5 Şubat 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

5 Şubat 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

— 2 — VAKIT. 5 Şubat 1930 — İngilterede işsizlik » Londra, 3 (A.A) — Lortlar kamarası işsizlerin tazminat ala- bilmek. için tâbi oldukları şera- itin daha ziyade tahdidi hakkın- daki tadil teklifinde ısrar etme- meğe karar vermiş ve fakat kanunun tatbiki müddetini bir olarak takdit eden tadil teklifinde ısrar etmeği 42 veye karşı 156 rey ile tahtı karara almıştır. Bu iki tadil teklifi geçen baf- ta Avam kamarası tarafından scne reddedilmişti. Binaenaleyh, ka- nun lâyıhası tekrar Avam kama- rasasına gelecektir. Londra, 3 (A.A) — Avam ka- | marsında sabık mesai nazın M. Steel Maitland işsizler miktarının artmış olduğunu beyan etmek suretile işsizik hakkındaki mü- zakeratı açmıştır, Mümaileyh, M. Tomas tan bu vahim mesele hakkındaki siyasetini ve proje- lerini teşrih etmesini talep et- miştir. Meclisi has lordu M. Tomas işsizler miktarının artmış oldu- gunu kabul etmiştir, Mumaileyh, bu meselenin vehameti ve İn- gilteredeki işsizler miktarı hak- kında ecnebi memleketlere yan- lış haberler verilmesinden dolayı kendi ticaretlerine hesapsız ze- rarlar ika edilmekte olduğunu bir çok iş adamlarının her gün kendisine söylemekte oldukla- rını beyan etmiştir. M. Tomas, en iyi çarenin daha müessir usuller tertip ve kabulü olduğunu ilâve etmiştir. Muma- ileyh, vaziyeti kurumak için ha- rici ticareti sağlam bir vaziyete getirmek icap ettiğini söylemiştir. Hindistanda grev Bombay, 2 (A.A) — Demir yolları müstahtimini grevi bu- gün başlamıştır. Atölyeler bom- boştur. | Fakat, demiryolları servisi ifa edilmektedir. Bütün istasyonlar polisin hezareti al- tında bulunmaktadır. Grevciler- den mürekkep bir takım gruplar grev İchinde prapaganda yap- maktadırlar, veki ile temastadır. tetkik olunmaktadır. Ankara, 4 ( Vakıt) — Hapi- saneler kanununun tatbiki için bir. nizamname hazırlanmıştır. Buna göre mahkümlar sıhhi ve bedeni mazeretleri olmadıkça çalışmağa mecbur tutulacak, hapisanelerde atelyeler © açılacaktır. o Vücuda getirdikleri işe mukabil -aletlerin eskime, ma'zeme, sattırma para- ları çıkarılarak artanı.-mahküma salıveriteceği ozaman O sermaye o'arak Verilecektir. Bundan mah- Cemiyetler kanunu Badema cemiyet teşkili için bey anname ve- rerek müsaade almağa lüzum olmıyacak Ankara, 4 (Vakıt) — Şimdiki mavzüaatımızla uygun ol'düyan cemiyetler. kanununun © yerine dahiliyece kanunu medeni ahkâ- mı dairesinde yeni bir lâyiha hazırlanıyor. o Esaslarına (göre cemiyetin teşekkülü için beyan- name vererek müsaade almağa üzüm yoktur. Ancak cemiyet nizamnamesinin resmi gazetede neşri mecburidir. £ Cemiyetin bükmi şahsiyetibu neşir tarihin- den imuteber olacaktır. Nizamnamede yapı'ccak tadil- ler de ayni gazetede neşrinden muteberdir. Lâyiha kanunu medeninin ce- miyet uzuvları tarafından idare Gara VAKIT ın tefrikası: 83 Yazan: Hüseyin Rahmi Onunla Nemelazım benim. — Niçin bakmıyayım baba? çene yariştirmak için iki okkada| O herif altmdaki kadını öldürü- i içmeliyim ki.. Serhoşla ( kopuk dalaşırken Hacı İsmail Efendi bahiste de- vam ederek; — Abhlakçi mutaassıplar şim- di her edebsiliğe kızmıyorlar.. Arada bir seslerini çikarmak için eşref saat bekliyorlar, On iki yaşinda bir kızım var. Ki- min varsa Allah bağışlasın. Baba beni Sinemaya götür diye her gün vırlanir durur. Neyse geçenlerde götürdüm. Bin defa pişman oldum.. Perdenin üzerinde iri yarı bir herif varı- çıplak bir karının üzerine aban- yor mu? Dedi... — Öldürüyor .. (e Öldürüyor. Haydi yavrum kalk gidelim... — Niçin gidiyoruz baba? — Herif karıyı o öldürüyor. Sonra bizi vak'aya şahit ya- zarlar. Mahkemeye çağırırlar. Dedim. Çocuğun elinden tut- tum. Sokağa fırladık. İzzet Sabri Bey — Sinemalar» da büyük bir hırsla biri birinin dudağını emen artistler şehvetin bütün baygınlıklarını, sar'alarını raşelerini bize seyrettiriyorlar... Ekran da gördüğümüz manzara- dı. Dudak dudağa yapıştılar.. | lar oyun değil bakıkattır. İki Çocuk hayretle dikkatle bakıyor: | genç vücut o kadar ateşle biri lar”. pe — Bakma hil başını çevir birine apıştıktan sonra hislerin oyun hududunda kalabileceğine Bizzat başvekilmiz son noktaya ehemmiyet vermekte ve 3 ak- şamdır maiye vekilinden bu hususta izahat almaktadır. Yapılan neşriyatın esaslı surette tahkiki ihtimali kuvvetlidir; ——e —— Hapisaneler kanununun tatbikine doğru Bundan böyle Türkiye hapisaneleri bir ısla- hane ve sâyi acağı olacaktır j sızlığın o haddi Yapılan neşriyat Ankarada ehemmiyetle takip edilmektedir Ankara, 4 (Vakıt) — Tütün inhisan Umum müdürü Maliye Son: şantaj hadisesi ile | bileli muamelütta bulundukları hakkındaki n bazı tütün şirketlerinin alar ta bu meyanda kümların ailelerine nafaka, ken- dilerine barçık Overilmek te caizdir. Mahpus'ukları esnasında ahval ve harketlerinde kuvvetli ve temiz “bir intiba uyandıran'ara -mahkümiyet müddetinde sayı!- mamak şartile,- muvakkat mezu- niyet verilecektir. Nizamname yakında Delet Şürasınca badet- tasdik Vekiller heyetine verile- cektir, o.unur diye mesküt geçtiği idare unsur armı, uzuviafinı tasrih et- mekiedir. Vekâtetler lâyihayı tasvip et- mişlerdir. Yakında heyeti veki- lede müzakeresi yapılacaktır. eee Yerli malların satışı için... İzmir, 4 (Vakit) — Yeri malları satış şubesi tesisi için yüz bin liralık bir limtet şirketi kurulacaktır. Hazırlıklar başladı. Gelecek hafta satışa başlanıyor. ——— Diktatör gidiyor Madrit, 4 (A.A) — M. Primo dö Rivera kırala. etmiştir. ihtimal verilir mi? Sinemalar | dillendi. Yakında bu visallerin kesik soluklarını da işideceğir... Hareketi o gösteremeyip yalnız tariften ibaret olan bahnamele- rin biç biri şehvete bukadar vuzubla ayna olamamıştır. Ceza kanununda maddei susa teşkileden haya ile haya- fasıhnı © bana gösteriniz rica ederim. Bazı fi imlerin jlânlarında filan yaşta nn Em ki çocukların sinemaya kabul olunmıyacaklarının kaydı görülü- yor.. Edepsizlik seyretmek imti- yazı halka sin nisbetile mi tevzi olunur ? Aleni şehvet manzara- ları seyretmek için edepten muafiyet hangi Yaşlarda kaza- nır? Bu suallere birkaç ağızdan çıkan cevaplar arasında İshak baba da karıştı: — Şaşarım bu işlere şaşarım., Diyordu. İsak baba kahvenin kuytu bir tarafına sokulup arada bır gıda- | | maktadır. Kendi üzerinde bulu- kBorenme ödeyemezse tah- sisarna müracaat edilecek Ankara, 4 (Vakot) — Ali Ce- nani Bi hükömete olan 170 bin küsur lira borcuna mukabil be- nüz iki binlira ödemiş bulun- nan gayri mehsul malları uzun zamandemberi mahcuz bulun- maktadır. Bunlar börcu ödeme- diği takdirde ay sonunda satlığa çıkarılacaktır. Satış bedeli kâfi gelmezse mumaileyhin m: tına müracaat edilecektir. Öğrendiğime göre Ali Cenani j Bey barcunu bu muamelelere lüzum kalmadan ödemek için çalışmaktadır. İzmirde Yağmurdan göller oldu İzmir 4 (A.A) — Devam et- mekte olan yağmur dün gece- den itibaren şiddetini artırmış, şehrin bir çok yerleri göl halini almıştır. Muvakkat bir inkıtaa uğrıyan seyrüsefer belediye ve kumpanyanın aldığı tedbir sa- yesinde bertaraf edilmiştir. . ema NN Çiftlik hadisesi tahkik o unuyor İzmir, 4 (Vakıt) — Köylüye verileceği yerde bir mübadile teffiz olunan Bergama çiftliği hadisesi vilâyeti asabiyetle işgal etmektedir. OÇiftiğin tapusunu çıkaran Bergamadaki memurlar hakkında tahkikat yapılıyor...» , Kaymakamlar her va- kit kontrol edilecek Ankara, 4 (A.A) — Vaiilerin, kaymakamların, . faaliyetini çok yakmdan ve daimi bir kontrol altımda © bulundurarak faaliyet- leri ve faaliyet göstermiyenler hakkında Vekâleti muntazaman haberdar etmeleri Dahiliyeden vilâyetlere tamim olunmuştur. Temyız azalığı Ankara, 4 ( Vakıt ) — Münhal temyiz azalığına İzmir ağır ceza reisi Yakup B. in intihabı tas- tikten çıkmıştır. Kopuk yüksek sesle sordu: — İshak baba neye şaşarsın? — Şeytanın kuyruğundan ya- kalandığına ? — Vay... — Evet.. — Şeytanı kuyruğundan kim akladı? yı — Firenkler... — Şeytanı kuyruğundan ya- kalayıp ta ne yaptılar? — Dolaba koydular. Her istediklerini © şeytana emredip yaptutıyorlar.. Sonra bu fenni bız keşfettik diyorlar. — Âli. Radyo hakkındaki fikrin nedir? — Radyo.. Radyo adiyo vez- nindedir.. — Anlıyamadım? Yani telsiz hakkında ? — Telsiz.. Temelsiz.. Kemer- siz.. Memersiz.. Eğersiz.. — Yani arayerde — Şeytan işi dedik Yün Şeytanı dolaba kapadılar di- sını alarak ortaya bir kaç lâf | yorsun. fırlâttıktan sonra tekrar dalân | — Dolaba kapadıkları Efendi şeytandır. Bütün iblislerin ele | | 20 nisanda açılacak Bazı tütün şirketleri etrafında | Alı Cenani B. olan bu sergi tasarril sergisidir Ankara 4 (Vakıt) — Tasar cemiyetince 20 nisanda Ans# rada açılkeak milli sanayi # mune sergisi için İktısat Vekâlet Türk ocakları, halk fırkası cemiyete mensup daire ve şub€ lerine bu hususta irşadetta b lunmaları ve numuneleri toplam için delâlet eri hakkında tamim ler yapmaktadırlar, Bu işe cem yet şubeleri merkezi olacaktı, . U Feyziati mek tebi yanıyor Dün gece saat 2,5 raddeli rinde Divan yolunda Feyzi mektebinden bir yangın çıkı tır Gazetemizi makineye v. ğimiz şu saatte yangın dev ediyordu. Dayinler vekâleti Ankara, 4 ( Vakıt) — Maliy müsteşarı Ali Rıza B, in ay wi hayetine kadar Düyünü umnmiy! kumiserliğine teayin edileceği yerime o muhasebei (O umumiyi umum müdörü Faik B. in ge tirileceği söyleniyor. * Bütçe encümeni Bazı yekâleilere munze fahsisaf veriyor ğ Ankara 4 (Vakıt) — Bü encümeni muhasebei um umum müdürü Faik Blin işti kilö? büzicükâlötlere . vEHigEsk munzam tahsisat (Jâyibaları intaç etmiştir. Eskişehir ovasının iskası için Bozöyük, 4 (Vakıt) — dilli ve Darıdere köyleri geçen Sarıova nehrinin mec sını çevirip Eskişehir l sulamak için Miman hovers keti tarafından mezkür köy'e büyük su bentlerinin in e ) mij başlan v (icigraf haberlerimizit #labadi # üncü sayyfamıf dadır. başısı.. O uşaklarına emred Lâhzede buradan Bağdada götürüp getirirler... Telefon di dikleri nesnede Böyledir. R yo da böyledir.. Sinema da böf ledir.. — Sinemay gittin mi biç? , — Gittim.. Kulağımın dibin 3 tıkır tıkır tıkırdıyan birşey Vİ kumu getirdi. Karşımda * oynaşmalar, sevişmeler, öpü ler haşa huzurdan daha oldu Dolgun mide ile rüya rür gibi muharebeler.. ci periler daha pekçok şeyler... pek farkına ji Dalmışım... Karagözün perde! büyütmüşler, o Hacıvata ; gi ii 1 SN giydirmişler işte bu kadar. | bunlara evvelden Ali | oyunu derdik. Şimdi Gi 3 oldu. # — Otomobile ne dersin — Hafazanallah derim- , — Önünde beygir yok MX koşuyor öyle? — nde gözlere şeytan koşuludur. Hem 4'© bir şeytan değil... ||