20 Temmuz 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

20 Temmuz 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Buişesizde şaşın Hangi plâllar şimal rüz- gârına maruzdur Beylerbeyinde bir deniz ha- mam: vardır. Bu hamamon beş senedenberi aralık iskele denilen yerde tesis edilmiş- tir. Ve her yerde olduğu ve görüldüğü veçhile tahtadan İnşa edilmiştir. Bunun işle mesi için her sene hükümet ten müsaade alınır. Sahibi bu sene de alelusul Üskü- dâr kaymakamlığına müraca- at ediyor. Bir heyet ogelip keşif yapıyor, ve işlemesine müsaade ediyor. Hamam sa hibi tezkeresini almak için müracaatında, bu defa, dokto rum râporu var, Hamam şi mal rüzgârına maruzmuş, et- rafına çinko kaplıyacaksın di yorlar. Zavallı ne yapsın ya gi atmışı mütecaviz dört çocuk sahibi, yegâne istin hı senede bir buçuk Oay bu hamamerk; borç harç bir yer- den yirmi lira uyduruyor, ve bu emri yerine getiriyor. Bu süt sakallı (o ihtiyar şunu soru) Kilyos, Altın kum, Bü dere, Kireç burnu, Şimal rüzgâra ma Tuz değil de Beylerbeyinde bir koyda ekmek parasını çi karmıya uğraşan bu < fakir hâmamcının hamamı mı şimal rüzgârına maruztur?. n Kilyos Altın kum, Büyük- dere, Kireç burnu plâjlarının şimal! rüzgârına maruz olma dığrmı faillerile iddia edenle rin bu iddialarına, ve fakir ih tiyarm tabiiyet mecburiyetin de kaldığı masraflara siz de şaşım.. Biz de şaşalım ! Belediyede: Benzin alınamıyor Belediyenin bütçesi gelmediği için benzin alınamamış, bu yüz“ en arozözlere su verilmemiştir. Birkaç gün sokaklar sulanama- maktadır. Maamafih başka bir fa- sıldan nakil yap larak para bulu- nacak ve münakasa ile benzin alınacaktır. ? Sokakların tenvir! Birçok mahallelerden halk s0- kaklarının tamiri ve lâmba asıl- ması için mazbata yaparak be- lediyeye göndermektedirler. Bu mâzbatalar fen heyetine ve alâ- kadar şubelere gönderilmektedir. Bunlardan derhal yapılması icap edenler yapılmaktadır. Diğerleri bütçeye taallük ettiğinden bıfze dilmektedir. Verem hastanesi 5 Cerrahpaşada verem hastanesi yapılmak üzre satın alımacak olân arsaların sabiplerile basta- pe sertabibi Rüştü B.. birkaç | ge: yeniden temaslara baş- mıştır. Bir kısım ev sabiplerile fiat üzerinde anlaşılmıştır. Büyük bir bostana sahip olan bir dok- torla da uzun bir zamandanberi devam eden görüşme nihayet bulmuş, bostanın fiatında uyuşul- muştur. Bütçe gelince derhal arsalar ve bostan satın alına” caktır, Selviler kesiliyor mu? Bir zat belediye mezarlıklar müdürü Süleyman beye müraca- at ederek eski mezarlıklarda bu- Janan yaş selvilerin kesildiğinden ikâyet etmiştir. Mezarlıklar şu i memurları gösterilen Yer lerde tetkikat yapmışlar ve ya” pılan ihbarın doğru olmadığını anlamışlardır. Hüsnü B. gitmedi. Bir gazete, şehrimizde ticaret mektebi müdürü Hüsnü beyle mu alimlerinden bazılarının bugün Ankarada toplanacak olan tica- ret mektepleri kongresine iştirak etmek üzre Ankaraya gidecek- lerini yazıyordu. Yaptığımız tah- kikata göre bu haber yanlıştır. Ankarada toplanacak olan kon- e Maarif vekâletine merbut ilk ticaret mektepleri müdürleri kongresidir. Halbuki Istanbuldaki ticaret mektebi iktısat vekâletine merbuttur ve âli mekteptir. Bun- | dan dolayı Hüsnü B. ve mual- limler Ankaraya gitmiyeceklerdir. | | Adliye Haberleri J İretane sahibinin yanında Mahkemeye hakaret Katilden mahküm köfteci Mehmedin muhakemesine başlandı Geçenlerde İstanbul ağır ceza mah- kemesinde katilden on beş seneye mah- küm olan köfteci Mehmet, hakkında mahkömiyet kararı verilmesine o muğ- ber olarak, kararın tebliğini müteakip mahkeme heyetine karşı bazi münase- betsiz lakırdılar söylemiş, © aleyhine| İmahkemeye hakaret davası açılmıştı! Bu dava, müstantiktikten geçerek İs- tanbul ikinci ceğa mahkemesine veril miş ve ikinci cezada muhakemeye baş- lanmıştır. Ağır ceza mübaşirleri şahit sıfatile| dinlenilmiştir. Muhakame, karar içim! kalmıştır. JArjantinlinin davaları Bir müddet evel mühendis Arjantin li Mehmet Zeki o bey tarafından türk» çe, rumca, fransızca bir çok gazete aleyhine açılan hakaret davasının rü-| yetine dün İstanbul ikinei ceza mahke- mesinde devam edilmiştir. Müddelumumiliğin iştirak etmediği! bu ceza davasının dünkü muhakeme safhasında, (Jurnal Doryan) (mes'ul müdürü Vahit Ramiz Bey, izahat ver-| miş hakkında (tahkibat (yapıldığı yazılması üzerine bu zatın gönderdiği tavzihin de dereolunduğunu, binaen- ortada mesele olmadığını söyle- ir. Ru tavzihin noterlikçe (yapı lan tercümesi de mahkemede okunmuş |tur. Bunun üzerine riyaset, davacıya tax İzihin dercedilmiş olmasına göre hâlâ davasında ısrar edip etmediğini sor- muş, Mehmet Zeki bey ısrar etmiştir. Muhtelif gazeteler aleyhindeki davalar birleştirilmiş olarak görülmek- tedir. Rumca gazetelerden birinin ve kili Ahilya Bey, bir cihet hakkında İtetkikat yapmak üzere mühlet istemiş muhakeme bunun için sekiz eylül saat lon dörde bırakılmıştır. O gün şahsi dava tekrar teşrih edilecek, müdafa- alar yapılacak ve karar verilecektir, Boşanma istatistiki Belediyece adliyeden 928 — 930 se- İneleri dürlindaki -boşanmalara: - dair bir istatistik istenilmiştir. Bunlar tes. İbit olunarak, yaz tatilinden sonra be- ilediyeye gönderilecektir. Sirkecideki cinayet Sirkecide kahveci Şerafettini yara. bul Facialar Yeni bir otobüs kazası oldu Otobüslerin siki bir muayene- ye ve kontrole tabi tutulmaması yüzünden hergün yeni bir facia | olmaktadır. Geçenlerde Maslak- taki faciadan sonra birkaç gün | evvelde Ayvansarayda yeni bir facia daha olmuştur. Eminönü-Eyüp arasında işle- | mekte olan şoför Aptullah ida- resindeki 3573 numaralı otobüs Balattan Meyvehoşa doğru git- mekte iken direksiyonun gevşek bulunması yüzünden birdenbire şoförün elinden kurtulmuş ve araba kaldırma kadar çıkarak mütbiş bir hızla birağaca çarp- miş ve ağacı parçalamıştır. Fa. kat bu müthiş sademe esnasında otomobilin kalisörü parçalanmış- otobüstekilerden ikisi çok ağır olmak üzere 6 kişi yaralanmıştır. Mihal ve Yasef isminde iki yolcu pek feci bir surette yara- lanmışlar, israil Andon, Refail, Cerya ismindeki diğer yolcular- da muhtelif yerlerinden mecruh olmuştur. Zavalhlar derhal Balattaki Mu- sevi hastanesine kaldırılmışlardır. Şoför Aptullah yakalanmış ve tahkikata başlanmıştır. . Sıcaklar Bunaltıcı sıcaklardan sonra sağanak Üç gündenberi senenin en s:- cak ve bunaltıcı günlerini yaşı yan şehrimizde hava evvelki ak- şam birdenbire değişmiş gök gürlemeleri, şiddetli sağnaklar arasında sabaha kadar yağmur yağmıştır. Yağmur dün sabah kesilmiş dün hava rüzgürh ve kapalı geçmiştir. Kandilli rasat merkezinin verdiği malümata gö- re hava bugün de kapalı ola- caktır. Urfada sıcaklar Urfa 18 (Vakıt) — Burada sr caklar tahammül edilmez bir bal almıştır. En soğuk yerlerde ha- | İlıyan şoför İsmail hakkındaki > tahki. kat, üçüncü istintak dairesince yapıl. maktadır. Şerafettin, o kaldırıldığı hastanede ölmüştür. Vak'anım bir kadın o meselesinden çıktığı ve Şerafettinin İsmaili bu yüz. den bertaraf etmek İstemesi o Üzerine, şoförün daha atik davranarak, kahve. ciyi öldürdüğü zannolunmaktadır. Şa. hitler dinlenilmektedir. Yaz tatili başladı Adliyenin yaz tatili bugünden itiha- ren başladı. Nöbetçi mahkemeler, bu müddet zarfında müstacel İşleri göre- ceklerdir. Bugünden itibaren avukat. lar da yaz tatili yapıyorlar. Bazı avo- katlar, Avrupa seyahatine çıkacaklar dır, Bekçi tahliye edildi Kostantin Efendi isminde bir tica- bekçi iken bankaya yatırılmak üzere (kendisine verilen 2400 lirayı alıp tagayyüp etti ği mevzuu bahsolan Ömer ağa, geçen! İde Karamürselde yakalanmış, İstanhu- la getirilmişti. Üçüncü cezada muhakemeye başlan mış, Ömer ağa, kendisinin böyle bir işi yapmadığını söylemiştir. Kefaletle| serbest bırakılmıştır. Gayri o mevkuf olarak muhakemeye devam olunacak- tır, Bir çıkıkçılık iddiası Gizli gizli çıkıkçılık ettiği iddiasile Sultanahmette Zarohi hanım isminde hir ermeni kadını hakkında tahkikat yapılmaktadır. Zabıtaca yapılan tah- kikata ait evrak, o müddelumumilikçe dördüncü İstintak dairesine verilmiş. jtir. Romanyada hububat bolluğu Romanyada bu sene hububa- tın bol olacağı tahmin ediliyor. Bu vaziyet karşışında bükümet hububat Hatlarının düşmesinden endişe etmekte ve yeni mabreç- ler aramaktadır. raret --37 derecedir. Bu münasebetle sıtma basta- lağı menbus derecede artmıştır. İphisanarde ; Bir senede Bir adam ne kadar tütün içiyor? Tütün inhisar ilaresi, memle- kette bir senede nüfus başına vasat! bir buçuk kilo, ayda 125 gram tütün içildiğini tesbit et- miştir, En çok tütün içilen yerler, istanbul, izmir ve Ankaradır. istanbulda senede nüfus başı" na iki kiloya yakın, ayda 120 gramı mütecaviz istihlâk vasati | isabet etmektdir. | Cemiyetlerde: Hayvanları himaye —.. Cemiyet ne gibi faaliyetlerde | bulundu Himayeihayvanat cemiyeti u- mumi kâtibi cemiyetin faaliyeti bakkında şu İzabati vermiştir. — Geçen seneki mesaimizin birinci neticesini halka ait hayvan” ları için açılan meccani klinik- ten aldık. Burada bir sene zarfında 1054 hayvan tedavi edilmiştir. Bunla- rm ekseriyetini merkepler teşkil etmektedir. Küçük kuşların çocuklar ta- rafmdan tutulmasına mani olmak üzere de ayrıca mücadeleye gi- | vie, ve 499 kafes, ökse imha r. Cemiyetimizin iki müfettişi de hasta ve topal hayvanların sa- tılmamasile meşgul olmaktadır. 3 — VAKIT 20 Temmuz193) — Polis Haberleri | Kilyostaki ceset Franısız profesörü neden intihar etmiş.. Bir hafta evvel Kilyos civa- rında bulunan cesedin yapılan adliye tahkikatile, Beyrut prof- sörlerinden M. Ticotuya ait ok duğu anlaşılmıştır. M. Ticotu 28 yaşlarında ve Beyrut darülfünunu müderrisle- rindendi. Kendisi bir hafta ev- vel şehrimize gelmiş ve Pariste- Istanbulda intihar edeceğini bil- dirmiştir. Pederi mektubu okur okumaz hemen Fransız Hariciye nezaretine müracaat ve İstanbula bir telgraf çekerek intihara mani olunması bildirilmiştir. Bunun Üzerine müntehirin ev- velce oturduğu Büyük deredeki Paris oteline gidilmiş ve odada pasaport bulunmuştur. Cesedin elleri ayakları bağlı bulunduğundan mektup ve ip meselesinin bir cani tarafından tertip edilmesi de muhtemeldir. Paris otelinin sahibesi Büyük- dere polisine müşterisinin gay- bolduğunu evvelce bildirmişse de söylendiğine göre bu ihbar ehemmiyetle nazarı dikkata alın- mamıştır. Tahkikata devam olun- maktadır. Kapıyı açınca Zavallının Üzerine saldırdılar Samatyada Yeniçeşme soka- ğmda 21 numaralı evde otüur- makta olan Celâl Ef. evvelki akşam geç vakit yattıktan bir müddet sonra sokak kapısı ça- lınmış ve Celâl Ef. kapıyı açtığı zaman bir sürü sarboşla karşı laşmıştır. Bunlardan bir tanesi ki babasına bir mektup yazarak | İ köylere g birdenbire ayılarak iri bir karpuz İ bıçağını Celâl Ef.nin böğrüne İ saplamıştır. Adamcağzın feryadı üzerine, polis memurları yetişe- rek mütecavizlerden Sabit reisin kardaşı Riza ve arkadaşlarını yakalamışlar ve Celâl Ef. yi Cer- rah paşa hastanesine kaldırmış- | lardır. Kahvede silâh Sabıkalı takımından (Hafız Ahmet, arkadaşları (o sandalcı Ahmet ve balıkçı Hakkı ile be- | dön akşam gece yarısı | ere sarhoş bir balde Küçük pazarda Mehmet Ef. nin kahve- sine gitmişler ve tabancalarla bıçakları çekerek kahvede bu- iunanlara hücum etmeğe başla- mışlar.. Bu arada bir silâh atmışlardır. Fakat derhal yeti- şen polis memurları her üçünü de yakalamıştır. ın başlangıcı Evvelisi akşam Kariyede Atik ya sigortalı olan 2 No.h yek ken bezi imalâthanesinde yere atılan kibrit çöpünün pamukları tutuşturması yüzünden yan, çıkmışsada söndürülmüştür. Ha tahkikata başlanmıştır. Sarhoşluk yüzünden ismail isminde bir şoförle enberlitaşta kahveci Şerafeltin ün gece Sirkecide bir meyba- zünden kavga etmişlerdir. Kavga sonunda şoför ismail arkadaşını bıçakla Okarnından tehlikeli surette yaralamıştır. Tentürdiyot içti Vefada dökmecilerde oturan ibsan isminde 18 yaşlarında bir kız dün gece tentürdiyot içmek suretile intihara teşebbüs etmiş- sede kurtarılmıştır. intiharın sebebi anlaşılmamıştır. Hem çarpmış, hem kaçmış Evelki akşam Şişhane yoku- yunda 30 No.lı tramvayla 2514 No.lı otomobil çarpışmıştır. Müsademede otomobilin ön tarafı parçalanmış, bunu gören Alipaşa mahallesinde 1500 lira- | diseye sebep olaln işçi hakkında | nede rakı içerken sarhoşluk yü- | içmiştir. Günün Muhtırası Takvim — Pazartesi 20 Temmuz 7 inci uy TOĞİ, senenin günleri geçen 301 kalan günler 164, 4 Rebiülevvel 1350 Sıcakların artması, Güneş—Dopusu 4,45 Batışı, 1936 arel vElMİMİ Sabih SAR Ole: 12,98 ikindi 16.1& Akşam: 19,36, Yatsı: 213 imsak 234 * Hava — Dünkü harıret azami) 74 sasgari) 22 derece, Bugün rüzgâr muteği! poyraz, hava ekseriyetle bulgtlu. . Bugün Gelenler - gidenler — Geçen balta içinde Ankarada toplanan Sıhhat #örası içtimelarına iştrek için Ankaraya İ giden doktorlardan Akıl Muhtar, Neşet Ömer ve Mazhar Osman Beyler dün gehrimize dönmüşlerdir. Diğerleri bugün geleceklerdir $ Ticaret odalarile kooperasifçilik hake kında terkikatta belunmak üzere Avru. paya gitmiş olan ücaret odası raportör” lerinden Hakkı Nezihi Bey şehrimize avdet etmiş ve vazifesine. başlamıştır. Hakkı Nezihi Bey, Fransa, İtalya, İs- viçre, Almanya, Yoğodivya ve Bulgaris- tanda tetkikar ve tetebbüarın bulunduğu gibi Pariste bir müessesede bir müddet bilfiil de çalışmıştır. Hakkı Nezihi Bey, tetkikat ve tetebbünt hakkında möfassal İ bir rapor huzırlamaktadır. — Fatih evlenme memura Celâl Beyin kın Bedia Hanımla Darülbedayi san'atkârlerindan İL Galip Beyin evlenmeleri bugün sas ön altı buçukta E » belediye dairesinde tescil edilecek, bu evlenme saat on yedi- den itibaren de Türkuvazda tes'it oluna» caktır. Bir içtima — Kadınlar birliği bu gün bir içtima yapacıkır. Bu içtimada ecek olan heyet #zaları ve heyetlerle beraber girmeyi kabul eden Dr. Pakize Ferhan Hamdi, Ferhun- de ve Fahrünnisa H.larda bazır buluna- caklardır. Heyetler perşembeye veya cü- İ martesive hareket e . Olenler Kızıltoprak — polis merkezi komiser muavinlerinden 329 numaralı Hasan Arif Bey Üsküdarda hanesinde vefat etmiş Kasımpaşada Kulaksızdaki aile kabrista- mına defnedilmiştir. Mevla ahmet eyleye. Radyo Istanbul — Soat !8 den 194 kadar gtamolon plâklam neşriyan 1930 dan 2030 a kadar birinci kısım alaturka #az, Anadolu Ajansı haberleri 2030 dan 2140 orkestra 21,30 dan 22,30a ikısım saz, Emel Celâl Pi tirakile, Borsa haberleri, BU 3080000041 BA A A tramvayın yatmam arabayı oldu- gu yerde bırakarak kaçmıştır. Tramvaydakiler telâşa düşmüş- ler, bağırıp çağırmağa ler. bağırıp çağırmağa başlamış- Bu esnada orada bulunan vat- man şefi Apdullah Ef, tarafın. dan tramvay sevkedilmiştir. Kurşun hırsızları Yapılan tetkikat neticesinde medrese damlarındaki kurşunun | yarım milyon lira kıymetinde ol- duğu tabmin edilmiştir. Fakat bu kurşunlar seneden seneye çalındığından eksilmek- tedir, Geçen sene zarfında yals nız yüz kurşun bırsizi mahkeme- ye verİmiştir. Polis hırsızlığın önüne geçmek üzere tedbir alacaktır, mA Tentürdiyot Içmi; Defterdarda Arpacı Band din mahallesinde oturan Melâhat | isminde on yedi yaşında bir genç kız dün sancılanmış, komşuların- dan birinin tavsiyesi üzerine bars dak içine tentürdiyot koyarak Aradan beş dakika geçmeden tentürdiyot tesirini göstermiş, Melâhat H, içi yandı- ğından bağırmağa başlamıştır. Derhal zabıtaya verilerek yap lan muayenede genç kızın fazla miktarda içtiği tentürdiyottan zehirlendiği anlaşılı astan, ken PORN ..