30 Haziran 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

30 Haziran 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

o ilân 1 — Askeri liselerle orta mekteplere 930-931 ders senesi kadro Boksanını doldurmak ve yüksek sınıfların talebeleri tercih. edilmek Üzere aşağıdaki şartları haiz Türk talebesinden ihtiyaç omiktarında leyli ve meccani olarak talebe kayt ve kabul edilecektir. sınıf O için 6 7 8 9 10 n devre 16-12 yaşları içinde olanlar 17-13 18-14 19-15 20-16 21-17 ” ” B) Evvelce gördüğü tahsilin derecesini gösterir şahadetname | veya tasdiknameyi haiz bulunmak. C) Vücudun teşkilâtı ve sıhhati müsait ve sağlam ve her türlü emrazlardan beri olmak (emrü kumandaya mani rekâket misilli ârı zaları olanlar ve boyları pek kısa olanlar alınmaz.) D) Kusursuz bir seciye ve ahlâk sahibi olmak. E) Ailesi hiçbir sui hal ve şöhret sahibi olmamak. 2 — 6ımcı sınıfa yeni birinci devre birinci sınıfa gireceklerin tam devreli (5 muallimli ve 5 dersaneli) resmi ilk mektep şaha- detnamesini haiz bulunmaları ve hususi ilk mekteplerde tahsil edenlerin ilk mektebin son iki sınıfında okunan derslerden imtihan vermeleri lâzımdır. Orta mekteplerin 2 inci ve üçüncü sınıflariyle lise smıflarının her hangi birine girmek özere müracaat eden hu- susi Orta mekteplerle tahsili Orta derecede olan resmi ve hu- #usi meslek mektepleri müdavim ve mezunları girmek isteyenleri sınıftan evvelki sınıfların bütün derslerinden imtihan edilirler. Bu meyanda askeri tedrisat hakkında 8 inci sınıfa ğirecekler 1 inci kitaptan 9uncu sınıfa girecekler 1,2 inci kitaptan 10 neu sınıfa girecekler 1,2,3 üncü kitaptan 11 inci sınıfa girecekler 1,4 Kitaptan imtihan edilirler. 3 — Resmi Orta mekteplerden ve Lise sınıflarından naklen | gelenleri askri tedrisat kitaplarından hangilerini takip ettiklerine dâir vesika ibraz ettikleri ve Sair şartları haiz oldukları ve ipka bulunmadıkları takddirde müadil sınıflara bilâ imtihan alınırlar. 4 — Kayt muamelesi Temmuz iptidasında başiıyacaktır. İ inci | Mtahrukat E i Ekmek | maddedeki şartları haiz bulunan talebelerden ikinci devreye talip | olanlar İstanbulda Kuleli ve birinci devreye talip olanlar Kalıcoğlu As. liselerine ve İstanbul haricindekiler de doğrudan doğruya dahil Gökeri liseye veya (orta mekteplerin mücüriyetlerine “we askeri ve ya orta mektep olmiyen Ye rlerde kulunanlar ilânı okudukları tarihten itibaren bulundukları yerlerdeki en büyük askeri K. veya amire veya askerlik şubesi Rs. liklerine istida ile müracaat ederler. Yeniden kaydı kabul muamelesi lisenin son sınıfları için 25 Temmuzda diğerlerinin sınıflar için bulur. Bu taliplerden sonraki müracaatlar kabul olunmaz. Ders senesi başladıktan sonra sivil liselerden naklen askeri Mseye geçmiye talip olanlar kabul için müfettişliğe oMmüracaat etmelidirler, 5 — Istidalara rapdedilecek evrak vesaik şunlardır. A) Fotoğraflı nulus tezkeresi veya resmen musaddak sureti B) Bir seneyi tecavüz etmemiş âşı şahadelnamesi ( Aşı saha- 10-8-930 hitam | denamesi olmıyanlara askeri lise veya orta mektep hekimleri | tarafından meccanen aşıyapılır ) C) Mezun bulundukları veya tahsil eyledikleri mebtebin fotoğ- raflı şahadetname veya keza fotoğraflı ve teferruatlı tasdiknamesi. D) Ailesinin ve kendisinin sui hal ve şöhret sahibi bulunma- dekları hakkında mahalli hükümetinin fotoğraflı ve musaddak bir ilmühaberi. E) Askeri lise veya orta mekteplere kabul olunduğu takdirde mektebin tab'i olduğu ve olacağı kanun talimat emrü esasları bilâ kayd şart tamamen veya aynen kabul edeceğine dair velisinin ve kendisinin birer teahhüt senedi. F — Saralı uyku halinde gezer sidikli bayılmak ve maraz çırpınmağa o müptelâ olmadığı ( bu gibi hastklıkikrdan biri ile mek- tebe vermezden evvel malül alduğu bilahara anlaşılan talebe mek- tepten çıkıkarılır. Ve ozamana kadadar o teleze. için hükümetçe ihtiyar olunan masarif velisinden tazmin ettirilir ), ve veli bulunma- dığı ve her hangı bir zamanda tahsili terk etmek isterse ve zabit olmadan evlenirse mektep masrafını tamamen tediye edeceği bakkında noterlikçe musaddak velisinin teahhütnamesi. G — Peder ve valdesi hayatta değil ise velisinin kim olacağına ve tatil zamanında mezun gidecek ise kimin nezdine gideceğine dair muteber bir vesika. H — Heyeti sıhhiyesi mümkün mertebe tam olan askeri bir enin veya muayene komisyonlarının sıhhi raporu. ( Kabiliyeti bedeniye talimatnamesinin muaddel (A) sutunu veçbile.) 6 — Muhtelif sınıflara kayt olunan talebe miktarı kabul edile- cek miktardan fazla ise matlöp şeraiti haiz olanlar arasında sınıf- larma göre Türkçe yabancı dil, riyaziyat, tarih, coğrafya ve tabi- iyat derslerinden tahriri müsabaka imtihanı yapılır, 7 — Mekteplerdeki kaydı kabul komisyonlarınca kayt ve şayanı kabul görülen talebelerin kabuli kayıtları ile dahili jurmal edilme- VAKIT 30 Haziran 130 —7 —— ssp ŞIK ve KIBARLAR ; ELBiSELERİNİ YALNIZ 4 Galatada Karaköyde Börekçi fırını ittisalindeki büyük mahallebicinin üstünde EKSELSİOR Kostümler 16: Kostümler Kostümler Pantalonlar Pantalonlar Pardesüler Trençkot Hanımlara mahsus dairede i Mantolar 15ın Trençkot 18 E Ismarlama için hususi daire vardır. Tedi İngiliz biçimi kumaşlardan ve asri biçimde Spor biçimi Güzelcins Çocuklar için spor ve sa- ire iyi cins kumaşlardan Kaşe en son moda gayet şık biçimde Beyaz şık biçimlerde gayet iyi kumaşlardan “Mandelber,,empermea- lize her renkte vardır. Twik İngiliz cinsi kumaştan şık biçimlerde ve son moda Hanımlara mahsus teminatlı cins ve her renkte Büyük elbise ma- ğazalarından giyinirler liradan 2 itibaren Ildız , , şan Y misyonundan : Prevantoryum ile Hakimiyeti Milliye, Dumlupınar, Gazipaşa | yatı mekteplerinin ekmek, sadeyağ, et, kuru erzakı, peynir, zey- tinyağı, zeytin, sabun, şeker, makarna, şehriye ve sairesi ve bu | mekteplerle Güzel san'allar akademisinin mabrukatı kanalı zarfla | münal: saya konulmuş'ur. üksek mektepler mübayaat ko- | r 14 temmuz 1930 pazartesi saat 14 te Tereyoğı Pirinç Yumurta İrmile Süt vi , Kaşar peyniri Ecyaz peynr Patates Kırmızı ve siyah fasülye mercimek | 16 temmuz 1930 çarşamba saat 14 te | Kepek Zeytinyağı Zeytin i İ9 temmuz 1930 cumarlesi saat İdte Makarna | Reçel Şehriye İ Fındıklıda Güzel sam'atlar akademisinde müteşekkil yüksek mektepler mübayaat komisyonunca kapalı zarfla ihale edilecektr. İhaleye konulan işbu maddelerin her birini itaya talip olanların | yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçelerini Fındıklıda yüksek /E mektepler muhasebes'ne tevdi ederek alacakları makbuzları kapalı zarf içine koymaları lâzımdır. Her mektebin alacakları miktar ve | evsaf şartnamelerde yazılıdır. Şartnameler her gün yüksek mektep- ler muhassbesinde görülebilir. ri leri mülettişlikten aynca verilecek em'r Üzerine yapılır. 8 — Orta mekteplerin birinci ve ikinci sınıflarına alinacak olanlar temamem Konya ve Erzincan askeri orta mekteplerine ve üçüncü sınıfa alınacak olanlar İstanbulda ve Bursada bulunan as- keri liselerle Erzincan ve Konya orta mekteplerine ve müfettişlik- ten verilecek tertibat veçhile alınacaklardır. Lise ikinci devre sınıflarına kabul edilecek olan talebe temamen Istanbuldaki ve Bursadaki askeri liseler ihtiyacına göre alınacaktır. y 9 — Müsabaka imtihanı yapıldığı takdirde on birinci sınıfın müsabaka imtihanına temmuzun 25 ve diğerlerinin agustosun İl inde başlanır. >. 10.2 Teliplerin kabulü kat'i emrine kadar yapacakları masraflar kendilerine ait olup gerek bunların ve gerek hiç kabul edilmeyen- lerin bu yoldaki masrafları hakkında askeri liseler hiç bir taah- hütte bulunmazlar, 11 — Kaydü kabul komisyonları aşağıdaki lise ve orta mek- teplerde açılacak. 1 — Kuleli lisesinden (yalnız ikinci devre talebeler için) Md | Seyrisefain $ Merkez acentesi: Galata Köprü başında Beyoğlu 2062 Şube acentesi: Mah. müudiye Hanı altnda İstanbul 2740 tamir - Kiersin Sürat postası (MAHMUTŞEVKETPAŞA) vapuru İ Temmuz Salı 12 de Galata rıhtımından hareketle (Çarşamba sabahı İzmire gidecek ve akşamı İzmirden bâreketle Antalya, Alâiye, Mersine gide- cek ve dönüşte Taşucu, Ana- mor, Alâiye, Antalya, Kuşadası İzmire uğriyarak gelecektir, Ayvalik sürat postası (MERSİN) vapuru 1 © Temmuz Salı 17 de Sirkeci İ rıhtımından hareketle Gelibolu,! Çanakkale, Küçükkuyu, Edremit, Bürhaniye, Ayvalığa gidecek ve dönüşte mezkür iskelelerle birlikte Altınoluğa uğrıyarak gelecektir. Gelibolu için yalnız yolcu alınır, yük alınmaz. kudanya postası Cuma, Pazar, Salı, Çarşam- ba günleri idare rıhtımından 9 da kalkar, O YOLLA PROTEJİN Frengi ve belsoğukluğundan mubafaza iler eczanede ir Defterdarlık ilânları KİRALIK ARSA — No, 9-15 Kavkhane sokağı, Hacı Hüseyin ağa mahal- lesi. Kocamuslafapaşa, 653 arsın , senelik kirası 100 hiwa.Kiralamak acık arttırma 17-Tewmuz-930 perşembe 14,30 defterdarlıkta. ME). İ Doğum ve Kadın hastalıkları | mütehassısı Doktor 2 — Halıcoğlu lisesinde (yalnız birinci devre talebeler için) 3 — Bursa lisesinde (yalınız birinci ve ikinci talebeler için) 4 — Konya lisesinde (yalınız birinci devre talebeler için) 5 — Erzincan lisesinde (yalınız birinci devre talebeler için) Hüseyin Naşit Türbe, eski Hilâliahmer binası No. 10 Telefon: İst. 2622