26 Nisan 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

26 Nisan 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

—ğ— VAKIT 26 NiSAN 1931 Frinenin hareketi ingiliz Aşkı Bana bu hikâyeyi, Londra'da “Savage Club,, da anlattı. Üç dört arkadaş, yeşil koltuk- lara, çukura batmış gibi otur- muştuk. Önümüzde, küçük bir | masada viskilerimiz duruyordu. . Tekaöt olmuş bir kaplan an- İatıyordu. Evvelce bir transat- lantilin. suvarisi olan babriyeli; © — Mortimer oHiks'in, dedi, hikâyesini biliyor musunuz? Size anlatayım.. Kısaca... öyle bir bikâyedir ki tam ingilizlerin tabiatını ve ruhiyatını gösterir.. Hiks, bir şilepin suvarisi idi. | “Bahri Muhit adaları arasında eşya naklederdi. Hiks, Mikro- nezya adalarını ve o denizleri o kadar iyi tanırdı ki, gözleri ka- .palı olsa gemisini idare edebilir» di. Fakat açık denizlerde kimse rüzgâra hakim olabileceğini id- dia edemez. Bu sebepten yirmi senelik tecrübesine rağmen Hiks" in gemisi bir fırtınaya tutuldu, direk ve dümen parçalandı, tay- falar boğuldu, gemi battı. Yalmz, tek başına OHiks kurtuldu; bir tahta parçasına sarıldı, sular onu götürüp Bobo adasında sahile attı. ; adasını bilir misiniz? Onun Marşal adalarından oldu- ğunu söylesem belki yerini ko- — İaylıkla bhatırada bulabilirsiniz. Bu adanın mesabei sathiyesi 600 hektardan ibarettir ve tamamen halidir. «Bobo adasınm bu yeni Roben- sonu, Hiks, bitap idi. Çünkü 28 saat denizde kalmıştı. Mamafi her iyi İngiliz gibi Allaha önanıyordu, metanetini kaybel- mesi» seki sene, tam iki sene bu ada- da yalnız başma yaşadı. Muz yiyor, taşla öldürdüğü kuşlar ve | onların yumurtaları ile geçiniyor- du. Yağmur sularından içiyor ve vakit geçsin diye, kuruttuğu yosunlardan yaptığı siğaralardan içiyordu. Bu gibi vaziyete dü- şenlerin içat fikrile, Hiks, bir sandal yapmıştı, Bir gün güzel havalarda uzaktan gördüğü bir adaya gitmiye karar verdi, ve gitti. Bu ada da Bobo adası gibi küçüktü, Fakat adada bir çadır | görünce hayretten dondu kaldı. | Baktı çadırda bir yatek, bir | çift ipekli çorap ve bir şişede lavanta vardı. İ Tam bu esnada bir ayak sesi duydu, döndü, ve genç sarışın bir güzel Ingiliz kadını ile karşı- laştı, Hemen konuştular. Hiks mace- 0010 fe BEAN AAA EAARABA ENEL başka bir şekilde gördüğüm için onun her gün ayrı ayrı oyunlarını görmek isterim, Emin Beliğ ise tabiidir. Bu iki san'atkârr takdir ederim, - — Avrupa sinema ve tiyatro artist lerinden kimleri takdir edersiniz? — Avrupa artistlerinden Duzlas Fa yrbanks, Emil Yanings ve Con Barri- «mert, — Spor ile meşgul olur musunuz! ve hangi spor ile meşgul olursunuz? | * — Sabahları biraz İsvec usulü ile! meşgul olurum ayrıca da voleybol oy! nıyorum. “— Yakında müsamereniz var mıdır vâtsa oynıyacağınız eser nedir? — Yakında müsameremiz vardır. Mahmut Yesari Beyin bir perdelik Ber! TÜyasi ismindeki dramını oyntya cağiz ayrıca bir komedi oynıyacağız. — Siz nasıl ölmek istersiniz? — Melyet gibi sahnede muvaffak ole! rak ölmek isterim. Molyer sahnede 70) rakti tabip ismindeki eserin son temsi inde ağzından kan gelmek suretile 76 fat etmiştir. Ne mutlu bir ölüm. , i Necmettin Sabri Maris dö Kehra'dan; fa, rasını anlattı. Güzel kadın da anlattı. Kocası bir gemi müceh- hizi imiş, bir fırtınada onlar da batmışlar, hepsi ölmüş, yalmz kendi. kalmış. genç kadın: — Tesadüf, dedi, bazen 'gü- zel şeyler hazırlar. Bu adada si- | kıntıdan patlıyordum. iyi ki bana bir felâket arkadaşı gönderdi, Gülüştüler, Gün batmış, kattı | istivada olduğu gibi hemen ge ce olmuştu. Kadın bir kandil yaktı, ana- nas bazırladı ve yediler. Mükâ- leme hararetle devam ediyordu. i iki Robensonlarda memnundu. Bilhassa kadın. Uzun zamandır insan yüzü görmemiş olan kadın taliin karşısına kendi milletinden ayni zamanda yakışıklı bir adam çıkarmış olmasına pek sevinmişti. Hiks, tam bir centilmendi, ve bir atlettide. Yıldızların altında, mükâlemesi gittikce samimileşmişti. Yan yana oturuyorlar, ve iki- side tehlikeli anın geldiğini his- sediyorlardı. Birdenbire güzel ingiliz kadını Hiks'in elini aldı, boğuk bir sesle, gözleri arzu ateşile yana- rak, şu sözleri söyledi: — Kaptan... sizi küçük kayı- ğımzla adama gönderen talie teşekkür ederim. Bunu size da- ha mukni bir surette ispat için de müsadenizle ( söyliyeyim ki, boşunuza gidecek her hangi bir şeyi benden talep ederseniz, bu- nun için bir sözünüz kâfidir. Güzel kadın gözlerini indirdi, i bekledi. Kaptar, ona daha iya- de sokuldu, kulağıma iğilerek, hafifçe dedi ki: — Ahl. bir az viskiniz olsay- dı pek memnun olurdum. | Polis Haberleri | Bir intihar teşebbüsü! Şehremininde - Altımermer ci- warımda kömürcü Nazif ağa dün evinde ustura ile gırtlağını kes- miye teşebbüs etmişse de kurta- rılmış, hastaneye yalırılmışlır. Nazif ağanın ötedenberi müp- telâ olduğu kalp baslalığının tedavi edilmemesinden müteessi- ren kendisini öldürmek istediği anlaşılmıştır. Sarkıntılık Kasımpaşada oturan Mühte- rem ve hemşiresi Mukaddes H.- lar evelki akşam saat 20 da Pe- rapalas önünden geçerken ka- zancı Reşat isminde bir sarhoş arkalarına takılarak sarkıntılık etmiş ve tecavüze başlamıştır. Reşat H. ların şikâyeti üzerine yakalanmışlır. Kendisini kuyuya attı Dolapderede arka sokakta oturan 55 yaşında madam Eli- | savi bir sinir buhranı ile kendisini kuyuya atmışsada kurtarılmıştır. Ticaret âleminde: Köopratiflerin hesapları tetkik edilecek Ticaret müdürlüğü tarafından yapılan tetkikatta şehrimizdeki koopratiflerden hemen ekserisi. nin gayrı faal olduğu anlaşılmış- tır. N Bunlardan bakkallar koopra- tifinin hesapları büsbütün karışık görüldüğünden “ yerli şirketler komiseri Rasim B, muamelâtını İ tetkike memur edilmiştir. Fasta karışıklık İspanyadaki vazıyetten istifade edilmek isteniyor Valence, 24 (A.A) — Mülki vali, bir delikanlı ile diğer iki şahsın bura fabrikalarından biri- ne krallık armasımn alâmetle- rini hâmil 5,000 Kokart sipariş ederlerken yakalanmış oldukla- rını beyan etmiştir. Bunlar fab- rika müdürüne sipariş bedelinin tediyesi hususunun Paterno to; alayile sabık Valence belediye reisi Marki De Sailo ve vatan- perverler birliği reisleri tarafın- dan temin edilmiş olduğunu söy- lemişlerdir. Kral taraftarlarının Blasko ibanezin oğlu ile şimdiki Kor- du valisi aleyhinde sui kastlar hazırlamakta oldukları zannedi- liyor. Valans, 25 (A.A) — Krallık kokartları mes'elesine ehemmi- yetsiz bir vak'a nazarile bakıl- maktadır. Bu kokartları ısmarlı- yanlardan birinin ruhi muvazene- sini kaybetmiş olduğu tahkikat neticesinde anlaşılmıştır. Kendi namina kokart ısmar- lanan kimsede bu mesele ile hiç bir alâkası bulunmadığını, koyu o cümhuriyetçi — olduğunu beyan etmiştir. Cümhuriyete sadakat Madrit, 24 (A.A) — Ceneral Berenger ile elyevm hapısane- de balm ceneral Mola cüm- huriyete sadık kalacağına yemin etmişlerdir. Bir tevkif Madrit, 24 (A.A) — Ceneral Martinez Anido için halktan toplanan ve kendisine tevdi olu- ban beş yüz bin peçetayı zimme- tine geçirmekle maznun Jejiyo- erlerin reisi doktor Albina hakkında tevkif o müzekkeresi istar edilmiştir. Sarayda hırsızlık Madrit, 24 (A.A) — Bir ta- kım meçhul şahıslar, kıralın 4a- rayına girerek sabık kırala mah- sus dairelerin kapılarına vazedil- miş olan mühürleri sökmüşletdir. Bu şahısların mezkür dairelerde bulunan kıymetli eşyadan bir takımını alıp almadıkları henüz malüm değildir. İspanya tanındı Madrit, 24 (A.A.) — Bütün hükümetler, yeni ispanyol cüm- huriyet hükümetini tanımıştır. © Fasta kargaşalık Roma, 25 (A.A) — Garete- lerde çıkan bazı haberlere göre Fastaki ispanyol o mıntakasında bulunan Meleyle bazı hâdiseler olmuş, birçok zabitler linç edil- mişlerdir. Kralın halası öldü Paris, 24 (A.A) — ispanya kralının. halası prenses izabel, velat etmiştir. Paris, 24 (A.A) — Sabık is- pahya kralının halası prenses iza- bel, yarın hiçbir merasım yapıl- maksızın ve hatta ispanya hane- daninın bütün azası bile hazır | bulunmaksızın Perlaşez kabris- | tanında muvakkat bir mezara | gömülecektir. Prensesin cesedinin bilâhare ispanyaya nakli imkânının busu- lüne intizar olunacaktır. Kolkütada bomba Kalküta, 25 (A-A.) — İngiltere teba asından bir kadın dün akşanı sokakta Golf topuna benzer bir o şey görmüş, yerden almak istemiş, fakat bunun bir bomba olduğunu anlıyarak — zübitasa haber vermiştir. Bombayı tetkik icin çağınlan müle hassis bünun evelce Kalküta polis ko- miseri Sör Çarles Tegarta atılan tehli) keli bombalar cinsinden olduğumu süy lemistir. Biraz sonra ayni verde evel. kine.benzer bi? bomba dahv bulunmuş tur. Amerikada morfin kaçakcılığı Nev York, 25 (A.A.) — Gümrük me murları 22 nisanda üzerlerinde | l İ ! Mahkeme ve Sultanahmet sulh mahkemesinden: Müddei Ali Rıza Beyin müddeialeyh Yedikule civarında Belgrat OKapısı harleinde 17 numaralı Ayvalı bostan dahilinde 8-1 numaralı o hanede Dani veledi Pano Vije ve İstilan Apustol ve Istifan veledi Meret ve Anastas o ve Yanço ve Vangel zimmetlerinde alaca- ğı olan 173 lira #4 kurusun tahsili hak- kında davanın cari o muhakemesinde| müddetaleyhim namına tasdir ve İr-| sal kılınan celznameler zahrma ma-| halle heyeti ihtiyariyesinin (o tasdikini havi mübaşiri tarafından verilen meş- ruhaftan mumaileyhimin ikametgâhla rı meçhul olduğu bildirilmesi hasebile ilânen tebliğat icrasına karar verilmiş olduğundan O mumaileyhimin yevmi muhakeme olan 25 mayıs 931 günü sa- at 13 buçukta Sultanahmet birinci sulh hukuk mahkemesine gelmedikleri tak- dirde muhakemenin gıyaben icra kılı nacağı tebliğat makamına kaim olmak üzere ilân olunur. Sultanahmet sulh mahkemesinden: Müddel Ali Rıza Beyin müddelaleyh Yedikule civarında Belgrat kapı ha- ricinde 20 numaralı söğütlü hostanım-| da mukim Atanaş ve Yanko ve Vangel; Efendiler zimmetinde alacağı olan 144, lira 69 kuruşun tahsili hakkında dava, nın cari muhakemesinde müddei aley-| hin namına tastir ve irsal kılınan celp nameler zahrına mahalle heyeti ihtiya riyesinin tasdikini havi mübaşiri tara. fından verilen meşruhattan mumailey- himin ikametgâhları meçhul (olduğu bildirilmesi hasebile ilânen tebliğat ie râsına karar verilmiş olduğundan mu- | maileyhimin yevmi omuhakeme olan 25 muyıs 931 günü saat 13 buçukta Sul- tanahmet birinci sulh hukuk mahkeme $ine gelmedikleri takdirde muhakeme. nin gıyaben icra kılacağı tebliğat ma kamına kaim olmak üzere ilân olunur. Fatih ikinci sulh hukuk hâkimliğin. den: Müddei Lütfi Efendinin Kantaret| larda No 47 dükkünmmda sakin Mustafa! Efendiden alacağı olan 270 İiranm tah! sili davası üzerine ikametgâh meçhul olan ve hakkında evvel ve ahır ilânen tebligat edileğelmekte Buldnan made aaleyhi mumaileyhin gıyabında o cari! mahakemede müddei iddiası ispattan Izharı acizle kendisine medyun olduğu meblâğı müddeabihten 235 lirasını mi- teselsilen edayi kabul etmediğinden ve meblâğı mezburdan fazla borcu olma- dığıma dair yemin teklif etmiş ve tek- lifi vaki muvafıkı kanun görülmüş ve ikametgâhinn meçhul olması hasebile bu hususun da bir mah müddetle ilâ- nen tebliği karargir olmuş bulunduğun dan yevmi muhakeme olan 30 mayıs 931 saat 14 te olveçhile berayı yemin mumaileyhin mahkemeye gelmesi ve aksi takdirde yeminden nakil addoluna rak hüküm verileceği ilân olunur. m ama am anane m e karılmış külliyetli miktarda morfin ele geçirmiştir. Müsadere edilen hu ka- çak morfinin kıymeti yarım (milyon dolar tahmin olunmaktadır. | Italyan komünistlerinin mahkümiyeti Roma, 24 (A.A.) — Hususi mahke me, Milano komünistlerini 2 ve 6 sene Arasında değişen muhtelif hapis cern- larına mahküm etmiştir. Lehistanda feyezen Varşova, 25 (A.A) — Vilna havali. sinde vuku bulan feyezanlar dolayısı. le Villia nehrinin sahili üzerinde bult- nan evlerin boşaltılmasma lüzum hasıl i olmuştur. Bu nehrin sularının bu de- recede kabarıp taşması gihi hir hâdise altmış seneden beri ilk defa o olarak görülmüştüt. İ Çin oşkiyası asrileşmiş! Pekin, 24 (A. 4.) — (Birinci kızıl; ordu) İsmini taşıyan ve geçen Teşrini! evel ayında Amerikan misyonerlerin- den Nelson'u dağa kaldırmış olan şa kiler, mümaileyhin necat fidyesi ol mak üzre istemiş oldukları mühim mik tarda paradan başka gramofon plâkla rı, tenis raketleri ve topları, satranç, kol saatleri, kalem, futbol topu ve sui ir bir takım şeyler istemektedirler, İ Kanton, 24 A. A.) — Çinli şakilerj geçen pazar günü bir yolcu vaparunü | | tahrip ettikten sonra “himaye hârer,| © namile istedikleri parayı vermekten is icra ilânları Sultanahmet sah mahkemesindef Müddei Ali Rıza Beyin dei aleyh Yedikule civarı belgrat kapusu haricinede 22N: bostanda mukim Anastas veleöi ilya ve Vangel ve Pando “* ilya ve koço ve Kiryakiçe ve Ali na ve Kostantin ve Olga "* Apostol zimmetlerinde alacığ” olan 166 lira 83 kuruşun tahsi hakkında davanın cari mul mesinde müddei aleyhim nan tastir ve irsâl kılınan celpnam€ ler zahrma mahalle heyeti İl yariyesinin tasdikini havi şiri tarafından verilen hattan mumaileyhimin gâhları meçbul olduğu & mesi hasebile ilânen teb icrasına karar verilmiş ğundan omumaileyhimin N muhakeme olan 25 mayış 9 günü saat 13 buçukta Sult met birinci sulh hukuk sine (o gelmedikleri dire muhakemenin gıyaben icra k nacağı tebligat makamına olmak üzere ilân olunur. . Bartın icra dairesinden: Bartmlı Mehmet hoca zadele' olan borcundan dolayı Istanl da mukim Eyüp usta oğlu # Haki efendinin Bartın boğazın kâin sağ tarafı ve arkası alemdar zade Halil B. sol tafi telgrafhane ve islâm oğlu met ve Galip efendiler önü *' ile mahdut iki kattan dört oda ve iki helâyı müşte 800 lira kıymeti muh “ bir bap hane haczedilerek ## liğa çıkarılmış ve verilen lira pey haddi İâyık görül inden ikinci arttırma yap üzere ihalesi 4-5-931 perşe gününe talik edilmiş oldu fazla bedelle talip on pey akçesile Bartın ici iresine müracaat etmeleri olunur. 1 İLAN Adana vilâyetinin Kars isalu Karakuz morca taş ormanında 1000 on senede 10000 metre çam eşçarına bil müzayede talip © dığından şersiti sabıka dairesinde zarlık suretile 11-503) dar yeniden müzayedeye çıkarı Almak ve şeraitini öğrenmek İS 4 lerin Ankarada Orman Müdüriyeti miyesile mahal (Orman İstanbul Orman müdürlüğüne ve ihalede Adanı orman müdürl, a teşekkil komisvöna müracaat olunur. (529) i ILAN ” Hali tasfiyede Anadolu Mumiye Türk Anonim şirketi Z mâyıs 1931 tarihinden “ şirket sermayesinin yüzde üçü de — yani beher hisse ye kuruş — tevziatta buluni ç hissedarların Galatada Nes şirketin tasfiye memurluğun# atları lüzümüu ilân olunur. Hilâliahmer kezinden: Ticarethane! Kurban bayramında Hilâliahmer gazetesine : mek arzu eden tüc Ankara caddesinde nat odasma mür 9 Santimi 7 inci 8 inci 40 di 30, Sinci Gıncı sayfa ruştur. i gd“ İOSKUDAR HALE ANEY Reisin karısı mümes ison, Gelecek program: Millet tiyatr© ik Sezai beyle Genç komik inde (pasjtinkâr eden yolcuları hâmil motörlü İ-) Asiz 5 haramda Tesis ye muk balyası) ibaresi yazılı sandıklar ki filikayı bomba ile berhava etmişler. şer vereceklerdir. Programla” AL için bir posta vapurundan karaya çı dir. 60 kişi kadar kurtulmuştur. i gindir.