31 Ağustos 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

31 Ağustos 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 8

İnkibaz, sihhat avarizinin menbaidir. Bunu, aitmiş se- neden fazla muvaffakiyeti Eno's “Fruit Salt” müs- tahzarindan sabah ve İşl akşam bir bardak su deru- Bunda bir kahve kaşiği mik- 2500 Lira Mükâfatlı 931 ikinci Kurası 1 Teşrinievelde Çekiliyor Kuraya iştirak için 1 Eylüle Kadar Kumbara Mevduatınız Asgari 5 Lira Olmalıdır. Hilâliahmer hasta bakıcı riyetinden : Genç kızlarımıza parlak ve emniyetli bir istikbal hazırlıyan mekte- bimize yeni talebe kabul edilecektir. Tahsil müddeti iki buçuk senedir. Mektep leyli ve meccanidir. Talebenin (iskân ve inşesi giyimleri Hilâliahmer cemiyeti tarafın- dan temin edilir ve ayrıca kâfi miktar harçlık verilir. Kabul şartları: 1 — Türkiye cümhuriyeti tebaasından bulunmak. 2 — 18 yaşından aşağı 30 yaşından yukarı olmamak. 3 — Evli olmamak. 4 — Sıhhati iyi olmak (Sıhhi muayene mektepte yapılır.) 5 — İlk tahsili ikmal edenler imtihanla orta tahsili ikmal edenler imtihansız kabul edilir. ürer 6 — Tahsil esnasında (o hastalıktan gayri bir sebeple (mektebi terkedenler £ ve şehadetname aldıktan sonra © beş senelik (o mecburi hizmeti ifa etmiyenler tahsil masrafını (o ödiyeceklerine dair no terden musaddak bir (£ taahhütname vereceklerdir. 7 — Mecburi hizmet esnasında evlenemezler. Bu şartları haiz olan hanımların hüviyet cüzdanı, aşı ve mektep şehadetnamelerini, ve mahallesinden büsnü hal ilmühaberini berabe- rine (alarak 15 eylüle kadar Aksarayda Haseki caddesinde mektö- bimize müracaatları. Edirne kız muallim mektebi mü- dürlüğünden ; Mektebimizde ikmal ve mezuniyet imtihanlarma 6 eylülde, birinci sınıf kabul imtibanlarına 1 Eylül ve diğer sınıfların ka- bul imtihanlarına da S5 - Eylül - 931 tarihinde başlanacağı ilân (2051) mektebi müdü- el İlay ve Nehari * Kiz ve Erkek! inkılâp Liseleri Müessisi: m ilk, Orta, : İ | ann Nebizade Hamdi i Resmi ders porgramlarını tamamen tatbik eder. Fenebi lisan tedrisen, ecnebi mekteplerine katiyyen lüzum bırakmıya- cak bir mükemmeliyettedir. Talim ve terbiye heyederi memleketimizin en güzide wwallim ve. mürebbilerinden mürek- kepdir. Ana ve İlaba, yavrularını 5 kalple teslim edebil İNKILÂP LISELERİNE her hususu tam bir emniyet ve buzuru (. (Mufassal in Vi niz odrese gönderilir. Mektep Nuruosmaniyededir. Telefon 20019) Çeri Ke il e MÜDEK ga ra Rİ lin ilaikkükini Eiiitiii esi | rica ederim. Duhuliye 10 kuruştur. $# Krem Diş macunu Ruj Südo-ro-no Podra Briyantin EE e Leri Nehari gr ayr al yy yy esma Ma d BARTIN sü, POSTASI Bartın Vapuru 31 ükstos Pazartesi günü saat 19 da | Sirkeci rıhutndan hareketle, Ezeğti, | Zonguldak, Bârün, Amasra, Kurucaşile, Cide iskelelerin€ azimet ve ayni tarikle İstanbula avdet edecektir, 1 inci, 2 İPCİ, 3 üncü sinif kamara larla güverte yolculara mahsus mahfuz mahalleri yardır. Müracaat mahalli; Emi- nönü Sebze seksi No 8 Teleiğm 23609 ve 93388 lr İT Karadeniz Postası İLAM 55 “Çarşamba! Günü akşamı Sirkeci nh- tımından hareketle (Zonguk- dak, inebolu, Evrenye, Sam- sun, Ordu, Gireson, Trabzon, Sürmene ve Rize) ye azimet ve avdet edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci, Yelkenci hanmdaki acenteli- ! ğine müracaat. Tel. 21515 ŞE Kayip aranıyor Yedi sekiz senedenberi Sun- gur kazasının Ermeni maballe- sinde Tepepınar sokağında Sa- hakyan Agop oğlu Hayik isimli olan oğlumu kaybettim. Memle- ketimden ayrılalı bir daha gör- medim ve nerede olduğunuda bilmiyorum. ( Diğer Kardeşleri : Asador, Alaksandır yanımdadır) Bilen ve görenlerin insaniyet namma adresime bildirmelerini # ik # 8 Li z vapuru 2 Eylül Langat Karip Kasım mahallesi Sepetçi sokak No, 47 Mernuku Üsküdar hale sinamasında (Aşk Uyumaz) mümessili; Virpna Vali Sahibi: Mehmet Âsım, umumi | Pertev Müstahzaratı Pertev ve Şeriki Memleketin en eski ve namdar Müstahzaratı ıtriye ve tıbbiyesi Kinin-Karbonat ve sair devai komprimeleri Her zevki temin ve tatminedebilecek nefis müstahzarat Artavutköyünde -- Kolonya FABRIKASI Tırnak cilâları Losyon Diş tozu Esans Kozmatik ay ar aa Tramvay Caddesinde Çi ye mi Kı amy ».Feyziati (iseleri » Ana sınıfı — ilk kısım — Lise sınıfları Kayıt için hergün saat 10dan 17 ye kadar müracaat edilebilir. Talep edenlere na tarifnamesi gönderilir. Telefon. Bebek 210 Ta Tal TİMİ o o Tl TA TM yar Ml yy ü Kız ve Erkek - Leyli ve Nehari İstiklâl Lisesi ilk, Orta ve Lise kısımlarını mubtevidir. Bütün sınıfları mevcuttur. Talebe kaydına başlanmıştır. Cumartesi, Pazartesi, Perşembe günleri 12 den 17 ye kadar müracaat olunabilir. Şehzadebaşı - Telefon 22534 andarma imalâthanesi müdürlü günden: Jandarma ihtiyacı için kapalı zarfla (8000) adet ağzı vidalı yerli matara satın alınacaktır. Münakasa 10.9.931 perşembe günü saat İS te Gedikpaşada jandarma imalâthanesinde icra edilecektir. en komisyona müracaatla şartnameyi alma- ları, (1800) Müzeler Umum müdürlügünden: Kok ton odun > mangal Kö. okka 44 1 17400 Istanbul Asarıatika müzeleri ve müştemilâtı için aleni müna- kasa suretile mübayaasına lüzum görülen balâda mıktarı muharrer mabrukatın ağustosun 29 uncu cumartesi gönü saat 15 te ihalesi mukarrer olduğundan taliplerin şartları öğrenmek üzere Asarı- atika müzesi dabili müdürlüğüne salı ve cumadan maada hergün müracaat etmeleri. 1705 Tayyare Cemiyeti Menfaatine KONYADA Sonbahar At koşuları 25 Eylül 1931 Cuma günü saat 14,30 da Konya valisi İzzet Beyefendinin himayesi altında Konyanın Çayır mevkiindâ yapılacak at yarışları programı Birinci koşu üçüncü koşu Üç yaşında ve hiç koşu kazanma: | © Dört ve daha yukarı yaştaki yerli miş erkek ve dişi, Yerli ve Arap tay- İsra mahsustur. Mesafesi 1000 metredir, Taşıyacağı siklet: 56 kilo Dahuliye : 5 Tizadır. ikramiyeler Bidinciye 225 ikinciye 50 liradır. ikinci koşu Dört ve daha yukarı yaşta ve hiç koşu kazanmamış yerli ve Arap at ve kısraklarına mahsüştur Mesafesi : 2000 metredir. Tuşıvacağı sıklet; 60 kilodar, Duhbliye 4 liradır. ikramiye Birinciye 200 ikinciye 50 liradır, Bu iki koşuyu ecnebi kani taşıyan bayvanlar iştirak edemiyeceği gibi ecnebi Jokeler dahi binemez. Kizs. mlan birincilik ise Yanş ve Islâh en- ve Arap at ve kısıraklarını mahsustur. (Handikap) Mesafesi : 3500 metredir, Sikler: 60 kilodur. (ler kazandığı koşu için talimau mahsusâ mucibince sıklet ilâve edilir Duhuliye 6 liradır. ikramiyeler Birinciye 250 ikinciye 50 liradır. Bu koşuya ecnebi fokeler binmiyeceği gibi ecnebi kanı taşıyan hayvanlar dahi iştirak edemez. Kayıt müddeti Kayır müddeti 18 Eylül 931 tari hinde başlıyarak 22 Eyiol Oği tari- hinde nihayet bulacakur, Bu müddet zarlında müracaat etmiyerlerin hay- vanları koşuya kabul olunmuyacakur. meşriyat müdürü: Fikret Âdil cümeninin terüp etüği koşularda yine VAKIT Matbaası birincilik kazanmış #ddedilmez. Kayıt muzmelesi için vilâyet baytar müdürlüğüne müracaat edilmelidir.