16 Şubat 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

16 Şubat 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

— 8 — VAKIT 16 ŞUBAT 1931 — Adapazarı Türk Ticaret Bankası hissedarlarına ; Adapazarı Türk Ticaret Bankasının on ikinci senelik hissedarlar umu mi heyeti mart ayının 12 inci perşem be günü saat li buçukta Adapazarm da banka merkezinde toplanacaktır. Esas mukavelenamenin 24 üncü mad- desi mucibinde nsaleten veya vekâleten 20'veya daha fazla hisseye sahip olan zevatın içtima gününden enaz iki haf ta evel bankanm merkez “veya şuaba: tma müracaatla birer duhuliye vara kası almaları ve aşağıda yazılı ruznu- meye ithali istenilen mevat varsa 28 inci omadde mucibince talepte bulun: maları rica olunur. ON İKİNCİ MALI SENE MÜZAKERE RUZNAMESİ 1 — İdare meclisinin ve murakabe heyetinin raporlarının okunması, 2 — 1930 senesi bilânço ve kârü zata hesabının tetkik ve tasdiki, 3 — Temettü tevziine karar verilme si, 4 — Müddetleri biten idare meclisi azalarının seçilmesi. 5 — Müddetleri biten murakabe hey etinin seçilmesi. 6 — Sermayenin yüzde onuna sahip hissedarların 28 inci maddeye göre Içtima gününden akalli on gün evel teklif edecekleri mevat, Jdare meclisi l Adapazarı Türk Ticaret bankası | Anonim şirketi Hissedarlarına İ Adapazarı Türk Ticaret Bankası Anonim şirketi hissedarlar umum! heyeti aşağıda yazılı maddelerin mil zakeresi için mart ayını n13 üncüper-| şembe günü saat on beşte fevkalâde içtiman davet edilmiştir. İctimaa her hissedar iştirak edebileceğinden bank anım merkez veya şuabatıma mürdcu- atla duhuliye almaları rica olunur: FEVKALADE İÇTİMA RUZNAMESİ 1 — Sermayenin tezyidi ve bir bu çuk milyon liraya iblağı, 2 — 19 uncu maddenin emvali gayri inci maddeye naklen tadili. 3 — 23 üncü maddenin ilk fıkrasmn hitamını müteakip üç ay zarfında) 4 — 21 üncü maddeye (vekillerin rasmım ilâvesi, 5 — 33 üncü maddede (nizamname) tahvili. 6 — 35 inci madde mülessis hisseleri 7 39 uncu maddede müessislere 8 — Müessis hisselerine ait 47 inci Ti menkule ve ipoteke ait bir madde ESKİ MADDELER VE ESKİ MADDALER Sermayeye ait maddenin tadili tezyidi (sermayeden sonra ka- rarlaştırılacaktır. beşinci 39 uncu maddenin ikinci fıkrası: şirketin menafline muvafık her nevi müamelâtı ifa ve merkez ve şuabatı için idarahane, ardiye ve imâlâthane olarak kullanılacak emlâk ve arazi isticar, İştira ve istibdal ve müdira- nr ve bilâmum memurin ve müstahde- mini nasp. 23 üncü maddenin birinci fıkrası: Heyeti umumiye her sene mart malı gârfında şirketin merkezinde sureti Alİyede içtima eder. 74 üncü maddenin son fıkrası: kadar ki her bir hissedarın ondan İyade reyi olmıyacaktır. 33 üncü maddenin birinci fıkrası: Heyeti umumiye tarafından — işbu ni zamname ahkimma tevfikan. 85 inci madde: o Şirketin temettü- atı safiyesinden evvelâ ihtiyat akcesi- ni teşkil etmek Üzere temettüatı mez- burenin yüzde onu ifaz ve saniyen bilâistisna hisselerin cümlesine birin. ci temettü olarak bedeli tesviye edil- miş sermayeye yüzde altı itasına ki- fayet edecek meblâğ tefrik olunduk- tan sonra baki kalan kısmı sureti adi- yede taksim olunur. Şöyle ki: Yür. de 10 meclisi idare azalarına . Yüzde iki mürakiplere yüzde beş müdiran ve memurini idareye yüzde üç meclisi idarenin tensip edeceği w- muru milliye ve hayriyeye yüzde on, beş sene zarfında satılamamak ve bu müddet esnasında (onama müharrer bulunmak şartile müessis hakkı ola. rak ihraç edilen bilâkıymeti itibariye 1100 adet hisse senedi eshabma müte- saviyen taksim olunmak üzere ita ve baki yüzde yetmiş ikinci hissel temet- tü olarak bilümum hissedarana tevzi olunur. Ancak meclisi idare hissele- rini satacak müessislerin talep ve mu- vafakati ile her müessis hisse senedi- ne ait son yedi senelik temettüatın yekünundan aşağı vs geçen on senelik temettünt yekünundan yukarı Oölmr. yan bir bedel tediye etmek şartile mü menkuleye ait ikinci fıkranın 47 (heyeti umimiye her senei hesabiyenin şeklinde tadili, hissedarandan olması meşrattür) fık- kelimesinin (esas mukavelename) ye iştirasına mütedair fıkranın tadili, âit kaydın hazfı, maddenin hazfı ve yerine emvali gay- konulması. TADİLAT TEKLİFLERİ: TADİLAT TEKLİFLERİ Talep ve ihtiyaca göre meclisi idare kararile birkaç defada ihraç edilmek şartile ve yüz bin liralığı hamiline ait! olmak üzere sermayenin beş yüz bin lira daha tezyidi ile bir buçuk milyon liraya iblağı, 99'uncu” maddenin ikinci fikra Şirketin menafiine muvafık her nesi muamelâtı ifa ve müdiranı o ve bilü- mum memurin ve müstahdemini nasp.' Bir KUMBARA Alarak Çocuğunuzu Sevindiriniz Türkiye iŞ Bankası / Krem m Diş macunu Ruj Südo-ro-no Podra Briyantin 28 üncü maddenin birinci fıkrası: Heyeti umumiye her senei hesabiye- nin hitamını müteakip üç ay zarfında şirketin merkezinde - sureti adiyede içtima eder. 24 üncü madde: Şu kadar ki her bir hisedaram ondan ziyade reyi o- lamıyacaktır. Vekillerin hissedaran- dan olması meşruttur. 33 üncü maddenin birinci fıkrası: Heyeti umumiye tarafından işbu esas mukavelename ahkâmına tevfikan, 3r inci madde: Şirketin temettüatı sa- fiyei seneviyesinden evvelâ ihtiyat ak- çesini teşkil etmek üzere temettüatı| mezburenin yüzde onu ifraz ve sani- yen bilâistisma hisselerin cümlesine birinci temettü olarak bedeli tesviye edilmiş sermayeye yüzde 6 itasına ki- fayet edecek meblâğ tefrik olunduk- tan sonra baki kalan kısmı sureti adi:i yede taksim olunur. Şöyle ki: Yüzde on meclisi idare o azalarma yüzde iki murakiplere yüzde beş mü- diran ve memurini idareye yüzde üç meclisi idarenin tensip ededeği umuru milliye ve hayriyeye yüzde on banka- nın 929 senesinde heyeti umumiye ka- rarile müessislerden iştira eylediği bin yüz adet bilâkıymeti itibariye mü- eâsis hisselerinin imhasına ve müteha- ki yüzde 70 ikinci hissei temettü ola. rak bilümum hissedarâ tevzi olunur, Müessis hisselerinin imhasımdan soj- ra tesis hakkı tefrik < edilmiyerek hissedarana ikinci hissel temettü yüz. Kinin-Karbonat ve ılı Li FABRIKASI PERTEV ve Şeriki Memleketin en eski ve namdar Müstahzaratı ıtriye ve tıbbiyesi sair odevai Pertev Müstahzarati &oow: Tırnak cilâları Losyon Diş tozu Esans Kozmatik komprimeleri Herzevki temin ve tatmin edebilecek nefis müstahzarat essis hisselerini banka namına iştira eder. Mübayaa edilen müessis hisse senetlerini iştiradan sonraki seneler temettüatı bunların itfasına o hasr ve tahsis olunur. İtfa edilen müessis his» se senetlerinin temettüat: ihtiyat ak- çesine zammedilir. 39 uncu maddeni nikinci fıkrası: Şu kadar ki temdidi müddet veya bir mislinden fazla sermeyenin tezyit e- dilmesi veya icap ederse şirketin sair şirketle birleşmesi ve tahvilât ih- racı ve müessis hisseleri mecmuuna tahsis olunan mekadir tenkis ve tadil İedilmemek şartile şirketin menaflini temin edecek surette İşbu €sas muka- velenamenin tadili maddeleri her hal- de hükümeti cümhuriyenin ruhsatma mütevakkıftır. 47 inci madde! 35 İnci maddede ihraç edileceği heyan olunan müessis hisse senedatı eshabı şirketin serma- yesi ileride tezyit edildiği takdirde bi- lâkayt mezkür maddede muayyen nis- bet dairesinde yüzde 15 temettüden müstefit olacaklardır. de 80 nisbetinde dağıtılır. 99 uncu maddenin iMinci fıkrası: Şu kadar ki temdidi müddet veya bir mislinden fazla sermayenin tezyit e- dilmesi veya icap ederse şirketin sair şirketle birleşmesi ve tahvilât ihraet için şirketin menafiini temin edecek surette işbu esas o mukavelenamenin maddelerinin tadili her halde hükü- meti cümhuriyenin ruhsatma müte vakkıftır. #7 inci madde: Banka, merkez ve şuabatı ve tesis ettiği ve edeceği şir- ketler için muktezi idarehane, ardiye ve imalâthane olarak (kullanılacak emlâk ve araziy r, iştira ve is tibdal edebileceği gibi banka matli- batının istifasmi temin zımnında mec lisi idarenin takdir ve kararile temi- nât ve vefaen ferağ veya ipotek sure tile her nevi gayri menkul emvali ir- tihan ve indelhace teferruğ eyliyebilir ve haczi ihtiyati icrayi muvakakt ve! sair bileümle mesaili adliyede kanu- nen itası lâzım gelen kefaletname ve, teminat mektuplarını eşhası salisenin| tavassutuna hacet kalmaksızın bizzat banka usulünde tanzim ve ita eder, İdare meclisi Topçu alış mektebi müdürlüğünden: Topçu atış mektebi arazisinde atışlar yapılacağından aşağıdaki günlerde öğleye kadar atış ara zisine girilmemesi ve atış saha- sından geçen Ramis, Sıçanlıban şosesinden kimsenin geçmemesi ilân olunur. 16 - Şubat - 931 Meri gi Şi 2- Mart 4. 9. 11. 16 - 18- 23- 25 - 28 - 31- Pazartesi Çarşamba Pazartesi Çarşamba Pazartesi Çarşamba Pazartesi Çarşam'a . Pazartesi Çarşamba Cumartesi ” Bir borçtan dolayı mahcuz v8 paraya çevrilmesi mukarrer y#” zıbane, koltuk, kanape, sandal ya vesaire 18-2931 £ tarihinde saat İ2de Galatada Büyük mik let hanında açık artırma ile 88” tılacağından taliplerin vakit v9 mahalli mezkürda 29 - 1613 Ne. ile isbatı vücut edecek memur muza müracaatları ilân olunuf., Mes'ul Müdür Refik Ahmet ,