11 Şubat 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

11 Şubat 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

— 2? — VAKIT. 11 Şubat 1930 Tıbbi bir keşif Ciğer vebasına karşı bir ası Tuluz, 10 (A.A) — Pastör enstitusü meclisi âzasından ve Fransız doktorlardan Nikol ile Düran ciğer vebası için yeni bir aşı usulü bulmuşlardır. Bu usul veba aşısını toz halinde ve bir kaç defa teneffüs cihazına ithal etmekten ibarettir. Mısırda bir keşif Kahire, 10 (A.A) — İsfenks civarında eski Mısira ait en büyük törbelerden biri ortaya çıkarılmıştır . mimiyetle söylediler, Hayli müddet ayr bilet al- mışiar, birşey çıkmamış, sonra ortaklaşa almıya karar vermiş- ler ve bu ortaklık kendilerine uğur getirmiş, biletlerine 20 bin lira çıkmış. Bittabi çok, fevkal- Ade sevinmişler.. Melkon Ef, şöyle anlatıyor: — Bizim zanaat insana ölmi- yecek kadar para getirir. Bu * şerait altında iki para sahibi olmanın imkânı mı vardır? Çalı- ga çalışa ihtiyar oldum Yarın öbür gün çalışamıyacak hale gel- diğim vakit halim ne olacak, sürünecek, millete yük olacaktım. | Hiç sevinmez olurmuyum efen- di?1. Para çıkarsa diye bir çok adaklar adadımdı. Hepsini yeri- ne getirdim, Hilâliahmere ver- dim, fakirlere verdim. Sonra akılsızca hiç para harcamadık. Bir ev aldım, kiraya verdim. Şimdi geçinip, şükredip gidiyo- rum, Höseyin Oefendide bunları tasdik ediyor, diyor ki: — Biraz ümidim var gibiydi, Altı senedir İstanbulda çalı şırım çocuklarım var. Altı sene içinde tam 19 ev değiştirdim. 20 inci ev kendi evim oldu. Beş bin lirasıyle ev aldım, döşettim, üst katını kiraya verdim. Mütebaki paramı da bankaya ya- tırdım. Kazandığımız bileti ufak çocuğuma çektirmiştim. Kim bilir, belki talij getiren bu masumun bahtıdır, Dükkân: değiştirip, işleri tevsi a soruyorum. Halkın parası geri verilmiştir. a VAKIT ın telgraf ve telefon haberleri Bahri konferans: Amerikalılar dalaverenin farkına vardılar! Londra, 9 (A.A) — Amerikan resmi mahefili teadülü daha mükemmel bir hale getirmek için yalnız cüz'ü tamların adedine istinat edilmiyerek aynı zamanda gemilerin sürati ve teslihatı esa- sına da istinat edilmesini teklif edecektir. Gösterilen ketumiyete rağmen tabtelbabirler için 70 bin ton €sas kabul edileceği söylenmektedir. Tahtelbahir meselesi yarın görü- şülüyor Londra, 9 (A.A) — M. Stimson, M. Dvinght ve M. Morov M. Briyand ile görüşmüşler ve tahtelbahirler meselesinin müzakeresi için salı günü akti mütasavver umumi celsede takip edilecek usul hakkında teatii efkâr etmişlerdir. Tan ne diyor? Fransa fedakârlıkta bulunamaz! Paris, 9 (A.A.) — Temps gazetesi yazıyor : Fransa bahri mese- lenin teknik bir surette halli için yapılacak herhangi bir teklifi müzakereden imtina etmez. Fakat, hakiki ihtiyaçlarını temin etmek zarureti sahasında hiç bir fedakârlıkta butunamaz, Fransa, İngiltereden sonra dünyanın en büyük müstemleke dev- letidir. Bu vaziyet kendisine bir takım vazifeler tahmil etmektedir ki bunları ifa etmemesi kat'iyen caiz değildir. Paramızı iade ediniz!,, Paris, 9 (A.A) — Vincennes Hipodromunda vukua gelen ha- diseler esnasında balk “Paramızı iade ediniz, diye haykırmış ve komiserlerle at sahiplerinin sa- lonlarının (Ocamını o çerçivesini indirmiş ve pisti tahdit eden söküp atmışlardır. gittiği (için işi eski hallerinde çalışmayı tercih etmişlerdir. İkramiyede hayatlarında hiç bir israf ve atalet tesiri bırak- mamış, yalnız iki ay kadar ça- mamışlar. İhtiyar Melkon usta, bu ba- histe: — Bir çokları parayı rakıya ve karıya verdiler, çılgınca eğ- lendiler, biz öğle yapmadık. Diyor ve gülerek ilâve ediyor: — Maahaza belki bekâr ol- VAKIT ın tefrikası: 89 Yazan: Hüseyin Rahmi * Geçen gün yine onunla göz göze geldin.. Onun bakışında se- nin yüreğinden sıcak bir kan damarını deşen bir efsun var Artık anlıyorsun ya. O nazar kayıtsız bir gözcünün alelâde ba- kışı değildi. O gözlerde seni kendi- lerine çeken mahzun bir cazibe vardı.. Seni puselerile yakmağa hazırlanan dudakların O hararet- lerini tauzaktan hisseder gibi oldun... , Aman Allahım o sevimli ağ- zın senin dudaklarıma 'ehimlen- diği anin lezzetini tasavvur edi- yor musun ? İşte sen bu puseyi ahp vermek için hayata geldin... Onun kolları arasında bayılıp | ayıldıktan sonra Allahın cazibe yaratmaktaki kudretini hilkatin sırtını anlıyacaksın.. ,, Avnüsselâh aşkın beşiğinde sallanan yavruları avlamak için psikolojideki bütün © şeytanatı sarfederek onlara bu ninnileri söylüyordu. Gönüllere bir teheyyüç gıdası vermiyen kültürsüz kaba roman- lardan bıkmış gençligin hassas kısmı bu oltaya tutuldu. Gençlerin, mefüreleri nazik bir takımı Avnüsselâhin bu sa- tırlarında hislerinin sadık bir aynasını buluyorlardı. ( Yaralı gönüllere teselli) mecmuası aşkın sırat köprüsünden yörüyen sev- dalıları ayaklarınm altında kay- nıyan cehennemi öyle rubnüvaz renklerle tasvir ediyordu ki ateşe aldanan pervaneler gibi araya düşmek için mecmuanın etrafına toplanıyorlardı. Kırmızı şeytanlar mağlüp Brükselles, 9 (A.A) — Macar, Avusturyalı ve Fransız enternas- yonallerinden mürekkep takımla “ Kırmızı Şeytanlar, denien Belçika takımı arasında yapılan futbol maçında birinciler bire kem 2 sayı ile galip gelmişler- ir, ——— — ———— büyltmemiş, | mazdıya!.. Genç Hüseyin EF, şerikinin bu sözüne başını sallıyor, ağır ve emin: — Bu doğru bir hüküm de- gil, diyor, kazananlar arasında nice evliler var. r ne yap- tılar, sarfetmediler mi ? Dimitro ne yaptı ?! Bu bahtiyar ve İyi kalpli işçi- leri tebrik ederek ayrılıyorum. İkisinin de bilet almakta devam ettiklerini ve bu bileti de gene ortaklama (aldıklarını İlâveye hacet yok değil mi ?! Meraklı Aşk hastalığı bünyelere göre çeşit çeşittir. Herkesin göynünde mizaca nazaran başka türlü te- celli eder, Hem bu maraz devir devirdir. Diğer vahim hastalık- lar gibi bir seyir takip eder. Başlangıcı, ortası, sonu vardır. Bu, insanın kalbine tatlı bir he- yecan bararetile doğar. Sonra yakmağa başlar. Derece kırk bire fırlar, Cinnetler, intiharlar, teverrümler, mariz ya ölür, ya kurtulur.. Avnüsselâh yazılarını bu mik- yasın taksimatı üzerine tertip ediyordu. Başlangıca dair birkaç makale yazdıktan sonra vasatı intihaya geçti, İşte diğer makalelerinden bir nümune : Tekü tenha üzüntülü geçirdi- ğin gecenin sabahında yorgun düştün. Bütün uzuvların raha- vet içinde, sinirlerin gerşin.. Göynün hayattan bezğin.. Et- rafın melâl dolu.. Kendini avun- duracak şeyler arıyorsun. Fa- kat bir şeye bakar bakmaz on- dan bıkıyorsun.. Dünyanın bütün eğlencelerine, | | SE M. Venizelos | Yunan Başvekıli ma- yısta Ankaraya gelecekmiş! Atina, 9 (A.A) — Türk- Yunan müzakeratı neticelendiği takdirde M. Venizelos o mayis ayında Ankaraya gidecektir. Bir tayyare kazası Marsilya, 9 (A.A) — Marsil- ya - Cezair hattında sefer yap- makta olan bir deniz tayyaresi Perpignanm 20 kilometre cenu- bunda kâin Bear burnu yakının- da denize inmiş ve hemen bat- mıştır. Rakipleri olan üç kişinin bir kano ile kurtarıldıkları zan- nedilmektedir. Ankarada kar Ankara, 10 (Vakıt) — Bugün Ankarada kar Vel rom Gelen malümata göre Anadolu- nun muhtelif mahallerinde hava- lar soğumıya başlamıştır. Amasyada da Amasya, 10 (A.A) — Gece yarısı başlıyan kar fasılasız bir surette devam etmektedir. İzmirde , aliie müsteşarım tetkik ve kararları İzmir , 10 ( A.A, ) — Maliye müsteşarı Ali Rıza B. bank” cılar Oo ve O müessesatı (—( $üir€ saire o mümessiileri İle görü ştükten sonra bazı mukarrerst ittihaz ey emiştir. Buna gör tüccar kambiyo ihtiyacını bam ka ardan tedarik ederken koniş” mento ve fatura (göstermeğ” mecbur kalacaktır. Yalnız fatura göstermek kâfi değildir. İhracat yapan müess€ sat hariçten getirdikleri dövizleri yalnız bankalara satmak mecbu- riyetindedirler. Hiç bir tüccara döviz verilmiyecektir. Zonguldakta Yıkılan ocaktan altı amele cesedi çıkarıldı Zonguldak, 10 ( Vakıt ) — Ocak kazasında göçen bacalar temizlenmektedir. Şimdiye ke- 13 ölüden 6 ısınm taaffün eden | cesetleri çıkarılmıştır. Telgraf haberierımizin de- vamı # üncü sayıfamızdadır. Eyy yy yy ayyy gg Her Her gün bir kariimize beşlira, dokuz kariimize muhtelif hediyeler veri- yoruz / Gazetemizi atmak içim ter gün verdiğiniz $ kuruş ile size $ lira kazandırabilecek bir kur'a numarası aldığı- nizi unutmayınız. Bu numa- ralar VAKITın ilk sayıfa- sının yukariki sağ köşesin- dedir. Her gün ayni yerde ve her nüsha için ayn ayrı ol- mak üzere neşrolunacak olan bu numarayı iyi sak- layinız ve gene ber gün ga- zetemizde kazandıkları ilân olunan numaralari tetkik e- derek kendi numaranıza bir ) j ) i | d : zevklerine hissin kapalı. Elin hiç bit işe varmıyor. Daima dalgınsın.. Zihnin ciddi bir şeyle meşgul olmıyor. Mu- hitini hedefini, ruhunu kaybet- miş bir serseri gibisin... Hayatın istikametini şaşırmış, arzusuz iştihasız bir yolcusun. Nereye gidiyorsun? Niçin öm- rünün (baharında (O müfkirece müphem hülya ufukları açan mehtaplarından penbe sevdalı şafaklarından Okara (o bulut- ları ağlıyan zifiri gecelere döndün? Pek zorlukla dalabil- diğin uykundan birdenbire yürek çarpıntılarile uyanıyorsun... Yas- tığını ıslak buluyorsun.. Ağlamışsın.. bol terlerle vü- cutlarındaki zehirin bir kısmını barice döken hastalar gibi mu- vakkat bir serinlikten sonra gövsünü gene ateş basıyor. gene yüreğın sıkıyorlar.. gene görünmez elemler sinirlerini yo- ruyorlar.. Uyanmak, sonsuz bir ye'sin kucağında can çekişmek.. İşte seni bitiren ıstirap... Hep uyu- san.. hep uyusan. Hiç uyanma- * | gün bir kur'a on hediye ikramiye isabet ederse VA- KIT idaresine omüracaat ediniz. * «Dün 7... Subat oöünü” tevzi , edilen © Hümaralar“ üzerinde kur'a çekildi; 2084 numaraya beş lira isabet etti; diğer muhtelif hediye- ler kazanan numaralar şun- lardır: 850 525 2465 6082 1307 gi 652 7040 3456 * Yarn da 7 Şubat günü tevzi (oedilen (o numaralar Üzerinde kur'a çekecek, : neticesi öbür günkü nüsha > mızda ilân olunacaktır. yy yy yy yek san O tükenmez uykuya dalmak istiyorsun. Kış rüzgârının üşüttüğü denizi? bembeyaz köpükleri arasındaki serinliğe (imrenerek titrediği" dakikalar Gafil Çocuk ne kadar gen” re kadar safsın.. Bu kâbusta” silkin.. Uyan.. Etrafına bakı” Muhit meşherine serilmiş iğren$ şeylerin üzerine sırmalı puşide” ler örtü müştür.. Hep onlar gördüğün alâyişlerile kabul © Yaldızlarını kazma, örtülerin! kaldırma... Hayatın zehirlerin? aşılan.. Muafiyet kazanmıya bak Kendi bünye ve muhitine pe bakla yaşamayı öğrenmelisin” İşte her gence lâzım ola” mühim tahsil... Müsaade et bana, gizli biraz (O deşeyim... oSen inden gaddarlıklarmdan, hilelerin 0 şüphelenmeden, yürek erin bir nini öğrenmeden gönlün bi vefasıza (kaptırdın.. Muba salıncağında biribirinize rak güneşli, muaitar