April 7, 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

April 7, 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

emar Cemiyetin hesaplarında açık görüldüğü asılsız Bakkallar cemiyeti, azasının menfaa- tini temin için yeni teşebbüsler peşindedir Dinkü refiklerimizden biri esnaf cemiyetleri mura- kıplığınca bazı cemiyetlerin mu- amelâtnın tet- edileceği- Yazıyor ve bu al Bakkallar ce- Miyeti nin ğ000 açığı çık- ı kayde- rd. n bu hu- Mta tetkikat Yapan bir mu- irimiz mub- İf alâkadar la görüşmüş Zerek muraka- be heyeti ve gerekse cemiyet azası bu haberin tamamen asıl- #iz olduğunu söylemişlerdir. Mu- be heyeti azasından bir zat VU izahatı vermiştir: — Filvaki her cemiyet gibi bakkallarındâ hesabı tetkik edil Miştir. Fakat yolsuzluğa tesadüf olunduğu asılsızdır. ,, Bakkallar o cemiyeti heyeti aresinden diğer bir zat da de- ir ki; — Bizim hakkımızda haysiye- izi kıracak neşriyatta bulunan Sözete hakkında dava Sdeceğiz, Cemiyetin hesapları tamamen meydandadır. Biz bu Zünlerde yeni tasavvurlar peşin- deyiz. in cümleden olarak müskirat rikatörlerinin bakkallara kar- M gösterdiği müşkülât ve iskon- kirmaları yüzünden yarın- dan itibaren piyasaya kendi ma- lâtımız olan hususi rakılar Hkaracağız. Bunlar ( aliyülâlâ tinci ve ikinci nevilerde olmak tere “Altın kum,, “Moda,, ve w rakılarıdır. Asıl Esnaf Pakısının ismen mesleğe uygun ası dolayısile çok rağbet Breeğini ümit ediyoruz. Bun- Romen prensi Yoktallar cemiyeli katibi umüumisi Fethi B. 'Om, Snyalı Prong ve Prenses Royale Seyahat etmekte olan Preng iŞ anedanına mensup İtaiz, Prenses Kalimaki dün Prepg > gelmişlerdir. Moüra 2eliy renses birkaç gün ekley; Purla Romanvaya döne- ikame | lar Anadolu ve şehrimiz tüccar- larına da iskonto ile satılacak ve tediyatta sühulet gösterile- cektir. Bundan maada uzun zaman- lardan beri tesisine çalıştığımız makarna fabrikasını da bugün- lerde açacağımızı ümit ediyo- ruz. Kooperatifimiz bütün Anado- bilhassa Manisa, İzmir, Aydın ticaret odaları ve tüccarlarile daimi surette temastadır.Manisa- dan bal, sirke ve şarap İzmirden incir, özüm celbediyoruz. Er- zurum taraflarından da yağ ve sair şeyler getirerek bunları hususi kutularla halka satmak tasavvurundayız!» Kaza teşkilâtı Faydalımı, değil mi? Vali vekili, Osman Beye cevap veriyor” Emanet mektupçusu Osman Bey İstanbulda * vücuda getiril- mesi tasavvur edilen kaza teş- kilâtı hakkında demiştir ki: İstanbu'da bu kabil teşki- lât icrasına çok defalar teşeb- büs edilmiş, fakat kabiliyeti tatbikiyesi görülmediğinden sar- fı nazar edilmiştir. Benim şahsi kanaatim de bu merkezdedir. Bugün karar verilse bile yarın bozmak mecburiyeti kasıl ola- caktır. Bu mütalen üzerine vali ve- kili Fazlı Bey dün bir muhar- ririmize demiştir ki: “— Bizim yapacağımız teşkilât tecrübelere müstenittir. Bu hu- sustaki proje daimi vilâyet en- cümeninde hazırlanmış ve vilâ- yet meclisinden geçirilmiştir. Vilâyet meclisi bu teşkilâtın fay- dalı olacağına kanidir. Şahsi kanaatim de budur. Tabit hü- kümet de tetkik edecek, Kaza teşkilâtı her halde faydalıdır. » Hâmit Bey Ankarada neler görü- şecek? Emanet muavinlerinden Hâmit bey birkaç güne kadar Ankara- ya gidecektir. Hâmit bey Ema- netin kambiyo ihtiyacı hakkında vekâletle temas edecektir, Kam- biyo alınmaması dolayısile Ema- netin birçok işleri, meselâ Taksim meydanına döşenecek O kablo mesaili ve meydanın tanzimi yapılamamaktadır. Hâmit bey bu mesaili halledecektir. Sönen Işık Mebrure Hurşit Yakında çıkıyor Fiatı: 125, ciltlisi 150 kş. | | İstanbu un havatı | Bakkallar dava açıyorlar Hamursuz satışı Musevilerin hamursuz bayramı yaklaşmaktadır. Yahudilerle mes- kün semt ve mahallelerde hamur- | suz satışına şimdiden başlanmıştır. —— Hamallar eğleniyor Gümrüklerde ve şimendifer istasyonlarında (o hamallar yük taşıdıkları arabalara boş zaman- | larda kendileri binmekte, hafif meyilli kaldırımlarda bir aşağı bir yukarı gidip gelerek * gönül eğlendirmektedirler. - — 3. VAKIT 7 Nisan 1930 —— Bir aile faciası Maarif başkâtibi tehlikeli şekilde yaralandı Mesele bir kıskançlık meselesi, carih bir devlet memurudur! vwwelki gece Ayasofyada Eminsinan mahallesinde 18 numaralı evde bir cerh hadisesi olmuş, içtimai mevki sahibi iki zat dövüşmüşler, biri diğerini sustalı çakı ile yaralamıştır. Bize verilen malümatı yazıyoruz: 18 numarağı evin üst katında maarif müdüriyeti başkâtibi İbra- him bey oturmaktadır. İbrahim beyle birlikte nişanlısı ve kayın pederi olacak zat ve valdesi de ayni evde sakindirler. Alt katta ise Defterdarlık va- ridat kalemi memurlarından Emin bey ile valdesi oturmaktadır. Son zamanlarda İbrahim Bey nişanlısı Emin Beyden kıskan- mağa başlamış, zaman zaman Emin Beye evden çıkmasını söylemiştir. Fakat her iki katta oturanlar kiracı oldukları için alttakiler bu sözü dinlememişler, çıkmamışlardır. Evelki gece saat yirmi dörtte İ evine gelen İbrahim Bey taşlıkta İ karşılaştığı Emin Beyle kıskanç- lık yüzünden kavgaya tutuşmuş bir aralık Emin Beyi a'tına al- Balık bolluğu Bir senede harice 300,000 kiloluk ihracat yaptık Balıkçılar yalnız gelen sürülerin hep küçük balıklardan mürekkep olma- sını hoş görmüyorlar eN Haliç ikt gündenberi balık sandallart He kapi: İki gündenberi | İlmanımıza ehem- miyetli bir bahk akını O başlamıştır. Boğaz hericinden kopup gelen balık sürüleri Halicin içine kadar girmiş ve Yemiş iskelesinin önü seyyar bir ada gibi bahk avlamak için toplanan san. dallarla dolmuştur. o Balığın bu bollu- ğuna rağmen fiatlar ümit edildiği ke- dar düşmemiş, izmarit 15, istronkilos 40 ve kefal 80 kuruşa satılmıya baş lanmıştır. Balıkçılar memnun değil. Balıkçılar yalnız küçük balıklara münhasır olan bu bolluğun kendileri ne bir fayda temin etmediğini, şimdi asıl kalkan ve uskumru o mevsimi ol duğu halde limanda tek bir kalkan bile tutulmad ğını söylemektedirler. Bu seneki balık vaziyeii Balıkhane erkârından bir zat ta dün kendisile görüşen bir muhaarriri- mize bu seneki balık bolluğu ve umu- mi vaziyet hakkında şu bahatı ver. miştir: — Ru sene balık tahminden fazla bol olmuştur. Liman muhtelif aylarda akımlara uğramış. bilhassa kânunuev veldeki palamut akını tüccara mühim kârlar temin etiniş, ihracat yapılmıştır. Geçen sene Bulgaristan, İtalya, Ro manya, Misr ve Yunanistana taze ve canlı cansız salamura halinde mik him miktarda balık gör deriİmiştir. Yalnız bir ay zerlindı bu mem- leketlere | 122/775 kilo © tuzlan- miş hamsi, 175050 kilo canlı ve cansız balıklar, 8,722 kilo midye, 347 kilo istakoz ve 55,440 kilo da © mıştır. Bunun üzerine Emin Bey cebindeki sustalı çakısını çıkar- mış, İbrahim Beyin yüzüne sap- lamıştır. Hadiseden derhal Aya- solya merkezi haberdar edil- miş, yarası tehlikeli olan İbra- him Bey Cerrahpaşa hastanesine yatırılmıştır. Emin Bey isticvap edildikten sonra serbest bırakıl- mıştır. Vapurcular Anlaşıp bir şirket yapacaklar Uzun zamandan beri vapur kumpanyaları arasında devam eden rekabeti kaldırmak iç'n bütün milli vapur kumpanyaları birleşerek Obir anonim şirket teşkil etmeğe karar vermişlerdir. Verilen malâmata göre şirke- tin teşkiline ait işlerle uğraşmak için bir komsiyon teşkil edilmiş- tir, Bu komisyon vapurcular birliği müdürü Şevket, Rize va- puru sahibi Suphi, Kırzade | Mustafa beylerden mürekkeptir, Komisyon bugün ilk içtimaını aktederek ilk esasatı tesbit edecektir. Ruslar vapur istiyorlar Rus harici ticaret mümessilliği vapurcularımıza müraat ederek yakında Karadeniz limanlarında ihracata başlanacağından Türk vapurlarmdan bir kaçını kirala- mak istediklerini bildirmiştir. ——— Casuslar Geçenlerde tevkif edilip hak- larında adliyece takibat yapılan casuslarn Bulgar konsloshane- sile temasta bulundukları yazıl mıştı. Bu cihetin doğru olmadığı Istanbul valiliğinden bildirilmek- tedir. m a muhtelif balıklar ihraç edilmiştir Bu sene kalkan yok Yalnız bu sene sularımıza o kslken gelmemiştir. Piyasadaki kalkanlar hep Sinop ve Samsundan getirilmekte ve oralarda 5 kuruşa alınan bu balıklar nakliyatın o Imiizamsızlığından o burada 120-140 kuruşa satılmaktadır. Çiroz zamanı geliyor Şimdi bir halaya okadar balık sa- nayli için çok mühim olan Çiroz mev. «imi © başlıyacaktır. o Memleketimizde senede 200 milyon ade çiroz ya pılmakta ve mühim bir kısmı harice ihraç olunmaktadır.