7 Mart 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

7 Mart 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 1

VAKIT'ın Gençlik ve Çocuk iktısat kuponu 7 Mart 1931 İd üncü Yıl No. 4796 Yeniintihabat için faaliyet bugün 2. 4370 başlıyor —— m » . Memurlarla mensubini askeriyenin meb'us intihap edilmeleri için lâzımgelen şartlar Yeni meb'us namzetlerini mürekkep olaca; in bilhassa genç uzuvlardan ğı söylenmektedir Büyük. Reisimizin Afyonkarahisarını z'yaretlerinden iki İkiymetli intiba Ankara, 5 (Vakıt: Telefonla)— Dahiliye vekâleti çarşamba günü wilâyetlere intihabın tecdidi mü- . müsabakalar “ürk-Yunâ&n güreşçileri .tekrar kars aşacaklar sn yapılan. müzakereler neticesinde siklet ihtilâtları tamamen halledilmiştir Şehrim ze gelen Yunan güreş- çierile siklet meselesinden bazı ıbtildflar çıkmıştı. Dün öğle üs tü iki taraf murahhasları arasın- dn .yapılan müzşkere veticesinde «bü ihtilâflar tamamen ha ve 'bu gece için her iki tarafın “iü tam kadrolarile karşılaşmala- ina karar verilmiştir. 3 Diğer taraftan Kumkapı klü- büne mensup güreşçilerimiz de müsabakalara iştirak ete” ka- bul etmişlerdir. VU sebeple ; gice saat dokuz buçukta Artis tik sinemasında yapılacak olan Türk-Yunan (o güreş müsaba- kalanına fazla ehemmiyet V© rilmektedir. Program şu suret'e tesbit © diltniştir: 1: Abbas — Zerevi TAR tarafı 6 ıncı sayıfada) Dünkü Spol Dünkü müsabakalsrda Fener takımından Fikretin bir çolü halledilmiş | bu | nasebetile hazırlıklara başlanma sını tamim etmişti. Dün meclisin Alt tarafı 4 üncü sayıfdda) Baş müşterilerimiz sinekler olacak! PİE, Y yegane Dün bervörler “güma tatili vantılar | Bu karara Kacıköyünde tek bir berber iştirak etmedi, sebebini anlatiyor Berberler cums günleri tatil etmek kararların “ünden itiba» ren talpik etme- ğe başlamışlar. Bu itibarla dün İstanbul ve Kadıköy semtle- | dır. rinde açık ber ber dükkânına raslamak hemen hemen © imkân $ haricinde idi. Bu- nunla (o beraber ara sokaklarda bazı dükkânların açık bulunduğu berberi Ahme da söyleniyordu. Safa Efendi Bir mubarririmiz de dün Kadıkö- ünde tatil kararına iştirak et- miyen tek bir berber, bulunmuş Kadıköyünde Süs Cumartesi 7 MART ! kanun lâyihasını büyük bir gü- | istiabilere ait erkâmin doğru (8 üncü ay). Ankara, 6 (Başmuharririmizden : Te lefonla) — B.M Meeisinin bir iki gün içinde tecdidi intihap kararı ver. mesi bazı taraflarda hayretle karşılan. dı. Hakikati halde bu yolda bir kâra ittihazı hayretten ziyade takdire lâyik: » Hatırlarda olduğu üzere Fethi Serbest fırkayı teşkil ettiği sırada memleketin her tarafında neşredilen propagandalardan biri de şu idi: Gazi, Paşa ile İsmet Ps. arasında fikir ihti/ lâfı vardır, H. Fırkası Gazi Hz. nin arzusun dan aykırı hareketlerde bulunmuştur ve onun için H. Fırkasının Teisi ola M.Kemal Ps. Fethi Beyin . ayrı bir fırka teşkil etmesini iltizam ediyor Bu fırka teşekkül edince Gazi Pş. açık n açığa yeni fırkanın riyasetini de- tuhte edecek bu suretle memleketin idaresi de H. Fırkasından S5. C. Fır kasının eline geçecek deniliyordu. O akit bile hiç bir aklı selim sahibi bul propagandaya İnanmamiştı. Nihayet, S. Fırka dağıldıktan sonra bu pro) gandalarım ne k4dar gülünç ve mana- İz olduğunu en idraksiz kimseler bil anladı. Diğer taraftan <5..Fırkanın dağılmasından sonra memjeket içind. bir tetkik seyahatine çıkan Gazi Hz. milletin tamamen H, Fırkasile birlik doğru yörüşünüve iyi hissini boz mış bulunduğunu gördü, Bunun Üze rine bu hakikatin bir kere de cihan ef- kâri umumiyesinde filen tecelli ede bilmesi için M. Meclisini yeni — intihap, icrasına sevketmeyi muvafık buldu. Ve! büyük ekseriyeti C. H. Fırkasından iba- ret olan M. Meclisi Gazi Hz. hin larma vakıf olunca tecdidi intiha- ba karar verdi. H. Fırkası meb'usla- rt büyük reislerinin arzularına ve kaf olur olmaz bir gün bile vakit geçir miyerek ve asla fereddüt eseri göster, miyerek derhal teedidi intihaba kara verildi. Bu milli tarihimize şeref vere; cek mühim bir hadisedir. Çünkü bu hadise hem dahile hem harice (karşı ürk milleti için en kuvvetli vahdet vı “intizam ntümunesidir. Bu itibarla Mil let Meclisinin verdiği karar karşısında! hayret değil belki takdir ifade etmek, lâzımdır, Avrupa komis- yonuna iştirak ediyoruz Cenevre, $ (A.A) — Türkiye Avrupa komisyonunun mayıstaki içtima devresine iştirak etmeği kabul etmiştir. Türkiye, murab- has olarak Hariciye Vekili Tev- fik Rüştü Beyefendiyi gönde- recektir, akamiiesknimmiasi a ii Avustralya'da mali buhran Camberra, 5 (A.A) — Hazine mann M. e, İ8 milyon m lirası miktarında hazine tahvilâh ihraana derpiş eden rültü arasında tevdi etmiştir. Muhalefet fırkası yarın bir tev- bih takriri verecektir. —— Deniz :tilâfı meseles etrafında Paris, 5 (A.A) — Salâhiyettar ransız (o mabafili, © Messagero gazetesi tarafından deniz itilâfı ile tesbit edilmiş olduğu beya” nile neşretmiş olduğu hacmi olmadığını beyan etmiştir. Bu 1931 Yarınki nusham'z 12 Sayıfa Gençlik — Çocuk Kadın Tahrir tetefonu: 2.4371 Mizah Sayısı 5 Kuruş Rum başpapaslığı siyasi maceralar peşinde ! Siyasi bir cürüm yüzünden azledilen ecnebi bir papasın azlini iptal etmek,siyasi bir harekettir. Fener başpapası Fotyos ce- 3 — Bir Rus metrepolidi olan vaplarının siyasetle iştiğal etti- | Evlogiuse gönderilen azilnamede ğine ve geniş bir siyasi hareket çevirdiğine dair yazdığımız ya- ulara ilk cevap “Apoyevmatini,, gazetesi tarafından verildi. Bu gazete Fener başpapaslığının si- yasi işler ve giyasi maceralar peşinde koştuğunu ispat eden yazılarımıza mukabil başpapas- lığın. bötün Hristiyanlık vicda- nmda patriklik olarak yaşadığını söyledikten sonra neşriyatımız- dan bahsetmekte şu sözleri söy- lemektedir: “Patrikane yer yüzünde yaşı- yan bütün Ortodoksların ruhani makamıdır. Bu esas, Ortodoks- luk dinini idare eden nizamatın bir neticesidir ve siyasetle alâ- kası yoktur, bu nizamata göre mustakil bir kiliseye tabi olmı- yan Ortodoks cemaatleri Istan- bul Patriğine tabidir. Müstakil kiliseleri mevcut olan Romanya, Yoguslavya, Yunanistan veLehis- | tan Ortodoksları Fenere tabi | değildir. Mustakil kiliseleri bulunmıyan Ruslar Fenere tabidir. Patrikte bu'Ruslarm ricasını kabul ede- rek bunların üzerine kendisine karşı mesul Elvogyosu ruhani reji tayin etmiştir. Moskovadaki ki- Hisenin Rusya hududu haricinde selâhiyeti yoktur. Bu mes'elede siyaset hiç bir rol oynamamıştı. Patrikane dirayet göstermesini bilir. Vezaifinin nereye kadar vardığını ve hukukunun nerede bittiğini bilir. Bugünlük bu ka- dar zira bazi mes'eleler tesbit edilmelidir. Patrikane bazı gaze- tecilerin kendisile oyniyacağı bir futbol topu değildir.,, ( Apoyevmatin ) gazetesinin verdiği cevap, bizim iddia ve ittihamlarımızı tekzip etmekten çok uzaktır. Biz diyoruz ki: 1 — Garbi Avrupadan Rus Ortodoks kilisesinin metrepolidi Evlogius Moskova metrepolidi Serge tarafından azlolunmuştu. 2 — Bu azlin sebebi metrö- polit Evlogiusün kendi o memle- keti olan Rusya aleyhinde siyasi nümayişlere iştirak etmesi idi. Resmimiz, Beyoğlunda Banke sokağıl nın balini gösteriyor. Böyle yüksek bir isim iddiasını taşıyan rakamların pazartesi © akşamı matbuata verilmesi muhtemeldir. | bu sokak molozdan geçilemez bir haldedir, Mazui papas hatasını itiraf ederek ileride bu gibi hareketlere teşebbüs etmi- yeceğine söz verirse vazifesini Mad devam edeceği bildiriliyor- ur 4 — Metropolit Evlogius mem- leketi aleyhinde siyasi hareket- lerde bulunmakta devam etmeyi tercih ettiğinden Fener başpa- TAL tarafı.6 ıncı sayfada) başlıyoruz! İlk yazıyı iç sayıfaları- mızda bulacaksınız | VAKIT, bugünden itibaren Şalranç meraklısı karileri tatmine çalışdenk- tır. Sütunumuzu şehrimizin tanın- muş şatranç meraklılarından - Müzaf- fer Muhittin Bey idare edecektir. Şatranç yazıları iki taraflı ola caktır: Müptediler (o şatrancı takip ettikçe açışları, oyun (sonlarını ve şatrancın umumi kaldelerini öğrene» ceklerdir. Hiç bir oyuncu bu kaide. lerden ve mütearife haline gelen w- sullerden müstağni kalamaz. Ayni zamanda yüksek oyuncuların da mij- mareselerini takviye etmek için me seleler tanzim (olunacaktır. Büyük "İ dünya oyuncularının hayret veren oyunları gezetemizde yarılarak tah- Mt olunacaktır. Bu suretle müptedi de, bilenler de iyi bilen de bu oyun. lardan ve meselelerden hem miümare. se ve bilgilerini ilerletecekler, hem de iyi vakit geçireceklerdir. VAKIT bir müddet sonra şatranç kafileri arasında turnuvalar tertip etmeğe” hazırlanmaktadır. Mesele halli turnuvasına girebilmek için ga zetemizde çıkacak meseleler üzerinde mümareseler yapmak çok faydalı o- lacaktır. Şatranç meraklısı oyuncularımız şimdilik her hafta perşembe günleri gazetemizde şatranç meselesini ve yazılarını bulacaklardır. Muzaffer Muhittin Beyin şalrancın alfabesine ait lk yazısı bugün iç sayılamızdadır.