April 21, 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

April 21, 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

İÖ P azartesi Milli sanayi sergisi Dün Başvekilimizin bir hitabesile ve büyük merasimle açıldı Memleketin her köşesinde daimi yerli malı meşherleri kurulacak Ankara, 20 (Telefon) — Milli yeri mümune sergisi bugün da Türk ocağında büyük Mage açıldı. o Merasimde reisi, bütün vekiller, Deb'uslar ve bir çok halk hazır u. Milli iktisat cemiyeti Rahmi Beyin bir nutkun- sonra Başvekilimiz «Nümu- Sergisi ile milli iktısatta ye- bir hayata giriyoruz, diyerek açmışlardır. Sergi her *şyadan yerli mamulâtını / zg ş ihtiva etmektedir. Nümuüneler çok takdir edilmiş, müskiratın yerli şişeleri, karyolalar, Alpullu şekerleri, pulluklar çok beğe- nilmiştir . Başvekilimiz sergiyi tetkik ederlerken bunun daimi olması ve vatanın her köşesin- de eşleri bulunması arzusunu izhar etmişlerdir. Yakında boşa- lacak olan şimdiki milli müda- faa binasının, yahut Evkaf apar- tımanları mağazalarının daimi sergi haline konulması muvafık görülmüştür. Şadi Bey | 6 milyon isleriin Şahneye avdetim ha- 'Hükümetimize bir doğru değildir!,, U diyor Ni / ir Ş$»di Bev Sivi bir #watro heyeti teşkil te olan Raşit Rıza Bey, | ii | ikraz teklifi Maliye vekili izahat veriyor Ankara, 20 (Telefon) — Baş- larında Mister Makdonaldin oğ- lu bulunan bir grup tarafından hükümete 6 milyon İngiliz lira- lık bir borç verme teklifi yapıl- dığı hakkında bazı şayialar üze- rine Maliye vekilile görüştüm. Şunları söyledi: — Evet, böyle bir teklif ya- pılmıştır. Tetkik ediliyor. Bu hu- susta Londra sefirimiz de bazı temaslarda bulunacaktır.,, dedi. 5,5 milyon tasarruf Ankara, 20 (Vakıt) — Maliye vekâleti teşkilât tig günkü sayımızda çıkan | zırlatmaktadır. Vekâletlerin büt- Wi, atında Darilbedayiin eski La pikâslarından Şadi Beyin de | ON Yete dahil olduğunu, kış İri, erine iştirak vadinde bu- | Wu söylemişti. ir muharririmiz şimdi 2 F Dün şa Yad Üni vle < örüşmüş, mumaileyh İÜ ki: 9 : sinemasının sahibi olan Be İ i deh *» tiyatro o hayatına bir ! İsiyi Önmemeğe niyet etmiş m. Raşit Rıza Bey ara- İk Rireceğimi söylemek sü- Bös,,, Sâha karşı teveccühünü Ne a oluyor, Fakat kendi- mevzua dair bir çift Blm dığı gibi iltihakı bile geçirmedim. | | | | çeleri üzerinde yaptıkları tasar- | rufa dair cetveller (tamamen hazırlanamamıştır. Bugüne kadar beş buçuk milyon tasarruf tes- | bit edilmiştir. heyetinin senelik faaliyet lâyıhasını ha- | ii ikinci maçını yaptı ve kazandı. Netice (2-1)dir. Yani cuma günkü mağlöbiyet maçının neticesi. Bu itibarla cuma günkü şaşkın oyu- nun fena neticesini ayni rakam- larla telâfi etmiş oluyoruz. Viyana takımının yenilmiyecek madığı evvelki gün yazmıştık. Bunun için hücum hattına 2a- manı gelince, topla beraber ok gibi ileri atılıveren oyuncu- lar konması lüzumunda da | ısrar etmiştik. Dün sahaya çıkan muhtelit bu evsafı haiz bulunuyordu. İ Yani müdafaa aynen ipka edil miş, fakat akın battına atılgan ve girgin oyuncular alınmıştı. Takım şu idi; Osman Mirat Burhan Hüsnü Nihat Cevat Fikret Rebii Farukt Alâ Salahsitin Takım canla başla çalıştı. Yeni yer alan oyuncular tam muvaffakiyet elde edememekle beraber zamanı gelince, kendi- lerinden beklenen meziyeti, yani Matbuat cemiyeti konsresi edilerek yeniden tanzim edilen nizamname okunarak kabul edilmiştir. Kongre çarşamba günü ikinci içtimaıı yapacaktır. kadar kuvvetli bir teşekkül ol- | , kitapları arasın- Matbuat cemiyeti kongresi dün Türk ocağında toplanmış, idare | raporu tasvip edilmiş, tadil Hukuki bir bahis Masuniyet karşısında masuniyet | Gınci sayılamızda Dünkü intikam maçını kazandık Dün takımımız Viyana mubhtelitile! atılganlığı gösterdiler, ve iki- sinde de topu içeri tıktılar. Oyun pek heyecanlı geçti. Hava güzel ve stadyum gene hıncahınçtı. Maçı gene İtalyan hakem M. Mavro büyük bir ehliyetle idare etti. Viyana takımı ayni şekilde, cuma günü yazdığımız gibi. Müsabakaya 17,10 da başlan- dı. İlk dakikalarda üst üste kor- neler kazanarak basım kalesini ilk mağlübiyet raşeleri içinde bunalttık. Bu, ümit veren bir | başlangıçtı. İlk on beş dakika bu suretle geçtikten sonra Viyanalılar ken- dilerini göstermeye başladılar. Bu faikiyet bizimkilerin gayretile mukabele görünce oyun müte- vazin bir cereyan aldı, Top kâh Fikreln şiirlerini, Tanınmış ka- dın muharrirle- rimizden Sabiha Zekeriya Hf. şu cevapları veriyor: «Okuma vazi- yetimiz gayet fenadır. Hak kın okuma zev- ki yok. Bu zev- ki uyandıracak vesait ve te$- kilât. da yok Halkı ve yeni nesli okutmak için ayrı teşki- lât lâzım, Genç nesli (O mektep da. hapsetmek yazıktır. Mek- teplerden hariç çocuk kütüpha- neleri açmak lâzım ve bundan başka mektepler ihtiyaca kâfi Sabiha zekeriya Ff. Muhtelit takımımız Viyana muhteli- tinidünkü ikinci maçta(2-1I)ma$8lüp etti Takımımız canlı ve atılgan bir oyun oynamıştır bizim kâh önların o çerçivesi içinde her iki kaleyi de ayni bitaraflıkla ziyaret ediyordu. Ve devre bir çok heyecanlı demler geçirerek bu vaziyeti bozmadan nihayetlendi. İkinci devreye bu itimatla çık- tık, Biz hücum ediyoruz.. Onlar hücum ediyorlar, Şimdi kale önündeki U fırsatları hangi taraf ani bir atılışla takip ederse o gol yapacak.. Bu, bize müyesser oldu. Tam 17 inci dakikada Kemal Faruki Fikretten gelen iyi bir pası ileri atılarak takip ettiği için ağlara taktı; gol! Alkış.. Alkış!, Devrenin on dokuzuncu da- kikası çaldığı ozaman İstanbul muhteliti sıfıra karşı 2 ile gali- biyeti garanti etmiştir. (Altarafı Sinci sayfamızda | Yeni anketimiz NE OKUYACAĞIZ? payi: eee uğurda Yeni nesil için tercüme yapmak lâzım er Seyfettin ile Refik Halidin vazılarını yeni harflerle basmak muvafık olu Muharrir Sabiha Zekeriya Hf nin fikirleri değildir. Para- sızlık yüzünden okumıyan tale- beyi kaybetmek sistem ( yanlış- lığıdır. Demok- rasinin o terbi- yede hâkim olduğu bir de- virde bir sın- fın o çocuğunu okutup ötekini ihmal (oetmek olmaz. Mektep- ler kâfi gelmi- yorsa, zengin çocuğu sabah- tan akşama kadar okuyacağına yarım gün okur, ayni masarif ve ayni teşkilât ile, yarım günde bu haktan mahrum olanlar okur. A-