21 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

21 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

K Sürü sürü sokak köpek- lerini gündüz evlerinde saklıyan ve geceleri so- kaklarasalıverenler var mi AP DER Emanetin köpek ılâfına memur edi- len memurları bu yüzden tecavuz lere uğradılar Emanet birçok kimseler hakkında dava açacak 1) İN T l AL ni zi 2 kleri, sgeldikleri insanları ısırdığı söyleniyor. am göre İstanbulda sokak köpekleri şayanı Şi günlerde kuduz wak'aları arttı, hayret derecede çoğalmıştır. Emenet temizlik işleri müdürlüğü bir aydan beri sokak köpeklerinin öldürülmesine büyük bir faaliyetle | çalışmaktadır. Söylendiğine göre, bu köpekler İstanbula açlık dolayısile civar köylerden gelmektedirler. Şehir geceleyin bu gibi muhacır köpek- lerin istilâsı altında kalmaktadır. Gece geç vakit caddelerden Zeçenler sürü sürü köpeklerle karşılaşmaktadır. Bu köpekler gece vakti sokaklarda buldukları şeyleri yemekte, şafak sökerken alay alay şehir haricine çıkmaktadırlar. Köpeklerin bu kurnazlığı öldü rülmelerini güçleştirmektedir. Bundan başka, bazı kimselerin gündüz köpekleri saklıyarak Zeceleri sokaklara salıverdikleri haber alınmıştır. İki gün evvel iktaşta bir yerde 17 köpek saklanıldığı haber alınmış, temizleme müdürlüğü memurlarından Mehmet Ef. bu köpekleri bulup öldür- mek için o mahalle gitmiş,fakat orada şiddetli bir mümaneatla karşı- laşmıştır. Mehmet Ef. vazifesini yapmakta israr edince orada hazır nanlar tarafından dövülmüş, hatta bir eczacı tarafından dişi kırılmıştır. i Buna benzer bir vak'a da Bakırköyde olmuş, bir bahriye zabiti köpekleri öldüren memuru dövmüştür. Yeniköyde de Ali Rıza B. isminde bir zatla bir memur ara- sında bu yüzden kavga olmuştur. : Emanet memurlarının vazifelerini ifa etmelerine mani olan ve bunlara dayak atanlar hakkında kanuni takibat yapılacaktır. Emanet temizleme işleri müdürü Mehmet Ali B. bir muharrıri- mize demiştir ki: — Halk eğer böyle köpekleri saklar, öldürülmelerine mani olursa biz ne yapalım, Sokak köpeklerinin büsbütün ortadan kalk- Ması için halkın bize yardım etmesi lâzımdır. —— ue s—— Dansör ve dansözler birleştiler, cemiyet kuruyorlar aza olacaklardır.Cemiyetin mak- sadı memleketi istilâ eden ec- nebi dansör ve dansözleri azalt- mak, yeniden bar dansör ve dansözü yetiştirmek ve heveş- kâranı teşvik etmek olacaktır. Müteşebbisler ecnebi dansör ve dansözler vasıtasile harice akan binlerce liramızın bir kısmını ol- sun memleket dahilinde bırak- mıya çalışacaklarını, bu ümitle işe başladıklarını Msp irler. Keyfiyet alâkadar makam peri tetkik edilmektededir. alümata nazaran e rauhtelif bar *“Dansörler cemiyeti, olacak, : da ve eğlence yerlerinde o, <den, varyete numaras, M8omasyon yapan artistler © ve erkek hepsi cemiyete uduzun çoğalma ötede beride kuduz |T Odun ve kömür ihtikârı var mı, yok mu? Havaların soğuması Üzerine odun ve kömür fiatlarında ihti- kâr yapılmıya başlanıldığı yazıl maktadır. Dün bu neşriyatı mevzuu bahse- den muharriri- mize Emânet İktisat müdürü Kemal Ömer Bey demiştir ki: “— Odun ve kömürde ibtikâr yapıldığı doğru değildir. Emanet miyetle takip ediyor. Havaların soğuması odun ve kömür fiatla- rında ihtikâr denebilecek bir fark husule getirmemiştir. Odu- nun çekisi 450, kömürün okkası 8 kuruşa satılıyor, bunun ibtikâr neresinde?.. Eğer kömüre okka başında 10 para, odunun çekisine de üç beş kuruş zammedilmişse bu kadarını ihtikâr mı sayacağız?» kg Dün Mardine hareket e Birinci umumi e İbrahim ali B. dün sabahki Konya tre- sile hareket etmiştir. İbrahim Tali Beyi Haydarpaşa ve fırka erkânı, dostları teşyi etmişlerdir. çıkacaktır. eczanelerin tahdidi müna- kaşaları devam ederken itüya çıkan iyi ilâç, fe- na ilâç meselesi, bazı eczacıların çokluk ve rekabet devrinde ol- duğu gibi yazılan bir reçeteyi kalite itibarile aşağı nevi ilâçtan yaparak yüksek kelite ücretini aldıkları iddiası, bilhassa ecza- alar muhitinde çok şiddetli bir akis yapmıştır. Bu hususta bu sütunlarda mütaleasını nakletti- ğimiz bir doktorun gösterdiği misal hararetli cevaplarla karşı" lanmaktadır. Bu cevapların birleştiği nokta bu misali gösteren doktorun mesleki tesanüde Fiayet etme- diğ, bir eczacının Yapabileceği hatayı ileri sürerek bundan u- mum eczacılara bir hisse çıkar- masının kat'iyen doğru olmadığı noktasıdır Bir eczacımız : — Bu doktor Bey keşke isim tasrih etseydi, bu kadar man- tıksız bir yola düşmemiş olurdu. Yapılacak şey hata eden veya kâr kasdile yanlış iâç veren eczacıyı alâkadar daireye ihbar etmekten ibaretti. Hem hastası- nın gözünü tabriş eden ilâç ta kabahatin eczacıda olduğu ne malüm ? demiştir. Diğer maruf eczacılardan birisi de şu mühim sözleri söylemişlir : mahrukat meselesini kemali ehem- sında amil şeh | da vilâyet | | Birinci umumi müfettiş doğruca Mardine gidecek;“oradan şark vilâyetlerinde teftiş seyakatlerine 3. VAKIT. — 21 Kânunsani 1930 ir halkımı ? Esnaf bankası 200,000 liraya çıkarılan sermayesile Dünkü nüshamızda Esnaf ban- | kasının yeniden çıkardığı hisse | senetlerinden yirmi bin liralığının Emanet O tara- fmdan satın a- lınmasına cemi- yeti (o belediye içtimaımda ka- rar verildiğini yazmıştık. Bu münase- betle bir mu- barririmiz ban- ka müdürü Fa- ik Beyi ziyaret etmiş, mumai- leyh bankanın faaliyeti o hak- kında şu malü- matı vermiştir: iktisadi iktidarlarmın takviyesi ve mali itibarlarının temini ga- yesi dahilinde teşekkül eden Esnaf bankası esnafa daha ziyade yardım etmek için geçen seneki heyeti umumiye içtimamda ser- mayesinin tezyidine karar ver- migti, Sermaye yüz bin liradan 500,000 liraya iblâğ olunmuştur. Hisse senetlerile temin olu- nacak miktardan bildiğiniz gibi İ 80,000 lirasının Emanetçe alın- ması tekarrür etmiştir. Yeni hisse senetlerimiz esnaf tarafın- Bu nasıl şey: Bazı doktorlar yanlış ilâç mı yazıyorlar ?! Eczacılar - Doktorlar ihtilâfı şiddetleniyor dan da satın almmaktadır. —ğ—ç. —— eo — Bu doktor Bey mesleki haysiyete mugayir hareket et- miştir, bizim ağzımızı açtırmasın- lar. o Elimizde nice doktorlar hakkında nahoş vesikalari bulu- nabilir. Biz haydi teşhis demi- | Eczacılar cemiyeti diyor ki : Hek'mler ilâçlarına fabrika is- mi yazmakla halktan 20 misli fazla para çıkmasına sebep olu yorlar. yelim, fakat ilâç hataları yapan nice doktorlar biliriz ki reçete- lerini okuduğumuz zaman derin bir hayrete düşmüş ve hastaya belli etmiyerek reçeteyi yazan doktora gizlice gönderip tashih ettirmişizdiri Bu feci hataları meydana vurmak aklımıza bile gelmemiştir. Kendi işi kadar doktora ait hatadan da mes'ul olan bir eczacının ne müşkül mevkide Çalıştığını (tasavvur ediniz. Sonra eczacının ibtikâr yap- tığından bahsediliyor. pek âlâ Esnaf bankası | ya doktorlar? Bunlardan niçin bahsedilmiyor.. Perhirini bozup bozmuıyacağını telefonla soran neler yapacak ? Geçen seneler zarfında banka teminatı mukabilinde ehven şe raitle küçük esnafa, bilhassa trikotaj, kehri- bar, terzi, ayak- kabıcı esnafına sermayesi nis- betinde 500 lli- radan 2000 li- raya kadar pa- ra verilmiş, ma- mulât ve istih- salâtın tezyidine çalışılmıştır. Bu sene sermaye- miz arttığı için esnafa oyapıla- cak yardım da- ha fazla ola- caktır. Yerli mal yapan ve işliyen “— Yöz bin lira ile esmafın | esnafa elimizden geldiği kadar muavenet etmeyi bir memleket ve vatın borcu addederek her türlü teshilâtı göstereceğiz. Bankamız tasarruf mücadele- sine teşekkül eder etmez baş- lamış, daha o zamanlar kumba- ralar getirtmişti. Elimizde mevcut kumbaralar © bitince hariçten kumbara getirtmiyerek o memle- kette yeni kumbaralar yaptıra cağız. Bankamız milli bir müca- dele şeklini alan tasarruf ve iktısat hususunda kumbaralârile halka da hizmete her an âmade bulunacaktır. ,, hastasına bir kelime ile cevap veren ve sonra ayni haslasının hesabına yüksek bir ücret ilâve eden bir doktorun aldığı bu üc- ret ne olabilir? Cemiyetin fikri Bu mesaili etrafında fikrini | anlamak istediğimiz eczacıların cemiyeti namına da umumi kâ- tip Hüseyin Hüsnü B, bir mu- irimize şu beyanatta bulun- muştur; — Herhangi bir eczanenin hatası yalnız © eczaneye inhisar ettirilmeli, o mesleğe teşmil edil- memelidir. Her meslek içersinde vazifesini kanun ve vicdanın emrettiği gibi yapanlar da var- dır, bu vazifeden inhiraf edenler de bulunabilir. Yapılacak yegâne hareket © vazifesinden inhiraf edenleri kanunun icabatına tevdi etmektir. Tahdit meselesine gelince ; bir şehirde halkın ilâç istihlâki mahduttur; eczane adedi bu istihlâkâtın koruyacağı miktar dan fazla olursa eczacılar ecza“ nelerini tekâmül ettiremez, ez- İ cümle oksijen gazı cihan, acil serumlar ve bunları muhafaza için buz depoları, müstacel vak'- alarda takim için cihazlar bulun- duramazlar. Lütfen tayılayı çeviriniz