine ithal edilmiş oduğundan su hazineleri için teklif edilecek fiatların yalnız hazine için verilmesi ve grü idrolik- lerin tağdiye kolunun çelik saçtan imali matlup bulunduğu ilân Devlet Demiryolları ve Limanları Umumi idaresinden : Kayseri Poz bölüğünün altı aylık et ve ekmeği kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 3 - Şubat - 930 pazartesi günü saat 15,30ta Anka- rada Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15 e kadar Umumi Müdürlük kale- mine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini iki lira mukabilinde Ankarada Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından ve Kayseride Kayseri inşaat müfettişliğinden tedarik edebilirler. UZUMKIZI İĞİCECEK RAKI Emvali metruke müdürlüğünden: Satılık iki hane Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinde Küçük Dıvarcı sokağında 1 numaralı hane ile mahalli mezkürun Arnavut çıkmazı sokağında 11 numarrlı münhedim hanenin bedelleri sekiz taksitte ödenmek üzere 2100 lira bedeli muhammen ile 2-2-930 tarihine müsadif pazar günü saat İâ de icrayı müzayedeleri muka:rerdir. Taliplerin 96 7,50 hesabile teminat makbuzlarile Milli Emlâk müdüriyeti satış komisyonuna müracaat eylemeleri. İstanbul Barosundan: a mm mm 28 K. evvel 929 tarihli heyeti umumiye içtimaının devamı 14 K. sani 930 tarihine müsadif salı gününe mukarrer bulunmuş olduğundan saat 15 te avukat bey- lerin teşrifleri rica olunur. Ruznamei müzakeralt Taavün sandığı işleri Mecmua hakkında müzakerat — İstanbul Emvali eytam ida - resinden: Hatire Mevhibe ve Ayşe Faika (o hanımların istik- raz ettikleri nebaliğ mukabilinde idaremız uhdesinde velaen mefruğ bulunan Zeyrekıe Kasap Demirhan mahal- lesinin Pir Mehmet: Paşa sokağında atik 14 cedit 24 numardlarla mürakkam bir tarafı ifrazan alere ferağ olnaun mahal bir taraf, Demirhan camii şerifi ile mahdut Merkez scenes: Galata Köprü Beyoğlu 2562. Şube acentesi: Maher diye Hanı altında İstanbul 2740 Wialızon ikınci postası (İZMİR) vapuru 16 Kânunusani Perşembe akşami Galata rıhtımından bareketle Zonguldak, İnebolu, Sinop: Samsun, Ünye, Fatsa, Ordu, Gireson, Trabzon, Rizeye gi- decek ve Of, Trabzon, Polat” hane, Gireson, Ordu, Fatsa, Samsun, Sinop, İneboluya uğ” rıyarak gelecektir . Sultanahmet Sulh icrasındasi Mahcuz ve satılması kararlaşi”” rılan 17 tura meşin 14 vaketa ve 24 okka kösele " uunusaninin on dördüncü gü saat onda İstanbulda çarşu! kebirde perdahçılarda açık tırma ile satılacağı ilân olunur. ILAN Üsküsar Hukuk hâkimliğinden: Ayşe Şükriye hanımın Ü dar'da Aşcı başı mahalli Bakkal sokağında 28 numar. hanede sakin İbrahim efe aleyhinde ikame eylediği boş; ma davasının yevmi muhakemi sinde ilânen tebliğata rağm gelmiyen müddei aleyh hakkın. gıyap kararı ittihaz ve müdde' nin boşanma sebeplerinin İs; tina karar verilerek 13 - 2- 93İ tarihine müsadif perşembe saat 14 vakti muhakeme tayif edilgiş olduğundan vaktı mezküf” da alddei İbrahim ağa: 1: mahk€ meye gelmediği ve on 10 güf zarfında itiraz etmediği takdird? bir daha mahkemeye alınamı" yacağı hakkındaki gıyap karar” namesinin bir nushası mahk€ me divanhanesine talik kılmdığ! cihetle tebliğ makamma kai olmak üzere keyfiyet gazete il€ de ilân olunur. Acele satlık hane Üsküdarda İhsaniye mahalle” sinde orta sokakta 85 numarâl' hane satılıktır. Görmek isteye” lerin derunundakilere ve pazar” lık etmek isteyenler sahibi Er zurum (onümune &hastanesindö ve 1024 lira kıymeti muhammeneli 128 ; z'ra arsa Sa- | doktor Yusuf İzzettin Beyle mi" tulıktır. 12-1-930 tarihinde yapılan müzayede neticesinde 60) lirada kamıştır . Mezkür miktar haddi lâyıkında gö- rülmiyerek müzayede bir ay daha temdit edilm ştir, Fazlasına talip olanların ilân tarihinden itibaren bi! sy zarfında her gün saat on beşe kadar ıdaremize müra- eaatları ilân olunur. son Tamamen memleket yapısıdır. Resmen. kabul edilmiştir, Memleketimizde geçen sene kurtardığı servet iki milyon lirayı mütecavizdif” Galata, Eski Gümrük caddesi, Halis Selâhattin Telefon. B. O. 1447 : Lozan Tep Pakkitesinden dilemek si ğ habere etmelidir. ( DR. Hüseyin Naşit Yoğum ve kadın hastalıkları mütehassi Türbe, Eski Hilâlishmer binası No, (8 Har gün öğleden sonra onat 14-18 Toleten. İst 888 Mes'u müdür: Refik Ahm€ eri |