17 Ağustos 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

17 Ağustos 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 7

Satılık nısıf ev Adalar malmüdürlüğünden: Papalık namına mukayyet evin 1501 lira 85 kuruş müterakim vergisinin temini İstifası için Büyükadada (Eski Paskal Yeni Şehbal sokağında eski 13 yeni 17, 19 No.lı sarnıç, kuyusu havi bahçeli kâgir evin nısfının 11-7.931 tarihinden itibaren on gün müddetle temdiden müzayede ile tarihi mezkürdan itibaren on gün müddetle son müzayedesi icra olunarak 30-8-931 pazar günü ihalesi yapılacağından talip olanların kaza idare heyetine müra- caatları ilân olunur. (1626) Jandarma imalâthanesi müdürlü- .. günden: Jandarma ibtiyacı için evsaf ve nümunesi mevcut bezden kapalı zarfla (20361) takım mamul kısa kol ve bacak çamaşır satım alınacaktır. Münakasa 6-9-931 pazar günü saat 11 de Ge- dikpaşa jandarma imalâthanesinde icra olunacaktır. Talip olan- ların komisyona müracaatla teminat ve teklifnamelerini verecek- lerdir. Şartname imalâthaneden verilir. o (1733) W © Jandarma imalâthanesi müdürlü- günden: Jandarma ihtiyacı için kapalı zarfla evsaf ve nümünesi mevcut (13800) metre kışlık elbiselik kumaş satın alınacaktır. Münakasa 6-9-931 pazar günü saat (15) te Gedikpaşada jandar- ma imalâthanesinde icra olunâcaktır. Taliplerin teminatlarile kömisyona müracaatları. (1732) "Istambul Erkek muallim mekte- binden 1 — Mektebimize bu sene alınacak talebenin kayıt muamele- sine 15 ağustosta başlanarak 25 ağustosta nihayet (verilecektir. 2 — Şerniti anlamak ve kayıtlarını yaptırmak için mntaka- mıza dabil olan Kocaeli, Bolu ve Zonguldak vilâyetleri ahalisinden olan taliplerin bulundukları vilâyetler Maarif müdürlüklerine ve pefsi İstambul ahalisinden olanların doğrudan doğruya mektep idaresine müracaatları. (1687) Jandarma imalâthanesi mü- dürlüğünden: Bitlis Jandarma Efrat mektebi için 1-9.931 tarihiöden 1-9 932 tarihine kadar bir senelik olmak üzere 300,000 kilö arpa 700,000 kilo ekmek, 6,000 kilo sade yağı, 30,000 kilo et, 7-8-931 tarihinden itibaren 20 gün müddetle kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Talip olanların teminat akçelerile birlikte Bitlis Jandarma mek- tebine müracaatları. 1453 Devlet Demiryolları ilânları Romorkörün tamiri kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 7 eylül 931 pazartesi günü saat 15 te Ankarada Devlet Demiryolları müdürlüğünde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvak- kat teminatlarını ayni günde saat 14,30 a kadar münakasa ko- misyonu kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini üç lira mukabilinde Ankarada ve İstanbulda idare veznelerinden tedarik edebilirler. (1735) iş 185 ton demir, 21 ton İsveç demiri, 45 ton muhtelif saçlar kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 28 eylül 931 pazartesi günü saat IS te Ankarada Devlet Demiryolları müdürlüğünce yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvak- kat teminatlarını ayni günde saat 14,30a kadar komisyon kâtip- liğine vermeleri lâzımdır. yağ ; Talipler münakasa şartnamelerini beşer lira mükabilinde An- karada ve Istanbul idare vezhelerinden tedarik edebilirler. (1568) Türkiye ziraat bankası istanbul şubesinden: Kariyesi Sokağı Cinsi Numarası Maltepe Mektep Dükkân 13/1 Kartal Mübadil ye Pr Ha . 'endik Hatboyu ir buçu! üm > m 4 dönüm 3 evlek K Tavşantepe “ Kiraya verilmek üzere balâda yazılı emvalin müzayedesi 17- B-931 pazartesi günü saat ikide yapılmak üzere bir hafta temdit edilmiştir. Taliplerin yüzde yedi buçuk pey akçelerii& müzayede saatine kadar bankamıza mürâcaatları. (1698) Mm eğe amam minnie kyn içememiniyeiiğml Ist. Kız Muallim Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Bu sene mektebimize yeniden talebe alınmıyacaktır. 2 — İstanbul.Jağustos 891 tarihine müsadif salı gü- da bulunup Edirne ve Bursa kız muallim mekteplerine girmek istiyenlerin imtihanları 1 — 9 — 9$İ tarihinde müessesemizde yapılacaktır. 3 — Nam- 7et kaydi için 25 — 8 — 931 tarihine kadar her gün müracaatta bulunula. bilir, (1747) irile sahit olmıyanlar satış mmm (mahkeme ve İcra İlânları | Mukaddema Galatada Karaköy Pa lasta 5 inci katta 20 numarada (iken bilâhara Mısıra gidip mahalli mezkür- daki ikametgâhı meçhul bulunan Ne. dim Beye: Istanbul ikinei icra memurluğun. dan: Osman efendinin 18 — 7 — 929 ta- rihli ve 61 gün vadeli gayri omübrez bir kıt'a senet mucebince #İmmetiniz. de alacağı olduğunu iddia eylediği 82 lira otüz beş kuruşun haeiz yolile tah sili hakkınıda dairemize vuku bulan müracat ve tâlebi (üzerine tesviye deyni natık olmak üzere berayi tebliğ tarafınıza gönderilen ödeme emri ika- eyi erime meçhuliyeti hasebile teb liğ kılmamıyarak tebliğatı mezküre- nin İlânen icrası takarrür etmiş ol- makla tarihi neşrüilindan | itibaden bir ay zarfında 941 — 2698 dosya nu- marasile icranın durması (hakkında tahriri veya şifahi bir itirazı kanuni dermeyan etmediğiniz ve müddeti nez kürenin hitâminı müteakip sekiz gün! zarfında İse deyni müteabihi tesviye ve yahut itfaya tekabül edecek emval irae eylemediğiniz takdirde bermucibi talep muamelâtı jeraiyenin gıyabınız- da infazına tevessj) — kılmacağı ma lâmunuz bulunmak ve olbaptaki öde me emrinin tebliği makamına kaim ol- üzere keyfiyet ilân olunur. İstanbul ikinci jern memurluğun- dan: Bir borcun ademi tediyesinden do- layı seferden men'i ile tahtı hacze alı- nan ve elyevm Beşiktaş açıklarında de İmirli olan ve tamamına otuz bin Jira kıymet takdir olunan İzmir 26 — 71 931 tarihine müsadif pazar igünü icra kılınan birinci arttırmasın- da verilen bedel vapurun takdir edi. len kıymetini bulmadığından . ikinci arttırmasına karar (o verilmiş (Olup! ikinci arttırma için g— 9 — 931 tarihi- ne müsadif pazartesi günü tayin kılın mış olduğundan talip olanların vapu-| ran kiymeti muhammenesi olan otuz bin liranın © yüzde onu nispetinde pey âkçesini hamilen yeymi mezkürda 88- at ondan on ikiye kadar vapurda ha- al bulunacak memuruna (o müracaat ru Mezkür vapur 31x48 x 279 ka dem ebadında ve 2485 gayri | safi ve 154 rüsum tonilâtosunda ve 3.000 ha- mule tonluk ahşap çift uskurlu hamu: le vapurudur .Şartnamesinde yazılı olduğu üzere derununda vapurculuğa ait bazı eşya vardır ve 44 beygir küvvetinde iki a- det tirpil makine ye 2 adet üstüvan!, kazanı havi olup 1919 senesinde Kolon biyada inşa edilmiştir. Hakları vapur sicillile sabit olmi- yan ipotekli alacaklılar ile diğer alâ Fadarların bu haklarını ve hususile İniz ve müsarife ait olan iddialarını; ilân tarihinden itibaren müayyen olan müddet zarfında evrakı âzimelerile birlikte 930 — 5405 dosya numarasile daireye bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları vapur sicillile sabit olmıyanlar satış bedelinin pay- yapmasından hariç kalırlar. Mütera» rgi, r i ate gi, ve sair haklar mp eriesi Bu suretle vapura talip olanlar fe! TA ve İflâs kanununun 119 uncu mad. debili okumuş olmaları lâzımdır. Da- e ziyade malümat almak istiyenler airede açık bulunan şartnameye ve dosyasına müracaatla istedikleri malü mati alırlar, İstanbul dördüncü fera | #undan: Tamamına (30.392 an met takdir edilen Beyoğlunda Kamer Hatun mahallesinde atik 2 cedit 10 numaralı tımanın tamamı 2 eylül ne müsadif çarşamba günü Sonra saat 14 ten 16 ya kadar daire mizde açık arttırması fera ve şartna- mesi 7 — 9 -« 931 tarihinde divanha neye talik olunacaktır, Arttırmıya iştirak için yüzde (7) teminat akçesi almır o Hakları tapu sleillerile sabit! olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiple rinin bu haklarını ve i çaddesi Hacı İsa mahallesi, masarife dair olan le ie Gi rafı Hafrza hanim menzili ve Kosti ve saire kirala in Yirmi gün içinde ev-| enddesile Faika hanım ve Aroh menzili, ! müsbitelerile bildirmeleri lâzrm'|e çevrilmiş ve L senet dahilinde 232 arşın on parmak yerde mevcut kârgir bedelinin dükkân ve üstünde üç oda 1 sofayı müştemil ev ve arsanın misil hisseleri sa» itılıktır. Mezkür hisselerin bedeli dır Aksi halde hakları tapu sicille- paylaşmasından hâriç kalırlar, Bileümle müterakim vergiler ile| teriye aittir. Alâkadarların yeni icra ve İflâs kanununun 119 uncu maddesi hükmüne göre tevfiki hareket etmele- ri ve dâha fazla malümat almak isti- yenlerin SİL — dosya numarasile, İstanbul dördüncü icra memurluğuna müracaatları ilân olunur, (1586) İstanbul sekizinci icra © memurlü- Zundan: Bir borcun temini için ev- veli haczedilip paraya çevrilmesine karar verilen 3 adet secende, ayna, kol tuk, kanepe ve saire ev aşyasının 25 nü saat 10 dan itlbaren Kadıköy Mal- ta çarşısında satılacağından talip olan ların yevmi mezkürde mahallinde ha- zır bulunacak memuruna müracaatla-| rı ilân olunur. (1537) dürlüğünden: tahmin edilen kıymeti 1170 liradır. Satış, acık arlırma 22 —5 — 93) ew belediye resimleri, vakıf icaresi müş) mürtesi günlü saat 15 te defterdarlıkta. Od. 397) — 1941 l AŞ EPEY 7 — VAKTI 17 Ağustos 1931 vw et mektebi mü Âli ticar 1 — Kayıt ve kabul muamelesi 1 eylül 931 salı gününden başlıyacak ve 30 eylül 931 çarşamba günü akşamına kadar de- vam edecektir. 2 «— Kayıt ve kabul için hergün sabahları saat/l0)ondan ak- şamları saat (16) on altıya kadar mektep müdürlüğüne müracaat edilecektir. 3 — Mektebin Ulumu âliyei ticariye kısmma: A — Tam devreli liseleri ikmal etmiş hanım ve efendiler B — Darülfünun fakültelerile âli mekteklerden mezun olanlar veya nakil suretile gelenler. Nakil suretile gelecek olanların da her halde lise mezunu olmaları şarttır. D — Lise ve âli mektepler derecesinde olduğu hükümetçe tasdik edilmiş ecnebi mekteplerinden şahadetnameli olanlar, im- tihansız kabul (o olunurlar. Ancak ecnebi mektebi mezunları ile ecnebi ticaret mekteplerinden mukabil devrelere naklen alı- nacak olanlar Türkçeden imtihan olacaklardır. 4 — (Mektebin yüksek ticaret) kısmına: A — Liselerin birinci devrelerini bitiren hanım ve efendiler, B — Orta mektepleri ikmal eden hanım ve efendiler. C — Orta ticaret mektepleri ile" dörder senelik ilk ticaret mekteplerine muadil olduğu tasdik edilmiş ihtisas ve meslek mekteplerinden mezun bulunanlar. D — Bu derecelerde oldukları hükümetçe tasdik edilmiş ec- nebi mekteplerinden şahadetnameli olanlar. (Bu gibilerin Türk- çeden imtihan vermeleri şarttır. ) 5 — Dörder senelik ilk ticaret mekteplerinden gelenler ( Bu mektepleri ikmal ederek şahadetname almış olanlar bilâ imtihan yüksek ticaret kısmınin ikinci sınıfına ve bu ikinci sınıfta okunan derslerin umumundan imtihan vermek şartilede üçüncü sınıfa kabul edilirler. Bu mekteplerin üçüncü sınıfından naklen gelecek talebeler imtihansız yüksek ticaretin birinci sınıfına alınacaklardır. 6 — Mektebin (Orta Ticaret) kısmına: A — Liselerin birinci devrelerinde altıncı ve yedinci sınıfları B — Orta mekteplerde altıncı ve yedinci sınıf tahsilini gör müş bulunanlar. C -— Tam devreli ilk mekteplerden mezun olanlar D — Bu derecelerde olduğu hükümetçe tasdik edilmiş ec nebi mekteplerden şahadetname alanlar bilâ imtihan kayıt ve kabul olunurlar; ancak ecnebi mekteplerden gelenlerin Türkçe- den imtihan vermeleri lâzımdır. E — Orta ticaret mektebine almacak talebenin miktarı tah-. dit edildiğinden müracaat edenler muayyen miktardan fazla olursa her seneki gibi kayıt muamelesi yirmi beş Eylülde kesilecek ve aralarında müsabaka imtihanı yapılacaktır. imtihan şeraiti mek- tebin divanhanesinde ilân edilecektir. F — Yüksek ticarete girecek hanım ve efendilerin yaşları on beşten aşağı ve yirmi birden yukarı olmıyacak ve orta kısma kabul edileceklerin yaşları da on ücten dun ve on sekizden efzun bulunmıyacaktır. Ulumu âliyei ticariye kısımı için yaş mevzuu bahis değildir. Diğer şerait 1 — Her üç kısım için müracaat edenler mektep idaresinden alacakları beyannameyi dolduracaklardır. 2 — Mektep müdürlüğüne hitaben yazılacak bir istidaname ile müracaat edilecektir; istidanameye atideki vesaik merbut bu- Tunacaktır; A, — Okudukları mekteplerin şahadetname veya tasdikname: leri ve nakil ilmühaberleri, B. — Hüviyet cüzdanı P. — Tasdikli sıhhat ve aşı raporlan C. — Zabıtaca tasdik edilmiş hüsnühal varakası Ç. — Ufak kıtada üç adet fotograf Mektep niharidir; tedrisat günün nısfına kadar devam eder. idare, Anadoludan gelecek talebenin ibatelerine ve diğer ihti- yaçlanna medar olacak hususi teşebbüsatla bulunur. (1554) Ist. Defterdarlığından: Satılık ev, dükkân, arsa hissesi No. 196 — 194 — 202, Tuhtu minare Balat, sağ tarafı Sinaon akuretleri, sol ta dükkânı, arsası Köprübaşı ön tarafı Tahta minare caddesi 1 sene ve 4 taksitte verilmek © şartile Yüksek Mühendis mektebi : kaydü-kabul muamelesi 15 Agustos 931 tarihinden itibaren başl, lacak olan Yüksek Mühendis mektebi kaydü kabul mimik De civa» rmda Gümüşsuyundaki mektep binası dahilinde her gün sabah saat 10 dan akşam 17 ye kadar ,olmak. üzere 24 Eylal 931 rn Ze em edilecektir. Arzu edenler bu busustaki t ti *) ar : : 1 i ye Ti ke €pten alabilecekleri gibi posta ile de. istiyebi-