6 Ekim 1930 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

6 Ekim 1930 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 5

Adliyede; Cindo Ismail 15 seneye mahküm edilince kızdı ve Istanbul ağır ceza mahkeme- sinde dün Kâzım isminde biri- sini öldürmekle yirmi iki yaşında Cindo İsmail hakkında karar verilmiştir. Maznun ceza kanununun448inci maddesi mucibince 15 sene ağır hapse mahküm edilmiştir. Ayrıca maktulün varislerine 1,000 lira tazminat verecektir. | karar karşısında itiraz bazı sözler söylemiş ve burada götürülürken “Alttarafı ölüm değil mi? İsterseniz yüz seneye mahküm edinl,, demiştir. Bedia H. ın ifadesi alındı Turne esnasında Samsunda «Darülbedayi» san'atkârlarından Bedia Muvahhit H. ım yüzükleri çalınmıştı. Samsunda tahkikat devam etmiştir. Bedia H. ın bu hususta Istanbul adliyesince is- tinabe suretile ifadesi alınmıştır. Bedi B.in müdefaesı yapıldı Gireson meb'usu Hakkı Tarık B.i yaralayan Bedi B, mubake- mesine dün ağır cezada devam | olunmuştur. Dün vekil Seniyüttin B. mü- dafaa yapmış, hadisenin tahrik neticesinde bavaya silâh atmak mahiyetinde olduğunu, kanunun dediği tarzda cürüm tekemmül etmediğini, kaza olduğunu ve esasen kurşunun yüze çirkinlik veren bir iz husule getirmediğini söylemiştir. Müddei umumi GemilB., cür- mün sübut ve ademi sübulu ci- heti halled olduğunu, nak- zın yalnız ceza cihetine müteal- lik bulunduğunu ileri sürmüştür. 12 Teşrinievvel pazar gtinü 14 de karar bildirilecektir. Vila satı Belediye namzetlerinden birkaç isim Anadoludan gelen refiklerimiz muhtelif şehirlerde yapılan be- lediye intibaplarında Cümhuriyet Halk fırkası namzetlerinin kaza- nacağı mubakkak addedilmekte İstesi neşrolunmak- maznun Ism oilu ve namzet tadır. Adana şu isimler vardır: Nadire Celâl Hanım, Kimyâ- ker Tahsin, Tüccardan Remzi, mütekait yüzbaşı Şükrü Bey fabrikatör Hasan, Yeni Adana sahibi Ahmet Remzi, operatör Ahmet Salih Beyler ve #air zevat, namzetleri arasında Konya namzetleri arasında da | şu isimlere tesadüf olunmaktadır: Mümine Fahrettin Hanım, Ra- diye İzzet, Münibe Hüsamettin, Nefise Ahmet, Naciye Fabaur, Hanım (o Efendilerle müteaddit avukatlar mühtelif meslek erbabı Abdullah o Azmi Beyler. Mersinden kadın olarak Zeki- ye Halil ve Hafıza Hikmet Ha- nımlar nn Mâaarifte bir içtima Ankara, 5 (Telefon) — Ma- arif vekili Esat B. dün akşam üzeri (Obülün vekâleti erkânile talim ve terbiye azala- nnı davet ederek görüştü. Bu toplanmada vekil B. ma arifte takip edecegi terbiye siyasetinin esaslarını izah etmiştir. ve ve maarif yetlerde | ŞEHİR HABERLERİ J “Bir Prof. ün konfera nsı Maarifte; Mübalâğa Hiç bir mektep ifna edilmiyor | Yapılan nakiller, Istanbu- lun mektep ihtiyacını tat- mine yarıyacak Dünkü sabah refiklerimizden birinde “bir mektep ifna ediliyor,, serlevhası altındaki bir bentte Ga- İlatasary lissi ilk kısmının Ortaköy de Edirneye nakledilecek olan Gazi Paşa kız şehir yatı mektebi binası- na nakli kararına bücum ediliyor, İbu kararla her iki mektebin de şimdiki ehemmiyetini kaybedecek- leri ilâve ediliyordu. Dün İstanbul maarif erkânın- dan biri bu mes'ele hakkında bir muharririmize şunları söylemiştir: — “Ortaköy şehir yatı mektebi ni Edirneye nakletmek hiç bir za- man bu mektebi kapatmak değil- dir. İstanbulün günden güne ar- tan mektep binası ihtiyacı karşısm İda vekâlet bu tedbiri almış, Edirne de yeni satın alınan bir binaya nak- leden kız muallim mektebinden boş kalan binaya Ortaköy yatı mektebinin naklini münasip gör- müştür, İ İstanbulda yeniden hiç olmazsa iki orta mektep ve lise açılması za- rureti vardır. Yeniden mektep inşa etmek bu sene tahsisat olma- 5 — VAKIT 6 Teşrinevel 1930 3 ! Prof. Dr. Labe darülfünunda mühim tıbbi bir konferans verdi Prof. Labe ve refikasi meslekfaşları arasında Paris Darülfünunu dahili has-'dukları metot biyolojik usulile ko- İtalıklar müderrisi profesör Marcel/layca teşhisi usulünü izah etmiştir. Labbe tarafından dün darülfünun- da bir konferans verilmiştir. Profesör konferansinda şeker hastalığının bir nev'i olan “kara di- yabet,, hastalığından bahsetmiş, şimdiye kadar çok güç teşhis edir len ve ekseriya şeker hastalığı zan| nedilen bu hastalığın talebesi Mu- zaffer Şevki Beyle beraber Pariste Konferansta Dr. Besim Ömer,İl| Tevfik Salim Paşalar Nazım Şa-| kir, Kemal Cenap, Akil Muhtar Beyler, (odarülfünun (Omüderris-| leri ve talebelerinden bir çoğu ha-| zır bulunuyordu. İ Darülfünun tıp müderrisleri ta- rafından dün gece profesör şerefi- ne Tokatliyan otelinde bir ziyafet! ia | beş senelik çalışma neticesinde bul! verilmiştir. ——— minin dığı için kabil değildir. Kabil olsa Ibile Edirnedeki eski muallim mek- tebi binasının boş ve istifade edi! meksi birakılması hiç bir suret- le tecviz edilmediği için elinde bu lunan vesaiti düşüne düşüne ve a! ;zami tasarrufla kullanmak mecbur) / Ortaköy İye naklini münasip görmüş, mek- tepten boş kalacak olan Ortaköye- ki ibnayı da Galatasaray liseli ilk İdevresine tahsis etmek' suretile asıl) binada fazla miktarda orta mektep jve lise talebesi kaydi imkânını ha- zırlamak istemiştir.,, Bütün hazırlıklar ikmal edildi- İği için Ortaköy o mektebinin Edir- neye nakline bugünden itibaren başlanacaktır. Galatasaray lisesi ilk kısmının Ortaköye nakli bir hafta icinde te- mamlanacaktır. Galatasaray lisesinin Ortaköye yalnız ilk ve leyli kısmı nakledile- cektir. İlk kısım nehari talebesi eskisi gibi Beyoğlunda asıl bina- sında kalacaktır. Mahmut Ekrem B Geçenlerde küşat resmi yapılan Pertevniyal lisesi müdürlüğüne kıy İmetli maarifçilerimizden Mahmut Ekrem Beyin tayin olunduğunu yazmıştık. Mahmut Bey ahiren, Ankaraya gidip gelmiş ve mektebin idaresi hakkında bazı temaslarda bulun- muştur, Hırvatça Gazi Pş. Hz. hakkında bir kitap neşrediliyor Bosna Saraydan haber aldı- ğımıza göre bu günlerde orada “Gazi Pş. Hayatı ve büyük in- kilâp,, namında meşhur Hırvat muharrirlerinden Maksim Svara- nın yazdığı kitap intişar adecek- tir. Bu güzel kitap hakkında karilerimizi intişardan sonra mu- fassalan haberdar edeceğiz. Kitabın fiyatı posta ücreti ile 135 Dinar) 130 kuruş olup işbu ücret Bosna Sarayda İslâm Ano- nim Matbaası namına gönderik melidir. ( Is ) amska Dionicka Stampariya - Sarayevo ) Mabdut miktarda © asılacak olan kitaba alâkadarın bir an evel abone olmalarını tavsiye İ ederiz. Rus filosu | ——.. di Dün limanımızı terketti/ Tahtelbahır zabitleri bu- İriyetinde bulunan maarik vekâleti gönkü merasimde bulunacak yatı mektebinin Edirne-| Umanımızda (bulunan Rus Sovyet filosu, dün saat 12 de Istanbulu terketti. Başta Çerne- i veye Ukranya Kruvazörü arkada iki torpido prova hattı teşkil e- derek, muzika ve burra sesleri srasında limandan çıktılar. Filo flagmanı Şeltinga, vali ve kolordu kumandanına kendisine dolayı . teşekkürlerini / iblâğını, mihmandar deniz binbaşısı Ra- uf beyden rıca etti. Filo doğruca Italyadan Mesi- neye gidecektir. 15 teşrinisanide dönüp limanımızda durmadan | Kara denize geçecektir. Filoyu teşkil edenlerden iki | tahtelbahir burada ka'mıştır. “alı günü on'ar karadenize dönecek- | lerdir. Tahtelbahir zabitleri bu gün Taksimde, Istanbul (o kurluluşu münasebetile yapılacak olan me- rasime davet edilmişlerdir. 5 Zabit merasime iştirak ede- | cekler, ve salı günü sabahı da Heybeli ada Deniz mektebini | | ziyaret edeceklerdir. - Belediyede ; Ekmek 9 kuruş ! Belediyede narh komisyonu dün toplanmış ve salı gününden itibaren ekmeğin okkasının on para zamla dokuz kuruş olma- sına ve francala fiatının ipka- sına karar verilmiştir. Mezbahada bir daire Mezbahada diri bayvan satış salonunun inşaatı bitmiştir. Gelecek hafta açılma merasimi yapılacaktı ri —a— Sir Hamfis Dün An! araya hareket ett: İngilterenin O İrak komiseri Sir Hamfis, dün ekspresle fevkalâde | İ gösterilen - misafir perverlikten | İ halinden sonra Behçet B. Suriyeden geldi, seya- | hati hakkında izahat veriyor Bir müddetten beri bulunan ve orada fabrika açmak | için tetkikat yapan tütün idaresi umumi müdürü“ Behçet B. şeh- | rimize dönmüş ve seyahati hak-* kında şunları söylemiştir: — Gerek Suriye ve gerek Lübnan hükümetleri dahilinde hükümet erkânı ve bilümüm halk, tününlerimize, siyaraları- | Suriyede iştiyakla o intizardadırlar, buralarda mamulâ- mıza Bu rağbet tımızm fevkalâde revaç bulaca- ğına bir delildir. Bu işte inhisar k* zancı beraber idaresinin mevzubahis olmakla mahreç bulunması elde edilmiş Ancak bir fabrika ile iktifa e memek mecburiyetinde kald Çünkü Suriye ve Lübnan hükü ayrı fabrika açma- tütünlerimize faidesi de | olacaktır . | metleri ayrı mızı israrla talep ettiler. Mamu- | âtımızı Berutta, Şamda ve Halep- İ te satmak için pek kuvvetli na- | muskâr guruplar bulundu. Yal- nız firmalarımızın evvelce taklit ve mahallen tesçil edilmiş oldu- ğunu gördük, Binaenaleyh gim- | diki halde derhal malmulât gön- | dermeğe ve firma meselesini fabrikaları #ç mağa karar verdik. SINEMASINDA Galâ müsameresi ve muhteşemleri Nam Bi usikisi:(Waltze en güzel Ankaraya gitmiştir. i I olarak şi AROLD MURRAY, NORMA WALTER KATLET'in tamsili operet ya VAKIT Cemaziyelevel #“ 1349 Bu geceki Ay 1145 1918 iderle poyraz Kuy Bu akşam Istanbulda N at Sekizden ons kadar alaturka Sinemalar ; Alkazar — Demisel A'emdar Mü — Caz delisi Bey kalbi Asri Ekler Elhamra Opera — Şef Beşiktaş Hilâ Etuv.1 e Fransız Melek — rahibe Trikotaejcılerın içtimai Trikotaj (o fabrikatörleri dün” sanayi birliğinde bir. toplanma” yapmışlardır. İçlimadasön gün lerde trikotaj sanayiinde görülen gayri meşru rekabetin iza'€s. için bazı tedbirler alınması gö- rüşülmüştür. Gdmrükte © Suriye hududunda Türkiye-Suriye hududu üzerinsi de bulunan Meydanı Beynelmilel bir gümrük teşkil edilmiştir. Buraya mürahhas o'arak Mer- sin gümrükleri baş müfettişi Ri fik B. gönderilmiştir. ISTANRUL BELEDİYESİ | ii im. | İ İl Un Topaz Yalnt; ve talebelere cuma tesi amları umuma, cenzildt vardar GREEN EA YE VADESİ NE LA Çarşamb ON TERRİS |Jesrinievvel gösterilec HOLLYWOOD'da Bir IZDIVA raüm)un meşhur müe Ekbezde ©