11 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

11 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

A BN DD LAĞRMA | o4 MMM aa D LA O AAA TÜRİAR Faizin çokluğu kanunla değil.., D AKŞAM Sene 12 — No : 4100 Tahrir. telefonu İetanbul — 1686 —- Tevkifhanede bir firar Tevkifhaneden kaçan iki sabıkalı yakalandı Firarilerden biri müsademe neticesinde diğeri Çatalca'da sağ yakalandı ölü Tevkithane binaşi Evelki gece İstanbul tevkifane- | sinden 2 kişi kaçmıştır. Firar hadisesi çok mahirane bir şekilde çereyan etmiştir: Çatalcalı Ah- | metle küçük Haydar isminde iki mevkuf diğer bir kaç mevkufla aralarında bir firar plâm. tertip ederek cümartesi akşamı saat 19 da işe başlamışlardır. | Mevkuflar, tevkifhanenin ikinci katının aptesanesindeki pencere | demirlerini kesmeği düşünmüşler “ve bumün için lâzım olan demir V kesmeğe mahsus ” kil / testereyi hariçten tedarik etmişlerdir. Mevkuflardan bazıları " gözcü ifesini yaparken diğerleri demir- leri nöbetle kesmeğe başlamışlar ve bu ameliyatı yarım saat zarfında ikmal etmişlerdir. Pencere demirleri bir insan sığacak kadar açılınca evvelâ Haydar sonra Ahmet birbirlerine eklenmiş yatak carşaflarına tutur narak dışarı sarkmışlardır. Aptesane penceresinin — karşı tarafında nöbetci kulübesindeki jandarmanın — görmesine — mani olmak için sürüne sürüne hareket etmişler, kimsenin bulunmadığına kanaat getirdikten sönra sokağa atlamışlardır. Fakat “bu sırada nöbetçi — jandarma — kendilerini görmüş ve 5 el ateş etmiştir. Kurşunlar isabet etmediğinden Haydar ve Ahmet şehrin birer tarafına savuşmuşlardır.Tevkifhane müdüriyeti hemen vakadan ha | berdar olmuş ve telefonla bütün polis ve jandarma — teşkilâtına malümat vermiştir. | Meşhur hırsızlardan olan Hay- dar'ın Balatta Canan bir kadının evine - iltica ettiği haber dün gece sabaha karşı €v polis kordonu altına alınmıştır. Haydarın Şukrüpaşa akaretleri arkasında bulunan bu evde olduğu anlaşılınca kapı çalınarak kendisi aşağıya davet edilmiştir. Haydar evin polis kuvvetleri tarafından ihata edildiğini görünce evden-çıkmış silâha davranarak kaçmak istemiştir. Polis te mu- kabele ederek fi halde ele geçirmişti 26 seneye mahküm olan Ah- medin de bu sabah Çatalcada derdest edildiğine dair Çatalca saymakamlığından telgraf | ir. Ahmet bugün İstambul'a | getirilecektir. iyi ölü olduğu Mevkufların demir keseri” tes- | tereyi" S0 liça mukabilinde, gardi- yan “Osmün vaşilasile » tedarik ettikleri #şöylenmektedir . “ Dün tevkifhanenin ziyaret günü olaa- sına rağmen çeti “kimse kabül edilmemiş ve müddeimumi tevl haneye giderek tahkikat vı vabâtla meşgül olmuştur. Yeni iki yunan tahtelbahrı - Yuntah — hükümeti olarak Fransa'mın Brest tezgâh- larında inşa” edilen “Nirefs,, ve “Triton,, tahtelbahıtları tecrübe- lerini “yapmışlardır. — Tecrübeler muvaffakıyetle — neticeleimiş ve iki taktelbahra merasimle Yunan bayrağı çekilmiştir. Yukatıdaki resim bayrak çekmâ. merasimini gösteriyor. — * ğ hesabına | X SALI — 1l Mart 1930 Haşmetlü para hazretleri! En büyük roman müellifle- rinden birinin, bütün dünyada şöhret bulmuş harikulâde ese- ridir. Aşk, — entrika, ihtiras vak'aları, sizi merak ve heye- de birakacaktır. Yarından başlıyacaksınız. Pek yakında tarihi bir roman da neşredeceğiz. Gazi Hz. Reisicumhur Hz. dün Belkis harabelerini ziyaret etti Antal, bugün lerini ziyaret etmiştir. Gazi Hz. buradaki eserler ile çok alâkadar olmuştur. Dönerken portakal bah- çelerine uğrıyarak bizzat portakal koparmışlardır. Gazi Hz. 17 de Antalya'ya avdet etmiş ve bütün şehir halkı, mektepliler tarafından fevkalâde tezahüratla istikbal. edilmiş, oto- mobillerine menekşe ve sünbül demetleri atılmıştır. — » Dün rıhtımda kayıkçı Mustafa isminde fakir bir çocuk dokuz kişilik bir aile beslemek mecburiye- tinde olduğundan bahisle Reisicum- hur Hz. den muavenet rica etmiş, Gazimiz de çocuğa nakti muave- nette bulunmuş, ve ayrıca bir ev vadetmiştir. Gazi Hz. nin çarşambaya kadar burada kalmaları muhtemeldir. Bugünkü hava Yeşilköy —rasat —merkezinden verilen malümata göre bugün hava ekseriyetle bulutl Dün hk döne nazaran artacaktır en fazla hararet 12 dereceydi. Gece 7 dereceye inmiştir. | sabah saat dokuzda hararet 12 dereceydi. “Ankara rasat mülkeri “havatın ekser yerlerde açık, bazı mahal- Bu lerde kısmen kapalı ” geçeceği yazıyor. Trakyada rüzgür şimalden esecektir. Dün şark vilâyetlerine yağnı yağmıştır. — Balkanlarda — hava yağmurlu geçiyor. İdare telefonu * latanbul — 14 Ele geçmiyen hırsız çetesi Mütareke senelerinin esrar- engiz hadiselerine ait bir macera romanıdır. Hal bir hayatı hikâye eden bu tefrika baştan başa meraklı işlerile doludur. - | Para ile S | azaltılır!.. Fiatı 5 kuruş Yarın 3 yeni tefrika neşrine başlıyoruz: ma nedir. ve nasıl yapılır? Ektoplazma namı ve- rilen, ve ruhun gözle görülür tutulur bir madde haline inkilâbı nasıl olur? Medyum- ların esrarı nedir? İdris efendi bunları anlatıyor. aren bu üç tefrikayı gazetemizde alâka ile okumaya Milli vapurlar işsiz iken.. Tuz nakliyatı için vapur almağa lüzum yok Vapurcular birliği müdürü Şevket B. bu hususta ne diyor? Toz inhisarının sabil iskeleleri nakliyatını temin için hükümetçe iki üç yük vapuru mübayaası yapılan toplu - nakliyat - takriben 50,000 ton tuz ve yarım milyon ton kadar da kömürdür. Mevcut yük vapurlarımızın vasati hacmı istiabilerine nazaren bu yük tah- minen 180 ilâ 200 seferde nak- lolunal Bir vapur senede onbeş sefer yaptığına göre de 12-14 vapur bu nakliyatı tamamen ifa edebi- lecektir. Halbuki - Seyrisefainin yük vapurları hariç milli yük va- purlarımızın adedi elliye kariptir. Kabotaj nakliyatı mevcut vapur- larımızı bile besleyememekte ol- duğu cibetle bir kısım yük vapur- larımız ecnebi ve bilhassa Yunan şilepleri başka denizlerde meşgul bulundukları zamanlarda Rusya ve Tuna limanlarından Türkiye ve Akdeniz Timanlarına ecnebi nakliyatı yapmak suretile yaşa- maktadır. Son aylar zarfında bu ecnebi nakliyatı da azaldığından bugün onbeş kadar Türk vapuru İstanbul limanında bağlı ve bir kısmının mürettebatına yol veril- miş bulunuyor. Bu - şarait altında hükümetçe Coniüyeti belediye, İstanbulun en mübrem ihtiyaçlarile meşgüul oluyor ! “Bir dokun da bir senede I | )1 5 B a 1 Vapurcular birliği müdürü Şevket B. edilmesi teklif edilen mübayaa yük vapurları işsiz ge adedini bir miktar daha çoğalt- maktan başka bir faide vermeye- cektir. Binaenaleyh hariçten bü- | kümetçe yük vapuru mübayaasın- dan sarfınazar olunarak tuz nak- liyatımın hem bazinei devleti ve bem de vapurcularımızı izrar ete miyecek surette ve milli vapur» larla temini lâzımdır. Bu mesele hakkında vapurcu (Devamı ikinci sahifede)