25 Temmuz 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

25 Temmuz 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 3

Bir makale yüzünden tecavüz | Muherrirlerimizden Sadri Etem bey bir makalesi yüzünden şirkin bir tecavüze maruz kaldı Dün Kımltoprak istasyon bü- fesinin bahçesinde muharrirleri- mizden Sadri Etem bey Cümhü. riyet kız orta mektebi muallimi olduğunu söyleyen Şev- ket ilhan bey namında bir zatın | lisanı tecavüzüne maruz kalmıştır. Mütecaviz Darülfünun ve yük- sek mektep talebesinden orada hazir bulunan bazı gençler ta- rafından lâyık olduğu mukabe- İeyi görmüş İstasyonu (terke mecbur olmuştur. ilhan Şevket bey Sadri Etem beyin (Tıumarbanelikler) atlı ma- kalesinden pek muğber olmuş © makaleyi kesmiş, ötekine be- rikine göstererek bu makaleden beni kastediyor diyormuş, niha- yet.dün arkadaşımızın oturmak- ta olduğu Kızıltoprağa gelmiş kendisine tecavüze karar vermiş! Hadise hakkında Sadri Etem bey diyor ki: “- Birader, ben birisinden bahsettim, Şevket ilhan bey bu tipi kendisine gayet uygun bulmuş beğenmiş, bu tımarba- selik benim demiş. Bu makalem- de şimdiye kadar bir satır yazı yazmadan yirmi bir yaşında ede biyat aleminde mutlaka üstat geçinmek istiyen, yirmi roman yazdım diyen hayatında hiç bir işte dikiş tutturamayıp her mis. | pet işi tenkit ve tezyif aden muhalif politikacı tipinden bah- settim. Bu tiple mücadele etmek he- pimizin o boynunun © borcudur. Cümhuriyet mekteplerinde ho- calık eden ilhan Şevket Beyin Bu yalıyı üzere #lâtağını tah- Min etmek doğrusu aklıma hiç gelmezdi çünkü ben, Cümhuri- yet mekteplerinde hocalık eden bir adamın benim cephemde be- mimle birlikte döküntülere, boz» | gunculara katı âyni safta ola cağını zannederdim. Maamafih kendisi bu tipi be- emiş, şu halde ben muvaffak bir parti yazmışım! inhisararda : Tütün idaresinde yapılan tasarruf Tütün inhisar idaresi bütçe işlerini takip etmek üzere onbeş gün evvel Ankaraya giden idare umum müdürü Behcet B, şehri- mize dönmüştür. Behcet B. idarenin yeni bütçe ! İ muz 1931 tarihine müsadif ol- ve kadrosu hakkında şu izahatı vermiştir; — Tasarruf maksadile idare- miz kadrosunda da ehemmiyetli değişiklikler - yapılmıştır. Yeni roda memur ve müstahdem- ler adedi azaltılmış, maaşlar öze” rihdede mühim tenzilât yapıl- mıştır. Yeni şekle göre istanbul ve civarındaki inhisar dairelerin- den 684 memur ve müstahdem açığa o çıkarılmıştır. e Çıkarılan memurlar bir Ağustostan itiba- ren maaş alâmıyacaklardır. Bu memurların kıdemlerine göre bi. | rr maaş verilecektir. Yeni kadroda baş müdürlük- lerin adedi 38 den 20 ye indiril- miştir. Merkezde mubayaat ve imalât şubeleri birleştirilmiş neş- tiyat şubesi fen şubesine, mat- ban levazım şubesine, evrak kalemi mabsusa bağlanmıştır. Yapılan umum tasarruf geçen sene bütçesine nazaran iki mil- milyon küsur liradır. —unne alien tarih | Fransız tayyarecileri 4 gün sonrageliyor Dörttayyaremiz kendilerini hudutta karşılıyacak! ve Fransızlar misafirimiz olacaklardır Fransız filosu ceneral dö Guisin kumandası altındadır Avrupa üzerinde bir cevelân yapan altı tayyareden mürekkep bir fransız hava filosunun şeh- rimize geleceğini yazmıştık. Tayyare cemiyeti çarşamba günü saat on ile onbir arasında | Yeşilköye gelecek olan Fransız Tayyarecilerinin karşılanması ve burada kaldıkları müddet zar- İ fında yapılacak merasim hak- kında bir proğram hazırlamıştır. Fransız tayyarecileri Yeşilköy- de şehir namına vilâyet ve be- lediye erkânından dört zat, üçün- cü kolordu namına Şökrü Naili paşanm yaveri ve miralay Mu- harrem Mazlum, Kolordu erkân harbiyesi reisi Vedat, yüzbaşı Hüsnü beyler, Tayyare cemiyeti namına İstambul şubesi müdürü Hasan Fehmi Beyin riyasetinde bir hey'et ve Tstanbulda bulu- nan tayyare zabitlerimiz tarafın- dan karşılanacaklardır. istikbal merasiminde ayrıca Yeşilköy ha- | va kumandanı ile tayyare maki- nist mektebi müdürü Avni bey | de bulunacaklardır. ” Bündan başka dört tayyare- miz Fransiz tayyarecilerini Türk Bir şilep karaya oturdu Transit olarak Karadenize geç- mekte ölân ingiliz bandralı Tripl şilebi evvelki akşam yanlış bir manevra neticesinde suların ce- İ dar 6 kafileyi soymuştur. reyanına kapılarak Ahırkapı ön- lerinde Karaya oturmuştur. Geminin yarası olup olmadığı henüz tesbit edilememiştir. Rö- morkörler badise mahallinde ka. zaya uğrıyan gemiyi -kurtarmağa çalışmaktadır. —— mam Kadın mürşitler Kadınlar birliği irşat heyetle- rinin bugün bareket edecekleri yazılmıştı. Heyetler hazırlıklarını bitiremediklerinden hareket tari- hi tehir edilmiştir. Pazartesi günü hareket edilecektir, Mevlit Istanbul müftülüğünden Rebiülevvelin on ikisi 28 tem- masına nazaran önümüzdeki Pa- zerlesi günü akşamı (Salı gece- si ) mevlidi cenabı risaletpenahi olduğu ilân o'unur. —— Mi en bir ticarethane G la eskidenberi kumaş ticareti yapan Tayhman ticaret- hanesi yazıldığına göre iflâs et- miştir. Müessesenin 7.8 bin lira borcu vardır. Memleket Haberleri 'ozgalia bir çete yakalandı KiM le müddetdenberi birçok kimseleri soyan üç kişilik bir çete yakalanmıştır. | Osman, Halil ve Remzi ismin- | deki bu çete efradı şimdiye ka- yan umumi müdür mi yeni kadroda 350 lira maaş ihdas edilmiştir. Fakat bu mak- ama kimin getirileceği bir kaç gi | la İ sün sonra belli olacaktır. Şehrimize gelecök Fransız tayyarecileri Fransız tayyarecileri burada kaldıkları müddet zarfında tay- yare cemiyetinin misafiri ola- | caklardır. Fransız tayyarecileri çarşamba günü Yeşilköyden misafir edile- cekleri Perapalas oteline gide- cekler, orada bir müddet istira- | | hat ettikten sonra Dolmabahçe İ sarayma giderek açılan defteri imzalamak suretile Reisicümhur Hz.ne arzı tazimat edeceklerdir. Bundan sonra Topkapı sarayını, müzeleri ve camileri gezecekler, akşam saat beşte Fransa sefiri Kont dö Şambrön tarafından Fransa sefareti bahçesinde şe- reflerine verilecek gerdenpartiye gideceklerdir. 30 temmuz perşembe günü Fatih tayyare şehitleri abidesini Birfaciamı? Bozulan bir motör, ile bir sandal birlikte kayboldu Evvelki akşam Hayırsız Ada | açıklarında bir deniz faciası ol- muştur. Kadıköyde Cevizlikte kereste- €i sokağında oturan Mahmut, Feyzi ve Seyfi B.ler, yanların- da Kâniye ve Makbule isimlerin- de iki hanım olduğu halde Fey- xi B.e ait motörle gece saat 12 de deniz tenezzühüne çıkmış- lardır. Motör, sahilden ayrıldık- tan bir müddet sonra makina sakatlanmış makina durunca da | akıntı motörü Hayırsız. Adaya doğru sürüklemeğe başlamıştır. Bu vaziyet karşısında içindekiler telâş ve heycana kapılarak mo- İ törü tamire ve başka bir çare bulmağa çalışmışlar isede mu- vaffak olamamışlardır, Kazazedeler, geceyi büyük bir korku içinde geçirmeğe mecbur kalmışlardır. Motör sababa ka- dar dalgalar içinde çalkanmıştır. Dün sabah tesadüfen o civar- dan geçen bir sandal motörün vaziyetini görmüş ve imdadına yetişmiştir. Fakat sandal küçük olduğundan kazazedelerin beşini alamamış, yalmz kadınları alarak Burğaz Adasına çıkarmıştır. Kâniye ve Makbule hanımlar, derhal zabıtaya müracaat ederek motörün geçirdiği kazayı anlat- mışlardır. Zabıta, kazazede mo- törü aramak Üzere hemen bir motör göndermiş isede dün geç | vakta kadar kazazede motörü bulmak kabil olamamıştır. Bu da ikincisi Diğer taraftan dün Akşam- da Moda açıklarından geçen bir sandalın kendini akıntıya kap: tırdığı sahilden görülerek polise ; | | | mavnalara dün muşamma koyacaklardır. Bundan sonra filo kumandanı ceneral Dö Guis ve filo zabitleri vilâyete, üçüncü kolorduya tayyare (cemiyetine gelerek mutat resmi ziyaretlerde bulunacaktır. Ayni günü akşamı tayyare cemiyeti (o Perapalasta misafir tayyareciler şerefine bir | ziyafet verecektir. 31 temmuz cuma günü sabahı tayyareciler Eskişehre gidecekler, orada da şereflerine kabul resimleri yapı- lacaktır. Tayyare Eskişehirden Atinaya gidecekler, oradan Brendizi, Ro- ma, Zürih ve Liyon tarikile Pa- rise döneceklerdir. Filo evvelce de yazdığımız gibi Jeneral Dö Guisin kumandası altındadır. 12 kişi olan tayyare- | recilerin sekizi (Fransabın en meşhur tâyyarecileridir. Araların- da 1930 teşrinievvelinde ilk defa Avrupadan Amerikaya geçmeğe | muvaffak olan Kost, yüzbaşı Girier, Paristen Tokyöya uça- rak bir rekor tesis eden Peltiye Düvazi, yüzbaşı Rinyo bulun- maktadır. Filo altı temmuzda Paristen bareket etmiştir. Seya- hat bir ay sürecektir. Filo şimdi Bükreştedir. | haber verilmiştir. Polis, sandalın takibi için der- hal bir motör göndermiş fakat geç vakte kadar sandalın akı- betinden bir haber alınamamış- "tır. Florya plâjlarında hırsızlık Floryada Solâryom palas plâjın- da dün üç hırsızlık vakası ol- muştur. Banyo yapmak üzere gelenler- den Kızıltoprakta Diş tabibi Bedri Beyin kabinesinde bulu- Dan ceketinin cebinden 25 hira- si; Osmanlı Bankası memurla- rından Sabri Kemal Beyin ce- keti cebinden 10 Jirası, Rus ticaret mümessilliği memurların- dan Yusuf Beyin de 30 lirası meçhul bir şahıs tarafından çalınmıştır. Polis bu meçhul hırsızı bul- mak üzere tahkikata başlamış- tır. Gülcemal boş bulundu Anadoluhisarında Yeni mahal- lede balıkane sokağında 2 No. lı | | evde oturan sandalcı Mehmedin « Gülcemal » ismindeki sandalı dün Sarayburnu açıklarında bu- Junmuştur. Sandalın içinde beş güğümde süt vardır. sahibi Mehmedin pe olduğu ve sandalın ne suretle buraya gel diği - hakkında polis tahkikata başlamıştır. Bir sandal devrildi Sah pazarı açıklarında demirli bulunan Eğe vapuru bordasındaki vers mekte olan sandalcı Ali ve Mehmedin içinde bulundukları sandal suların cereyanına kapıla- rak su dolmuş ve batmak Üzere iken Ali ve Mehmet kurtarıl- mışlardır. Muşammalar dökülmüştür. Söndürülen ateş denize Nişantaşında Karakol sokağın- | da 124 No. Emsal Hi m'evin- den dün yangın çıkmış ve yeti- şen etfaiye tarafından söndürül- | möştür, Yangının sebebi hakkın- Sandalın | VAKIT 25 Temmuz 1931 -—— Günün Muhtırası Takvim — Cuma Temmuz 7 inci ay 1931, senenin günlerk geçen 06 kalan ler: 159, 9 Rebiülevvel 1330 | Güneş—Dotusu: 449; Banı, 19? Namaz vakitleri— Sabak. 305 | Oğe Yatsı H ! derece. Boğün- rüzgit-poyraz İ bava bulutlu. 18 den 19'a 'kadır 19,30 dan alaturka Te : ve arkadaş hı , 4 v Ajansı haberleri b orkestra 21,30 30 a kadar ikinci kısım saz, Belkis Vakıt:Abone şartları: a IŞ Er 150 400 750 1400 Kuroş 800 1450 2700 , Hoşusi 12,50 Ke 9s Resmi 10 Kş Santimi 20. Küçük ilân şartlarımız: m gi sigüigi 4 1410 Defalık 30 S9 65 75 100 Keruş A — Abonelerimizin ber üç aylı ğı için bir defa meccanendir. B — 4 Bitir geçen ilânlern fazla atını için 5 kuruş zammolunur da polis tahkikat yapmaktadır. İ o Bir otomobili kazası dahâ İ . Çarşanba pazarında oturan inebolulu 70 yaşlarında Şerife H. dün saat 13 karürlarında Ayasofya meydanından geçerken şoför Mahmut Şevket Ef.nin idaresindeki 1530 No.lı otome- bil. kendisine çarparak kolundan ve başından yaralamıştır. Şerife H. Haseki hastanesine kaldırı mış, şoför de yakalanmıştır. Cikolata çalmak istemiş Beşiktaşta köy içinde oturan Kenan isminde birisi, Şişlide çi- kolata fabrikasına girmiş ve öte İ beri çalarken yakalanmıştır. Mehdi cam kırıyor, nağra alıyor Kasımpaşada büyük piyalede oturan bahçevan Mehti, dün sa- bah saat beş kararlarında şer- bethane caddesinden geçerken nağra atmış bazı evlerin camlarını kırmış olduğundan ya- kalanmıştır. Mehdinin hakkında takibat yapılmaktadır. Ölümle tehdit Karaköyde Bahabey sokağın- da 30 numaralı evde oturan Kab- zımal Yusuf Kenan B,, polise müracaat ederek Zeynel isminde birisinin kendisini öldürmek mak. sadile üzerine silâh attığını ha- ber vermiştir. Zabıta Zeyneli ya- kalamış ve tahkikata başlamış- tır. ve Fena usul değil Evelki gün Hasan isminde bir | şoför muavini, o talimhanedeki bisikletçi Apikten binmek üzere aldığı bisikleti geri vermeden kaçmış ve dün Emin önünde | bisikletle < dolaşırken | yakalan- | mıştır. Ağaca tırmanarak sinema seyrederken düştü, ağır yaralandı | Çarşıkapıda, yanan Feyziati | liselerinin arsasında açılan yaz- lık sinemayı hariçten seyretmek özere caddedeki ağaçlardan bis rine tırmanan birisi ağaçtan dü- İ şerek ağır surette yaralanmıştır. Made veremiyecek derecade #- ğir yaralı olan bu meçhul şah- sın hüvviyeti anlaşılamamıştır. Yaralı Cerrabpaşa hastahane” sine kaldırılmıştır.