13 Mayıs 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

13 Mayıs 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Son keşidede kazanan nur maralar muntazam bir cetvel halinde (5 ) inci sayıfamız- dadır. yay yg yy gey iyanko Çekildi Ny gt i Mi I i Dayinler vekilleri ne görmüşler? “Türkiye taahhüdatını ifa etmek iste. azi Geliyor İ günlerinde | Müjde! istanbul halkı 4 gün eğlendi La ni İL İstanbul yakında Gaziye kavuşuyor Matbuat cemiyetinin Kalamış vapu- rile Yalovaya yaptığı tenezzüh güzel geçmiştir tün şehirde umumiyetle çok ne- açti halk Bai, Künlek gesi Bere ve semt semt kurulan bayram yer- lerine dağılarak eğlendiler. Bayram yerleri her sene olduğu gibi çocuklarla dolmuştur. yaman un istirahate ve Glenceye edilmiştir. Dün bayramın sonuncu günü bu sabah büyükler gene iş- İN #se, * küçükler mekteplerine Dört gün devam eden kurban Ne bir. hava ile Heşsigü- Tastlıyan bu dört gün bü- Bilhâssa Akaaray,--Akâretler yaninda İhlamurda, Kadırgadaki Macar Muhteliti ile yapılan maçlarda Mevsuk bir menbadan aldığımız bir habere göre Büyük Gezinin İstanbul şehrini ve Yaloveyı şeref- lendirecekleri gün pek yakınlaşmıştır , — Sevgili Relsimize Haziran iptide- sında kavuşacağımız kuv- vetle söylenmektedir. Felâket İran zelzelesi pek feci 3000 kişiden fazla ölü ver Tahran, 12 (A, A) —Zelzeler git gide seyrekleşmektedir. Sal- masla ve civarında ölenlerin mik- tarı 3 bine yaklaşmaktadır. Sal- masta şehri ortasında 2 mil ge- nişliğinde büyük bir yank açıl mıştır. Ye altında hasıl olan salar ap dalla “7 Üsküdarda Şemsipaşa meyda» nmdanındaki eglence yerleri sabahlardan akşamlara kadar gülen eğlenen Sevinen binlerce çocuklarla doldu taştı, TAlttarafı Sinci sayıfamızd dır) Galatasaray (2-1) galip geldi. Beşiktaş (3-0) yenildi. Fener de (1-1)e berabere Dünkü maçtan bir intiba yay rimize geldiğini evvelce | teli; ) isen ( Macar amatör muh- tasar, yram günlerinde Gala- bahçe rin. Beşiktaşla ve Fener- barı, ile üç maç yaptı. Bu thor bayramı devamlı bir Müca €yecanı içinde geçirdik. Meahnd, takımı muhtelit olmadığı Yeti, yapılan ve bizim mabi- Üç güzide takımımızla yaptığı ber üç maçı ikisi ( Seget ) ikisi | ( Çaba ), biri (Hungarya) altısı da! B.E.A.C kulübüne mensup oyun- culardan mürekkep bir mühtelit takımla oynadı. Ve iyi bir tesir yaptı, İşte oyuncuların isimleri | ve kulüpleri; Süç (Segeğ Erdödi (6) Şaguy (Çaba) Nİ açık, N ça orta uğumı ya koyd — Karaçoni (Seget) İjak (B) Santu (B) yata . e al ile rağmen ümit edilen | çiya (BJ Turna (Çaba) Demko (Hun- karşılandı, garya) Elop (Bİ Bordey (BJ | kaldı Macar mubhtelitinin karşısında en iyi neticeyi bayramın ilk gü- nü maç yapan Galatasaray aldı San kırmınlılar o gün büyük bir gayretle oynıyan rakiplerini cid- den muvaffak bir oyunla (2-1) maglüp ettiler İkinci günü Beşiktaş misafir- lerin bir gün evelki sıkı maçtan yorgun olmalarına rağmen bozuk bir oyunla (0-3) yenildi. Dördün- cü gün de Fenerbaçe beklendiği L Ak tarafı 6 ıncı sayıfamızda! ÇOCUK Sayıfaları ve Gençlik sayıfası Bugün okuyucularımıza iki ayrı ilâve halinde takdim ediyoruz. diği halde hazinenin vaziyeti buna imkân vermiyor., Taymisin İstanbul muhabiri, Osmanlı borçları meclisi reisleri M. Vayt ile M. Döklezyerin Pa- rise avdetleri münasebetile on- ların Ankarada gördükleri vaziye- ti meclise izah ettikten başka Türkiye hükümeti tarafından vu- kubulan bazı teklifleri nazarı dikkate arzedeceklerini haber vermektedir. Taymis muhabiri daba sonra bulan mükâlemelerinden, ancak kısmen memnun olmuşlardır, Filhakika, Türkiyenin mali müş- külât itibarile hât bir devir geçirdiği tamamile aşikârdır. Hükümet 1928 itilâfnamesinin ahkâmı mucibince kabul ettiği teahbüdatı ifa etmek istediği balde, Türk hazinesinin bunu yapamıyacağı anlaşılıyor. Türkiyenin mali vaziyetini tet- kik etmeği kabul eden Fransa İ tüpane odasının şu sözleri söyliyor: bankası müdür muavini M. Şarl “Anlaşıldığına göre iki murah- | Rist Haziranın beşinde beklenil- İ has Türkiye hükümetile vuku | mektedir., m ——ğ—ğ—ğ— Yeni anketimiz NE OKUYACAĞIZ ? Bu memleketin kütüpanesi Beşeriyetin vasıl olduğu irfan ve san'at meratibini işaret eden eser- lerden kâmilen mahrumdur ! Uşşaki zade Halit Ziya Beyin fikirleri: 1 Üstadı köşkünün bahçesinde | Beyfendinin zarif kütüpane ve buldum. Beni kibar tebessüm- | yazı odasında yerleşmiştik ve İerile karşıladı. üstat her vakit olduğu gibi hay- — Konuştuk- ; ran edici seri larınızdan ba” ve Seyyal cüm- ularını lütfet- lelerine başladı. mişsiniz, vaktim Üstadin en olmadı maale nadir hususiyet sef. Henüz hep ve mümtaziyet- sini okuyama- lerinden birisi dım. Yalnız Şü- bir suale derhal küfe Nibal Ha- ve sanki o su- nımın cevabı- alin cevabını, nı okudum dedi. sahifeleri kâh Sonra, küçük pencerelerden hizmetçiye kü- gelen hava ve renk âlemi için- de, kâh ince bir san'at eseri 0- lan yazı masa- sının Üzerinde açılan o görüm kâdar yaptığınız anketlerin en | mez bir kitaptan okur gibi seri hazırlanmasını i- şaret o ettikten sonrâ : — Bu anke- ik Nİ Halit Ziya Bf. tiniz (o şimdiye Okuyunuz mühimmi, en şumullüsü dedi. İ ve muntazam bir sıhbatla söy- Beş dakika sonra Halit Ziya ! liyebilmesidir. Bu defada öy-