18 Temmuz 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

18 Temmuz 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

sek ANAL da sında aktedilecek diğe Hİ itilaflar görüdülmüştür. Enis B. Tavukçuluk Kongresine giden murahhasımız Ihsan Abidin B. nediyor Temmuzun 22 sinde Londra- da toplanacak olan beynelmilel Ihsan Abidin bey istasyonda tavukçuluk kongresine küküme- timiz namına iştirak edecek olan ziraat müsteşarı İhsan Abidin B. dünkü ekspresle (şehrimizde hareket etmiştir. Müsteşar B. itasyonda kendisile görüşen bir muharririmize şunları söylemiştir: — Kongre ayın otuzuna ka- dar sürecek ve yumurta istibsâ- lile ihracat usullerinin heyeti umümiyesi görüşülerek istihsalât ve ihracatın tezyidi çareleri tes- bit olunacaktır. Türkiye yumurta ie aç eden memleket- anmda olduğu için bu kongreye çok mmiyet veri- yoruz. Bundan sonra Ağustosun rahhasın m yg il eceği baytari kongrede hükümetimizi tn edecek ve Liverpol'da pamuk, Mançesterde ğı ve Bratforlta tiftik işleri hakkında tetkikatta bulunacağım. kam el ai Z AL ŞTIR Yeni itilâflar peina, 17 (Anek) — Türkiye Sefiri- Je Yünan Hariciye Nazırr'arasında dün Uzun bir mülakat vukubulmuştur. Bu tta r siyasi ve tica- Türk — itilafnamesinin mü- saddak m flm önümüzdeki pa- ni güniine kadar teati edileceği. beyan r itmiştir. var 'Başpapas davası Dava cumarfesiye kaldı o rm sarın im efendinin tereke- NR mkiğemden bahs ile vazıyet etmiş olan rum baş papası aleyhine müteveffanın ve- Tesesi tarafından eyüp sulh ceza mahkemesinde ikame olunan röyeti dün yapılacaktı. Sm mevzuu le ri ta- rafından mahallinde ahz ve zapt &dilen emval meyanında mevcut kiymettar ve murassa bir salip Üs bir adet asaya başpapas Fol efendinin temellük ettiği edilmiştir. Dünkü celsede tarafeyn müddea bihin sulhan te- mini ihtimaline binaen — i işlerdir. Muha- ii cumartesi günü sanat 16 da devam edile- cektir, i mek için her halde Adliyede ; | “VARIT,JIN SEHİR HABERLERİ ' a ME Taği A aya ep Dan pe Fantoma Mehmet övünüyor ! Meharetine rağmen, yalnız başına kasa kırılamıyacağı mütaleasmna karşı, “ Tek başıma kasa açfığıma dair kayıt vardır , diyor İstanbul birinci ceza mahke- mesinde dün kasa kırarak hır- sızlık yapmaktan maznun Fan- toma Mehmetle arkadaşları Ab- türrahman ve Aspasın muhake- | melerine devam olunmuştur. Dünkü celsede, bir kaç şahit dinlenilmiş, polis memuru olan bu şahitler hadiseyi ikrarı teyit ederek reis Hasan Vasıf beyin bir süöaline karşı kasa kırmak işini muvaffakıyetle başarabil- iki kişiye ihtiyaç olduğunu, birinin gözcü biga göreceğini söylemişler- ir, Fantoma Mehmet, bu ifadelere itiraz etmiş, “ Kasayı ben yalı- nız kırdım. Aspas, dayak zorıyla beraber olduğunu söylemiştir. Kasayı kesmeğe mahsus aleti, bir demirci yapmıştır. Bu mah- | kemeye gelmiyor, işle alâkası görülmediği için. İşte bunların İ vaziyeti de öyle. Ne Abtürrah- man, ne Âspas bu işle alâkadar- dır. Daha fazla bir bildikleri yoktur. Ben, bir kişi olarak, tek başı- ma bu işten daha mühim çok iş yaptım. — Kendine güveniyorsun, de- mek? — Tabii, efendim. Benim san'- atım o! Şahitlerden taharri memuru Atıf EF. de, Fantoma Mehmedin bu işin ehli olduğunu tasdik etti; «Türkiyenin birinci" sınıf kasa işçisidir» dedi. — Yani, kasa kırıcı mı demek istiyorsunuz? — Evet, işi o. Elinden hiç bir kasa kurtulmaz. Bununla beraber bu iş tek başına yapıl maz. Fantoma Mehmet, gene itiraz etti: — Niçin, Efendim? Kasa ni- çin yalnız başına açılmasın. Ben mütehassısım, tecrübeliyim. Bur- sada tek başıma kasa açtığıma “ kayıt vardır. Arzettiğim bu susu tetkik buyurunuz. Neticede muhakeme (başka bazı şahitlerin çelbine kaldı. Bir Rum Tefevvühatia bulunduğun- dan iki sene hapse mah- küm oldu Koço isminde bir Rum, dün İstanbul ikinci ceza mahkeme- sinde Relsicümhur Hz. leri ile hükümetin manevi şahsiyeti aley- hinde hakaret mahiyetinde söz- ler söylediği kaydile muhakeme edilmiştir. Neticede cürüm sabit olmuş, iki sene on gün hapsine karar veril, İdamı İstenilen mezun Geçenlerde Lâlelide karısını kıskanarak akrabasından boksör Adnan beyi öldüren tüccardan Basri B, in muhakemesine devam olunmuş, müdafaa yapılmıştır. karar, perşembeye bildirilecektir. Müddei ! hakkında idam cezası istemişti. Gemi ankazı Harice götürülmemesi için emir verildi Fenerbahçe önlerinde sene- lerce evvel Tador isminde bir vapur batmış, sahibi ankazını çıkartmadığı için, bu ankazın hükümete intikali lâzım gelmiş- tir, Fakat son günlerde Italyan tebaasından Silva Civani dalgıç- -| larla bu geminin enkazını çıkar- mıya başlamış, hatta mühim bir kısmını bir Yunan gemisine yük- letmiştir. Hurda demir tüccarı Nizamet- tin B. Defterdarlığa müracaat ederek bu ankazın kaçırılmaması için nazan dikkati celbetmiştir. Bu mesele hakkında defterdar Şefik B. şunları söylemiştir: — Bize bu geminin ankazının çıkarılmasına mümanaat edilme- diği takdirde hazinenin 30000 liralık bir zarara uğrıyacağı ih- bar edildi. Derhal tahkikata başladık ve gemi ankazını hamil vapurun, tahkikat neticesine ka- dar, bareket ettirilmemesi için emir verildi.» Hayriye mektebi Çarşambadaki Hayriye orta mektebinde lise sınıfları açılması için maarif vekâletinden emir gelmiştir. Havriye mektebi tale- besi bugün 14,30ta Tepebaşın- da Darülbedayi salonunda bir bir müsamere vereceklerdir. Şark musikisi Hahirede #oplanacak olan kongreye konseryafuvarı- doğru Kahirede Şark musikisi kongresi toplanacaktır. Kahirede « Ennadii musikii Şarki» adlı Mısır konservatuvarı konserva- tuvarımıza müracaat ederek, bu kongreye kimlerin davet edilmesi lâzım geldiğini sormuştur. Kon- servatuvarımız garp musikisile iştigal ettiği için Mısırda topla- nacak iştirak edecek değildir, Ancak « Ennadii musi- kii Şarki» ye memleketimizde şark musikisile iştigal edenlerin adreslerini, eserlerini, derecelerini bildirecek, Mısır konservatuvarı bu zevatı isterse davet edecek- tir. Bizden Rauf Yekta Beyin da- vet edileceği tahmin edilmek- tedir, Kahire Şark musikisi kon gresinde şark musikisinin tekâ- mülü için müzakereler yapıla- caktır. Yeni zabitei belediye talimatnamesi Yeni zabıtai belediye talimatname- sinin teşkilat kısımı tamamile bitmiş- tir. Talimatnamenin eseri ile müte- hassıs M. Edman Polonya meşgul ol- makta ve ihzarına jandarma binbaşısı! Ziya Bey çalışmaktadır. Yeni talimat- nameye göre her tarafta polis kursları açılacak ve bir polis memuru asıl po- lis işlerine bakabileceği gibi zabıtai be-| lediyeye taallük eden işleri de görecek» tir. umumilik, o mazmun” 5s — Emanette : Buz buhranı bitiyor mu? Sıcaklarla beraber başlıyan buz buhranı Emanet tarafından temin edildiğine göre bitmek üzeredir. Esaslı tedbirler alın- mış ve yeni buz fabrikası günde 25 ton çıkaracak hale gelmiştir. Bu fabrikada dün akşam ya- pılan tecrübelerin bugün neticesi alınacak, fabrika filhakika 25 ton buz çıkartabilirse buz istih- sali günde 100 tona iblâğ edil- miş bulunacaktır. Tecrübe iyi netice vermezse Emanet Mişo- lam fabrikası imalâtından istifa- de edecektir, Günde 15 ton çıkaran bu fabrikadan ay başına kadar istifade edilecektir. Ay başında ise yeni buz fabrikası- nın mukavele mucebince günde 50 ton buz verecek bir halde Emanete teslimi zaruri bulun- maktadır. Belediye zebıtesında Haber aldığımıza göre son günlerde belediye zabıtasında 20 kadar memur açığa çıkartıl- mıştır. Polisle belediye zabitası- nın tevhidi ihtimaline nazaran bir tasfiye yapılacağı da şayidir. İktisat müdürlüğü Emanet (iktisat o müdürlüğü iktisat amirliğine kalbedilmişti. Haber aldığımıza göre iktisat işlerinin ehemmiyeti nazarı dik- kate alınarak yeni teşkilât lâyi- hasında müdürlük ipka edilmek- tedir. Gelenler, gidenler Kambiyo murakabe heyeti reisi | Nurullah Esat B. dün akşam Ankaraya gitmiştir. ———— At yarışları VAKIT 18 Temmuz 1930 — Bir kadın İntihara teşebbüs etti Evvelki akşam Koca Mustafa paşada bir intiharara teşebbüs hadisesi daha olmuştur. Genç bir kadın : tentürdiyot içerek kendisini öldürmek iste- miş ve ifade veremiyecek bir şe kilde hastaneye kaldırılmıştır. Maahaza hastanede yapılan teda» vi neticesinde tehlike atlatılmış- tır. Bu teşebbüsü yapanın ismi Vediadır. Merhum yüzbaşı Nâ- zım beyin kızıdır. Intihara te- şebbüs sebebi pek malüm de- gildir. Ehliyetnamesiz şoför Otomobili telgrsf direğine çarptırdı, içindekiler yaralandı Yakacıkta 17 yaşında şoför Tahsin otomobiline Necmettin B. ve kızı 16 yaşında Nihal H.ı bindirmiş, gezintiye çıkarmıştır. Fakat otomobil süratle gider- ken telgraf direğine çarpmış, ön tekerleği fırlamış ve yana devrilmiştir. Necmettin beyle kır zı ve şoför muavini İstafo yara- lanmıştır. Ehliyetnamesiz olar şoför Tahsin yakalanmıştır. Ustura ile Bir fahişeyi yedi ye- rinden yaraladılar izmir 17 (Vakıt) — Aptullah isminde biri fahişe İstanbullu Hayriyeyi ustura ile yedi yerin- den yaraladı. —o— Bir kimyagerimizin muvsffakıyeti Sabık Sıhhiye omüfettişlerinden kimyager Hüseyin B. Avrupa'daki em- saline faik keten ayakkabıları için yeni Istanbul yaz at yarışları 1, 8, 15, 22 29)bir boya imaline muvaffak olmuştur. ağustos ve 5 eylül 990 cuma günleri ya-| Uç renk üzerine yapılan bu boyalar pılacaktır. ler vardır. Hususi trenler ve otobüs-|kinei yerli mallar meşherinde teşhiy « dilecektir. Vapur almak için Seyrisefain heyeti dün Felemenge hareket etti Seyrisefainin Felemenkten satın alacağı (Tabana) vapurunu mu- ayene etmek üzere makine müdürü Kadri, inşaiye mühendisi Naci ve Gülcemal sü- varisi Cemal B. lerden omürek- Sadulleh B. Seyrisefain um- um müdürü Sa- dullah B. Yalo- vadan gelmiştir. Misir postası Seyrisefainin ikinci İskenderi- ye seferi bugün Seyrisefain heyeti hareketinden evvel Cümbhuriyet vapurile yapılacak ve ilk postayı yapan İzmir vapuru limanımıza gelecektir. Ayni vapurla idarenin işletme müdürü Bur- han B. de dönecektir.