25 Mayıs 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

25 Mayıs 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

Nikbinim, iyi bir yol üzerindeyiz kara seyahatini Teşrinevvelde yapacağımı Otada tesbit edilen misakı imzalıyacağım A Petle ONA arz yi Seri z. # tina, 24(Anek) — Türkiye sefiri dün M. Verizelosu ziya- “dd, ye bir mülâkatta bulundu ve Ankara hükümetinin daima ibi bütün meseleleri halledecek bir sureti itilâf bulunma- U ettiğiğini ve Atina hükümetinin de ayni itilâf perverliği esi şartile Türkiyenin itilâf perver davranacağını ve bitaraf nkaraya çağırılması mübadil emlâkin takdiri kiymeti için ve daha emin bir sureti tesviye bulunmaga matuf bu- Bunu söylemiştir M. Venizelos bu mülâkattan sonra gazete- * atideki beyanatta bnlunmuştur: iÇ İY bir yol üzerinde bulunuyoruz. Ankara bükümeti hüsnü # ğ i tekrar izhar etti. Pek yakında itilâf hasıl olacağını ve İsak, itilâfnamelerin imzalanacağını ümit ederim. Bu takdirde Üre uğramış olan Ankaraya seyahatimi teşrinievvelde yapacağım mühim esasları tesbit edilmiş olan Türk - Yunan misakmı €n KM ayaciğım. Bu defa yeni bir teehhür olmıyacağını umarım. ,, yoüna mahafili de ayni nikbinliğe iştirak etmekte ve Ankara sefirinin talimat almak için Atinaya gelmiye luzum bulun- Nğanı söylemektedir. Bursada gazetecilerin muhakemesi İstar.bul M. Umumisi Kenan B. in şahit sıfatile istimal talep edildisede kabul edilmedi Bursa, 24 (Vakıt) — Gazete 1 muhakemesine bugün de- #m edikli. İrfan Emin Bey, Akşam) ın vekâletnamesini mah- ye tevdi etti. Geçen cek YE ait iddiasını serdetti. Sanet avukatı Rami Bey iye talebinde bnlundu. İstan- map pis müdürü Şerif ve Ke- aruki Beylerin vekilleri İfa talebini tekrar ettiler. İn in Bey (Akşam) hak- Açılan yeni dava ile Ali Ketiğ, Beyin matbuat aleyhine Mug avaların tevhidini istedi. dei umumi Fahri B.: senesinde o Ameaikada <n ve evelki gün şeb- gelen Amerikalı zenci t Ali efendi ve rüfekası im trenile Ankaraya Mekan t Ali efendi bir mubar- — Mahkeme her gün yeni bir cürüm karşısında kalıyor. Tevhit talebine” itibar edilirse davanın intacı mümkün olmaz.,, Diyerek tevhidin lüzumsuzluğun- da ısrar etti. Asaf B. sorgu es- şasında gazetcilerin irtişa habe- rini müdddei umumi Kenan B. den aldıklarını müttefıkan be- yan ettiklerini, hakikatın tecelli- si için Kenan Beyin şahit ola- rak celbini istedi. ddia makamı: —Kenan beyin verdiği haber birkaç kelimedir. Üst tarafı ga- zete istihbarıdır. Diyerek celbi talebinin reddini istedi. (Alttarahı 2 inci sayıfamızda) Mehmet Ef. ve arkadaşları Ankaraya gittiler ririmize Ankarada bir la; gü. kaldıktan sonra Türkiyenin &n münbit tarafında arazi alarak ziraat etmek istedikierini söyle- mi Mehmet efendi ve arkadaşlarını dir arada gösteri- yor. © Başvekilimiz Bir hava gezintisi yaptılar Amerikalı fayyareciler şe- refine bir savare verildi Ankara, 24 (Telefon) — Mi- safir Amerikalı tayyarecilere bu akşam Türkocağında bir suvare veriliyor. Tayyareciler bugün Ankara semalarında bir çok uçuşlar yaptılar. İki kişilik yolcu tayya- resile halktan arzu edenleri uçurdular. Başvekilimiz de refi- kaları ile birlikte bir tayyareye bindiler ve bir uçuş yaptılar. Baş- vekilimiz mukaddema Türk askeri tayyarelerile de bir çok uçuşlar yapmış ve ozaman tayyare İle seyahatın çok tatlı olduğunu söylemişlerdi. Bugünkü uçuşlar esnasında Müşir Fevzi Paşa Hazretlerile hükümet erkânı hazır bulundu- Katil Sabri Dür idama mah- hüm edildi Sabri mahkemede idam kararını dinliyor Biri müddet evvel Unkapanında sebze halinde, bir dayak meselesinden haşıl olan husumet tesirile Bahçıvan ve sebze müteahhidi Raif Ağs Garafından vaki teşvike kapılarak. kabzmal Selimi ve Rızayı o öldürmekle maznun © yanaşma Sabri, dün İstanbul ağı? ceza mahkeme- sinde idama mahküm olmuştur. Sabrinin birden fazla adam öldürdüğü noktasından, ceza kanununün 450 inci maddesinin beşinci bendi | mucibince idamı kararlaştırılmış, Raif Ağa, yanaşma sanı kate teşvikten berset etmiştir. Bu vak'adan dolayı mazunun firari Hasan ve Fattah, yakalandıktan sonra muhakeme olunacaklardır. Kararın tebliği esnasında, bu davanın bütün o muhakeme sofhslarında olduğu gibi, inzibati tedbir alınmış, samilerin salona girererken silâb bulunmaması için üzerleri aranmışür. Reis Hasan Ldtfi, 4za Nusrat ve Asım B.lerin verdikleri o mahkömüyet kararı bildirilince, reis, Maznuna metin olmasını, karanın OTemyizcede tetkik edileceğini © söylemiştir. o Sabri, karar karşısında bunu öğrenmeden evvelki hâ- lini muhafaza etmis, metin görünmüştür. Kapıda bileklerine kelepçe vurularak, üç Jandarma refakatinde evvelâ kapı altına sonra tevkifhaneye gödürülmüştür. Muha- kemeyi ve kararı dirleyenlerler, koridor. larda ve avluda Sabri tevkifhaneye götü- lünceye kadar kendisini tekrar görmek üzerek beklemişlerdir. Çocuk ve Gençlik sayıfaları Dün muhakemeye başlanıldı Maznunlâr beyannameleri okumadıklarını söylüyorlar Hasan, Şerif, Ramazan mahkeme huzurunda İstanbul ikinci ceza mahkeme- sinde dün onaltıda tütün ame- lesinden Hasan, Şerif ve Rama- zanın ammenin emniyeti ve se- lâmeti aleyhinde cemiyet teşkili noktasından mevkufen muhake- melerine başlanmıştır. Dördüncü istintak dairesince verilen muhakeme kararma na- | Alıtarafı Zincü mayıfamızdadır 1 Yeni romanımiz Selâhattin Enis Beyin eseri Birkaç güne kadar Yunan milli takımı şeh- rimizde maç yapacak İstanbul futbol heyeti Yunanlılarla bu ilkteması memnuniyetle kabul etmiştir Çarşamba akşamı Stadyumda kuv- vetli bir takımımızla karşılaşacaklar Yunan milli takımının Bükreş- te Romanya takımile bir maç yapmak üzere buradan vapurla Romanyaya geçtiği yazılmıştı. Yunan takımı oradaki maçın bugün Bükrüşte oynuyacak ve salı günü gene limanımızdan ge- çerek ve hatta burada iki gün kalıp vapur değiştirerek memle- ketine dönecektir. Yunanlılar Romanyaya giderlerken vapur- ları Çanakkaleden içeri girer futbol fedarasyonumuza | bir telgraf çekip Türk sularına dahil olan Yunan milli takımı nın Türkiye futbol fedarasyonu- ! nu hürmetle selâmladığını bil- dirmek nezaketini göstermişler. di ve buna mukabil de federas- yonumuzun reisi Muvaffak Bey vapurun buradaki birkaç saatlik tevakkufundan £bilistifade Yu- nanlıları ziyaret ederek bilmu. kabele kendilerine teşekkür et- mişti. Bu mülâkat esnasında Yunan federasyonu reisi sanisi M. Kons- tantara futbol federasyonumuzun reisi Muvaffak Beyden, takımın gene İstanbul “ tarikile Pireye avdet edebilmesi için lâzım ge- len vizelerin istihsaline tavassut- ÇOCUK Sayıfaları ve Gençlik sayıfası Bugün okuyucularımıza iki ayrı ilâve halinde takdim ediyoruz. Oknuucularımız için ist fa- deli büyük bir müsabaka Okuyunuz