21 Haziran 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

21 Haziran 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

—6 —VAKIT 21 Haziran 1931 | Harici Haberler —İ Italyan sanayi erbabı) Bulgar komitecileri | Ispanyada teşkilAtı Moskovada Moskova, 19 (A.A) — Sov- yetlerin başlıca sanayi merkez lerini ziyaret edecek olan ital- yan sanayi erbabı grupu buraya gelmiştir. Ziyaretçiler, istasyonda italyan sefiri ile ticaret komiser- liği erkânı tarafından karşılan- mışlardır. italyanların harici ti- caret okomiserliğini ziyaretleri esnasında komiser, bu ziyaretin iki memleket arasındaki iktısadi münasebatı tarsin ve takviye et- mesi temennisinde bulunmuştur. Mühendis Guarnei, yapılan istik- balden dolayı arkadaşları namı- na şükran ve minnetlerini beyan etmiştir. Sovyet milli iktisat âli meclisinin naşiri efkârı olan Sat- zin gazetesi, neşretmiş olduğu bir makalede sarfedilen mesai- nin iktisadi münasebatın inkişa- fına ve italya ile Sovyet Rusya arasında zirai ve sınai mahsulle- rin mubadelesine medar olacağı- nm muhakkak bulunduğunu yaz- maktadır. Moskova, 19 (A.A) — Tass ajansı bildiriyor: izvestiya gazetesi, italyan sa- nayi heyeti murahhasasının Rus- yada ikametinden bahsederek iki memleket arasındaki ticari muamelelerin seneden seneye arttığını ehemmiyetle kaydediyor ve diyorki: “Sovyet Rusya, memleketin sınaileştirilmesi için italyan tekniğine hergün daha ziyade müracaat (o etmektedir. Bu müsmir iktisadi teşriki mesai dürüst ve katiyen normâl bir esasa istinat etmelidir. italyan sanayicilerinin Sovyet o Rusyayı ziyareti italyan iş âlemine Sovyet Rusyanın ibtiyaçlarını ve azım kabiliyetlerini daha . iyi takdir etmek imkânını verecektir. Bu da her iki memleket için çok faydalı olacaktır. Alman - münasebatı Berlin, 19 (A.A) — “La ga- zette de la Croix,, Alman - Rus münasebatı hakkında “Germa- nia,, gazetesinin neşriyatını nak- lederek diyor ki: “Şarki Lehis- tan Fransız - Sovyet muahedesi- ne Almanya tahammül edemez. Bu şerait altında, Berlin muâhe- desinin tecdidi bizim için artık manasız olur. Ruslar tarafından teminat verilmesi gayet tabiidir. Bizi memnun eden cihet bu va- itlerin zahiren salâbiyettar görü- nen menbalar tarafından ehem- miyetle kaydedilmesidir. Demokratların o naşiri efkârı “Berliner Volksçaytung,, gazetesi Germania tarafından yapılan neş- riyatm Lebistana terk olunan arazinin istirdadı için Sovyet- Rusya ile Almanya arasında müşterek bir müdahale hususun- da zımni itilâf mevcut olduğu şüphesini o uyandırabileceğinden endişe etmekte ve tamirat me- selesinin müzakere edildiği bir xzamânda bu neşriyatın Şegkers mülâkatından beklenen bütün faydaları mahvedebileceğini ilâve eylemektedir. Irakta İngiliz mandası Cenevre, 19 (A.A) — Marki Albert Teodolinin riyaseti al tında toplanan idari vekâletler komisyonu, ingiltere hükümeti tarafından verilen ve Irakın 10 senelik ingiliz idaresi altında mazhar olduğu terakkilerden bahseden raporunu tetkık etmiş- tir. Komisyon Irakın istiklöle nail olacak derecede olgun bir hale gelip gelmediği hakkındaki fikrini beyan ettikten sonra Mu. sul petrolları meselesini müza- kere edecektir. birbirlerini öldür- tüyorlar Sofya, 19 (Hususi) — Sofya istasyonu civarında, milli Bulgar komitesi reisi doktor Stanisefin mubafızı Voyvoda Tanef, altı komiteci tarafından iki kurşunla katledilmiştir. Katiller cinayeti müteakip sırrakadem basmışlar- dır. Komitacıların arasında tekrar mukateleye başlanması iki mu- hasım tarafa ayrılan Makidonya Bulgar komitesi erkânı arasında benöz itilâf hasıl olmadığını gösterir. Romen - Rus siyasi münase- batı iade ediliyor Bükreş, 19 ( Hususi) — Ro- manya ile Rusya arasında siyasi münâsebatın iadesi için müzake- reye başlanılacağına dair Taymis gazetesinin verdiği haber teey- yüt ediyor. Besarabyanın ilhakı meselesi bu müzakerat esnasın- sında mevzuu bahsedilmiyecektir. Kolleje dö Frans'ın 400 üncü yıldönümü Paris, 19 (A.A) — Kölleje dö Frans, tesisinin 400 üncü yıldö- nümünü 34 millete mensup mu- rahhas heyetlerin huzurile ve pek mutantan bir sürette tes'it et- miştir. Yeni ihtiralara ait tecrübeler Roma, 19 (A.A) — ihtiraların tetkikine memur âli komisyon, yeni ibtiralara ait İl rapor tet- kik etmiştir. Komisyon, şimdiye kadar sermaye fıkdanından do- layı tecrübeleri yapılamamış olan bazı ihtiraların tecrübeleri yapr- labilmek üzere lâzım gelen para- nın verilmesi için ait olduğu ma- kama müracaate karar vermiştir. İstrazburgta imperatorluk taraftarla ri, Strasbourg, 19 (A.A) — motosikletlerinin o üstüne (eski Alman imparatorluğu renklerini taşıyan ufak birer bayrak tak- twış olan iki Alman gencini tev- kif ederek hudut haricine çıkar- mışlır. Tayyare gezintileri Triyeste, 19 (A.A) — Dük dö Puys, tayyare müesseseleri ile inşaat tezgâhlarını ziyaret etmiş- tir. Bundan sonra bir deniz tay- yaresine binerek ve yanına Yu- nan prenslerinden Kristof ile refikası prensesi ve prens Al- fons de Burbonu alarak Porto- rosca gilmiş, tayyareyi bizzat idate etmiş ve biç bir arızaya uğramaksızın denize inmiştir. askeriye Madrit, 19 (A.A) — Teşrii encümen, kanun projesinin tet- kikine müteallik mesaisini ikmal etmiştir, Projeye nazaran teğrii kuvvet meb'usan ve ayan mec- lislerine (o verilmekte olup bu meclisler içtimai ve iktisadi ma- hiyette ve mubtelif meslek ve San'atlara mensup patron ve amele mümeşsillerinden müte- şekkil olacaktır. Kanunu esasi- nin mahiyetinde vahdet olacak ancak bazı mıntaka ve eyaletle- rin talep etmekte oldukları hu- susi imtiyazların ö“mintaka ve eyaletlere bahşı imkânını derpiş edecektir. Katalonyaya gelince, bu eyalet münlehiplerinin ittifakı arası ile buraya iktisadi muhta- riyet verilecektir. Kanunu esasi, kilise ile hükü- metin yekdiğerinden tefrikini de derpiş eylemektedir. Papa ve umum! ayinler Roma, 19 (A.A) — Papa, ye- niden umumi ve aleni ayinler ve alaylar icrasına mezuniyet vermiştir. Büyük bir dolandırıcılık Anvers, 19 (A.A) — Kendisi- ni ispanyol olarak tanıtan bir şahıs, bir cevahirciden 4,585 bin İranklık elmas ve inci satın al- mış, o mukabilinde cevahirciye Madrit bankası namına 2 milyon Fransız franklık iki çek vermiş- tir, Müşteri gittikten sonra ceva” hirci şüpheye düşmüş ve ae bankasına telefon etmiştir. Ban ka cevahircinin ismini bildirdiği adamın Madritten hiç bir yere gitmemiş oldığını bildirmiştir. Amerikanın şarkında sıcak dalgası Nevyork, 19 (A.A) — Amö- rikanın şarkındaki hükümetler dahilinde sıcağın şiddeti yüzün- den ve yahut sıcaktan kurtulmak için denize girenlerin uğradık- ları kazalardan dolayı 20den fazla kimse ölmüştür. Hararet ekseriya gölğede hemen hemen 100 dereceyi bulmuştur. Yugoslavyada sıcaklar Belgrat, 19 (A.A) — Fevku- lâde şiddetli fırtınaları müteakip bütün memleketi bir sıcak dal- gası istilâ etmiştir. Dün Belgra tta gölgede 37 derece kaydo- lanmuştur. Şarki Prusyada fırtınalar Berlin, 19 (A.A) — Dün şar- ki Prusya'daki şiddetli fırtınalar- dan 7 kişi ölmüştür. Bundan Dük, Portorose kışlasını, tay- |maada yıldırım isabetile bir ame- yare mektebini ziyaret etmiş, bu esnada prens dö Burbonda bir turizm deniz tayyaresine binerek cambazlıklar yapmıştır. Dük, prens ve prenses Kris- tof ve prens de Burbon mü- teakiben Monfalkoneye avdet et- mişlerdir. Avdet esnasında da pilotluğu Dük yapmıştır. İngiliz nazırları Berline neza- man gidecekler Berlin, 19 (A.A) — M Mak Donalt ile M. Henderson, M. Brüning ile M. Kürtiyüs'ün Şe- kers ziyaretlerini iade etmek üzere 17-20 Temmuzda Berline gideceklerdir. Avusturyada kabine buhranı Viyana, 19 (A.A) — M. En- der, kabineyi teşkil etmekten vaz geçmişlir. 2 milyon isterlinge yapılan plâj Kap, I9 (A.A) — Belediye meclisi ile demiryolları idaresi, Kap plâjlarının inkişafına 2 mil- yon ingiliz lirası tahsisi hakkın- da bir itilâfname akdetmişler. le felce uğramış ve diğer bir amele de kör olmuştur. Avpantaimniei silâh nakl eşaver, 19 (A.A — Ma. Distan obariciye mezaretine ait silâh ve mühimmatle dolu 32 kamyon Kâbile hareket etmiştir. Bu, Kâbile yapılan sevkiyatın üçüncüsüdür,. İsveç kabinesinde Stokholm, 19 (A.A) — Şimdi. ye kadar Başvekil M. Ekmanın uhdesinde bulunan müdafaai mil- liye nezaretine M. Pundbuist ta- yin olunmuştur. Ispanyada zelzele Murçi, 19 (A.A) — Şehir ve civarında biri hafif diğeri biraz şiddetli olmak üzere iki zelzele olmuştur, » Davet — Istanbulda ol- duğu anlaşılan, adresi meçbul inebolu müddeiumumisi Ahmet beyin istanbul müddeiumumili- ğine müracaatı lüzumu bildiril. mektedir, MM. V.-Satın atma ko misyonu İlânları Ordu ihtiyacı için yerli fabrikalar ma mulâtından 200 bin metre haki renk. te yazlık elbiselik bez kapalı . zarfla münakasaya konmuştur. haziran 931 . pazar günü saat 14/30 da Ankarada merkez satın alma komisyo. nunda yapılacaktır. Taliplerin şarta. | y me almak ve tekliflerini vermek üzere teminatlarile birlikte mezkür komisyo na müracaatları. (376) li ... Sivasta merkez kıtaatı hayvanları. nın ihtiyacı olan kuru ot kapalı Zarfla münakasaya konmuştur, İhalesi 4 tem muz $3İ cumartesi günü sat 16 da Si- vasta askeri satınalma komisyonunda yapılacaktır. Taliplerin şartname'al- mak ve münakasaya girmek üzere te minatlarile mezkür komisyona müra- caatları, (395) ... 5d Askeri ihtiyaç için 5009 kilo mazot aleni o münakasaya “konmuştur — ihalesi 37-931 pazar günü ast on döle Fındıklıda heyetimizde yapılacaktır. Talip- lerin şartnamesini heyctimizde görmeleri ve ihale saatinden. evvel, teminatlarile beyetimizde hazır bulunmaları. (394) “0. Ezine veBayramcıktaki kıtaat ihti. yacı olan dört kalem erzak kâpalı zarf la münakasaya Ookonmuştur. İhalesi 9g—71— 931 perşembe günü Ezinede askeri satın alma komisyonunda Yapı. İacaktır. Taliplerin. şariname almak!!! ve tekliflerini vermek üzere teminatla- rile birlikte mezkür komisyona müra- caatları. (406) re Bursadaki kıtaatın — ihtiyacı olan un kapalı zarfla münakasaya konmuş tür. İhalesi 20 — 7 — 931 cumartesi günü saat 15 te Bursada Ti İnci fır ka satın alma komisyonunda yapıla- caktır. Taliplerin şartname almak ve tekliflerini vermek üzere teminat larile birlikte mezkür komisyona mü- racaatları. (407) » . » Urfa ve Siyerekteki kıtaatın ihti- yacı olan 4 kalem yem ve erzak 16 — 7 — 991 perşembe günü saat 10'da ve 3 kalem yem ve erzak 20 — 7 — 95 pazartesi günü sant10 da kapali zâFf| la münakasaya konmuştur. (İhalesi Urfada askeri satın alma komisyonun da yapılacaktır. Taliplerin şartna- me almak ve tekliflerini (vermek ük zere teminatlarile (o birlikte mezkür komisyona müracaatları. (408) EE İstanbul ve civarmdaki askeri kıtaat ve müessesâtın ekmek, erzak ve saire kara nakliyatınm daha ucuz fiatla nak line talip çıktığından 24 haziran 931 çarşamba günü saat İlde Fır dıklıda heyetimizde pazarlıkla ihale si yapılacaktır. Taliplerin şartname yi heyetimizde görmeleri ve ihale saatinden evvel teminatlarile birlik- te hazır bulunmaları. (409) ... 3.K.0.SA, AL. KOMİSYONUN») DAN: Gümüş suyu hastanesi için 20,90) ki lo süte talip zuhur etmediğinden ye- niden aleni münakasa (suretile sa- tm alınacaktır. İhalesi (o 24 haziran 931 saat 15 de icra kılinâcağından taliplerin şartnamesini görmek üze- re her gün öğleden evvel ve münaka saya iştirak etmek için de vakti mu ayyeninde teminatlarile o birlikte ko: misyonâ müracaatları, (18) ... 3.K.0.SA.AL. KOMİSYONUN: DAN: 4.105 kilo yaş sebzeye verilen fiat pahalı olduğundan yeniden pazarlıkla satm alınacaktır. . İhalesi 24 haziran 931 saat 17 den 18 e kadar'icra oluna- cağından taliplerin şartnamesini. görszarlığa iştirak etmek için de vak' mek üzere her gün öğleden evel ve pâ- zarlığa iştirak etmek için de vakti mu- ayyeninde teminatlarile birlikte komis-. yona müracaatları. (19) * >» 3.K.0, SA, AL. . KOMİSYONUN- DAN: 2.200 kilo ekmeğe talip zuhur etme. #idinden bir hafta daha temdit edil. miştir. İhalesi 24 haziran ©31 saati 16 da lera olunacağından — taliplerin şartnamesini görmek üzere her gün öğleden evel ve ihaleye iştirak etmek için de vakti muayyeninde teminatla» İhalesi 2) 7 ii Seyrisefain Merkez aceniast ” Galata Köprü be B. 2002 Şube ucemas Sirke Mühürdar zade hanı, 2 2740 Pire -istenderiye m (IZMIR) 23 Haziran Sab 10 da Galata rhti kikacaktır. Himsasmmammsımazaınzın > ALEMUAR Zap Tem VAPUR idirehanesi OG va Büleit “p<. DALAR Eşin 18 de Sirkeci” tımından hareketle (Zongu'©” inebolu, Ayancık, Samsun; * ye, Ordu, Giresun, Trabr* z Şörmerie, Rize ve Mapawf” de Vezir iskelesi sokak Net İk | Müracaat. Te acenlasına 2 1057. Istanbul 5 inci icra dairesine Avukat Dimitri Ef. nin Diyor den alacağı olan mebaliğm temini ii. için mahcuz olap Beyoğlunda — ğa mahallesinde İmam #okağında 10'mükerter, yeni 12,14 No.h kâtgir dükkân müştemil; ve (29725) lira “kıymet takdir. edile da dükkân bir bap spartımanın nısıf wi ile tamamına (640C0) lira kiymet edilen ve Galatada Şahkulu mahal caddeikebir ve Cerrah sokagındi “4 bulunan sile düre defe mikerriz (İM 552,560 “ve yeni 4904924094 M7 9 No. larla murakkâm ve tabtındi yi bir bap mağazayı müştemil kard ği bap apartımanın » mşıf - hissesi we” daki dükkanlardan 3 Nalı berber Bi ginden münkalip dükkân mahallini iki hisse itibdrile Beşbuçuk bissesi ai artırmaya vazedilmiş olup 1 Tet g 931 tarihinde şartnamesi ri lik' edilerek 22 Teinmuz 931 ir müsadif çatşamba günü saat 14 ten va kadar Beyoğlundaki Istanbul 5 indi ye dairesinde açık arttrma ile sa Arturmaya iştirak için yüzde on re akçesi alınır. Müterakim — vergi ile diye resimleri ve vakıf icaresi mü i alırir. Hakları tapu sicillerile sabit yan: İporökit alacaklılar * ile “diğer darların. ve irtitak hakkı sahiplerini. baklarını ve husülje faiz ve olan iddialarını “ilân tarihinden 20 gün zarfında evrakı müspite dirmeleri lâzımdır. Aksi taktirde Tapu sicillerile - sabit © olmiyanlar bedellerinin paylaşmasından ve #l lar. Alâkadarların yeni icra“ ve nununun — İlg uncu ;maddesi 'bü wi göre - tevliki hareket etmeleri » v8 fazla maldmat ve tafsllir almak lerin 930-4316 dosya No. sile yetimize müracaatları ilân olenvr. rile birlikte komisyona müracat 20) ... r 3.K.0.SA. AL, KOMİSYO' DAN: ” Selimiye fırını için 309.500 ki iduna verilen flat gali görüld yeniden pazarlık suretile satın caktır. İhalesi 30 — 6 — 9 dan 17 ye kadar (icra olunac İtaliplerin evsaf! ve şartnamesini mek üzere her gün öğleden ği — mi /ayyeninde teminatlarile © birliki€ /misyonumuza' müracaatları, (15) ». 4 AL. KOMİSYONU PU “e gı * 3. KO, SA, DAN: Gümüşsuyu hastanesi için yoğurt Pazarlık suretile satın caktır. İhalesi 24 — 6 — 17 den 18 ze kadar cra ül dan taliplerin şartnamesini üzere her gün öğleden evvel 0 lığa. iştirak etmek için de e ayyeninde teminatlarile birlikte misyona müracaatları, ee İl a 1 m ve | İ ol l |