1 Ekim 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

1 Ekim 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

Bul takımını nasıl gördüler ? “ Müdafaa kötü idi, muhacim Yüzme müsabakaları Dün Türk - Bulgar maçı hakkın. da muhabirimizin gönderdiği lafsi- Iâtt yazmıştık. Muhabirimiz bugün bulgar gazetelerinin — yaptıkları ten-| kitleri gönderdi. Cidden çok ente resan olan ve bitarafone olması Uzm gelen bu tenkitleri kismen yazıyorüz: Türk — Bulgar maçı ve timi- miz hakkındaki tenkitler “İki, takımın kuvvetleri müsavi i-! 3i. Bizim takımımız (Bulgarlar) hü. cumda, Türkler ise teknik hususunda bizden daha iyidirler.,, “Praznleni - Vesli,, “İki takım da iyi idiler. Yalnız mi. safirlerin okalecisi © daha zaifti esu. sen Bulgarlar da yapılan ogolleri bu zaafa medyundurlar. Diğer oyun- cuları çok iyi ve bilhassa O cenahlari süratli idi. Hakem oyunu iyi (idare etli, - fakat son dakikalarda misafir. ler lehine verdiği dospada tarafgirlik etti. “Sofya, “Oyun, - kuvvetlerdeki nispetin müsaviliği © tahtında O cereyan etti) Türkler iyi bir teknik gösterdiler, bil hassa muhacim hattı hayret ve ta- setüp edilecek (şekilde kombinezon. lar: “yapiyordu. “ Fakat taktik iti barile çök; hatalar yaptılar. Miâa- firler : başlıca iç üç ile oynamakla ik- tifa ediyorlar, halbuki “bu üçler de komhinezonda tabii haddi aşıyor. Vardı. Pu vaziyet O müdafanmızm kale. mizi muhafazasını kolaylaştırdı. Böy- le Mr vaziyette en iyi (Okombine- sonlar gölle neticelenmez.. m meharetle idare) kafa ile olan oyunla. asları da iyi. Serj ha- ket ve hücum yapabiliyorlar. Maçı © kaybetmelerine başlıca sebep- erden | biri (o bulgar kalesi önünde! netlee vermiyen fazla o kombine zonlardı. o Bunu evvelce (Bulgarlar da böyle (o yaparlir © ve daima oyun- ları mağlübiyetle neticelenirdi. Ke- za hücüm © vaziyetinde © seri cenah- larından istifade etmemeleri / hatadir. “Slova,, er; “imektedirl w cok güzel. t “Türkler (oyuna çek iyi bir kom-! binezom ve teknikle (o başladılar. Türkler | ilk haftaymda (daha bü | yük takt ile oynadılar ve teknik cihet-! lerinde ( Bulgarlara tefevvuk ediyor- lardı... Bulgar mili o takımı zaferini baş Nea — oyunculardakj © kuvvel manevi- yenin yüksekliğine ve muhaeimleri- nin . taarruz ve hücumlarına medyun-| durlar, Şans da Tol oynamıştır. Takımımız irtibatlı bir oyun oy- namâdı, muayyen bir taktik tat. bik etmedi, teknik bir meharet göste remedi, Bizi kazandıran tahammül hususunda » gösterdikleri fevkalâde - lik ve yüksek ruhtur. Türkler oyuncularındaki iki mü. him taktik Oo noksanlığından dolayı o- yunu kaybettiler: (Birincisi omuha- cimlerinin kale önünde şüt atmama- ları (o İkincisi de müdafaadeki acemi. likleridir. - Mühacim hattındaki oyun-j cularınm bepsi büyük futbolistle- rin havi olduğu bütün mezayaya ma- liktirler, o teknik, taktik ve kombi- «€zon ; hususlarında thta edile mezler. Bilhassa iyi şütçüdürler.. Fa-| kat yalnız ohaddinden fazla diribi (topla fazla oymyorlar) ile © meşgul oluyorlar ve kale önünde oyalanıyor- lar. Müdafileri ozaif, arka üç yani iki bek ile kaleci . irtibatsız o oynadı. lar, kaleci (omeharetsiz ve oyunda pek fazla dalgın... “Mir,, “Oyun : keyfiyet (o itibarile fevka- lâde değildi. Bizim takımımız daha güzel oyunlar oynadığı o halde mağ- İğa kalkıştılar de fenni oyunlarile nüma- tmayı ttular !,, neticeleri, dereceler zafere lâyık olmadığı halde nail ol muştur. Muhacimler seri ve o mahirdir, Bilhassa sol insayt Muzaffer iyidir. Fakat muhacimler Ooyundaki (Omak- sadın o topu kale içine sokup gol yapmak olduğunu unutuyorlar) Fenni o oyunları ile nümayiş yapma. ve hatta Bulgar ka- lesi o Önünde bile bundan vazgeçme-| diler. İkinci hataları da bir defacık olsun kuvvetli şüt çekmeğe özenmedi-| ler, tecrübe etmediler. o Hafbek hat-| tı daima arkadaşlarının o muaveneti. le oynıyordü ve vaktile akımın zaif| noktası (nerede olduğunu kavrıya- rak yardım (ve takviye etmek lâzım- geldiğini (o idrak edemedi. Bunlar müdafilere (oyardım etme- mekle bu büyük (o mağlübiyetin yegâ. ne mes'uliyetini taşımaktadırlar. l Zavalir o kaleci Avni de bethahttı. Hatta (o bazı anlarda büsbütün ne ya- paacğını şaşırdı. ikinci haftaym es nasinda (o güneş ve rüzgâr gibi daha iki düşman karşısında kaldı ve bu vaziyet de topun çok defalar içinde sallanması mucip oldu., “Zara,, Balkanyadanın ikinci günü: Yüzme yarışları Balkan öyunları ; müsabakasınm ikinei günü (Diyanabat) (havuzunda yüzme (müsabakaları ile geçmiştir. Müsabaka (yüzme ve atlamadan İha- retti. Bu müsabakalara o yalnış Yu- nanlılar ve Bulgarlar iştirak ettiler, Yunanlılar (9, Bulgarlar (se 18 yüzücü ile sahaya geldiler. Talebenin muayenesi toplu yapılmalı ! Yüksek — Muallim, mülkiye ve da. ha bazı mekteplere girecek talebelerin tıbbi muayeneleri o Şişli çocuk hasta- nesinde o yapılmak üzere bü meklep- ler tarafından © oraya havale olunu- yor; (dahili, rontken, göz, kulak, boğaz burun, bevliye, cilt. gibi) ayr: ayrı günlerde ve mütehassislârm bir müddentenberi Ankarada © olması dolayısile - haftalardan beri muaye ne için birçok masraflar ihtiyar ederek oher gün hastaneye gidip geli- yoruz. Evet o doktorların fazla, fakat her gün O epeyce bir pa- ra tutan yol parasmı (ailelerin tale belere nasıl temin ettiğini düşünüyor lar mr? Mademki oObu hastanenin işi fazla- dır, mektep idareleri niçin (yüzlere baliğ olan talebeleri Omuayene için buraya gönderiyorlar, yahut niçin haftalarca (o süren muayenelerin bir günde bütün mütebassısların topla- narak yapmaları hususunu temin et. miyorlar da İstanbulun muhtelif semtlerinden (o talebeleri her gün sa- balun . saat sekizinde Şişliye sürük- leyip oduruyorlar ve bu yüzden mü sabaka imtihanlarmın. arifesinde bu-| lunan talebeler omütaleaya hasrede cekleri o zamanı hastane kapılarında heba etmek mecburiyetinde kalıyorlar, bunu alâkadarlar niçin düşünmüyor. lar? belki işleri İstanbul lisesi mezunlarından Reşat N. mama, mam gos ve Gizikis . Bulgarlar (Bostanci yel, > Abacidof, Rosef ove Gayda! ciyef - isminde dört oyuncu ile girdi-| ler. Atlama Oo müsabakalarının kâf- fesinde (o Bulgarlar rumlara tefevvuk ettiler, Umumi tasnif Bu müsabakalardan sonra yapılan ilk tasnif şudur; Yüzmede, 1 — Yunanlılar, 21 pu. “Yarışları seyir için gelen halk bin kişiden fazla idi. Yunan O yüzücüleri kostüm giymişlerdi. tümleri (o çıkardılar. Bulgarlar ise yalnız siyah birer fanilâ don giy- mişlerdi. — Biribiri ardı sıra dizilen müsabıklar (başta Yunanlılar olduğu halde (o halkın oturmuş (olduğu tri bünler önünden geçerek (o halkı s6 lâmladılar. Halk alkışlarla mukabe- le etti. bütün mavi Yüzerken kos. Müsabakalar Mücadele 100 metrelik bir mesafe. vi serhest - yüzme ile sürat yarışı çindi. Bu yarışa iştirak eden iki Yunânlı — Zografos, Mavrisiorgos —| ve üç Bulgar — Blâjef, Milânof, Mednikarof — olmak üzere ” kişi idi. Daha (başlangıçta (o Yunanbların teknik o hususundaki meharetleri göze çarptı. Yunanlılar (oyüzmekte (Kranl) sistemini (o takip ediyorlardı ki bu sistemde eller adeta iki kürek gibi işliyor, (o baş daima su içinde, 2- yaklar mütemadiyen amudi bir is- tikamette (o hareket ediyorlardı. Bel gar oyuncuları omantteessüf — bu sistemi kullanmıyorlardı. Netice: Mavriyogros bu mesafeyi 1 dakika © dokuz saniyede kat'ederek ibirinci, Zografos 4 sariiye sonra gek di, Blâjef 4 saniye, Milânof ve Me dnikarof beşer dakika sonra. Bütün müsabıklar (o vücutlerini hususi bir yağ ile yağlamışlardı. 200 metre mesafede sorbest yüzüş Dört kişi (o iştirak etti: o Zozrafos mesafeyi Sdakika (30 saniyede, Ti- rifozas 3 dakikada, T. Tsanef 4 daki- kada Dimitrof “keza 4 dakikada kat- ettiler. Bu yarışta o Zografos rakip lerini o 50 metre ara İle geride bırak- tı. 400 melre mesafede serbest yüzüş Beş kişi iştirak etti: Yüz metre me) safeyi < kateden (sonra Haci Dam- yanis (Yunanlı) vazgeçti. (Netice Provatopolas 6 dakika 4 saniyede; Bersinaref 7 dakika 7 saniyede; Med- nikarof Oo ve Yordanof geride kaldı. lar. vanla, Bulgürlâr Ti puvanla, Atlama. da: Bulgarlar 19,5, Yunanlılar 10 pu. vanla kaldılari Mecmuu Bulgarlar 30,5 Yunanlılar 31 nokta, Türk — Sırp maçı Yüğoslâvya © ile Tütkler arasında! oynanacak (Omaç Sirplarm israrı ve müracaatı oÜzerine Cüma günü saat dörtte (A, 8. 33) stadyomunda oyna- nacaktır. & Çamurun izalesi için küm döşenecektir. Romenler ve Arnavutlar Romenler ve Arnavutların olempiya da (iştirak etmiyecekleri kat'i sur rette anlaşılmıştır. Bugünkü müsabaka programı Öğleden evvel 9 da (Yonak) sta-! dmda at müsabakalar (binicilik) saat dörtte motosiklet, 8,5 da eskrim müsabakaları, ... Ankarada lik ve Şilt maçları başlıyor Ankara Futbol heyetinden 2 teşrinievel (o 931 cuma günü icra edilecek şilt ve lig maçları Saat 13,15 te Imalâtı Harbiye - Alay 189, şilt, (Hakem Sedat bey) saat 15,15 te Çankaya . Altınordu. (Hakem Se. dat bey). Beylerbeyi gençler spor #iübünden: Boğaziçi (gençler ve (Beylerbeyi! klüplerinin birleş-! Terbiyeibedeniye mesi dolayısile bilümum azanın kaıyt- ları tecdit edileceğinden (teşrinieve- lin ikinci cima gününden - itibaren a- yım sonüha kadar her cuma günleri sa- at 14 ten 16 ya kadar klübe müraca- atları rier olunur. © Darülbedayi Temsilleri Buçün akşam saat , İSTANBUL BELEDİYESİ NAMUS Piyes 3 Perde Yazan:Sudermann Atlama müsabakaları lüp olduğu zamanlar çoktur. Geçen Bu nevi (yarışa rumlar yalnız iki günkü büyük neticeile elde iü yüne ile iştirak ettiler. Mavropor- Gi 111 1 ğı olan çocuklar di kabul e- ven GM hi Vakıtlan Telrikasp No: 62 Bu şiirlere göre Neron, Neron öldüğü zaman ilâhların bu pek! kıymetli hediyeyi kısa bir zaman için istirdat ettiği zannolünmuş o ve onun geri dönmesini beklemişlerdir. Neronun tebaası içinde onu takdir edenler ve ondan sonra 'gölen hüküm- darlardan memnun olmıyanlar onun semadan geri dönmesini bekliyorlardı.) Bu gibi ümitlerin bilhassa Neron etrafında temerküz etmesinin hikme tini öğrenmek müşkül değildir. (Ne- ron)dan evel Julio — Klod haneda! nma mensup imparatorlar taleplerini! kendi. züriyetlerinden, o yabut evlât. larmdan intihap ederlerdi. Onun için bunlardan birinin semadan geri dön- mesi için bir takım itikatların türeme sine mahal yoktu. Bu hanedan Neron ile müzmehil olunca yeni bir hanedan zuhur edecekti. Bu yeniler ancak İs. men kayserdiler. oOOnun için Neronün geri döneceğine ve imparâterlar hane- danını temadi ettireceğine dair itikat lar hasıl olmuş ve Romalılar arasında revaç bulmuştu. Yahüdilere gelince (o bunlar arasım- da semadan inecek halâskâr bir hü. kümdarı beklemek © an'anesi çok eski idi. İhtimal ki * bu itikadın men- şei Irak tarafıdır. Kitabı o mukaddeste “Semalar, halâskârı yağdırsn,, diye söz vardir. Danyal kitabında o Davudun nes; linden o gelecek, (İnsan oğlu) (udan bahsedilir. İsa, da kendinden bah- sederken bunlardan kendisinin murat olunduğunu söylemişti. Halâskâr hü- kümdar, semadan geliyor. o Çünkü halâskür hükümdar doğar doğmaz (rüzgürlar, fırtmalar u Beytila.| himde şahane sarayından ve annesinin elinden alarak götürmüşlerdi. Kitabı Oo mukaddesin tarih kısmın. da (Anani, yani gelecek olân hüküm-| dar mesih) deniliyor. 'Tanhomada da şu sözlere tesadüf ediyoruz: (Anani, - kimdir? o hükümdardır, mesihtir) Zaten anani kelimesi de, (yukardan düşenin oğlu) manasındadır. O halde (Jozefüs) ün beyanatm-| da şayanı ohayret bir Şey yoktur. Jozefüs, - yahudilerin bir ohalâskâr beklediklerini ve onunla muazzam bir devlet kurmayı umduklarını söylüyor. Yahudiler bunu (O umdukları İçin büyük © (Herod) wn avdetini bekle mekte idiler. o Fakat yahudilerin di. ger bir kısmı da . ayni şeyi Pilet ta- | 3 Teşrinevvel Cumartesinden 10 hususunda bütün mes'uliyeti muhiplerini (o görmeğe “davet kendilerine Film Serisinin X diler arasın mücadeleler Rumlar cihangirlik iddiasına istinât ediyordu ” semadan)rafından gönderilen bir hükümdardı. Onun içiniyor, onun meleklerden İsadan umu. müteşekkil İneceğine salbolünan bir ordu ile semadan yere itikat ediyorlardı. Fakat Jozefüs, buna itikaf eden. ler arasında (değildir. (Jozefüs) ün kendisi, onun O hamüleri Oolan ikin. ci Agripa, ve Tiberyüs Alexânder'e gö re bütün bu ümitler boştu. Yahudilerin bu ümitler! besleme leri ve bu ümitler (tesiri altında is yanlar yapmaları (OKudüsün tahrip edilmesine ve yahudilerin yer yü- zünde dağılmalarına sâik olmuştur. Halbuki bunlar böyle boş ümitler pe şinde koşmasalardı bütün bu felâket- lerden kurtulurlar ve yer yüzünde dağılarak perişan olmazlardı. Jözetlise © “göre: “ yahudiler tara- İrmdan anlaşılması “icap eden bir nok- ta, beklenen oOmesihin, Herod veya Isa değil, oİmperator o Vespasyen ol duğu idi. İmperâtor. © Vespasyen, ye- ni bir Buhtunmasırdı. O da Yahuda- da, imperatorluk tahtına yükselmiş tir. Yahudiler, beklenilen cihangirin o olduğunu anlamış ve kafalarına sok- müş © olsalardı, mesele- kalmiyacak- tr. Cihan imperatorluğu v Cihan ihtilâl Milâttan o 65 sene evvel Ponpöyin zabitlerinden (biri olan Senurusun ya hudi (İşlerine karışmasndan başie yürak İmparator Hadrian devrinde (yani milâdın 135 senesinde) —Kehba oğlunun sukutuna kadar yahüdiler Roma sleyhinde mütemadiyen kıyam Ye'önunla mücadele stmişlerdir. Vaha. diler o Romalı askerlerile sdöğüş- mekle kalmadılar, © Çüwkü yumu Re manin idaresindeki Obaşka milletler de yapıyorlardı, yahudiler bundan başka muazzam bir devlet için uğraş- mışlar ve bütün dünyadaki insan ları hükümleri altında bulundur. mak istemişlerdir. e Bu müthiş müca- delenin çok büyük © tarihf manası var. dı. Çünkü (bu müenadele Romalılar. la Ren, Tuna nehirleri, Fürat sahasm- da Britanya duvarları üzerinde yaş yan Barbârlarla yaptıkları muharebe lerin birine de benzemiyordu. Romalı- larla yahudiler (arasında vukubulan muharebede < “İki prensip çarpışıyor- du: Galiplerin o cihan İmperntorluğu prensipi (ve mağlüpların cihan. ihti- lâli davası. /Bitmedi) GLORYA itibaren “Büyük Filmler Serisini,, göstermeğe başlıyor. Ilk beş filmin isimleri şunlardır: 3 Teşrinevvelde Gece Sevdaları, mümessili Pierre Batcheff Sarı Odanın Esrarı, |. Atlantik: E. A, Dupont'un eseri Mahkümun Kızı, mümessili Nadia Sibiriskaya Baskın, Prejean ve Anna Bella tarafından GLORYA Sineması Müdüriyeti Irae edeceği “Büyük Film Serisinin,, Huguette Exduflos fevkalâde kıymeti Bütün sinema her daim deruhte eder. ve bu suretle “En mutedil fiatlarla en mükemmel filmleri,, takdime çalıştığını ispat edecektir. RY 3 Teşrinievvel Cumartesi Gala Suvaresi Olarak Büyük birincisi olan Pıtan BarcHErr