11 Mart 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

11 Mart 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

3m yal « sayı 437 Salı 11 3 Set ay |) we. 11930 Reisicümhur Hz., İzmirden Antalyaya hareket buyurdukları Sırada. Ispartadan da geçmişler VE orada kısa bir müddet kak Miş'ardı, İsparta muhabirimiz, © Gazi Hz, nin oradaki ( Ziyaretlerire Mİ intibülar, fotograf'a tesbit hiza gömeermiştir. Dercettiğimiz resimlerden biri, Resicümhur Hz. nin fırka mah- İlini > 'yaretlerini müteakip mah- li terkettikleri esnada alınmış- » diğeride Ispartada. bulun- tedi bir ânı tesbit etmek 0 Ik fırk Trabze: Unuyor. li Si tarafından Mü- k cemiyeti Damzedi leri © suretle Trabzon na intihap edilmiş ve eki Ni Millet Meclisinin ineiştirak eylemiştim. Eyip sade Rahmi Bey | Gazi Hr. hparfada fırka mahfilinden çıkarken — Föto Şükrü — Gazi Hz. Dpartada Eski meb'us ne diyor? Yip zade Rahmi Bey inkılâp | Pdusundan niçin ayrı düşmüş na tekrarkabulüni' -caedivor Meclisin ikinci içtima senesin- de, bugün ta- bakkukunu şük- ranla gördüğü- müz muazzam inkılâplar ya- pılmak üzredir. İnkılâp ordu- su asırlardan müesselerin hep- sini birden sö- küp atmak, bü tün teşkilât ve techizatile Yep yeni ve asri bir devlet vücude getirmek azmin- de idi. Benim, tarihten ve F- ransız hâkiminın içtimaiynta mü- teallik eserlerinden alınmış şüyle- bir kanaat ve içtihadım vardı: (Asırlarca irsi terakümlerden uücude gelmiş olan kadim an'- ane ve müesseselerin artık kalma anane ve | Teen giyakosu Bugün ikinci keşi- de çekiliyor Sekizinci terti ip tayyare piyan- öğleden sonra Darjlfünun kon- ferans salonunda çekilecektir. Bu keşidenin en büyük ikra- miyesi 35000 liradır. Çekilen numaraları yarınki nüshamızda sıraya konmuş bir halde bula- bilirsiniz . Konsorsiyom .. GE Dünkü içtimada teşkil olundu Kambiyo komisyonuna iştirak edebileceklerini bildiren banka direktörleri bugün Nurullah Esat B. in riyasetinde içtima etmiştir. Bu içtimada konsorsiyomun he- men teşkili hakkında yapılan teklif muvafık görülmüş ve kom sorsiyom teşkil edilmiştir. Bu içtimada | İş, Ziraat, Selânik, Komerçiyale, Memaliki şarkiye Fransız, Rus Sovyet “bankaları müdürleri hazır bulunmuşlardır. İş bankası müdürü Muammer B, konsorsiyomun teşkili için İş bankasının yüz bin fira ile işti- sak.edeceğini bildirmiştir. Ziraat lankası da konsorsiyoma yüz bin lira ile, diğer bankalar (50) şer tirap edilmiştir. Riyasete Nurul- lah Esat B. azalığa İş bankası müdürü Muammer B., Komerçi- yale müdürü M. Bomi, Memaliki Şarkiye Fransız bankâsı müdürü M. Paton intihap edilmişlerdir. Yarın komite tekrar içtima ede- cek ve dahili nizamnameyi tan- zim edecektir, Çok feci) Altı kişi, yandı Yangın Tarsusta sabık Mersin meb'usu Besim Mersin, 10 (Vakıt)— Bu gece Tarsusta çok acıklı netice veren bir yangın olmustur. Yangın sabık Mersin meb'usu Besim Beyin evinden ansızın çıkmış, evle birlikte Besim Beyin refi- kasile görümcesi, iki çocuğu ve iki hizmetçisi de yanarak telef olmuşlardır. Aileden yalnız Besim Bey kurtulmuştur. Kendisi o saatte dışarda bulunuyordu. kosunun ikinci keşidesi bugün | Beyin evinden çıkmıştır! | İ işe başladığını bin Ingiliz lirası ile iştirak ede- | ceklerdir. Dünkü içtimada kon- | sorsiyomun icra komitesi de in- | 1 cak numaraların muş cetvelini yarınki nüsha Bugünkü keşidede kazana sıraya kon- mızda bulacaksınız. ARNA an an —— —-—— sam — zi “İngiliz idaresi bir lânettir ;, “ Çünkü bizi fakir düşürdü, köle mevkiine indirdi, hars ve medeniyetimizin kanını emdi,, Gandi, medeni isyan ültimatomunda böyle söylüyor Birkaç gün evvel Hint milliyetpecverleri reisi Gandinin Hin- distan umumi valisine bir mektup göndererek metalibinin kabul olunmaması tak- dirinde medeni ısyan hareke- tine başlamak üzere olduğunu bildirdiğini yaz- mıştık. Son gelen Londra gazete- leri Gandinin, Hint o valisine verdiği mühle- tin oinkızasına mebni Gandi- nin ültimatomu- nu her tarafta neşrettiğini ve haber veriyor. Gandinin ilk hareketi, hükü- metin tuz inhis sarına karşı is- yan olacaktır. Bügünden itiba- ren tuz inhisarına karşı boyko- taj tatbik edilecek, hükümetin her mümanaatına karşı menfi bir hattı haraket alınacaktır. Medeni isyanın bu birinci saf- hasını diğer safhalar takip ede- cek, nihayette halk hükümete vergi vermiyecektir. Gandi fültimatomunda diyor ki: “ İngilterenin Hindistan idare- si bir lânettir. Bumanaberber ben İngilizleri dünyanın en —) na adamları telâkki etmiyorum. İngiliz idaresini neye bir lânet yeni sefir es. —— —— cemiyetin refah ve terakkisine engel oldukları anlaşıldığı zan- lar, bunlara karşı ani ve şedit bir hareketle cepheden taarruz edilwesi vahim ve maüs netice- ler verebilir. Bu mücadelede tekâsül ve zaman mefhumlarını kuvvetli amiller menanında ns- zarı itibara alarak teenni, itidal ve tedriç ile yi lâzım gelir.) AK tarafı Zine sayılamızdadır : telâkki Çi söyliyeyimi. İn- giliz idaresi, milyonlarca insanı istismar ederek fakir düşürdü. Bu idarenin müthiş askeri ve sivil masrafları halkı mahvetti, Bundan başka bu idare bizi kö- le vaziyetine indirdi. Bu'idare hars ve medeniyetimizin kâpmi içti. Bizi daima silâhımızdah tecrit ederek ruhumuzu tereddi- ye düşürdü ve nevmidiye sürük- ledi. , Gandi yeni hareketinden bah- sedetken bünün muzaffer olaca- ğını söylemektedir. Yeni Efgan sefiri bi Han dün şehrimize geldi; Glam Ky ski sefirin kardeşidir Gulâm Nebi Han Sirkeci istasvonunda Yeni Efgan sefiri Gulâm Nebi | han dün sabahki trenle Parısten şehrimize gelmiştir. Yeni sefiri biraderi sabık sefir Gulâm Cey- ' lâni han ile şehrimizde bulunan Efganlılar karşılamışlardır. Sa- bık sefir Gu'âm Ceylâni ban yarın Ankaraya gidecek, arzı ve-