11 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

11 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

ıs 2 — VAKİT 7 Temmuz 1930. 1930 Daktilo şam, piyonu Ustarafı 1 inci sayıfamızda | Müsadka nasıl yapılacak? 1 — Ticaret mektebi müdürü Cüsnü B. in riyaseti altında kız hayat mektebi müdürü Atıf, Ti- caret mektebi daktilo muallimi Hâmit beyler, hayat mektepleri daktilo muallimleri Lütfi B. ve Lütlü B. 3aha B. Hakem heyeti azaları ..3r H. Ticaret mektebi daktilo muallimesi hanım, muallim Halit ve Salâhattin B. lerden terekküp eden Jüri heyeti fenniyesi müte- addit içtimalarda müsabaka şe- | raitini tesbit etmiş ve yazdırıla- cak metni kararlaştırmıştır. 2— Müsabakaya dahil olacaklar bu sabah saat dokuzda Sultanah- mette âli ticaret mektebi bina- sinde hazır bulunacaklardır. 3 — Jüri heyeti yukarıda ismi söylenen zevat ile Istanbul mat- buatı tarafından gönderilen mü- | © messillerden mürekheptir. 4—Müsabakaya dahil olanlara :mıya alışkın oldukları maki- »r temin edilmiştir. — Kuraya iştirake denler Üç dört kısma ayrılacak ayhi n yazdılacaktır. — Metin matbu olarak tev- olunacağı ğibi kâğıtlar da kıt tarafından damgalanarak iazar edilmiştir. 7 — Müsabaka bir çeyrek gaat devam edecek ve sürat ve intizam ile yandaki maharet şampiyonun tayini için esas ola- caktır. 8 — Musabaka neticesi önü- muzdeki çarşamba günkü nusha- | mızda ilân edilecek Türkiye daktilo şampiyonu karilerimize bildirilecektir. Müsabakaya girenler Mübakaya giren Hanım ve Bü isimleri berveçehi ati- MAHALLE UİMUHARRRI: SELAHATTİN ENİS * SELÂHATTIN ENİS arzusuna e Onu isticvap etmek istiyor; fakat alacağı cevaplardan korkuyordu. İçini kemiren şüphe, o kadar kuvvetli idi ki nihayet sormıya mecbur oldu; — Kaç senedenberi evlisiniz ? Bu suali sorarken heyecandan dudakları — titriyor, o yüzündeki adelelerin gerildiğini duyuyordu. Yanındaki adam cevap verdi: — İki senedenberi.. Rüştü, gayri ihtiyari hayretle sordu : — İki senemi?... Bu tarih, karısından mektup almamıya başladığı tarihe çok yakındı. Üç seneye yakındı ki ondan tek bir mektup almamıştı. Onun kendisini ihmalden bir Semiha, Saime, Naciye, Peri- | han, Fatma, ihsan, Seniha, For- tine, Raşel, Saide, Nebahat, Lüt- fiye Şakir, Mukaddes,Esat Vahit, Mukaddes, Handan, Hayriye, Se- Suude,Necdet,Kevser, Neclâ,Eni- se, Âdile Mahmut, İffet Sabri, Hâmit B. Hakem heyeti azaları Mahmure, Nevnihal (Remzi Mediha Hamdi, Mukaddes, Me- diha, Z.i., Füruzan, Feriha, A. K.,, Fanni, Nevzat , Meliha Handan, Adâlet, Yaşar, Melek, Mürşide, Saadet, Nevin, Refia Hanımlar, Azmi B., Mehmet Mu- barek B. Seniha H., Muhterem, Radife, Neriman, Nazmiye Ha- nımlar., H. Nari, Muzaffer H. M. Hilmi B., Bedia Ragıp H, Perihan H.,Mevhibe H., Saadet Ömer H., Saibe Ömer H., Ko- rinppiyaki H.lar, Alâettin , Saadet B. ler. pazarın fasfiyesinden ne kadar para alacaklar? Malül gazilerin beyiye ve ma- ilâl gaziler pazarı tasfiyesinden ar- tan paraların taksim cetveli Mali- ye Vekâletince alâkadarlara gön- derilmiştir. Cetvele nazaran birinci derece de malüller 446, ikinci 402, üçün- cü 312,82 kuruş, dördüncü 262, be- şinci 228 lira 33 kuruş altmcı 178 lira 66 kuruş alacaktır. Hali ha- yatta bulunan malül efrat, birinci derece 223 lira 33 kuruş, ikinci 1178 lira, üçüncü 189 lira, dördün- cü 89 lira, beşinci ve altmer 44 lira alacaktır. 20 mayıs 885 ten itiba- ren kanunun neşrine kadar vefat eden zabitlerin aileleri birinci 320, ikinci 288, üçüncü 224, dördüncü 192, beşinci 160, altıncı 128 lira alacaktır. Zabit, nefer, şehit aileleri mü- tasaviyen 11 er lira alacaktır. MAHALIM sene sonra bu adamla evlenmiş olması nasıl müsteb'at olabilirdi? Korku ve endişe içinde ikinci sualini sordu : — Bu ilk çocuğunuz mu?.. Mubatabı, Rüştüye cevap verdi: — Evet.. Allah kısmet ederse bu, ilk çocuğum olacak.. Filha- kika karımın eski kocasından bir çocuğu var ve beni “Baba!,, diye çağırıyor ; beni tatmin etmiyor... Bu cevap, Rüştünün tüylerini diken diken etmişti. Muhatabı- nın cevapları, kafasının içindeki muzlim düşüncelere benziyordu.. Bulmuştu, nihayet karısını bul- muştu, karısını çalanı bulmuştu. niha,Azize,Fatma,Huriser,Şükran, | Müşerref, Mecahat | Rıdvan, Kadriye Recep, iclâl, | Sıtkı Bekir, | Malül Gaziler | fakat bu ses | Vakıtta çıkacak listelerle Paranızı ala- bilirsiniz !.. VAKIT şimdiye kadar tay- yare keşidesinde koyduğu sıraya konmuş listesile oku- yucularına büyük bir hizmet ottiğine kani idi ve bunun hakikatine, muhtelif okuyucu- larından aldığı müteaddit mek- tuplarla vardır, VAKIT bu son ve mühim keşidede daha ziyade müfit olabilmeyi düşündü. Her gün çekilecek bin numarayı yine eskisi gibi sıraya koyarak neşredecek, bundan başka ka- rilerimiz keşide nihayetini ve cemiyetin resmi listesini bek- lemeden kazandıkları parayı hemen tahsil edeceklerdir. Gazetemizin neşredeceği lis- teyi Eminönünde serbayi Van- tura Efendi kontrol ederek imzalıyacak ve bu listedeki numaralardan Kader kişesi kendi sattıği biletleri ödeye- cektir. (Kader) kişesinin ikinci derecedeki bayilerine satmış olduğu bilerler üzerinde Van- tura imzası bulunmaktadır. Bu damg ile imzalanan biletleri de satın aldıkları yerler, başka bir tabkikat ve tetkika lüzum görmeden tereddütsüz ödiye- ceklerdir. Bu suretle VAKIV gazetesi- nin karilerine tayyare piyanko müdürüyetinin resmi sıhhat ve kuvvette bir listesini takdim ederek şimdiye kadar gazete- lerde arada sırada ufak tefek yonlışlar görmüşlerse onlardan da kurtarmış olacaktir. tecavüzde muvaffak olamayınca Van, 8 (A.A)— Iran'ın Çag- rışan aşiretinden altmış kişinin Çaşık, Ciran ve İranganiç köy- lerine tecavüz ettikleri ve gör- düpleri mukabele Üzerine burada muvafak olamayınca Hoşabın Kanisipi köyüne tecavüz ve hay- vanlarını gasbederek rana sa- İ vuştuklari ve İranın Medmedi aşiretinin Saray mıntakasında- ki hudut köylerini taciz etmekte oldukları Saraydan bildirifmek- dir. yan yana ve omuz omuza gidi- yordu... Rüştü, son bir ümit ile devam etti: — O çocuk kız mı, erkek mi? Sesi bir haykırışı andırıyordu. Bu suali sorarken, kalbinin kaburgalarına sert bir çelik tok- mak halinde vurduğunu hisset- mekte idi. Aldığı cevap şu oldu: — kız Rüştü, sevincinden ağlıyacak gibi idi. İki saniye evvel yanın- daki adamı boğmak istiyen el- lerile mümkün olsa şimdi min- net ve şlikran içinde onun boj- nuna sanlacak, ona teşekkür edecekti, Yüzlerce, okkalık bir sikletin altından kalkmışçasına gayri ih- tiyari boynu doğruldu ve: — Ovooohl.... Diyerek geniş bir nefes aldı. Bir kaç dakika evvel ruhunun Telgraf haberleri Mihalakopulos Tevfik Rüştü Beyin davetini kabul etti Arina, (0 CApok Avrupa serahstin den avdet eden hariciye nazırı M M halaköpulos Türk-Yunan itlâk hakkında M. Venizelosla muarazada bulunduğunu tekzip etmiş ve Pariste iken Tevfik Rüş- ei B. tarafından teşrinievvelde refikasile beraber Ankarayı ziyaret ermesi hakkın- da telgrafla vaki olan daveti kabul et miş olduğunu söylemiştir Amerika maliye müsteşarı geliyor Atina, 10 (Apo)— Amerika malive nezareti müsteşarı M. Mi's 13 temmuz- da Girimeki asar atikayı ziyaret ettikten sonra İstanbula gidecektir. Yuvarlak masa konferansı Hint velisi harekti tehlikesiç buluyor Londra, 9 (A.A) — Hint işleri nazırı M. Vedgvood Renen, Hint işlerile iştigal edecek olan vuvarlak masa kon- feaansı hakkında hükümetten istizahta bulunmağa arzu eden bütün avam kama- rası azamna hükümeti kıraliye namına bu sabah Simlada Hint vali umumisi lort İrvin tarafından yapılan beysnatn bir kopyasinı tevdi etmiştir. Bu mühim vesikada Hint vali umu- misi son 3 ay zarhnda silâhsız itastsiz- lik hareketinin terakkiyatından uzun uzadıya » bahsetmektedir... Mumaileyh, mevcut nüfuz ve hakimiyeti devirmek maksadile (© şapilan bu (mücadelenin meşrütiyete münafi telâkki edilmesi lâ- mm geldiğini söylemekte ve vergileri vermekten ve kanunlara ltsat etmekten istinkâf eylemelerinin vatanperverane bir vazife olduğunu Hint vâtandaşlarına tel kin etmekten ibaret âkidenin. tebli- keli Birekidö olmadığınıdlâe eylemiştir. aa 1 Milyon liralık içki Nevyorkta müsadere edildi Nevyork, 9 (A.A) — Bu sabah Nev- yorkun kibar bir varoşu Olan Sebo- roudha içki bamuleli bir lüks vat gelmiş- tir. İçki memnviyeti kanununu webikine memur olanlarla polisler yatta bir kano Otomobili, Skamyon ve iki kapalı otömo- bil ele geçirtsişlerdir. Bunlar kaçak içki nakledecekti. | İçkinin kıymeti yekönü $00 bin dolar tahmin edilmektedir. 2$ kişi tevkif olunmuştur. Bunlardan birisi tabanca ateşile yaralanmıştır Dereye dikilen şekiler Van, 9 (A A)— Zeylan dere- siye tıkilan şakılerin taranarak tenkilleri (o ameliyesinin bitmek üzre olduğu ve şekilerin şerrinden dağlara aığınan köylülerin yurt- larına avdet etmekte bulunduk- ları ları Erçişten id içini bir ölüm zulmetile saran şüpbe silinmişti. Artık kalbi ra- hattı, Şu dakikada bir iki ma- halle aşırı evde hamil sancıları çeken kâdın, tasavvur ettiği gibi kendi kansı değildi... Doktor Necip Ibrahim Beyin evi önüne geldikleri zaman Rüş- tü söyledi: —İşte doktorun evi burasıdır... Kapının ziline basınız... Filhakika sokak lâmbasının yarım aydınlığı arasında Dok- torun kapısına takılı küçük pi- rinç tabelâda şu satırlar okunu- yordu: DOKTOR XECİP İBRAHİM Küdin hastalıkları mutahassisi Zilin madeni sesi, boğuk bir akisle imtidat etti... Rüştü, yanındaki adama! —Talilisiniz, işiniz rasgidecek... dedi.. Çünkü Doktor daha uyu- mamış. Lâmbası yanıyor... Filvaki evin pencerelerinden ikisi aydınlıktı... Rüştünün muhatabı, zil sesine Cevabımız (Osmanlı borçları hâmil- lerine ne cevap verdik? Paris, 9 (A.A) — Osmanlı borçları hâmiller meclisi Türk hükümetinin 22 haziran 930 ta- rihli cevabımı almıştır. Hazineye teshilât gösterimesini Rist rapo- ruuun tevdii tarihine kadar kabul eden hâmiller meclisinin şeraitine Türk hükümetinin muvafakat etmemesi dolayısile meclis bir kül teşkil eden mezkür şeraitin tamamen kabulü husunda ısrar eylemiş, aksitakdirde munhasıran 13 haziran 928 tarihli mukavele- name ahkâmının mer'i kalacağını bildirmiştir. Ankara, 10 (A.A.)— Osmanlı borçları hamilleri meclisine hü- kümetimiz tarafından o atideki cevap verilmiştir : «Şimdiki vaziyet şudur: Tediye müşkülâtının tarafeyn temasları ve bizim tetkiklerimizle sabit olması üzerine haziran 930 da başlıyacak tediyenin sülüs sülüsan suretile bir anlaşmaya raptı ve vaziyetin M. Riste tetkik ettiri- lerek önün vereceği rapordan sonra tekrar temasa gelerek müzakereye devam edilmesi ta- karrür etti. Alıkonulan sülüsanın hükümetçe (istimal ( edileceği sarahaten hâmiller meclisi vekil- lerinin malâmatı ve muvafakati dahilidedir ve binanaleyh istimal edilmektedir. Elyeym devam eden istatoko budur. Diğer taraftan M. Rist raporunu henüz hazırla- maktadır. Bu rapordan sonra dethal““' hâmillerle müzakere için temasa gelmek mukarrer olduğu malu- munuzdur. Eğer yeni bir aranş- man Üzerinde mutabakat hasıl olursa mesele kalmamış olacak, eğer M. Ristin raporu üzerinde tarafeyn oarasında mutabakat hasıl olamazsa birlikte yeni bir çare aramak zaruridir. Kat'i aranşman kadar istatokuyu teb- dile imkân bırakmıyan avamil malümunuz olduğu veçhile tara- feyni bir sureti hal taharrisine sevketmiş olan bir ahvaldir. , Bir çökme Samsun'dan alınan haberlere öre yeni yapılmakta olan Samsun Ş hattı üzerinde Kavak ve Sadık istasyonları arasmdaki 200 metrelik saha birdenbire çökmüş- tür. Bu bir heyelana atfedilmek- TER so tekrar ikinci defa zile basmak mecbu- riyetini duydu. Bu defa biraz uzun ve devamlı basmak mec- buriyetini duydu. Henüz düğ- meden elini çekmişti ki gecenin sessizliği içinde bir pencerenin yukarı sürüldüğü ve bir başın uzanarak | —Kim 02. dediği işitildi. — Doktor beyi istiyorum.. af- federsiniz, rahatsız ettim. Has- tam var. Bir dakika için aşağı gelirler mi? Bu davete sesle bir cevap gelmedi. Yalnız peucere indiril- di. Ve bir iki saniye sonra, bir terliğin o merdivenleri dövdüğü i duyuldu, daha sonra kapının ta- i rafeynindeki küçük pencerelerin birden aydınlandığı görüldü. Betaetle açılan kapının gıcır tıları arasında Doktorun sesi: — Buyurunuz!... Dedi... ( Bitmedi)