26 Şubat 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

26 Şubat 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

pazar günü pan imdi dür. Halk arasın 1 dan beri bayram hazırlığı © devam ediyor. İ 4 Yapılan hazırlık bilhassa iz mlarda göze çarpmaktadır. Hâlk dökülerek (bayramlık İ *şya ile meşgul oluyor. Öğrümüzdeki şeker bayramı Galeta kulesi ile yağ brimizde, birçok kimselerin rlarını kaçırmağa, işlerine kalmalarına ve hatta bun- Tanal, mühim zararlara üğ- varına sebep olan saat me- Yakin halli için artık çok az dal kaldığını işaret ve tepşir göilirizt ki İlhakika dün yaptığımız tah- deki , hazaran Galata kulesin- inşaat ve tesisat bilmiş- tir iş 3 ürenin yerine konması A . hava beklenmektedir. üre bir kaç gün içinde a vine takılacak ve her gün | yı on ikiden üç dakika tekçi kulenin direği üzerine ilecek, bunu görenler sa- Srini tam on ikiye ayar et- Üzere hazırlıyacaklardır. gi Yerden - düşecektir. Kürenin İşi Desi on ikiyi işaret edeceği p i arzu edenler saatlerini dü- çi te ceklerdir. Kulede kürenin imesile birlikte bir canavar P Mad ünün de öteceği yazılmış- , doğru değildir. Yalnız €nin düşeceği zemin madeni ç takı için orta bir ses çıkara- i tir, İşt bu meşhur kürenin ye- Bİ * konmasını müteakip şimdi- iü tam on ikide küre çekildi- | | İstanbul ba yrama nas ıl hazirl bu bayram giyecekten ziyade yiyecek bayramına benziyor satılan şey ; En çok Kapalıçarşı alış verişin âdeta merkezi sıkleti halindedir. Bununla beraber, geçen se- nelere nisbetle bu sene iktısa- di sebeplerden dolayı, alış ve- rişin pek azaldığı söylenilmek- tedir.Baştan başa bayramlık eşya alanlar (Ohakikaten (azalmıştır. Eşya alanlar meselâ bir iskar- pin, bir gömlek, bir şapka veya buna mümasil bir eşya ile iktifa etmektedir. Yalnız çocuklar ba- balarını sıkıştırarak yeni baştan Vakıt küresi hazırlandı Saatler düzeliyor! Meşhur kürenin yerine konması için beklenen yegâne şey iyi havadır hazırlanan küre ye kadar birbirini bir türlü tut- mıyan saatlerin saniye olmasa | bile dakikalarda olsun ahenk ve birlik göstermeleri mümkün olacaktır. Bu meyanda belki Beyazıtta ber nedense mutlaka birbirlerini dörder beşer dakika- ık bir fasıla ile takip eden komşu saatlerin de artık bera- berce yürümeleri mümkün ola- caktır! — Elektrik ücretleri artacak mı? Komisyon zammı muvafık bulmaktadır Üç ayda bir toplanan elek- trik tarife komisyonu dün top- lanmıştır, Elektrik şirketi kambiyo farkı dolayısile elektrik ücretlerine kilovat başına 30 para zam ya- pılmasını istemiş, yapılan hesap neticesinde kilovat başma 20 para zam muvfık görülmüştür. Komisyonun kararı Şehremaneti tarafından Nafıa vekâletine gön- derilecektir. Bundan sonra tarife komsi- yonu Dolmabahçe ve Yedikule hava gazi tarifesini tesbit ede- | cektir. intiharla müeadele —e— Dr. Kemal Cenap B. ihsan Şükrü B. yin ya- zısı hakkında ne diyor? intiharla mücadele ve akıl ko | ruma cemiyetleri teşkili i bir hararetli — tar. kazanmaktadır. İotiharla mü- cadele fikrini ilk defa ileri süren Dr. Ke- mal Cenap Bey- den şu mek- tubu aldık: Muhterem E- fendim, Geçenlerde vur kua gelen bir am İ katil ve intihar hadisesinin son ..r. Kemal Cenap 8. safhasını bizzat görerek mütessir olmuş ve Akşam gazetesinde neşrettiğim bir yazıda memle- ketin ruhiyat ve emrazı akliye ulemasile mütefekkirlerinin ve Tabii-marazı rubiyatçılarn bir «İntiharla mücadele cemiyeti, teşkili fikrini tasvip ederek işe başlarlarsa böyle bir teşekkül- den çok müfit ve müsmir neti- celer elde edilebileceği teklifini ortaya atmıştım. Gazeteniz ertesi günü bu fikir üzerine bir anket âçarak üç zata bu bapta düşündüklerini yazdı. Daha sonra “Vakıt,, te dok- tor İhsan Şükrü Beyfendinin buna dair bir yazısını gördüm. Muhterem mütehâssısımız ayni teklifi dermeyan ediyor, bu bu- suslarda 1909 senesinde Proz | Beersin evvelâ Amerikada te- şebbüste bulunduğunu ve daba birçok memleketlerde bu gibi teşeküllerin . faaliyete o geçmiş İ olduğunu söylüyor. Biz bu te- | şekküllerden haberdar değildik. İ Bir facianın müşahedesi bizde bu fikri doğurmuştu. Muhterem mütehassıs bu teşekkülün “Akıl kuruma cemiyeti, namı altında teessüsünü ileri sürüyor. z Görülüyor ki esas fikre bir | mütahassısımiz, daha şümullü İ | isal ve başka memleketlerden misal vererek, iştirak ( ediyor. Çok kaniim ki, ne Bam altında olur- sa olsun, böyle “bir teşekkül bir çok biçare mütereddilerin ve ruhi hastalarn hem nefisle- rine, hem de cemiyere daha az muzur (o olmalarını temin edebilir. Tıp fakülte müderrislerisder İ Dr. Kemal Cenap Şeker ! elbise koparmıya çalışmaktadır- lar. Bu günlerde en çok riyaret edilen yerlerden biri de şekerci dükkünlarıdır. Şekerciler bayram için müşterilerine süslü kutular içinide bonbonlar, fondanlar, lo- kumlar hazırlamışlardır. Bu şeker- lemeler, bayram günü bir çok misafirleri ağırlıyacak, bir çok çocukları da sevindirecektir. Bayramın birinci günü, her sene olduğu gibi ayni zamanda 3. — VAKIT. 26 Şubat 1930 anıyor ? vilâliahmer ogünüd Bayra: sabahı sokağa çıkar çıkmaz, karşınızda (Hilâliahmer rozeti dağıtan küçük, sevimli çocuklar göreceksiniz ve zevkiniz, onun himaye ettiği zavallılarıda gül- dürmüş, sevindirmiş olmakla artacak, şereflenecek... “Şehir opereti,, ne doğru “Güzel bir tasavvur Konservatuvar temaşa hayatının mü- him bir şubesi üzerinde meşgul oluyor Memnuniyetle haber aldığımıza göre konservatuvar, temaşa hayatımızda çok boş kalan bir sahayı dolduracak güzel bir tasav- vurda (o bulun- maktadır. Bu tasavvur o bir “Şehir opereti,, teşkiline ait bu- lanuyor. Esasen ana hatları mu- siki olan bu mühim san'at şubesini kom- svrvatuvar ida- resinden başka Du; göre bu hayel müessesenin te- ganni hocası M. Taleriko organize Asaf B. alacaktır. olanlar alınacaktır. addediliyor. heli bir adam tev- “kit edildi nda gizli bi: in KY Pi pi miştir. Randevuculuktan maada genç kızlar ve mektep talebeleri ile de temas eden bu adamın siyasi vaziyeti de calibi şüphe görür müşlür. Randevuculuk cürmile mahkemey verilen bu adamın siyasi vaziyeti ve mazisi hak- | kında tahkikat tamik edilmek- tedir. İsterlin İngiliz lirası dün borsada 1041 kuruşta açılmış ve 1044,25 ku- ruşa kadar yükseldikten sonra 1042 kuruşta kapanmıştır. Altın 929 kuruştur. Konsertatuvarin teganni hocası M. Yalariko bir talabesle Birlikte edecek idareyi de keman hocası Seyfettin Heyete konservatuvar talebesile hariçten istidadı Bu heyetin çok rağbet kazanacağı muhakkak Verilen karar Dr. İhsan Hilmi Beyin lehinde imiş Dr. Kâzım Beyle Dr. İhsan B. arasında sakallı çocuk hak- kında eser yazmak yüzünden bir ikti âf çıkmış, mesele Etibba odasına intikal etmişti. Bu mes- ele hakkında İhsan Hilmi B. den şu mektubu aldık; Efendim , Mes'e ci omalüme hakkında şimdiye kadar sükütu muhafaza etmemin sebebi bu işin Etibba odası divanı haysiyetince tetkik edilmesinden mütevellit idi. Di- vanı haysiyet salâbiyeti kâmile- si dairesinde bulunan bu mes” eleyi tetkik etmiş ve vakıfane olan kararını vermiştir. Bu karar tamamen lehimde-