11 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

11 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

SS a. YS a 11 Mart 1930 — İngilizeeden — Babam esrarengiz bir adamdı. Onu belki siz de tanırsınız: Meşhur mühendis ve mücit Kuk.. Babamın evdeki atelyesine ken- disinden başka bir kimsenin gir- diği vaki değildi Bir gün merak ettim, atelye- anahtar uydurarak - içeriye — Birdenbire ken- dimi cehennemde! zannetim. Atel- yenin içinde bi Ççok esrarengiz makineler, divar- ları kaplayan elektirik telleri, akılları durdura- cak kadar müthiş şeylerdi. Babamın bütün dünyayı hayrete düşüren ihtiraları olduğunu işidi- yordüm. Masanın üstünde bulunan piton- lardan — birine Ş bastım. Aman yarabbil Ne gö- Teyim.. bütün dünya gözümün -pC önündeydi! O B0 dakikada — zib- nimden ne geçirirsem, bütün onlar gözümün önünde resmi geçit ya- piyordu. İki adım ilerledim. Atelyede meler yoktu... Bunları küçücük aklımla ihata edemiyordum. Şaşkın şaşkın etrafıma bakındım.| M Divarda bi Radyo âleti vardı. Fakat ba Radyo, bizim / otellerde ve gazinolardaki gördüğümüz Rad- yolara benziyordu. Yanındaki düğmeye dokundum. Dünyanın bütün cazbantları, kon- serleri kulağımın zarını patlattı. Hemen elimi düğmeden çektim. Burada ea ziyade hoşuma giden - F geylerden biri yerde yürüyen ve havada uçan araba olmuştu. Bu nan dikenlerle düşüp öldü. Bu tehlikeyi de atlatan meşhur artist gene yolunu arama koyuldu. Çok geçmeden yeni bir vahşi kafile- sine rasgelmişti. ki, bir tayyare gürültüsü duydu. Hakikaten bu , Şu tehlikeler arasından bir kur- tulsa, başka bir şey istemiye- cekti. Bir tesadüf eseri olacak, tayyaredekiler Cingözün işaretini ve yavaş yavaş alçal- in inmesi için düz için aşağıya bir ip sar- kıttılar. Zavallı artistcik can hav- hile, sarkan ipe öyle bir - yapıştı ir cambaz gibi tayyareye öyle bir çıkış çıktı ki arkasından gelen zenciler baka kaldılar! Artk kurtulmuştu . — Cingöz fayyareden — aşağı bal cak oldu, bir de ne görsün, elektrikli araba 'ne otomobile ne de tayyareye benziyordu. Büs- bütün başka, kolay binilir ve kullanışlı bir ara- baydı. Uçan arabada fazla tec- rübe yapmağa cesaret edemedim. Aklımı durduran makinelerden biri de elektrikli salıncaktı. Babamın — es- rarengiz . ve sinde — bulunan bütün tecrübesi mağa kar miştim. Salıncağa — oturduğum - zaman beynimin içinde bir şimşek çaktı. Derhal kendimden geçtim. Şimdi, sahile doğru ilerliyen muazzam bir transatlantikteydim! Korkudan kab- bim - parçalanır- casına çarpıyordu. Vapur deyse kayaların üzerine bindire- cekti Bu geminin kaptanı mutlaka sarhoş veya çıldırmış olacaktı! Gözlerimi açtığım zaman baba- mın elini kulaklarımda buldum. — Vaktinden evel ölmek mi istiyorsun.. buraya benden izinsiz 'ne cesaretle girdin? Diye bağrıyordu. İki gün sonra, meseleyi mek- tepteki arkadaşlarıma hikâye ettim. Bunlardan birisi bana şu cevabı verdi: — Baban bu âletleri icat et- meden evel * Yürüyen tabutlar /. ismini verdigi iki tabut icat etmiş.. Ölen insanları bu tabuta yatır- dıkları zaman, ölüler hemen yü- rümeğe başlarınış! Babanın bu muvaffakiyetinden sonra ona yi rüyen tabutlar müci yorl gözünü aç ve kendisine hayrül- halef olmağa çalış | arkadaş- halde ölmüyor mu?.. Ortada ne sine- macılar kalmış, ne de bir şeyl... Hepsi yamyamlara yem olmuştu!. Ucuz kurtulduğu için şükrettil İnsanın başına felâket gelince birbiri arkasına gelirl.. Tam Ak- 1930 tarihli resimli doğru — halledenler arasında kur'a çekilerek 1 — Arnutköyünde yüzbaşı Cemal B. oğlu Sadullah 2 — Bursada Setbaşında ilk mek. talebesinden Ziya B. kazan- mışlardır. Kitap kazananlar : 8 - Darfşşafakadan 18 Fahri B., 4 - Sent Batist mek. Zeki B., 6 - Emirgânda 8. J..B. mek. Celâl B., 6 - Çenberlitaş Modrese sok. Rauf Mubip B., T- İst Erkek lisesinden 262 Nahit İhsan B., 8- İst, Sultanahmet Sanat mektebi mual limlerinden Ahmet B., 9 - Göztepe 6 inci Mühtelit mek. 276 Nusrat Ziya B, 10- Dahiliyo vekâleti yavari Arif beyin kızı Leman H Şekerleme kazananlar TI - Boşiktaş 20 binbaşı Ferit beyin kızı Nesrin H., 19 * İst, Erkok muallim mek. talebesinden 68 Cemal B 18- Beyoğlu Tamtam” sok, No, 12 Müsyö Jozef Odişo, 14 - Maliyo - vekâletinde daktilo İsmet H., 15 - Gelenbevi mek. 42 Orhan Seyfi B, 18 - Kabataş . aşa mek. 300 M. İhsan B., 17- Feriköy Haydar B. ap. Piraye Fayık H., a istiklal caddesi Karlman mağazası Mari Ş. H, 19- İst. Sultan Ahmet Pakize Neemi H., 20 — Şişli Diğerbekçi sok. No 86 Seniye Mithat H. Çikolata kazananlar: 1 - Galatasaray 1is.768, Kadri B. Divanyolu Biçkiyurdu. 2757 Saliha EL 28 - Kandilli No. 52 Özdemir Asaf B., 24- Marko Mizrahi ef. Çorapçı Han No. 20, 26 - Ankara Erkek lisesi 182 Veli B, 26 - İst. Foyziati lisesinden 205 Talha Şakir B, 27 - Unkapanında Cemalzade Thsan B., 28 - Notr Dam dö Sion lisesinden 205 Nermin Necmi H, 29 - Amerikan kız kollejinden Bedia. H, 80 - Taksimde No 48. Mile, Alis Saraçhancbaşında - Feyziati lise- Binden 93 Sakâhaddin B., 39 - Kuruçoş- mede Berin İhsan H., 88 » Galatasaray lisesinden 630 Emin B., $4 - Ankarada Bizim mek. 8& Ömor Hurşit B., 45 - İzzet Vedat B Üsküdar. Kız. Amk. kolejinden - Güzin H, 86 - Kadıköyde Yoğurtcuda Perihan Nevzat H, 87- Kızıltoprakta Zühitüpaşada No, 30 Ne- zahat Kâmil H., 38 - Üsküdarda kız Sanayı mek, — Muazzez. H, 39 - İst. lisesi 68 AÇ F, 40 - Boyazıt istim boya fabrikası, Melilika H Yazı defteri kazananlı 41 - Sen J. Dark mek, Mebrüre İhsan adanın şark istikametinden doğ- ru gelen bir tayyare Kurtulmak ümidi ile hemen bir sapanın ucuna beyaz mendilini bağladı, sallaya sallaya tayyare- nin gittiği tarafa doğru' koşmaya GÖE Nt Sinee aatf ne şöhrette arzusu kalmamışt deniz üzerinde uçarken tayyare bozulup düşmeye başlamaz mı? Cingözün bu. felâketten nasıl kurtulduğunu, bir daha - sinemi artisti olmuya nasıl töbe ettiği Perşembe günü görecek ve kah- kahalarla güleceksiniz. (Sonu var) Almanya'da “Breslau,, (Breslav) şehrine yakın köylerin birinde bir ino — sahibi olan Vilştayn isminde biri borca girmiş, bor- cunu ödemeyince alacaklılar mah- kemeye gitmişlerdir. Bir sabah erkenden gelen haciz memuru adamcağızın 400 marklık borcu- 'a mukabil 7000 mark kıymetin- deki elektrikli piyanosuna haciz mührünü basmışlardır. Borcunu nasıl ödiyerek namu- kortarabile- kahvesine bir yabancı girerek bir bira ısmarlamıştır. Müşteri — birasını ibine sorar: — Siz senelerdenberi piyango bileti alıyorsunuz, değil mi? — Evetl — Ya, şimdi hirdenbire ikra- miye kazansanız, ne dersiniz? — — Evet, size bilfarz bin mark isabet etse? — Deme yahu. — Ya on bin edeydil —N — Ya yüzbin mark kazansay- dınız! içerken mal mark - isabet — Ne söyliyorsusuz canım? HM Diranyolu No 160 Saynur Osmman 48 - Gelenbevi mek. 468 M Esat B, 44 - Cengelköyde Sevim H., 45 - Pangaltı Cebel sok. 28 A. Çizmeciyan, 46 Musovi lisesinden mile, Ester Galiko 47 - Üsküdar Amerikan kız lisesiı den Siret Fuat IL, 48 - Tımıltoprakta Esat Muzafler B, 40 - Gerabevl mek. 284 Salâhaddin B 50 - va Jozef mek. Sezai Riza B. Kartpostal kazananlar: SI - Kasımpaşa Deniz Hastavesinde anbaşı Necdet - Halil B., 52 - Boykozda Fazla- Mözehher ., 58 - Ankarada G.K. zabit mek. 268 Nocati B., Gi - Sultan Selimde 26 Bürhaneddin. B., 55 - Ankara Deniz müs, muakkibi A. Refik B., 56 - Ankara D, Sihhiye mü. kim Nevin Mashar H, GT - Ankara Klek. şir. Daktilo M. Server B., 68 - Ankara D. mühasebat azasından Kâmil beyin oğlu Mazhar B., 59 - Solimiyede İsan B. oğlu Erdogan B., 60 - Edirnede Salamon oğlu Rufat, Gİ * Ankara kız hisesinden Saadet Tevfik H., 62 - Deniz telsizinde A. Nuri B,, 68 - Üsküdarda Munlla Cevat H., 64 - Boyanıt Hüseyin Cevat B., 66 - Örtaköyde Hamdi B., 66 - Jözef Marko ef., 68 - Ankarada M M, V. Hakkı B., Ö7 - Ankara l dis. 237 Rahime H 68 - Afyonkara. hisarda Vedi B., 69 - İzmirde tütüncü M. Emin B., 70': Balatta No. 7 Ahmet B., 71 - Ankara Riyaseti cümhur” Mür zika heyetinden Sitajyor Kemal B., 72 - Maliye v. Müli emlâk daktilosu Leman H, 73 - İsmet paşa mek, 411 Muazzez H,, 74 - Maliye v. Müli emlâk Daktilosu Aylan, 76 - Ankarda diktile Mühtorem H., 76 - Bakirköyde Aydın Mükbi B., İ7 - Kader - matbansında İsmail B., 78 - İzmir Ziraat Bk. Fikret B., 79 » Çarşuyu kebirde - Hüsameddin B.. 80- Sirkecide Salamon, 81 - Boşik- taş Canan H., 81 - Külelide 526 Hakla 82 - Beçiktaş Turgut” Tufan B 83: Mahmutpaşada — Nadide H., 84 * Ortaköy Mübeccel Murat H.. 85 - Alk Sarayda Fatine H., 85 - Sanyer ilk mek, Perihan Muhlis B., 86 - Sanyer ilk mek. Şahsene Mehmet H,, B7 - Gedikpaşada Fikri B., 88 » Bakırköy Hermine - Kahfeciyan, '89 - Nişantap Şemsi Mithat, 90 - Abdurrahman oğlu Ziya B., 91 - Sent Jozof mek, Metin Ahmet B., 02 - Damdö Siondan Sevim Nureddin H, 98 - C. Hikmet B. 94 - Beykozda - Hlüceste Hüsnü H, 96 - Celâl Sami B., 96 - Tavuk pazar Hatice H.. 87 - Gelenbevi mek, 857 M. Foti B., 98 » Kadıköy Reyan Tallt H, 99- Feriköyde 82 Emin B., 100 - Beykoz ilk mek. Necip B. Kazanan karilerimizin -Perşembe günleri - matbaamızdan hediyele- rini aldırmaları rica olunur. z Hızır gibi yetişmiş! Borcunu nasıl ödiyec 300 bin mark çıkınca. sşünürken eğini Viştayn — Ben, sizin piyangoyu satın aldığınız — acentanın — adamıyım; siz söyleyin bana, ya ikiyüzbin mark çıksaydı ne yapardınız? —? — Azizim, siz büyük ikramiye olan üçyüzbin markı kazandınız, tebrik ederim! Adamcağızın aklını oynatmama- ması için neticeyi böylece yavaş yavaş bildiren memur, elini sıka- rak gider: Talili adam — şimdilik borçlarını ödiyerek gozinoyu iş- letmekte devam etmek niyetinde imi İapon pamukluları İngiltere ile Japonya'nın arası açılıyor mu? Japonya'da kâin Osakadan İn- giliz gazetelerine iş'ar olunuyor: Hindistan hükümeti tarafından İngiltereden ithal olunan pamuklu mensucata yüzde on beş gümrük resmi konduğu halde Japon pa- muk mensucatına yüzde yirmi gümrük konması Japonyada bü- yük heyecan uyandırmıştır. Hint hükümeti tarafından veri- len bu kararın Japonyanın ithalâ- tına karşı bir set tekşil etmek gayesine matuf olduğu Japon matbuatında — müttefikan beyan olunayor. Hint hükümeti yeni tarifeyi eşyanın — cinsi ” üzerinde tatbik etmek şıkkını ihtıyarda serbest oldugundan bu takdirde Japon mensucatına karşı gümrük kıymet esasına binaen yüzde 38 olacaktır. ponlar Hindistan - pazarında yeni tarifenin Japon mensucatını rakabet hakkından mahrum eyle- diği kanaatindedir. Bu tarifenin günden güne artmakta olan Japon- Hint ticaretini hem, idhalât hem de ihracat cihetinden mahvede- ceği beyan olunuyor. 'eni tarifenin Hint efkârı umu- miyesini de memnun etmiyecektir. Çünki Hintliler yerli mensucat sanayiinin Lonkaşayrin rekabetine karşı himaye edilmesini istiyorlar. Japonlar imal ettikleri mensucat için lâzım olan ham pamuğun yüzde yirmi beşini Hindistan'dan celbettiklerinden en ziyade maz- harı müsaade olmak hakkını hai olduklarını söyliyorlar. Hint güm- rük meselesi İngiltere ile Japon- yanın arasını bozacak mahiyette- di Çocuklarımıza İstanbulu tanıtalım! Müsabakamıza ait resimle- rin tasnifi hitam bulmuştur. Perşembe günü hediye —ve mükâfat kazananların isimle- rini neşredeceğiz. Okuyunuz!