21 Ocak 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

21 Ocak 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

Abune şartlar! Yekerei. Hariçiz Kuruş Kuruş 1 Aylığı 150 000 Gazetemizde çıkan yazı ve resim lerin bütün hakları mahfuzdur —— Gazeteye gönderilecek mektupların #zerine tdare içinse (idare), yazıya aitse-f yazı) — SAYISI HER YERDE 5 KURUŞ — 400 66 750 1450 12 1400 2700 verir. işareti konulmalıdır Basılmıyam mektupların mükadderesiz mektaplara konulmuş paraların kaypolmasından ve "lönların münderecatmdan idare mesu! değildir iadesinden. kıymeti WEN ISTANBUL, Babulli, Ankare caddesinde « VAKIT YURDU » Türk mekteplerile faydalı eserlerin Uânlarında yüzde 20 tenzilât vardır Büyük veya bir kaç dafa'için verilen tlâalarla ilân şartlaf ın, Ks 6-8 inci sayıfn , SH Üner Tel. 1670 İDARE İŞLERİ, 1971 YAZI İŞLERİ * telgraf. VAKIT posta Ko 45 izale eder. bususi mahiyemeki “anlann üze idare ile kararlaştırılır Gazetemize husus! ilân kabul eden yer, 4, l Ta a g 1-8inci sayıfadal0 resmi ilânlar acentesi Dantos Hasan; dişlere ebedi hayal Dantos diş macunu dişleri 100 sene yaşatır. Çürümekten vikaye eder. Dişleri inci gibi beyazlatır. Diş etlerini kuvvetlendirir ve kanamakt! meneder ve diş erin arasında kalan tefessühatı ve ufuneti iş ağrılarına, nezlelerine mani olur. Ağızda gayet lâtif bir serinlik * rayiha bırakır. mikropları imha ve ağızdan gelecek her türlü hastalıkların sirayetine mani olur. Avrupada daima birinciliği alır ve birin diplomalarla musaddaktır. En büyük mükâfatı ibraz eder. Altın madalya ve nişanlar almıştır. 20 kuruşa Hasan Ecza deposunda Dantos 7 macunu4 erine başka bir macun verirlerse almayınız. Çünkü Dantos dünyanın en enfes ve mükemmel diş müstahzarıdır. ..2.05522550222555 5555255020200 52025 5555555225555 5555550225555 555555 5s Karacabey harası müdüriye- tinden: Hara hayvanatmdan (350) baş koç müzayede suretile satılaca- ından talip olanların yevmi ihale olan 26 Kâ. sani 930 pazartesi günü saat 14 te Hara merkezinde hazır bulunmaları ilân olunur. Büyük Tayyare piyankosu Sekizinci tertip 1 inci keşide 11 Şubat 1930 Keş'deler; Vilâyet, Şeliremaneti , Defterdarlık, İŞ, Ziraat ve. Osmanlı bankaları murakipleri ve halk huzurunda yapılır. BÜYÜK İKRAMİYE : 30,000 LİRADIR Her keşidede çıkan numaralar tekrar dolaba konmaz. İstanbul Posta ve Telgraf | baş müdürlüğünden: .. . * “Muhtelif eb'atta 1182 adet telgrâf “direği münakasal aleniye suretile müzayedeye vazedilmiştir. Münakasa 5-2-930 tarihinde saat on beşte yapılacaktır. Talipler teklifnamelerile yüzde yedi buçuk nisbetindeki teminatı baş müdüriyette müteşekkil komisyöna tevdi etmeleri ve şartnameyi görmek: istiyenlerin her gün baş müdüriyet kalemine müracaat edebilecekleri ilân olunur. Müsabaka ile memur alınacak Emniyet sandığı Müdürlüğünden: Emniyet "sandığınca alınacak memurlar için ahiren gorülen lüzum Üzerine 26-1- 930 Pazar günü yeniden hesap ve ticaret, defter usulile yazıdan müsabaka imtihanı yapılacağından evelki ilânımızde muharrer şerait dahilinde imtihana dahil olmak istiyen- | lerin 25-1-930 Cumartesi günü akşamına kadar Sandık muhasebe âmirliğine müracaat etmeleri ilân o'unur. Emvali metruke müdürlüğünden: Satılik nısıf hane hissesi Kadıköyünde Caferağa mahallesinde Moda caddesinde kâin nini kârgir 8 oda, 3 sofa, taşlık, mutbah, halâ ve çatı arasıle bir mik- tar bahçeyi havi cedit 192 numaralı hanenin Hazineye ait msıf hissesinin 6500 lira bedeli muhammen ile ve kapalı zarf usulile 9/2/930 tarihine müsadif pazar günü saat 14 te icrayı müzayedesi mukarrerdir. Taliplerin yevmi mezkürda saati muayyenden evvel teklif mektupların İstanbul Milli emlâk müdüriyeti Satış komis- Oynuna tevdi eylemeleri. Kiralık kârgir hane Beşiktaş vakıf akarlar idare- sinden: Beşiktaşta Akaretlerde 22 ve 5 numaralı haneler bil- müzayede icar edilecektir. Şeh- ri halin ikinci gününden itibaren yirmi gün müddetle aleni müza- yedeye çıkarılmıştır. Talip olan- ların işbu kânunusaninin yirmi beşinci cumartesi günü saat on üçe kadar mahalli mezkürda (54) numarada mütevelli kayma- kamlığına ve yevmi mezkürun saat on üçünden on beşine kadar İstanbul Evkaf (o müdüriyetinde idare encümenine müracaat et- İbanbul O Suan (OAhmet sulh “ras ndan: Bir deynintemini istifası için mahcuz ve fürubtu mukar- rer fanila, kazak, kravat ve sairenin 27-1-930 tarihinde saat on birde Sultan Hamamında 47 numaralı dükkan önünde bilmüzayede satılması mukarrer olmakla talip olanların yevm ve vaktı mezkurda hazır bulun- maları ilân olunur. 5 Bakırköyde Avrupada tahsilde bulunmuş bir muallim Fransizca bususi ders veriyor, Tafsilât. Bakırköy çarşı No. 9 Hasan Ef, de. Istanbul Ziraat Bankasından: Kariyesi Pendik Cinsi Hane “ Sokağı Arabacı Gayri mübadillere ait balâda kariyesi, sokağı ve numarası muharrer hane 3 şubat 930 pazarte günü saat ikide ibalesi yapılmak üzere müzayedeye çıkarılmıştır. Taliplerin pey akçalarile bankamı © 5050 defter tab'ı münakasası müracaatları. MER | | Seyriseisin | Merkez ücentes: Galata Köprü başında Beyoğlu 2362. Şube wcentesi: Mahmu- diye Ham altnda İstanbul 2740 ii sürat postası RSİN) vapuru di Salı 17 de Sirkeci rıbtımından hareketle Geli- bolu, Çanakkale, Küçükkuyu, Edremit, Burhaniye, Ayvalığa gidecek ve dönüşte mezkür iskelelerle birlikte Altımoluğa uğrıyarak gelecektir. Geüiğii için yalnız yolcu İnn İı a ani posası (ANKARA) vapuru 23 Kânunusani Perşembe akşamı Galata rıhtımından hareketle Zonguldak, İnebolu, Sinop, Samsun, Ünye, Fatsa, Ordu, Gireson, Trabzon, Rizeye gi decek ve Of, Trabzon, Polat- bane, Gireson, Ordu, Fatsa, Samsun, Sinop, bi uğ- nyarak gelece İstanbul bankasi Tarihi tesisi 101 Mahmutpaşada tarakçılarda Abubefendi hanındadır Bilâmum banka muamelsu yapar Vadesiz tevdişta senevi yüzde Galtı ay wadesile 8, bir sene vadesile 9, faiz vermektedir Gerede asliye mahkemesinden: Geredenin Demirciler mahal- lesinden peynirci oğlu Seyit Ali Ağa omahtumu Sadık Efendi vekili umumisi oTahsin beyle İstanbulda galatada kara Mus- tafa paşada Feridun beyin 81 numaralı o mağazasında Mösyü Pol Azdipardi (o meyanelerinde cari tazminat davasının yevmi müayyeninde mahkemeye icabet etmiyen müddeaaleyh hakkında gıyap kararı tebliği karargir olmuş ve mahkeme 2-2-930 tari- hine talik edilmiştir. o Yevmi mezkürda mahkemeye icabet etmediği ve bir vekili musaddak dahi göndermediği surette ğıya- ben icrayi muhakeme edileceği ve müddeinin esbabı sübutiyesi mukavelename v6 protesto ve evrak saireye müstenit bulun- duğundan olvechile ılân keyfiyet İspirto ve ispirtolu müdürlüğünden : içkiter inhisarı umum (5050 ) adet defterin tab'ı münakasaya konmuştur. Yevmi ibi le olan İl şubat 930 salı günü mübayaat komisyonunca kabul kitabetine müracaatları. saat on beşe kadar teklif zarflâ edilecektir. Taliplerin komisyd Kazmirci Ali Rıza w MÜESSESATI Emin DTAIBULDA önünde ANKARADA ze» Paltolar, pardesüler, muşambalar, larak elbiseleri! Gayet ucuz fiatla satılmaktadır İstanbul dördüncü tera memurluğundan: Hatice | banımdan (Mustafa Mahir Beyin almış olduhu meba- liğa mukabil birinci derecede birinci numarasile teminat irae ettiği Aksarayda Çakır ağa mahallesinde Davut paşa iskelesi sokağında atik 30 cedit 38 numa- ralı ahşap hanenin nısıf hissesi otuz gün müddetle eslahayı evir müzayidesine vaz edilmiş- tir. Mezkür hanenin müştemilâtı mezkür haneye kapıdan girildikte kırmızı çini döşeli bir methal olup methalde bir kat ayak merdi- venden. çıkıldıkta ufak bir sofa üzerinde bir oda yerli ocaklı kırmızı çini döşeli ve emme basma tulumbayi havi bir mutfak ve mutfaktan bir kapu ile bodrum katına inilir mezkür zemin katı evvelden kömürlük olarak istimal © edilmektedir. Halâ ve sofadan bahçeye de met- hal: vardır. Merdivenden yukarı çıkıldıkta bir sofa üzerinde yerli camekânlı ve dolaplı iki oda bir halâ mevcut en üst katta bir sofa üzerinde bir oda bir hâlâ vardır. Hududu sağ tarafı belediye çarşı er Efendi hane ve bahçesi arka ve sol tarafları tarik mahal cebhesi Davutpaşa caddesile mahduttur. Mesahası umum arazi mahalli tahminen yüz on yedi metre murabbaı olup kırk yedi metre murabbaı bina mütebakisi bah- çedir. Derununda medyun sakin- dir. Mezkür banenin tamamının kıymeti muhammenesi üç bin beş yüz lira olup talip olanlar kıymeti O muhammenin (yüzde onu nisbetinde pey akçelerini alarak 929-5975 dosya numara- sile saat on üçten on dörde kadar 24-2-30 tarihinde İstanbul dör- düncü icra memurluğuna bizzat bilvekâle müracaat eylemeleri ilân olunur, çi mili ban'ası Türkiye Mili bankam hiz daran heyeti umumiyesi 20 1930 tarihine müsadif perşei günü saat 11,30da Galat Mertebani sokağında Yakut nında 10 numaralı M. Pirs y hanesinde alelâde olarak içti edeceği alâkadurana ilân olu RUZNAMEİ MÜZAKERAT 1 — Meclisi idare vapor : 31-12-1929 tarihinde hitam b seneye ait hesabatı ve mürabi raporunun tetkik ve tasdiki, 2 — Meclisi idare intihabı. 3 —1930 senesi için mürki lar tayini, Banka hisse senedatı det firag muamelesi 10 şubat 1 tarihinden itibaren © yapılm! cağından işbu heyeti umumi; hazır bulunmak arzusunda © hissedaranın hisselerini 10 şub” 1930 tarihinden mukaddem © ta perşembe pazarında Tica” hanında 21 numarada Türkü Milli bankasına veyahut o da “Lombard Sircet 2478 adresine “ Anglo - İnternati Bank, Ltd,, bankasına etmeleri icab eder, Fatih sulh üçüncü hukuk kimliğinden: Yatak ve kilim, balı, seccade, konsol, kır ve saire terekeye mü olup furuhtu tekarrur eden kür eşyanın şehri carinin 2 cü perşembe günü kab saat onda Edirnekapıda sultan mahallesinin o Helvsö kağında 27-29 numaralı rununda bilmüzayede gından talip olanların mezkürde hazır bulunmal#”” olunur. | Mes'ul müdür Refik €