26 Nisan 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

26 Nisan 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 2

— Nereden bildi? Böyle işler f fala Jıkla anlaşılır mı? — Mâdam Eks falcı değil. Bilâkis Madam Eks yıldızları arıyarak sırları keşfediyor. Zavallı kadın benim icin birkaç göcesini feda ederek yıldızlar. Ia meşgul oldu. Ve nihayet bana netice yi bildirdi. Onün her söylediği doğru çıkar, — O hâlde madam ne diye beni is tihdam ediyor ve beni bu kadar uğraş! tırıyorsunuz?!., Ben senin hakikati ispat etmeni) bekliyordum. Sen henüz muvaffak ola madın. Ben madamın yüzüne dikkat ettim, Acaba aklını mı oynatmıştı. Sustum. Pakat madam devam etti: — Sen Nan Brittonun Vaşingtona gelmekte olduğunu biliyor musun? — Hayir. — O halde ben sana haber vereyim. Nan buraya geliyor. Nan, bu akşâm Nevyorktan hareket etmiştir. Beni din le. Nan erkenden Raltimorn muvasa Jat edecek. Sen hemen Raltimora hare ket et ve onun geleceği trene bin. Ben bu kâdının doğrudan doğruya beyaz saraya gelerek buraya kabul olunma» sından ye madam Harding diye tanın mak istemesinden korkuyorum. »— Bana emriniz. — Dinle! sen ayni trene bin ve onu takip et. Onun nerede ikamet edeceği- ni anla, Ve bana süratle haber ver, Sen Nan Brittonu hiç gördün mü? — Hayır. — Fakat sen onu muhakkak tanır. “in: Bu işi yapmağa hazır misin? Me Şayet Nan Britton be yaz saraya gelecek olursa he yapi yim, de onunla beraber gel ve o- nü kemen tevkif et, Sen bütün zekânı kullad ye onün bir iskandal çıkarma: sma müsaade etme. e. | Bu emirleri aldıktan sonra Balti- mora hareket ettim. Ve Nevyorktan ge lerek Vaşingtona giden trene bindim. Vagonlar içinde dolaştım, Nan Britte- nu hemen tanımıştım, Kendi komparti-! idi, rassuda başladım. Fakat o- va aym yalnız ben değildim. İ Herkes ona bakıyordu. Çünkü bu ka» dın, erkekleri meşgul edecek bir sima idi, Ben düşünüyor ve kendi kendime diyordum ki: — Reisin sevgilisini göreceği gelmiş ölacak ki onu yanına davet etmiş. Bu kadın da onu seviyor ki onun davetine ienbet etmiş. Zaten reis erkek güzeli bir adamdı. Fükat bu kadindan hiç ol mâzsa otuz yaş İleri idi. Fakat bu iki sevdazödenin hayatı ne kadar hieranlı| geçiyordu. Kendisi cümhur reisi olduğu için bukadınr yanına alamıyordu, Kim bilir kendisi bundan ne kadar muztarip bufunuyordu. Madam İlarding bani Nan Brittonun yeis Hardingi cok kıs kandığını söylemişti. Nan Britton, Hardingi dajma takip ediyordu. (Nan), Hardingi on İki'yaşından beri tanımak $n idi. O zamandan beri bu cazip kız, reisin kafasında yer etmisti, Reisin Yal Kadin, çok cazip, sarışın bir tasa «VAKITın tefrikas : 143 Çi gar ARAŞ Yazan : Hüseyin Rahmi Fakat kıskançlık insanın hissi- yatını biliyen müthiş bir müneb- bibtir.. Caizenin insanlarda vücu- dunu iddia ettiği altıncı hissin de lâletile Çelebi kendi yatak odasın- da biraz evel geçen sahneyi ta- mamile görür gibi oldu... Karısr- nım yüzünde âşıkının buselerinden kalma harareti sankı vâzıhan seci- Sn yordu. Şezlonga yaklaşarak: — siir. . — ee vermiyorsun... « v — 4 Sind çıkmıyacak kadar hal- > siz misin? ! icraatına muhalif olanların ten- Manzara (Başmakalemizden mabat) olan müsaade ve salâhiyeti iste- dikleri gibi kullandı. Müstakil namzetlerden bazılarını intihap etti. Fırka tarafından kendisine mensup müntehibi sanilerin otuz müstakil meb'us intihabı için serbest bırakılmasından iki türlü faide hasıl olmuştur. Bir köre C.H, fırkası ve hükümetinin kendi kitlerine mübatap olmak husu- sundaki samimi arzusunu gös- termiştir. Sonra fırkaya mensup müntehibi saniler, fırka teşkilâtı- nın her hangi şekilde müdaha- lesi olmaksızın yapılacak geniş ve serbest bir intihapta nasıl hareket edeceklerini gösteren küçük bir tecrübe ve imtihandan geçiril Bu şayanı dikkat tecrübenin verdiği neticenin gerek C.H. fırkası ve gerek fırkaya mensup mün- tehibi saniler için umum! surette mucibi omemnuniyet olduğunu kaydetmek lâzımdır. Mehme! Asım Borsada : kambiyo mürakaba heyeti azalığı Borsa Komiseri Abdülkadir beyin tütün inhisarı mürakıplır ğına tayini oüzerine kambiyo mürakaba heyeti azalığı da mün- hal kalatıştı. Maliye vekâletinden gelen bir emir Üzerine bu vazifeye vekâlet müfettişlerinden Halit B. tayin edilmiştir. Bankalarda: —— —— Bartın ziraat bankasında bir sulistime! zat bankası Bartın şubesin- ce 2200 liralık bir suiistimal olmuştur, Yaşar Ef, ismindeki muhtelis veznedar da ortadan ta- gayyüp etmiştir. Suistimal para torbalarina bronz para konmak- la yapıletıştır. Müfettiş Nail B. tahkikata başlamıştır, kısıklılığı da bu kızı ona bağlamıştı. Fakat madam Harding, reisin otuz; iki senelik karısı idi. Reisten çok yaslı olan bu kadın, onu dalma pençesinde tutmak istiyor ve kendisini bu genç ve taze kız kadar cazip sayıyordu. Gerçi madam Harding kocasmı yükseltmişti.| Fakat Harding de ona fenalık etme İdifmiyecek icracu tahsil edilecek meh- 0 ———————— iSalâh Cimcoz B. Bolu meb'usu &ytam dsanıkları —ş— 1 Mayıstan itibaren eytam san- | dıklarının alacakları Maliyeye devrolunacaktır Ankara, 25 (Yakıt: Telefon) — Maliye ve Adliye vekletlerinin bilmuhabere (o karşılaştırdıkları o veç hile merkez ve mülhakat eytam san- dıklarının alacakları 1 mayıstan itiba. ren Maliyeye derrolunacaktır. Keyfiyet her iki vekâletçe tamim €- dildi. Buna nazaran eytam sandıklı. rının #müstakrizler, eşhas ve memu. rin zimmetlerindeki alacaklarile mü: kerrer tediyat alız ve sarfından tah-| sil edilen meblâğlar o ve sandıklarda) mevcut paralar, Ziraat bankası vası.! tasile merkeze gönderilecektir. Eytam sandıklarının alacağı bade- ciheti maliyece takip olunacak, para kabz #- ma sandıklarınca kat'iyen lâğlar da mahalli verilecektir. Müstakrizler zimmetindeki (o matlü bat, icabında hazine vekilleri tarafın. dan iera masrafile birlikte tahsil edile cektir, İstanbulda mevcut ve Adliye vekâle:| tince hazineye devri mukarrer © olan tahvilât ve nukut hakkında maliye bir talimatname hazırlamaktadır. mal sandiklarma! Şehrimizden Halk Fırkası namzedi olarak çıkan Salâh Cimcoz Beyin Ro. ludan mlistakil meb'usluğa (| seçildiği yarılmıştır. Söylendiğine göre mumaileyh Bo! ludan vaki olan intihahı / tercih ede <ektkir, Adanada Adana, 25 (Yakıt) — Hilmi, Ömer, Zamir (oBeylerle müstakillerden Ali Münif Bev meb'usluğa secildi. Ticart odasında; Müsaade almadan tenzilâtlı satış memnudur ram münasebetile bazı ti- > meler, ticaret, odasından müsaade almadan tenzilâtlı satış | yaptıklarını ilân etmektedirler, Oda idare meclisi, böyle mü- saade almadan tenzilâit yapan mağazaları mahkemeye verecektir. Rusyadan çok şeker geliyor Rusyadan memleketimize yapı» lan şeker ithalâtı gittikçe art- maktadır. Geçen sene 10 ayda 13 bin. 319 ton şeker geldiği halde bu sene 15 bin tona ba- | liğ olmuştur. Ruslar tütün zer'ivatına ehemmiyet veriyorlar Ticaret odasına gelen haber- lere göre Ruslar tütün zer'iyatı- na yeniden ehemmiyet vermiye yi, yahut onu yaralamayı kasletmemiş-. ti, Onun bütün yaptığı, gönlünün kud- retine inkıyattan ibaretti. (Bitmedi) — Niye cevap vermiyorsun... — Hitabından sinirleniyorum... — Karıcığım hitabından?... — Evet... başlamışlar istihsalâtı arttırmış- larda. Bu suretle 932 tütün mabsulünün 125 milyon kile ola- cağı tahmin edilmektedir. | — — Evet hunu istiyorum, Velisi temek te hakkımdır.. İ — Tuhaf hak doğrusu.... — Hak tuhaf olmaz. Tuhaflık onu yanlış telâkki (o edenlerdedir.! Bana karşı aldığın yüzünü soğuk! tavırları ben sıcak samimiyetimle eritmiye uğraşıyorum. Ben sana karıcığım, ah canım dedikçe bana canın çıksın demek istiyor- sun. Fakat bunu açıkça ifadeye ne zaket mâni olduğundan © beni bu samimi hitaplardan mene kalkış- makla hineımı çrkarmıya uğraşı" —Bu mi tasğırde sinire do yorsun. Hayli zamandır yüzünden! kunacak ne var? — Daha dün evlenmiş çocuklar gibi (karıcığım) mart! Ür ım) izdivacımızın üzerinden yıl- İar geçti... maz mıyız? — İzdivacın üzerinden yıllar geçmekle tekellüf artmaz yü ği de ka samimiyet, hususiyet, ruh birli ziyadeleşir,... İ mı istiyorsun? Bir az daha ciddi ola» — Senin bu hitabına (ah koca — eN şükür henüz sezim tutul|cığım) mukabelesinde bulunanan bana karşı kabaran bu nefret ne- reden geliyor? Şimdi bu oda; Aİ, gelişim seni kızdırdı. Niçin? Hur! zurumla seni hangi zevkinden alı- koydum? Ben odaya girer gir- mez rengin uçlu. Şimdi nabzını saysam yüzü geçkin bulurum. İçin ynıyan heyecanı belli etme- meğe çalışıyorsun. Lâkin kendini ak Dan Kanında fıkır- nefre OE ee * wi 3 ' Baro bu mesele /Adiiye Vekâletine müracaat etti | törleri kumaşların en ve boyunu Tuzcuzade Mehmet Teyfik beye! İ vap, kundura, ve elbise de tevzi lecektir. irazi tavırlarından, sözlerinden bin et ağzından, Eg Avukatlık edemiyecekler etrafında | | Barolar resmi müessese sayıl- dığından, heyeti mahsusaca hak larında Odevlet hizmetlerinde | kullanılmamak kararı verilenlerin avukatlık da edemiyeceklerine dair tefsirin Baroya tebliğ olun- duğunu, bu husustaki tetkikatın Moya yazmıştık. ber aldığımıza göre, Baro Adliye Vekâletine müracaatla bu tefsir etrafında bazı izahat ve tafsilât istemiştir. Barodaki avukatların — sicillerinde heyeti mahsusaca devlet hizmetlerinde kullanılıp o kullanılmıyacaklarına dair karar verilip verilmediği | hususunda kayit ve bir nokta- dan Baroda resmi malâmat mevcut olmadığından, istenilen izahat ve tafsilâtın bununla alâ- kadar olduğu söylenilmektedir. Diğer bir rivayet de, Baroya tefsirin hülâsa ve neticesi bildi- | | rildiği, Baronun aynen tefsir | suretinin gönderilmesini istediği, müracatın. bununla (alâkadar | olduğu zeminindedir. Muhakkak olan cihet, Baronun Adliye ve- | kâleti ile tefsir etrafında muha- berede bulunduğudur. Avukatlık mesleğinden çeki» lenler önlerde avukat Ekrem ve Sa ri Beyler, Baroya müra- İ caatla avukatlık hayatından çe- kildiklerini bildirmişlerdir. Sanayi birliğinde: "Kumaşlara a'âmeti farika konacak iktisat vekâletince o muhtelif cins kumaşların ebadının tayin edilmesi, bunlara alâmeti farika konulması ve şarj Yeki ihdası takarrur etmiştir... Bu suretle mensucat fabrika» küçültemiyeceklerdir. Cemiyetlerde: gümüş madalya verilecek Tayyare (o cemiyeti - İstanbul şubesine yüz lira teberru eden Fethiyeli Tuzcu zade Mehmet Tevfik Beye tayyare cemiyeti merkezi bir gümüş tayyare madal- | yasınm verilmesine karar vermiş madalya Istanbul şubesine gön- | derilmiştir. Teavlin sandığında Ikrazat Bayram münasebetile polis 'te- avün sandığı memurlara ikrazata başlamıştır. 1 memur aynilarszamanda lelâl nefretini saklıyamamakta hakikaten pek boş bulunduğu" nu anlıyarak hatasını omümkün mertebe tamir için: — Bey, hasta bir kadının ma- türlü mana çıkarmağa uğraşıyor. sun. İnsaf... — İnsaf.. Evet onu ben senden istiyeceğim İclâl, Bu sinir hastas! lığımı gizlemek istediğin pek çok hislerinin önünde kalkan gibi kul» lanıyorsun... » lelâl şezlongun üzerinde kal kıp oturarak asabi bir yüz buruşuk İlğile tekrar etti: ; — Gizlemek istediğim — hisle mi — Evet İelâl,.. — Ne imiş bunlar lütfen söyler! misin? -— Şimdi lüzum görmüyorum. İcabında.... — Beni üzüntüden öldürmek için böyle müphem sözler icat edi- Adliye vekâleti aleyhine yasetinden Bursa ağır ceza tahvilimin hâkimler kanunundaki kâma rağmen muvafakatim alınmat” yapılmasından şürayı devlete mül at ettim. Ve bazı vesaik gönderdin (8 Je lecektir, Munheze edilmemi mucip hiç bir $ tesadüf etmedim. nım tarafından verilmiş yoktur. ve kapanmış bir hadisenin tekrar landırılması nazardan kaçmıyacaf disattandır,. ide açık bir amılnla hesap vel İmadeyim. Mahkemede de buns © birçok söyliyeceklerin var. İmahalli takdirde maaş kanunu ahkâmına kan müstafa addedileceğim telgi bildirildi. smrrarmer verdim. | leri dolayısile Cizre — >? — VAKFI 26 NiSAN 1931 Hikmet B. De” | let şurasına müracaat etli , h Bandırma ağır ceza riyaseti Bursa ağır ceza mahkemesi azlığı nakledilen sabık müstantik üm Bey, kâyette bulunmuştur. müracaatls r“Y Devlet şürâsına Hikmet Bey, dün kendisile gör bir muharririmize bu hususta ş0 ” İhatı vermiştir; — Evet. Bandırma ağir ceza © Bu vesaik ve istida, elelusu! ye vekâletine tebliğ edilecek, AĞ vekâleti irak şürayı devlete verecek, şürayi ilet bu müdafaayı bermucibi bana bildirecek, Ben de mukabeldğ bae, müdafaanamsini vapia bulunacağım. — Kadriye Hanım tarafından lan hskaret davasından dolayı gat yapıldı mı? — Yapıldı. Dava, 6 mayısta SÜ Dava dosyasını tetkik et” Bu dava, hayli eski (o sayıl İÖç sene evel mevzuu bahis olmuf ibir muameleye tâbi Bu davanın yeniden gizli emeller takip edildiğini g tutulmami canlandır —“ Gizli emeller, den mak: nedir? — Tahkikat esnasında Kadriy& bir is Sonradan, tarihe mal Ben, her zaman hef — Yeni memuriyetinize gitmeli size bir tebliğ yok mu? — Gecen gün Adliye vekâleti memuriyetime (giti Kanunun kudsiyetine vemAlENE YAZ gere Gelenler gidenler (8 Mezuniyetle memleketine 5 miş olan Macar ri M dünkü Avrupa ekspresile mize gelmiş, istasyonda konso'osiuğu erkânı ve baz! *| | vat tarafından karşılanmıştır. / Memleket Haberleri | | Cizre kaymaka! tevkif edildi . Mardin vilâyet gazetesi or: Cizrede icap eden bam Kikat için makamı vilâyetçe' şüş kaymakamı Akif Ra memur edilerek Cizreye rilmişti. Tahkikatın cereyanı bir takım sui istimalât ve Hayri beyle sabık ja mandam yüzbaşı a ve / müdürü Abdürrazak ve müdürü Nusret ve Cizre memuru Kemal beylerle $'a muhafaza memurlarından çil ve Behçet Ef. ler tevkif vilâyet merkezine getirili “Şehi ileri, mir ierik Artistik ve Opera sinema ye idan şehrimizde irae Sk ek .bedilen Şarlonun ggakini şi minin ilk gala müsameresi saat 9,45 te matbuat a rilmiştir. Beynelmilel bi” olan Şarlonun bu son fil ler üzerinde çok derin *€ tak sirler bırakmıştır. sir birakımıştır. Mübeccel vena Geçen yea EA çesi Mübeccel Nam Dİ SE a & Ai & bir müddettenberi bast ve ve hastalığın de için V ae salila diya b zebuk yorsun. (Bitmedi) AŞ nında sebep olduğu m 3