9 Şubat 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

9 Şubat 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

, —— 7 —VAKTT 9 ŞUBAT 1931— Avrupanın 16 dilberi 1931 Güzellik kıraliçeleri ne iş yaparlar, çehreleri, tâbiatleri nasıldır ? Avrupa güzellik müsabakasma | gözlü, esmer ince, uzun boylu. 16 millet iştirak etti ve Fransız güzeli kazandı. Güzellerin yaşları ve şekilleri hakkında şu malü- | mat veriliyor: Fransız güzeli Mel. Jan Juilla 20 Yaşındadır. Gaskonya gü- zeli olarak Parise gönderilmişti. 350 namzet arasından Jurnal ve Entransijan gazeteleri delâletile intihap edilmiştir. Uzun boylu, esmer ve yeşile kaçan mavi gözlüdür. Türk güzeli Naşide Saffet H. 20 Yaşında, muallimdir. boylu, esmer. Sırp güzeli Mel “Katerina Urban 19 Yaşında, Hırvat, bir mira- lay kızı, Belgratta Verme gaze- tesi tarafından, bülün vilâyetler güzelleri arasınlan seçilmiştir. Orta boylu, esmer ve ince. Rus güzeli Mel, Marina Çalyapin 18 Yaşında meşhur muganni Çalyapinin kızı. Pariste beyaz Ruslar tarafından intihap edil- miştir. Soluk sarı saçlı, açık ma- vi gözlü, tam Rus tipi, Romanya güzeli Mel.Tanzi Visoreano Orta 21 Yaşında, ebebiyat fakültesi | talebesi, bir süvari jeneralinin | kızı, Bükreşte Universol gazetesi | tarafndan müntahap, esmer, in- ce, tzum boylu, siyah gözlü. Alman güzeli Mel. Ingrid Rişar 20 Yaşında, 198 namzet ara- sında 80 kişilik bir artist heyeti tarafından intihap edilmiş. Yeşil gözlü, sarışın, orta boylu. Fo- toğrafçılıkla meşgul. Ingiliz güzeli Mel, Betti Mason 23 Yaşında, Londralı, siyah NY A istiyen H.lara acele etmelerini tavsiye ederiz. Verilecek hediyeler Müsabaka neticesinde kazana- cak yirmi beş H. muhtelif hedi- yeler alacaklar bu meyanda şeh- rimizin en büyük kürk ticareta- nesi olan Beyko müessesesi man- tolarnın kol ve yakalarını iste- dikleri cins kürklerle süslüye- cektir, Birinciliği Kazanacak H. nın alacağı hediyeler içinde bir sene müddetle her hafta bir çift ipek- li çorap vardır. İkinciliği kazanacak olan H. üç ayda bir çift iskarpine malik olacaktır. İ orta boylu, kumral. Kraliçe Eli- İ boylu, esmer. l açık mavi gözlü. | nistan güzelleri arasından mün- İ Hills ve Velis dünkü ekspresle ör ara 2 008104040 M0 0 104 0 derecatımızın çokluğundan bugün kö:| İmulamamıştır. Tasarruf için Memur maaşlarından p&fa kesileööği doğru değil Ankara, 8 (Telefon) — Büt- çede tasarıuf için memur maaş- larından 9010 kesileceği haber- leri tahakkuk etmemektedir. Salâhiyettar bir zat dedi ki: — Böyle bir şey düşünülme- miştir. Prensipimiz herne baha- sına olursa olsun memur aylık- | ! larını eksiltmemektir. Avusturya güzeli Mel. Herta Van Hentjens 20 Yaşında, Viner Tagblat gazetesi taratından müntahap, zabeti hatırlatıyor. Belçika güzeli Me', Netta Duşato 20 Yaşında, dokuz vilâyet gü- zelleri arasından seçme, uzun | Danimarka güzeli Mel, Inga Arovad 18 Yaşında, çok büyük, mavi gözlü ve sarışın. Çiftçi kızı. Ispanya güzeli Mel. Emelina Karreno 19 Yaşında, Espana mecmuası tarafından bütün vilâyetler ara- sından seçilmiş. Siyah gözlü, es- mer. Boy Im. 60. Estonya güzeli Mel, Lili Lilberg 24 Yaşında, sigorta şirketinde memur. Paevaleba gazetesi tara- | fından bütün vilâyet güzelleri | arasından seçilmiş, iri, sarışın, | Yunan güzeli Mel, Kriseis Rodis 18 Yaşında, Elefteron Vima gazetesi tarafından bütün Yum- tabap uzun, esmer, siyah gözlü. Klasik Yunan tipi, Holanda güzeli Mel. Mari Lelyved 18 Yaş, kimya talebesi, esmer kestane gözlü. Macar güzeli Mel, Mari de Tasnadi 19 Yaşında, Peşte darülfünu- nu felsefe şubesinde talebe. Babası sertabip. Linhazi Elet artist mecmuası tarafından inti- hap edilmiş. Orta boylu, esmer, kestane gözlü. Italya güzeli Mel. Klodya Nocetti 18 Yaş. Taletebe. Sarışın, si- yab gözlü. Hususi bir artist he- yeti tarafından irafından seçilmiş, o | | üsler dme İ Cafer Pş. Bir müddet evel sölkünizeri gelmiş olan İrak hükümetinin İngiltere sefiri Cafer paşa dün Londuraya hareket etmiştir. Iki senebi hâkimi Türk - İngiliz muhtelit mahke- mesi İngiliz ajanlarından MM. Avrupadan şehrimize gelmişler- dir. ÖZÜR DİLİYORUZ Deli filesof isimli tefrikamız min-| Özür dileriz. Mektepten kaçan kız Ankara, 8 (Telefon) — Eren- köy Jisesindeki firar hadisesi hakkında Maarif Vekâleti tah- kikat yaptırmaktadır. işte bugarip Müskirat inhisari bira fiyatlarının bahalılığını bili- yorda ses çıkar- mıyormuş! Bomonti fabrikasının ge cen senedenberi arpa fiatla. rı dört misli tenezzül ettiği halde (20) kuruşa satılması mümkün olan biranm şişesini (32,5) kuruşa satmakta de vam ettiğini ticaret odasının teşebbüsatına karşı da (mec- lisi idare âzamız Avrupadadır avdetlerinde mesleyi tetkik e deriz) diye baştan savma bir cevap verdiğini yazmıştık. Bira devletçe inhisara tâbi tutulan Omüskirat (envam dandır. Bu itibar ile bira imali ve beyi de ı..üskirat ida- resinin kontrolü — altındadır. Tabit olarak müskirat idaresi- nin satılacak biralardan bir resim almak suretile satış fi- atları üzerinde müessir bir vaziygite bulunduğu şüphe sizdir. O halde acaba Omüskirat idaresi biranm bul.adar fa- hiş bir faat ile satılmasmna karşı - alâkadar olmuyor mu? Alâkadar oluyorsa ne den dolayı bira fiatlarını in. dirtmek üzere teşebbüsatta bulunmuyor da bu hususta ti- caret o 'asını yalnız bırakıyor? Tabii olarak bu sualler herke- sin hatırıma gelen en basit fi- kirlerdir. Fakat bu suallere karşı a- İman cevap hayli gariptir. Deniliyor ki: Müskirat inhi- sar idaresi Bomonti birasının fiatında fazlalık bulunduğu. nu biliyormuş. Fakat bile bi- İ le bu fazla f'atla bira sa- tılmasına da bir şey demiyor- muş. Bunun sebebi bira fi- atları vevzlarsa herkes bira- ya fazla düşer, müskirat ida- Düyunu umumiye! li ihbar ediyor Yapılan tetkiki devam | İ Ankara, 8 (Telefon) — Himmet zade Hüsnü Beyin Düyunü umü- miyede hata meselesi hakkında- ki ihbarının tahkikatına devam olunuyor. Bu iş için İstanbula bir heyet gönderileceği doğru değildir. Tasarruf münhallâta yeni memur tayin edilmiyecek Ankara, 8 Memurin kad- rolarında tadilât yapılıp y mıyacağı henüz belli değilse de, vuku bulacak münhallâta, şube rüesası hariç, memur tayin edilmemesi ve bu suretle tasar- ruf temini düşünülmektedir. Bun- dan maada icralı binalarda bu- lunan devairde devlet binalarına nakledileceklerdir. Bütün masraflarda azami ta- sarruf yapılmaktadır. Maamafi bütün bu tasarrufata rağmen, şimendifer, yol ve su siyasetinin devamı için bütçede ehemmiyetli miktarda tahsisat bırakılmıştır. Demiryellar süratle inşa edilecek Ankara, 8 — Devlet demir- yolları idaresi bütün hatlarda inşaatın tesrii için faaliyete geçti. Bu ay nihayetinde Balıkesir - Kü- tahya ve Çankırı hatları küşada | hanr olacaktır. Balıkesirde BELEDİYE HEYETİ ÇEKİLDİ, YENİ İNTİHAP YAPILACAK Balıkesir, 8 (A.4.) — Balıkesir be- lediye heyetinin asli ve yedek azaları müntehiplerin reylerini bir kere daha izhar etmelerine imkân vermek üzere istifa etmişlerdir. Yeni belediye inti- habatr örfi idare kaldırıldıktan sonra icra edilecek ve o tarihe kadar eski he- yet vazifesine devam edecektir. Defterderin aldığı ikramiye meselesi Ankara, 8 (Telefon) — lik da tedrisat vergisinden tahsil ikra- | miyesi almak meselesini tetkik eden Şurayi Devlet maliye da- iresi bu paranın istirdadını ka- ! Akhisarda çok şiddetli rarlaştırmıştı. Bu karar yakında | şuranın heyeti umumiyesinde de tetkik edilecek ve tasdik olunur- sa paralar âlâkadarlardan geri alınacaktır. İ mektedir. Pi ii Yeni kanunlar Adliye encümeninin tetkikati devâm etmektedir Ankara, g (Telefon) — Mec lis adliye encümeni hukuk ve ceza muhakemeleri kanunlarına ait tadil lâyihalarını tetkik edi” yor. Bu kanunlarda valilerin 48“ lâhiyeti noktasından yapılan ta* dilleri encümem Kabul etmedi. i lera kanunu tadilâtı meyanın | aidatlı icra omemurluklari ihdasi * hakkında tir madde vardır. Bu madde asıl kanunda da vardır. Fakat tatbik edilme" Tadil lâyihasına, bu maddenin geniş bir şekilde tat- biki için bir proje raptedilmiş, lâyiha meclise bu şekilde veril- miştir. Türk-Yunan itilâfı Ankara, 8 ( Telefon ) — Mil let Meclisi yarın Türk - Yünan | | itilâfını görüşecektir. Dürrü zade Bağdatta vefat etti Ankara, 8 — Gelen malâmata nazaran milli hareket aleyhinde ilk fetvayı veren ve Irakta ayan reisliği yapan Dürrü zade Ibrahim EF, Bağdatta vefat etmiştir. Türk çocuklarının ilk tehsilleri Ankara, 8 (Telefon) — Türk çocuklarının ilk tahsillerini Türk mekteplerinde yapma ları hak” kındaki kanun lâyihası Vekâletinden Başvekâlete gön- derilmiştir. Kızılbaşların yeptığı işe bakınız? Edirne, 7 — Geçen çarşamba günü Edirne merkez közasına merbut (OHızırağa (O köyündeki kızılbaşlar aralarında başka köy | lerden gelen kadınlar olduğu İ halde, kızılbaş ayini yapmışlar” Köylü tarafından o kuşatı!- | dır. dıklarını o bisseden © kızılbaşlar telâşa düşmüşler ve içlerinden Mustafa çifte ile bir kişinin ölümüne sebep olmuştur. Izmirde zelzele Izmir 7 — Izmir ve havali” sinde dün gece bir buçukta şiddetli bir zelzele hissedilmiştir. Hareketiarz bilhassa Manisa ve olmuş” tur, Nöfusça zayiat yoktur. Arazi kanunu Ankara, 8 (Telefon) — Vekik ler heyetinde görüşülen arzii İ kanunu tadilât Millet Meclisine verildi. | İktisatçılar cemiyetinde ilk kongre ye düşünüyormuş. Bu fikir çok yanlıştır, Bira imali omüskirat in hisarına dahil bir madde ol. duğuna göre si bunun sar: mi derecede kendi istifadesi. ni temin edebilir. Buna bir çare bulabilir. Yoksa rakı ve likör ve saire cinsinden müs. kiratın fazla (o sarfedilmesine yardım eder diye ancak Bo monti fabrikasını kazandıra- cak şekilde fazla fiatlarla satılmasına o müsaade etmek hazine için hiç bir menfaat ol- madığı halde bir ecnebi sir. ketin kasasını doldurmasına yardım etmekten başka bir sey değildir. İİ Br resimdeki bacakları buluyorum. | en mütenasip ve en güzel | İsim ve adres: | l | Dünkü içtimada bulunanlardan bir grup. Iktısatçılar cemiyetinin ilk kongresi dün Türkocağında aktedil mistir. Dünkü içtimaa zahire borsası kâtibi umumisi Nizamettin Âli B, riyaset etmiş ve cemiyetin teşekkül maksadile nizamnamesini söylemiştir. Nizamnamenin tasdikinden sonra tez hazırlayacak aza seçik miş, içtimaa nihayet verilmiştir. Maarif | |