8 Ekim 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

8 Ekim 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 6

— 6 — VAKTT 8 Teşrinevvel 1931 ismet Pş. ayın on birinde Peştede parlak bir surette karşılanacaktır (Üst taralı ( inci sayıfada! ve hasretle intizar ediyoruz. Bu zi. yaretin iki millet arasındaki iktisadi ve harsi münasebatı © bir kat daha takviye edeceğinden eminim... Mübadiller gidip gelebilecek Atina, 6 (Hususi) — İsmet Paşa. nm buradan hareketlerinden © evel iki taraf mübadillerinin tek ve aile leri ile beraber eski memleketlerine! gidip gelmeleri ve hususi müsaade ile! İkametlerini temdit ettirebi'meleri ka rarlaştırılmıştır. Yunan içtima! muavenet nazırı de- miştir ki; “— Artık arasıra gelip maskatı Te simizi o ziyaret edebileceğiz. (Şöyle bir iki hafta.. Bir nevi haçça git- mek gibi. Hiç merak etmeyiniz, ar tık orada kalamayız. Uurasını bıra kıp gitmek artık imkânsızdır. Yuna- nistan bizi birleştirmek için kırk mil- yon lira sarfetti. Konser muvaffakıyetli oldu Atina,6 (Hususi) — Hudadat Şakir hanımla tamburt Refik bey ve refika. sı Fahire hanımın verdikleri konser pek parlak olmuştur. o Nazırlar ve Atina konservatuarı profesörler; san atkârlarımızı tebrik etmişlerdir. Yunan gazetelerininmütalâaları İsmet Paşa ve Tevfik Rüştü beyin Atinayi ziyaretleri münasebetile bü. tün fırkalara mensup Atina matbu. atı Türk dostluğu lehiride pek hara- Telli makaleler yazmışlardır. — Bun- lardan bir kısmını İktibas ediyoruz: Zarbı misil hükmündeki düş- manlık maziye karışmıştır Yunan halk fırkası naşiri efkârı olan (Proia) gazetesi bu (dostluğun kuvvetinin, her iki tarafın da mazi sini inkâr mecburiyetinde olmamasın! dan doğduğunu telâkki etmekte ve demektedir ki: Biz de, Türkler gibi, samimi dostluğumuzu inkişaf © ettirmek için müşterek tarihimizin en küçük (bir hadisesini bile unutmak veya bu hu susta sükâtu ihtiyar etmek mecburi- yetinde değiliz. Bunun sebebi de ye- ni Türk — Yunan (dostluğunun İki milletin arasındaki tarihin ve arala. rındaki amansız mücadelelerin unu- tulması esasına istinat etmediği, bil- Akis membamı bu tarihten almasm- dadır. Proia bundan sonra Bizans impa- ratorluğunun sukutunu, Osmanlı im- paratorluğunun izmihlâlini, O Yuna- nistanın doğuşunu, harbi O umumiyi ve hadiselerin iki milleti nasıl karşı karşıya koyduğunu anlatıyor. o Ve Mustafa Kemal Hazretlerinin Anka- rada M. Venizelosa (o (Yunanlıların kıymetini, harp cephesinde takdir et meği öğrendiğini) söylediğini kayde diyor ve diyor ki; Türk — Yunan © mukarenetinin yavaş yavaş yükseltilmiye (başlıyan psikolojik, sağlam ve müstakir esa- sı budur. İki milletin hükümet reisleri pek! güç iklısadi, ve mali meseleleri hal- ledebildiler, çünkü iki milletin vie- danında da bu hususta hazırlık mev- cuttu, Ve işte ecnebilerin anlıyamadıkla- rı nokta budur: Nasıl oluyor da daha düne kadar (o biribirlerine diş bili. yön ve düşmanlıkları darbi o wesel hükmüne girmiş bu iki millet bu ka-| dar kısa bir zamanda bu derece sa. mimi bir dostluk yapabiliyorlar? İşte ecnebilerin (anladığı nokta, , Türk — Yunan dostluğunun maziyi Erenköy Lisesi unutmak gayesine muallâk olduğu- nu zamnetmeleridir. Halbuki yuka- rida da söylediğimiz gibi bu dostluk mazinin tabii bir neticesidir. . Düne kadar, İki millet şarkta, komşuluk yapmak için en fena usnlü ittihuz et. mişlerdi. Şimdi en iyi komşuluğun meziyet ve kusurları ile beraber mü tekabil bir tanışıklık asasına müste.! nit bir ittihat ve anlâşma olduğunu anladılar. Bir eizze cehtile çalışan Türk vekillörine düşen şeref Venizelisi (Etmes) — gezetesi de şöyle yazıyor; Türk — Yunan O mukarenetinin âmillerj olan M. Venizelos ve M. Mihalakopulos ile (İsmet Paşa ve Tevfik Rüştü beylerin memleketleri- ne yaptıkları hizmetler, siyasi (Obir adamın erişmek istediği (Oen yüksek bir şereftir, Bu mukarenetin lüzumunu — anlı. yan bu zevat onu vücude (getirebil mek için hakikaten bir nizze cehti ile çalıştılar, ve İsmet Paşanın de- diği gibi “bugünün tarihinin en bi yük hadisesini, daha düne kadar amansız düşman olan ik: milletin sulh yolunda birleşmesini meydana getirdiler. Türk milleti de ayni histe Venizelist (Hentia) gazetesinden: M. Venizelos ile İsmet Paşa ov: arkadaşlarınm her iki millete yapı lan mukavelelerin ehemmiyetini an- latmak içn sarfettikleri ceht, muvaf. fakryetle karşılanmakta geçikmedi, İki millet (şimdi, iki hükümetin kabul ve takip ettiği dostluk siyâse- tinin samimiyetine inanıyor ve onu kabul ediyor. Bugün, Yunan milleti, başveki- İ linin cesur politikasını kendisine mal edebilmiş ve iki milletin terakki ve! inkişafı için kendi mesaisini (o Türki milletininkine teşrik etmiye (karar vermiştir. o Ayni zamanda (Türk milletinin de ayni hissiyat ile perver- de olduğuna emindir. Türkiyeyi dünkü bir düşman | Umurlar köprüsü inşaalı ve bu yol üzerind. metrede Nafıa vekâletince musaddak proje mucibince yapılacak ve bedeli keşfi 5693 lira 23 kuruş olan Çeşmeler inşaatı tevhiden 22 — Ankaranın müdebbir başvekili si-| teşrinievel — 931 tarihine müsadif perşembe günü saat on beşte yasetinin sadece Yunan hükümeti-| ihale edilmek üzere yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usülile mii- gibi değli ... (Atinaika Nea) gazetesinden; Devlet Demiryolları INânları | 8 -10- 931 tarihinden itibaren içme katarlarının seyrüsefre etmiyecekleri ve 9-10 numaralı yolcu katarlarının da içme nam mahalde tevakkuf etmiyecekleri muhterem ahaliye ilân olünur. (2987, * * . Memur ve müstahdeminin resmi elbiselerinin kapalı zarfla münakasası 26-10-931 pazartesi günü saat 15 te idare merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelefinden üçer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. (2986) ME Emniyet tesisatı yedek parçalarının kapalı zarfla münakasası 23-11-931 pazartesi günü saat 15 te idare merkezinde yapıla" caktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beşer liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. (3055) Iktısat vekâletinden: Ankaroda Tavukçuluk enstitüsü teşcir sahasında 4191 Jira bedeli keşifli su tesisatı 21 gün müddetle aleni münakasaya vazolunmuştur. Evrakı fenniyesi ve şartnamesi vekâlet muhase- besine verilecek beş lira mukabilinde telsiz telgraf civarinda enstitüler inşaat fen heyetinden verilecektir. Münakasaya iştirak edecek talipler ilân edilen bedeli keşfin 7,5 gu nisbetinde usulüne tevfikan yazılmış banka mektubunu veyahut merkez muhasebeciliğine ayni miktarda yatırılan paranın makbuzunu komisyona tevdi edeceklerdir. Nakit teminat kabul edilmiyecektir, Taliplerin ehliyeti fenniye vesikaları ve yukarda yazılı şekilde teminatlarile birlikte 20 teğrinievvel 1931 tarihine müsadif salı günü saat İS te ziraat müsteşarlığı kısmında müteşekkil inşaat komisyonuna müracaatları ilân olunur. £ (2765) .. la . *. Kütahya vilâyetinden: Kütabya Memleket bhastünesine muktati 915 lira bedeli mubammenli mualiece 25 teşrinievvel 931 pazar günü saat 15 te ihale edilmek üzere alenen münakâsaya konulmuştur. Talip olanların mezkür gün ve saatte yüzde 7,5 depozito akçe- sile vilâyet daimi encümenine ve muâlicenin cins miktarını anlamak için vilâyet memleket hastanesi baştabipliğine müraca- atları ilân olunur. (2933) Balıkesir vilâyeti en- cümeni daimisinden: Balya — 20 -- 5,5 metre açıklığında ve bedeli keşfi nin siyasetine bir cevap teşkil etmedi. nakasaya vazedilmiştir. ğini, fakat artık Türkiyeyi dünkü bir düşman olarak değil fırsatını bulacaktır. BalKan sulhuna amil olan dostluk Elefteron Vimadan: 'Türk — Yunan dostluğu artık m nasız bir şekilden ibaret değildir. O maddi bir şeniyet haline gelmiştir. Bu dostluk, bütçemizi bir takım bahri masariflerden hafifletti — öy- le masraflar ki, şarktaki hududu- muzda görülen bulutlarla (o mecburi bir şekil alıyordu — bundan (başka Balkan sulhü statokosuna esaslı bir Amil oldu. Bu dostluk, iki memleket arasın. da daha geniş çörçeveler içinde (ve daha müsmir inkişafa la sebep ola” caktır. Bundan başka İstanbul rum- larının da vaziyeti tevazzu - hedecek ve buradaki muhacirler (oyekünunü gelip yükseltmiyecekler, hem de bu. radakj rumların gidip eski ocaklarını görmesi de kabil olacağı için bu fi kirlerin Yunanlılar © tarafından da samimiyetle karşılanacağı o şüphesiz- dir. Mezunlarına: Mezun arkadaşların 9-10-931 Cumn günü saat 3 te mektepte bulunmaları, istanbul maarif müdürlüğünden: Kütüphanelere muktazi kok kömürü ile odunların itasınâ talip zuhur etmediğinden 14 - 10 - 931 tarihinde ihalesi icra edilmek üzere bir hafta müddetle münakasa temdit edilmiş olduğu ilân olunur. (3063) IKRAMİYELİ Emniyet Çayını Arayınız e İNE İl Mİ dd Muhasebeci umumiye kanununun maddeli mahsusası ve şartnâmci fakat samimi| umumide muharrer evsafı haiz ve lâzım gelen ve kendisile sulh halihde yaşamak| şartile talip olanların malümaet almak ve şerâiti ister bir dost gibi gören Yunan mil! ihale tarihinden evel Balıkesir Nafıa dairesine müracaat etmeleri ve |: letiniin de siyaseti olduğunu görmek ihale tarihinde vakti muayyeninde vesaiki lâzime, ticaret ve eN dairesinde Balıkesirde Encümeni vilâyete müracaat etmeleri ilân olunur. (2935) ——ğ—— eN vesikaları ve teminat mektup veya makbuzlarile usulü Eskişehir belediyesin- den: Bedeli 932, 933, 934 seneleri bütçelerinden tesviye edilmek üzere on sekiz bin beşyüz seksen lira bedeli muhammeni olan mezbaha ze tabakhane ve on yedi bin altmış sekiz lira yetmiş beş kuruş bedeli keşifli köprü başı Sivrihisar caddesi ve on dört bin beşyüz doksan sekiz lira bedeli keşifli Köprübaşı istasyon aralarındaki caddelerin parke kaldırım inşaatı 4-10.931 tarihin. den 25-10-931 tarihine müsadif pazar gününe kadar yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vazolunmuştur. Talip olanların mevcut (şartnameyi (Belediyeden alarak tekliflerini şartname altına vaz ve yevmi mezkürün saat on beşine kadar Belediye encöümenine ita eylemeleri ilân olunur, (3069) ** * Beyoğlunda Yenişehirde Kasap Hurşit sokağında kâin 2İ numaralı olup halen boş ve sahibi meçhul olan binanın tehlikesine binaen tarih ilândan itibaren 48 saat zarfında alâkadaranı tara- fmdan izalei mahzur edilmesi olmadığı takdirde ebniye.kanununun 48 inci maddesine tevfikan belediyece hedmedileceği tebligatı kanuniye makamına kaim olmak üzere ilân olunur, 13067) Jandarma satın alma komis. yon riyasetinden: Jandarma ihtiyacı için kapalı zarfla 15 bin metre boz renkte kışlık yün elbise kumaşı alınacaktır. Taliplerin evsaf ve şartna- meyi okumak için hergün, ve münakasaya iştirak için teminat, teklif ve derecei iktidar evrakile beraber 28-10.931 çarşamba günü saat 15 te Gedikpaşada Jandarma satın alma komisyonu- na müracaatları, (3003) a le yolumun 46 -- 080 inci kilometresinde 8,5 4- 10379.lira 21 kuruş olan e herbeşilâon kile- vesaiki ita etmek öğrenmek üzere an | Günün Muhtırası | Takvim — Perşembe & Teşrinievvel TO uncu ay 1931. 24 Cemaziyülevvel 1380 Senenin geçen günleri: 281 kalan günler 84 Güneş—Doğutu: GOK Rang 1742 Namaz vakitleri— Sıbıh 442 Öğle 1204 ikindi 15,14 Akşam. 1742, Yatsı: 19,13 imsak 424 Hava — Dünkü hararet azami) 18 lasgeri) | ün ruzgar poyratdan mu- tedi! hava açık olacakur. * Bugün Gelenler - gidenler — Ali Fust Paşa ile Emlâk eytam U M. Hakkı Saf- fet B. ve İstern Karpet direktori ME Lafonten dün İzmirden şehrimize gel mişlerdir. $ Radyo şirketi müdürü Hayn Ber Ankaraya gitmiştir. Şitketin bazı işleri hakkında vekâletle görüşecektir. $ Tasarruf dolayısile açıkta kalan Tü- tün inhiseri murakiplerinden Abdülkadir B. Tuz inhiseri murakipliğine tayin edil- miş ve dün Ankaraya gitmiştir. | Radyo | Istanbul radyosu Saat 8 den 194 Kadar gramofon plâkları neşriyan, 19 dan (930 kadar Selim Sırrı B. tarafından konferens 1930 dan 2030 a kadar birinci kısım alacorka saz, 29030 dan 21,30 « kadar orkestra 21,30 dan 2230 a kadar alaturka saz. İ ingiliz lirası Kr. i 8? «TE. makabili Dolar) Oi e Frank 2 Liret Bela Drahm 1s. Frank Leri , Florin İ ” Kurda Şiling Pezeta Mark Zioti Penpö Kuraş 1 Türk lira Dinar! Cervüme; Kuruş | Nut tİsterlin — Cingil) | i1Dolar (Amerika) Frank (Fransız 20 (örer (ltalya İ O Prank Belçika) | 0 Drakmi (Yunan) 0 Frsek İsviçre) OLeva Bulgâr/ 1 Florin (Felemenk) 10 Kuron (Çekoslovak) | Sing Avasturyaj 1Pezete Jlipanya) 1 Rayşmarkf Almanya) 1Zieti Lehistan 0 Dinar 'Yugöslovya) 1Çevoneç Sevyet Alta Mecidiye .M.SA, omisynu İ ilânalrı. Levazım dikim evinde mev'ut £0 bin kilo pamuk bez kırpıntısile 12000 kilo yün kumaş kırpıntısı ve mayıs 932 gayesine kadar birikecek kırpıntı. lar müzayede ile satılacaktır. Müza- yedesi 12 teşrinlevel 981 pazartesi gü- nü saat li te Harbiye © mektebindeki mahalli wahsusunda icra edilecektir. Taliplerin kırpıntıları görmek için E- yüpte levazım dikim evine mllracaat- ları müzayedeye iştirak için de mezkâr gün ve saatte komisyonda hâzır (O bu- lunmaları, (93) (3094) *. Topçu gedikli küçük zabit mektebi. ne ait bir reis tay müzayede - suretile isatilacaktır. Müzayedesi O 14 birinci teşrin 991 çarşamba günü sanat onda Fatihte At pazarında icra edilecektir. Taliplerin mezkür mahalde hazır bu- Tunmaları. (91) (3032) i Ke DA AM Ra Üsküdar Hâle sinemasında (Yıldırım) memessili: Los Saner