22 Nisan 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

22 Nisan 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKIT22 NiSAN 1931 | Harici FHlaberler ispanya bir ihtilâl arife- sinde mi bulunuyor? Ispanyaya gitmek üzere Varşovadan bir çok komünist grupları geçmiş .. —uuı.. Madrit, 20 (A.A) — Madrit- teki cümhuriyetçi Radikal Sos- yalist fırkası yeni doğan ispanyol cümhuriyetini korumak ve mü- dafaa etmek için atide ki karar- ları ittihaz etmiştir: 1 — Elyevm mevcut bulunan krallık taraftarı kuvvetlerin silâh- larından tecrit edilmesi ve şim- diki cümburiyet idaresine sada- kat gösteren balk kuvvetlerine silâh verilmesi hükümetten iste- necektir. 2 Feki idareden mes'ul olanların hepsini hukuku umü- miyeye ait veya siyasi cürüm- lerden dolayı maznun addedilen 13 üncü Alfons dö Borbon aley- hine açılacak tarihi davaya dahil edilmelerini istemek için hükü- met üzerinde mümkün olduğu kadar tesir yapılacaktır. 3 — Fırka idenlinin kuvvetli bir surette balk arasına yayıl- masına çalışılacaktır. 4 — Ziraate ait işlerde esaslı slâhat yapılması, sanayide çalı- şan işcilerin mürakabaya tabi tutulması, devlet ile kilise işle- rinin birbirinden tamamile ayrık ması umumi bizmet ve müessise- lerin büsbütün İâikleştirilmesi, mekteplerde tahsilin lâik, mec- buri ve meccani olması istene- cektir, 5 Harbiye ve (bahriye bütçelerinin azaltılması ve buna mukabil ziraal bütçesinin hisso- lunur dererecede artınlması ta- İep edilecektir. Tayyareciler isyan mı ettiler? Madrit, 20 (A.A) — Son gün- lerde hususi makşatlara müstenit bazı şayialar ortaya çıkmıştır. Pazar sabahı Kuatre-Vants tay- yare karargâhına mensup tay- yarecilerin isyan ettiklerine dair Madritte bir dedikodu şayi ol- muştur. Bu haber asılsızdır, Esa- $en bu tayyareciler, kendilerinin cümburiyetçi olduklarını şimdiye kadar birçok hareketlerile gös- termişlerdir. Krallık taraftarlarından bazı Himseler Afrikada bulunan is- panyol alaylanndan bir kaçının cümburiyet ilânmdan memnun kalmadıklarını dair bir zan uyandırmağa çalışmaktadırlar. Hükümet, Fastaki İspanyol askerlerinin yeni idareyi kabul hususunda büyük bir tehalük göstermekte olduklarmı bildir miştir. Cümhuriyeti tanıyan hükümetler Madrit, 20 (A.A) — Norveç, | Kolombia, O Erezilya, Lehistan Panama Yunanistan, Bre- zilya, Portekiz hükümetlerinin siyasi mümessilleri hariciye na- arnı ziyaret ederek hükümet» lerinin Ispanyol cümburiyetini ta- Bımağa karar vermiş olduklarını bildirmişlerdir. Kıral Londraya gitli | Löndra, 21 .A'A) — İspanya kıralı refakatinde Dük dö Mi- randa ile M. Kinones de Leon bulunduğu halde saat 10/J5 te Paristen otomobille hareket et- miştir, Vakit çok erken olduğundan kıralın hareketi kimsenin gözüne ilişmemiştir. e Kıral, Kaleye gi- decek ve oradan Londraya git- mek Üzre vapura binecektir. İşsizler iş istiyor Barselon, 20 (A.A) — işsizler serbest sendikası» mensup kim- | selerden mürekkep bir grvp bu gün ellerinde büyük bir lâvha j taşıdıkları halde vilâyet dairesi- ! ne gelmişler ve işsizlik buhranı- nin halıne medar olmak üzre | günde 6 saat çalışma usulünün kabulünü istemişlerdir. Kıraliçe geziniyor Paris, 20 (A.A) — Ispanya kı- raliçesi, yanında iki kadın oldu- ğu halde bugün öğleden sonra dışarıya çıkarak bir gezinti yap- mıştır. Prenses Beatris ile prenses Mari - Kristin o Pariste otomo- bille bir tenezzüh yapmışlardır. Kıymettar eşya ortada yok Madrit, 20 (A.A) — Kıralın azimetinden sonra bir takım kıy- metli eşyanın ortadan kayboldü- i gu beyanile şikâyette bulunul- i muştur. Emniyeti umumiye (müdürü Havas Ajansı muhabirine şu be- yanatta bulunmuştur. “Bu şikâyetin esası nedir, bi- lemiyorum, Kıralın sarayına men- sup kimseler, bir takım mücev- | ! herler götürmüşlerdir. Bunların hareketi pek mantıksız değildir. Bazı memurlar azledilecek Madrit, 20 (A.A) Cümhuriyet komitesi, kırallık taraftarı bazı memurların vazifelerinden uzak- laştırılmasını talep etmiştir. Şim- diye kadar gayri tabii hiçbir hadise olmamıştır. İspanyada komünistler Paris, 20 (A, A) — Löjurnal gazetesi, Londradan almış oldu- ip bir telgrafı neşretmektedir. mda Varşovadan alınan bir habere atfen geçen hafta zar- fında İspanyaya, gitmek üzere Lehistan arazisinden birçok ko- | münist gruplarının geçmiş ol dukları haber verilmektedir. Rus. | etmekte bulunan | lara refakat Ispanyol komünistleri reisi M. Berkas, İspanyanın bir ihtilâl ar- fesinde bulunduğunu beyan et- miştir. Amerikadamı dampinğ yapacak Netyork, 21 (A.A) — Ziraat nezaretinin Amerikadaki hubu- bat fazlasının bir kısmını Avru- pa piyasasına gönderip satmağa karar verdiği bildirilmektedir. i Amerikanın bu satış muamele- sini kendisine malolan fiyata nazaran yüzde 50 zararla yapa- cağı zannolunmaktadır. Paraguayda ihtilâl Madrit, 21 (A.A) — Gazete- lerde cıkan ve henüz teeyyüt etmemiş olan bazı haberlere göre, Paraguayda bir ihtilâl çık- mıştır. Bu ayaklanma hareketi- nin bazı askerler tarafından yar- | dım gören bir takım sivil me- murların idaresi altında vuku bulduğu söylenmektedir. Yeni Arnavutluk kabinesi Tiran, 20 (A.A) — Yeni ka- bine M. Pandeli Evangelisin ri- yaseti altında teşekkül etmiştir. M. Hüseyin Vriyoni hariciye ve M. Mannes Kareco maliye na- zırlığmı deruhte etmişlerdir. Kabinenin tablif merasimi icra edilmiştir. Bulgar kabinesi istifa etti Sofya, 20(AA)— Bulgar kabinesi, parlamentosunun son İ teşrii devresinin hitamı dolayısile, kralın fırka reislerinin yeni bir kabine teşkili maksadile fikirle- rini islimzaç etmesine imkân bahşetmek üzere istifa etmiştir. Portekizde isyan Lizbon. 20 (A.A ) — Hükü- metin hususi murahhası, Mader asilerinin reislerine telsizle aşa- | ğıdaki ihtarda bulunmuştur: “— Cümhuriyet hükümeti na- i | SPOR Yunanistanda atletizm — — Yunanlılarla, Mısır ve Ispan- yol takımları arasındaki mü- sabakaları Yunanlılar kazandı ları bugün stadyomda yapılmıştır | fevkelâde kalabalık idi. Yunan takımı 177 sayı ile birinci, Mısır takımı İÇ8 sayı ile ikinci gel miştir. ispanyol kazanmıştır. Bugün yapılan 17 müsabaka- dan 14 ünde Yunan ve üçünde de Mısır takımı galip gelmiştir. Evelce Mısırda temin edilmiş olan beş bin metrelik koşu re- korunu bu sefer Atinada yapı lan koşuda bu mesafeyi on beş dakika 24 saniyede katetmek suretile Mısırlı Sait Mehmet kır- mıştır, Pazartesi günü şarki Akdeniz tenis müsabakasının beynelmilel yedinci turnuvası yapılmağa baş- İanacaktır. Bu turnuvaya Mısır, Avusturya, İngiliz, Fransız, Al man, Yunan veltalyan takımları iştirak edeceklerdir Bu hafta yapılacak maçlar İstanbul Futbol Heyetinden: 24-4-931 cuma günü icra edi- lecek lik maçları: Kadıköyünde ikinci kime Boğaziçi-Hilâl saat 11, Eyüp- To ri ey. Taksim stadyom“nda birinci küme Galatasaray Anadolu saat 12,30 hakem Simo Ef., Vefa-Istanbulspor saat 14,15 hakem Sedat bey, Fenerbahçe-Beykoz saat 16 ha- kem Salâhattin bey. Galatasaray Kumkapı şild maçı tehir edil- miştir, mına asileri Mader hükümet memurlarına teslim olmağa da- vet ederim, Onları idare edem lerin battı hareketi hakkında namuskârane bir tefsir bulmak sı icap eden vatanperverlik, isyana nihayet verilmesini em- rediyor. Bu ihtara riayet edil- mediği takdirde kumandan altı- na verilmiş olan kara, deniz ve hava kuvvetlerini Mader üzeri- ne sevk ve "tevcih etmek mec- buriyetinde kalacağım.,, Ankaraistasyon büfesi. !I Dünkü bulmacamızın Atina, 19(A.A) — Mısır, Yu- | nanistan, ispanyol takımları ara- | sındaki atletizm final müsabaka- | Hava gayet güzel ve stadyom ekipi 88 sayı | kapi saat 12,45 hakem Bas- ! Seyrisefain Merkez ecentase Galats Köprü başı R 962 Sube Mühürdar zade han Mersin Pastası ( KONYA ) vapuru ?4 Nisan cuma 10 da Ga- latadan Çanakkale,Izmir, Kül- lük, Bodrum, Rados, Fethiye, Antalya, Alâiye ve Mersine kal- kacak dönüşte Taşucu, Anamur, Finike, (Dalyan, Geliboluya da uğryacaklır. Çanakkale alınmaz. Trabzan ikinci , (CÜMHURİYET) vapuru 23 Nisan Perşembe akşamı Gala- tadan İnebolu, Sinop, Samsun, Ünye, Fatsa, Ordu, Giresun, Rize, Hopaya kalkacak ve < dönüşte Pazar, Rize, Of, Sürmene, Trabzon, Polatane, Görele, o Giresun, Ordu, Fatsa, Ünye, Samsun, Sinop, İnebolu, Zonguldağa uğrıyacaktır. acentası kecide Marmaris, için azimette yük Trabzon, İLAN İğ 4 Türk tirası Dinar Osmanlı bankası gişeleri, Ma- | yısın Zinci cumartesi gününden itibaren iş'arı ahire kadar, zirde mubarrer saatlerde açık buluna- caklardır: 1 — Galata idarei Merkezi- yesi: Eyamı adiyede, saat 9 1-2 tan 16 ya kadar. Pazar günleri, saat 91-2 tan 12 ye kadar. 2 — Yeni.Cami Şubesi: Eyamı adiyede, saat 91-2 tan mümkün değildir. Her türlü si- | 16 ya kadar. yasi ihtilâfların üstünde tutulma- | Pazar günleri, saat, 9 1-2 tan 12 ye kadar. — Beyoğlu Şubesi: Eyamı adiyede, saat 10 dan 121-2 ğa kadar, Saat 14 ten 16 ya kadar. Pazar günleri, saat 9 1-2 tan 12 ye kadar. kiraya veriliyor Devlet demiryolları umumi idaresinden: Ankara istasyon büfesi 1 Mayıs 931 tarihinden itibaren iki sene müddetle ve açık arttırma usulile kiraya verilecektir. Şartnamesi Ankarada idare veznesile Haydarpaşa ve Kayseri işletme mütfettişlikleri veznelerin- de birer lira fiatla satılmaktaaır. (“yenı Talip olanların ihale günü olan 27 nisan 931 pazartesi günü saat on beşte Ankarada Umumi idare- de müzayede ve münakasa ko- misyonunda ilân otunur. hazır bulunmaları Ve ama SE AANMARWN 22 Nisan 937 Zilhicce 1349 Size Sevir başı Bu geceki Ar Güneşin doğuşu Namaz vakitleri Sabah Öğle İkindi Ayam Yat inanki 340 1414 1600 1856 20,4 GER 51 Nisan 7 Hum ye ingiliz lirası Kr. ar | Oarİaz Dram is. Frank Teva Hortn Karen Sag Pezeta Mark Zieri Vengi Karaş Çerrateç | Kuraş Nüve Öreilizy 1Dolar (Amerika) an Frank (Fransız 70 Lirer (italya oTrank Pelçikaj İz0 Drahai (Ymsan İk Fesnk isviçre 0 Leva !Bulgar! Felemenk histertin 1 Yengö 1Maca 20 Ley (Romanya) ko Dinar Yagortovyaj 1 Çeveneç 'Sevyet Altın Mediliye . Bankonot e Bulmaca 23456789101 B A im; | Boru | | bartt | SK'üD| ği MATRA ledilmiş şekli 12345678910 Bugünkü balmac Soldan sağa ve yukardan 1 — Ölen Amerika 2 — Mahkemelik iş (4) 3 — İstanbul timanınd€ sey (6), pek (2) 4 — Hödise (4) 5 — Bir cins oturacak 6 — Avusturya (5), 0 7 — Direk (5 ) # 8 — Kanbur hayvan (8 hi (2) > 9 — Yartrct haycan (7) ça) 10 — Hane (2), çeki (SİLEN 1 — Orta (5), öyle GK Şİ