March 11, 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

March 11, 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Akşam 11 Mart 1930 Taksi , ( *** ) pastahanesinin önünde durdu. Şaziye Mithat Hf. şoföre bir lira uzattı. Ve, etraf- tan görülmemek için tekayyüt göstererek sür'atle içeri girdi. Bu pastahanede üç defadır Ekrem'le — buluşuyordu. - Fakat , bugün, kararını vermişti: Alâkayı kesmek istiyordu. Kenarda gizli duran bir masaya doğru,zarif siletile ilerledi. Onun geldiğini gören uzun boylu, sarı çlı bir delikanlı ayağa kalktı; ve, yüzü, bir saadet tebessümü ile murlandı. Genç adam, Şaziye Hfenin elini bir halde, eldivei lerini çıkardı. Çayın gelme: bekledi. Hizmet gören garson uzaklaştıktan sonra Ekrem dedi — Sizi ne kadar sevdiğimi kabil değil tahmin edemezsi Vallahi, 0gün geçtikçe aşkım artıyor. Sanki sade sizi gör- mek için yaşıyorum. Hayatımın başka gayesi yok. Benimle daha izli, daha samimi, daha başbaşa indevuyu ne zaman kabul edeceksiniz?.. Sizi sevdiğim gibi beni ne zaman seveceksiniz? Tam oldukça asabi Şaziye, bakıyordu... kuruluğu, keskinliği ve kat'iliği erkeğin gözleri içine Ekrem, bu cevabın karsısında — titredi.. — Sevgil ona nasıl böyle bir cevap vere- bilirdi? O ki, daima çekingendi, mahçup ve mutidi. sizin metresiniz — olmıyacağım... Ne yapayım? Elimde de; gizli randevular, beni iğrendiriyor. Esasen ilkini bile kabul etmekle bataya kapıldım... Sizin âşıkane sözlerinizi — dinlememeli — idim. Zaif damarıma dokundunuz... Hal- buki, — kendimden — iğreni'yorum şimdi: Bu yalanlar, bu dolanlar.. Aman yarabbil Ağır ve âdeta müncemit bir sesle konuşuyordu. Erkeği olduğu yerde donduruyor, kötürümleşti- riyordu.Ekrem, şimdiye kadar, se- vildiğini vehmetmişti. Belki de bu gün bir yerde daha başbaşa kala- caklarını sanmıştı. Birdenbire kisarı — hayall - Kadın, — devam ediyordu: B inle görüşmemiz benim için ciddi bir tehlihe haline ge- lecek... Delilikler yapacağım ! — Öyleyse beni seviyorsunuz? — Evet.. İhtimal.. İlk gör tüğümüz gündenberi, içimde, bir hissin çıg halinde yuvarlandığı farkediyorum . . Âşığım olal leceğini hiç düşünmemiştim. Bana kur yapan erkeklere karşı, daima lâkayt kalabilmiştim. Size karşı lâ- kayt kalamadım; kalamıyorum... Halbuki, kocamı da aldatmak — falelâmum bir adamı aldatmak!). ne feci.. Ne ayıp... Böyle mi tekreh bir vaziyete düşmek iste- miyorum. Delikanlı, yeni baştan bir ümide kapılarak, heyecanla: — Kocanızdan ayrılın, Şaziye, bana varın. Bu sarsimi teklif, Şaziye'yi mü: tahassis ettir Yarabbil Ekrem, onu, ne kadar da seviyor! Fakat, bayır, hayırl — İmkânı yok! - cevabını verdi. — Niçin? — Bana karşı aşkınız bakalım devam edecek — Şaziyel — Ekrem... Ekrem'ciğiml... Ko- camı ne aldatmak de terketmek. — Vallahi aklım ermiyor... Onu sevmedi; bizzat söyliyen siz değil miydiniz? Onu - sevmiyorum; - fakat, ona, büyük bir şefkat ve sat miyetle bağlıyım... Mithat, dü yadaki adamların belki de en iyisidir... Evli bulunduğumuz sekiz sene zarfında beni şu kadar olsun incitmedi... Benden bir şey esirge- medi. Âdeta fedakârlık derecesinde bana merbut kaldı... Harikulâde bir arkadaş, candan bir yoldaş- tır.. Geçen sene ağır sürette hastalanmıştım da başımın ucun- da nasıl pervane gibi dönmüştü. Nasıl korkmuş, nasıl üzerime tit- remişti... Bunu unutamıyacağım. Mithat'ın bana son derece itima- dı vardır... İtimadına bihakkın lâyık kalmak- istiyorum... Başka birini sevdiğimi öğrenmek, onu öldüre- cektir.. Alçaklık etmiş olacağım... Kendimi hain sayacağım... İster- seniz benimle, benim ( asrımızda çocukça sayılan) muhakemelerimle alay ediniz. Fakat ne yapıyım? Ben böyleyim. Ekrem alay edecek halde deği di. Kadın devam etti: — Alçaklık ve hiyanet yaptı takdirde hem kendimden, hem de bu alçaklık ve hiyaneti bana, yaptıran — adamdan — nefret edeceğim.. İşte size, bütün çıplak- | lığı ile hakikat.. Düşündüklerimi size anlatmış olmakla bahtiyarım. Artık ayrılalım. — Anladığım, beni sevmediği- nizdir. — İhtimal.. Fakat, sizi temin , artık kimseyi de sev- Seversem size hiya- net etmiş olayım.. Kimseye hiya- net etmiyeceğime emin misiniz? Ekrem, emindi. Şaziye, ayağa kalktı. Sesi titri- yerek, gözleri dolarak, müsaade istedi. Delikanlı da asabi idi — İstanbul'dan gideceğim !. - diye dudaklarını 1sırdıi. Sonra, heyecanını saklıyıp devam etti: - Ankara'da ağabeyim var. Beni yanına çağırıp durüyor. Müsait bir iş bulmuşmuş... Şirketten is- tifa edeyim bari, onun yanına gideyim. Bu teklif karşısında da, Saziye, büyük bir teessüre kapıldı; fakat, kararı karardı. — Hakkınız var! - dedi. - Aynı şehirde bulunmamız daima tehli- kedir. İstanbul'dan uzaklaşmanız ikimiz için de hayırlı olur... Ab, Ekrem'ciğim... Size ümitler ver- dikten sonra böyle inkisarınıza sebep —olduğum için ne mü- teessirim, bilseniz... Ayrıldıkları esnada, - delikanlı rica etti: Ankara'ya gidene kadar bir iki kere daha buluşup konu- şacaklardı. Şaziye, Ekrem'i teşyi edecekti. Buna, karer verdiler. M G Kararlarını tatbik ettiler... Şa- ziye, Ekrem'i teşyi etti... Ekrem, genç kadından ümit verici bir tek kelime istedi.. Şaziye , onu da söylemedi. Delikanlının vagona - girdiğini , kampananın çaldığını, trenin kalk- Uğını yarı bir. baygınlık - içinde gördü, işitti. Şaziye, mihaniki bir yürüyüşle, gardan dışarı çıktı. “Ne> alçaklık, Lorkaklık Onu seviyorum da gene tedim... -Onu seviyo- tiyorum, ne | Galli - Curci |Peşte operasında ıslıklarla karşılandı ip bir hadise ol- muştur. Viyana operasının meşhur Sopranosu muganniyesi Madam Galli - Gurci kaç oyun ver- mek üzere Peşteye gelmi; Her kes bu meşhur - san'atl dinlemek istemiştir. Fakat opera müdürü fazla para koparmak için biletlere hadden fazla ağır fiat koymuştur. Meselâ koltuklara üçer lı.,.ı.ı ve sandalyalara otuzar şil konulmuştur. Ehali bu fahiş lara hiddetlenmiş — ise de n'at aşkiyle ti muştür. Aksi - ola; Traviyota da — san'atkâr Peşte de nezleye tutulduğundan sesinin iyi çıkma- ması halkı galayana - getirmiştir. Mütemadiyen çalınan ıslıklar oyu- 'nun devamına imkân bırakmamıştır. İkinci akşam Rigoletto oynanır iken ayni hal tekerrür etmiştir. Üçüncü akşam “ Sevil berberi ,, oyunda ilk perde de bile oyuna imkân kalmamıştır. Bu. vaziyetten müteessir olan muganniye oyununu tatil ederek Viyanaya dönmüş ve Peştelileri san'attan anlamıyan vahşiler ve Namdallar diye tavsif etmişti, Madam Curci yakında İngilte- reye gelerek iki ay mühtelif oyunlar verecek ve — sonradan mühtelif — Avrupa — paytahtlarını ziyaret edecektir. Dr. Ekrem Emin Dabili hastalıklar mütahassısı Dr. Mükerrem Emin Kulak, Boğaz, Burun mütaha: Kadıköy, Yoğurtçu parkı hergün ikiden dörde kadar fon: Kadıköy 164 Tum, seviyorum!,, inildiyordu. mu Eve döndüğü zaman, kocası, onu merak içinde bekliyordu, şakalaşarak, babacan babacan: — Vay, Şazi Beyi Kalemde iş çoktu galiba... Sekiz oldu ya- Bu saate kadar nerede - diye sordu.- Haydi, çabuk giyin... Hemşireye gidiyo- ruz... Geç kaldık... Fakat, karısını, balmumu gibi sapsarı, gözleri kıvılcımlı ve tanın- mıyacak bir halde görünce sustu. diye - için için — Susl -diye Mithat Beyin o zamana kadar hiç duymadığı indar bir sesle bağırdı.- Yetişir artık... Senin ve ailenin istibda- dından bıktım... Tenkitlerin, na- sihatların ve hodbinliğin bana gına getirdi.. Sekiz senelik boyun- dürüğü — gayri — taşıyamıyorul Bütün bu vaziyet artık değişmeli! Fedakârlıklarında devam edemem. Geç kalmışım ha? Ne olur sanki.. Ben de inadıma her akşam geç geleceğim.. Mithat Bey, — yakışıklı bir genç, — pek sevdiği ve o güne kadar kendisinden ancak şefkat, nezaket gördüğü karısının bu âni feveranından hayretlere düşmüş! — Benim istibdadım mı Senin fedakârlığın mı?... Vall anlıyamıyorum! - diye kekelek — Susl.. Artık buna taham- mül edemiyeceğimi görürsün! Kadın kapıyı vürarak- çıktı. Mithat Bey, kendikendine söylendi: “Ne oldu? Ne yaptım ben Şaziye'ye canım?...., Küçük ilânlar | Umumi malümat — “Küçük ilânlar,, tarifesir 1 defa 80 kuruş 2 » D , Öt | Her fazla defa için —10 » 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır. tahmir | 5 kelimedir. Fazla- satırlar ayrıca ücret alınır. sütundaki ilânlar yal- miz “ Akşam , — idarehanesinde | kabul ve Cumartesi, Pazartesi, 4 — Ticari mahiyeti baiz ilân- | |larla nişan, — velime — merasimi | irtihal ilânları bu sütune derce- dilmez. | 5 — Adres olarak “ Akşam , idarehanesini gösteren ilân sahip- lerinin namlarına ” gelecek mek- tupları idarehanemizden aldırma- ları rica olunur. 1- İş arıyanlar F aai e Bir eczacı iş arıyor. — yerli itriyat imalâtına bihakkın vakıf bir ec yacı kallası gerek bir. ec ecza depolârında - gerek itriyat imalât Cenova — gl bahriyo mektebir den mezün ve Ereğli madenlerinden birinin şef olan bir genç iş anyor. Bubarlı, mahrukatlı ve - elektir rikli makineleri kullanmakta — mahirdir. 6 ay tecrübe edilmeğe razıdır. Beyoğlu Hamal başı — kılç sokak No 21 M Albertiye müracaat, -? İş arıyorum — Büyük müessese lerde tuhafiye dairesinde tezgâhtarlık yapmak üzere san'ata aşinayım 23, 24 yaşındayım. Yeni Türkçe, Pransızca ve 3 - Satılık eşya aa oğlunda Galeri do Perada ehven 1 satılıktır. 4 - Kiralık-Satılık DERTAEMOM YO AMAD Kiralık ev — Burgaz - adasında Plâjın hemen üstündeki sırtta apartıman biçimi 4 odalı Ali beyin evi toptan voya oda oda mefruş olarak kiraya- verili Tellal Aristolelis müracaat, a Satlık arazi — Gözüepede Rdvan, paşa sokağında ve ikinci Ali bey so sokağı 28, 24 ve 24 mükörrer numaralı 8 tarla — müfrez satılıktır. — Taliplerin mezkür sokakta 14 No lu köşke mü- racaat. 6 Satlik ve kiralık köşk — Goz tepede hat boyunda Rıdvan paşa Sokar danda 14 Nola köşk 6,5 dönüm bahıçe, & düvarla mühat / teferrüatile ” beraber satılık ve kiralıktır. - içindekilere mü> racaat, 5A Arsa — Boyazıt harik mahallinde imam hamamı sırasında 14-2 No ağaçlı ve nezaretli arsa Batılıktır, Beyazıt Çatal han karçısında berber Anastaa e. müracaat. 1/nisan 930 tarihinde açılacak zeti alınacaktır. Muvaffak olanlara olanlar Nükili: (Vâ - Nü) Satılık konak — Üsküdarda açık türbede Ahmet çelebi mahallesinde 18 ÜNolu konak - satılıktir. Taliplerin ya | mozkür mahalle muhtarı Ahmet efendiye | ve yabut mal sahibi Göztepede Rudvan | paşa sokağında 14 No lü köşke müra: caat. çi Satılık üçer odalı evler — Kum- kapıda tavaşı ma, Çeşme ve su terazisi So. 2, 81 No, kârgir iki ev satılktır. Çatal han karşısında berber Anastas ef. müracaat, -i ik hane — Arnavutköy Birinci cadde 99 numaralı sahilhane, 9 oda hamam, sarnıç, elektrik, terkos, kuyu, yağlı boyalı. Pazarlık içid Türbe caddesi kapalı firm yamındaki 25 numaraya müracaat, Satılık köşk — Sarıyerde - Şifa Suyu üstünde 7 oda, sarmıç, mutfak, hi havi 100 dönümü mütecaviz arazi 've 2000 kütük üzüm ve 400 yemiş ağı r. Akşaln. A, Z. —8 yaşamak — ister için Beyoğlanda gayet temiz ve büyük oda. Galata / boğçacı rşisinda - Manukyan han — No 2 ye müracaat. — Kiralık — Topkanı — maltepesinde maarif mektebile askeri lisesi arasındakl bakkal dükkânı sahibinin taşraya git mesi mecbüriyetinden — dolayı devrem kiralıktı kkâna mür, | Kiralık — Kıztaşında Mus- | tafa bey mahallesinde No 3& dört odalı > | hane kiralıktır. Mahalle bekçisi Ali ağaya ve görüşmek üzere evkafta avukat Raşit beye müracaaı >i 5 - Müteferrik İngilizce ve fransızca — der- deri tecrübeli muallim tarafından - ehven feretli Her gün 5,30 dan 7,80 kadar cuma ve cumartesi ondan üçe kadar, Taksim İstiklâl caddesi 28 nur maral eczaneye müracaat. -t İzmirliyim — 28 yaşındayım, tica retle meşgülüm, keman ve piyano bilem bir hanımla mektup teatisinden - sonra hayat arkadaşlığı yapmak istiyorum. İzmir posta kutusu No: 280 * Ankara'da işi olanlar — Anka- ra'da vekâletlerde işi olanların işleri çabuk ve ucuz takip edilir. Ankara'da gazete mühabiri Bilâl adrosine mürar eaat. -?»2 Küçük ilân muhaberatı Küçük ilânlarda gazetemizi adres olarak göstermiş olan kari'lerimiz namlarına gönde- rilecek mektup zarflarına il daki isim ve ya rakkam, harf gibi rümuz ile birlikte “küçük İ iân, kelimelerinin de - ilâve- ini, bir yanlışlığa meydan bırakmamak için, ehemmiyetle rica ederiz. Bir nümune: A, Hamdi Bey Akşam gazetesi — Küçük ilân İstanbul Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz — idarehanesini — adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden BM-Çdm-KHM-ŞŞY- MHG-AF- CN- DS. A Hamdi - VK-MM-B- namlarına gelen mektupların idare hanemizden Jütfen alınması mercudür| Türkiye ziraat bankasından Ğ imtihanlarla on beş müfettiş nam- başlangıçta (120) lira aylık ile se- lerde yol masraflarından başka (6) lira yevmiye verile- ayet 20 mart 930 tarihine kadar teftiş heyeti müdürlüğüne bizzat veya mektupla Aalelusul müracaat . Müsabaka şarları İstanbul ve İzmir ziraat bankalarından da Ankarada