29 Ekim 1931 Tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

29 Ekim 1931 tarihli Vakit Gazetesi Sayfa 4

——4 — VAKIT 29 Teşrinevvel 1931 — Günün Haberleri Adliyede : Arif Oruç bey | Piyanko bayii ve hakkında Bir sene iki ay hapis kararı verildi istanbul üçüncü ceza mahke- mesi, bir müddet evvel kapanan “Yarın, gazetesi sahibi Arif Orüç bey aleyhindeki birkaç davanın ruiyetini dün bitirerek, kararını bildirmiştir. Bu davalar, muhtelif zaman larda açılmıştı ve mahkemede bitirilmiş olarak, rüiyet ediliyor. du. Mahkeme, Recep beyin na- fia vekâletinden istifasına dair bir haberden dolayı açılan fikir- leri tehyiç, bey tarafından açılan hakaret davalarından beraet kararı ver- miş, avukat Sadi Riza beyin da- vası, davacı vaz geçtiğinden, sukut etmiştir. “ Herman Sipirer , tütün şir- ketine ve bu şirket memurların- dan Hikmet beye ait neşriyat, hakaret mahiyetini haiz görül müş, bunlardan dolayı da Arif Oruç beyin bir sene iki ay ha- pis 200 lira para cezası ve ay- rıca Hikmet beye yirmi beş lira para cezası vermesi kararlaştı- rılmıştır. Arit Oruç beyin İzmitteki da- vasına yeniden bakılacak Arif Oruç bey aleyhine izmit valisi Eşref bey hakkındaki neş- riyatından dolayı açılan davada, evvelâ bir buçuk sene hapis ka- rarı verilmiş, temyizden nakzen muhakeme neticesinde verilen kararda, hâpis müddeti bir se- ne olarak tespit edilmişti. Haber aldığımıza göre, bu ka- rar, temyizce tekrar nakzolun- muştur, Yakında izmitte yeniden müstantik Hikmet | arkadaşı Dolandırıcılıktan üçer ay hapse mahküm oldular Istanbul ikinci ceza mabke- mesi, piyanko dolandırıcılığı yap- tıkları iddiasile bir bayi ve ar- kadaşı aleyhine açılan davanın rüyetini dün bitirmiştir. Mabkeme, tayyare piyankosu Fatih bayii Burhaneddin beyin kendi kişesinden aldıkları müş- terek biletlerine on bin Jira ik- ramiye isabet Sabriye hanımları evlerinden ala- rak yazıhanesine götürdüğünü, kendisinin bu paradan yüzde on bisse almak hakkı olduğunu, ancak yüzde beş almakla iktifa edeceğini söylediğini, iki hanı- mın Hulüs ve saffetinden istifa- de suretile haksız menfaat temin ettiğini,onları dolandırdığını, Fuat efendinin de kendisini piyanko memuru olarak tanıttığını, aynı suretle hanımları dolandırdığını sabit görmüştür. Karara göre, Burhanettin bey 500, Fuat efen- di 130 lira almışlardır. Ceza ka- nununun 503 ncü maddesi mu- cebince üçer ay hapse, ellişer lira para cezasına, (Emine ve Sabriye hanımlardan alınan ve mecmuu 630 lira tutan paranın da müteselsilen tazminine karar verilmiştir. “CUmhuriyet,, gazetesi aley- hindeki dava sukut gtti Istanbul Ağırceza mahkeme sinde rüyet olunan Arif Oruç beyin “Cümbhuriyet,, gazetesi mes'ul müdürü Mehmet Agâh B. aleyhindeki hakaret mahiyetinde neşriyat davası, dün sukut et- miştir, Davacı namma mahkemede avukat Ethem Rubi B. hazır bu- lunmuş, müekkilinin davasından vaz geçtiğini bildirmiştir. muhakemeye başlanacaktır. — istatistik işleri istatistik Oumum müdürlüğü belediye reisliğine bir tezkerede belediye istatistik şübesinin işlerinden memnuniyet- le bahsetmiş ve (belediyece neşredilecek olan yıllığın mü- kemmel bir şekilde olması için bazı malâmat ve direktif veril- mek üzere bir me'murun Anka- raya gönderilmesi istenmiştir. Belediye yazı işleri müdürü Ha- luk Nihat veya istatistik müdürü Tarık beylerden biri bir kaç gün sonra Ankaraya gidecektir. faydalı olacağı şeklindedir. A. Sırı Ankara maçları Ankara Futbol Heyetinden : 30 Teşrinievvel cuma günü ic- ra edilecek lik maçları: istiklâl sahasında: Gençler Birliği - imalâtı Harbiye 15 te (Hakem Kâmil Bey), Cebeci sa- basında : Altınordu - Gençler Birliği 10 da (Hakem Abduş B.) Nazarı dikkate : Serbest duhu- "iyeler mülgadır. Güreşçileri davet İstanbul mıntaken güreş heyetinden 23.10-931 Cuma günü tevzi Mükâfat merasiminde bulunmı- yan zirde isimleri yazılı güreş- iler kulüplerinden alacakları res- ini tezkerelerle muıntaka muvaz- zaf kâtibi Rifat beye müracaat ederek 1929-930 seneleri mın- taka güreş birinciliklerine ait madalyalarını almaları tebliğ e- Munur, Nihat Bey Anadolu, Şefik bey Askeri sanayi, Münir bey Har- biye, Cemal bey Haliç, Mesut bey Anadolu, Fuat bey Harbi ye, gönderdiği | Maarif hayalımız Mektep ve ıslebe adedi mü- him mıktarda artmıştır Tutulan bir istatistiğe göre mem- leketimizde 1926 - 27 ders senesinde 6085 ilk, 137 orta, 16 yüksek mektep; 15112 ilk mektep, M0 orta mektep, 313 yüksek mektep muallimi mevcut olduğu halde bu miktar müteakip se- artmıştır. 1927.28 senesinde ilk mekteplerin miktarı 6337, orta mek- teplerin miktarı 153, yüksek mektep- lerin miktarı da 20 ye; ilk mektep muailimlerinin miktarı 15001, orta mektep muallimlerinin miktarı 2194, yüksek mektep muallimlerinin mikta- ri da 456 ya çıkmıştır. 1928 . 29 senesinde ise 6836 ilk, 155 orta, 20 yüksek mekteple, 15750 ilk mektep muallimi, 2243 orta mektep muallimi, 485 yüksek mektep mualli. mi bulunduğu anlaşılmaktadır. Bu istatistiklerden anlaşıldığına göre maarifimizde son üç sene zarfın da bariz bir terakki vardır. oAncak memleketimizde 2000 nufusa bir ilk mektep isabet etmektedir. Fransada 508 nüfusa bir ilk mektebin isabet et tiği düşünülürse bu miktarın ihtiya- cımızm büyüklüğü nispetinde az ol. duğu görülür, mm Ğİ Diş tabipleri neler istiyorlar ? Diş tabipleri cemiyeti idare heyeti dön bir içtima yapmış, bundan sonraki tıp kongresinde eden Emine ve | nelerde mühim bir nispet dahilinde! Valiler arasında Dereceleri terfi et- tirilen memurlar Dahiliye vekâletince memur- lar için bir terfi listesi hazırlan- dığı yazılmıştı. Ankaradan gelen baberlere göre liste şudur. Terti eden valiler Dördüncü sınıf valilikten üçün- cü sınıf valiliğe terfi edenler: Fevzi ( Afyon ), Ethem ( Gümü- şane), Ziya (Cebelibereket) beyler.. Beşinci sınıftan dördüncü sını- fa terfi edenler: Yusuf Ziya ( Aksaray ), Hazım (Bordur), Fabri (Siirt), Bekir sami (Meraş), Ali Hikmet beyler. ikinci sınıftan birinci sınıf kay- makamlığa terfi edenler: Hüseyin ilhami (Şile), Mehmet (Buladan), Halit izzet (Karacasu) Ahmet Rüştü Tevfik (Refabiye), Ahmet Ke- mal (Boğazlıyan), Ahmet Fehmi (Güre), Necip (Nevşehir), Ali Zarifi (Daday) beyler. Kaymakamlar arasında Üçüncü sınıftan o ikinci sınıf kaymakamlığa terfi (o edenler: Mehmet Emin (Tavas), Muzaffer (Dada), Hazım (Hınıs), Şefik (Islahiye), Nazım (Emet), Akif (Hacıköy), ihsan (Çeşme), Fikri (Seydi şebir), Fe- rit (Anderin), Hikmet Ayvacık), Fikri (Ilgın), Tevfik (Tirebolu), Rıdvan (Gebze), Agâh (Hendek) Ragıp (Avanos), Necip (Alaca), Kâzım (Karaağaç) , Mustafa (Ha- kik) , Zeki (Şiran), Tayyar (Ger- gil), Niyazi 'Gervan), Necdet (Düzce), Salim (Alâiye) beyler. Nüfus müdürleri arasında Üçüncü sınıftan ikinci sınıf nüfus müdürlüğüne terfi eden- ler: Şevki (Tral ) Dördüncü sınıftan üçüncü sı- nıfa terf: eden nufus müdürleri; Mehmr Sait (Kırşebir), Lutfi (Ordu öyler. kı eri birer sene artlırılan valile. Jizamettin (Elâziz), Fevzi (Afyo i, Cevdet (Kars), Mitat (Van) beyler. Kıdemleri arttırılanlar Kıdemleri birer sene arttırılan kaymakamlar: Tacettin (Karaca- bey), Sırn (Çorum', Hasan Sır- rı (Çalı), Ali Rıza (Mazkürt), Vehip (Genç), Hami (Kathar- man), Zeki (Şirvan), Dilâver (Şanşa) beyler. Kıdemleri birer sene arttırılan mektupçular: Necati (Amasya), Sadettin (Van), Tevfik (Muş) beyler. Kıdemleri birer sene arttınlan | Ulvi (Kars), | nufus müdürleri: Mitat (Sıvas) , izzet (Muş), Ha- san (Hakâri) beyler. bir güH de diş tabiplerine veril- mesi hususunu görüşmüştür. Diş tabiplerine kongrede teb- liğat yapmaları için zaman ve- rilmekte ise de diş tabipleri bu- nu az görmektedirler. idare he- ! yeti şimdiden alâkadar makam nezdinde teşebbüsatta bulunma- ya karar vermiştir. Teşebbüse müsbet cevap verilirse diş ta- bipleri aralarından bazılarını ra- por hazırlamak için tavzif ede- ceklerdir. Diğer taraftan da cerahi ce- miyetide cerrahlar için kongreye bir gün ilâvesini istemektedirler. (Şibinkarahisar ) İ Cemal | Eğirdir), Ahmet | | evinin civarınd | kaklarda ya (Bucak) a Nuri | Greta Garbonun Hususi Hayatı Garbonun uykusuz geçen geceleri Holivudun en canlı mevzularıdır Yazan : Rilla P. Palmborf “Bu yağmur gezintisinden * sonra, Garbo sırsıklam eve döner bir duş yapar ve yatağa girerdi. “Havalar| kurak gidince: Bahçeye çıkar, su musluklarını açar ve adamakilir is lanmcaya kadar suyun içinden geçer- di. Bunu arada bir, deniz kostümll ile yapar ve çok defa elbisesile ge lirdi, “Yağmur yağmayınca nerdi, Suyun içinde o kadar oyala- nırdı bahçeyi sel basmış zanne- derdin | “Garbonun hoşlandığı şeylerden lâstik bir uvarlar, deliye dö. ; kocaman, topla gül iyerek. bahçeyi ; Bizim çiçeklerimiz büyümüyor? e bakm, çemize ne olmuş?! diye Gustava ırdı, gire binmeye bayılırdı. Bunu, ıklar bastıktan sonru me kendi| ne de belli başlı so. ra dun pek metruk bir ederdi, Ona, beygire binmeyi öğreten he ca: “Adresini bir türlü öğrenmek na- sip olmadı. Der ki: Bir aym sonuydu.| Birikmiş ders ücretlerini bildirmek Holivu -| tercih ığı için; yolunu oturduğunu sormuştuk, eyin ne kadar? Dedi. Ben| si?e bir çek gönderirim. Ondan sonta üzer de da hesaplarımı dalma bu şekilde gö rürdü.,, isi ken odasın Hizmetç di « bir zil yaptırmak si: “Bu zil, hemen wütün gün, bütün gece çalardı, diyor. Garbo, evde hır siz var vehmine kapılıyordu. Bir ge ce bizi ne kadar korkuttu! “Kocam arıya, çıkmıştı. Mis Garbo; gündüz olsun, gece olsun bizi yanından ayırmak istemezdi. Bilhas- müştu sı hiç işine gelmiyordu. Korkuyordü. “Gece yarısı zil birkaç defa hızlı, hızlı çalındı. Gecelik elbisemle yata ğımdan fırladım. Ve boyu mut. fakta buldum. Onun da sırtında ge- celiği vardı. Ne o, ne ben gitmeye fır. sat bulmuştuk. “Evde birisi var dedi. açık kalmış olduğu için Ve pencereler) hırsızm ko-| İayca girmesi de mümkündü. Garbo önden yürüdü. Ve ben korkarak ar-| e Kısa Haberl Ağaoğlu Ahmet bey— Ahmet bevin Darülfünunda Hukuk isliğine toyini tastikten gelmiş in si vazifesine başlar Darülfünunda — Da van ve Hukuk fi meclisi paz: ünün di müder toplans- | direcektir. | risler heyeti reisi M, Vasily ta lünun Konferans salonunda verilmesi mükerrer olân kon cumartesi gününe kalmıştır. | Bir yardım derneği — Kumka. azı hayır işlemeyi seven fından edilen kumka dım derp rna, seçmiştir. ka-ıdaki temini, Kum- elbise | P akir talebeye öğ verilmesi, dispan ç | Garaj talimatnemesi ya p talimatname | Desmeğin gayesi ocuklara kitap, me ek le yemeği akkında bir Milyon peşinde Milyon peşinde Rene Clair'in eseri Milyon peşinde Rene Clair'in eseri | Garbo vazgeç | sey arıyordu. Garbo çok defa, ga ı Bugün hepiniz Hamussuzlar Ayı -komedi -1 | Gerolomo Rovetto kasmadan: Çok şükür yukarıya Sİ madı. Kullandığımız odalar dâ alt kataydı. Üsta akt, kilitli dururü “Her odaya baktık, İğilip yeoltuk larin altını araştırdık. Kütüphane elektriklerini yaktık. Kapı perdeli yokladık. Nihai liba (kimse yavrum. Dedi. Sen git, yat gene! i nin arkalarmı “Tekrar mutfaktan geçerken dolabının önünde durdu. Yiyecek * ge Soğuk geç vakit yemek yerdi. yahut da bir parça peynir, bir ki İsveç peksimeti, bir bardak bir vakitler en sevdiği yemeklerdi.. Garbonun uykusuz geçen geceli Holiyut dedikodusunun en canlı zularmdan biri olmuştur. Söylendiği ne göre: Garbo bütün gece uy uyam” maktan yorgun, asabi; sabaha döğ kalkıp mezse ranlıkta menecerini (görmeye deli olurmuş. Yahut © sokaklara düşer yü yürürmüş. © Gustav, bu hikâye rin birçok diğerleri gibi uydurma duğunu söylüyor. Garbo, uyuyan yinen okurdu. Çok defa, lâmbasi İ ın kadar yandığı görülürdü: “Yatakta uzun müddet uyanık © —Bitmedi— rurdu, MAJiK Sinemasını teşrif ve kemali muvaffakiyetle - gösterilmekte olan TOHN BARRYMORE'un muhteşem şaheseri Taç Deviren JENERAL filmini görmelisiniz. JOHN BARYMORE, prens KRISTIYAN sıfatile taliin yük selttiği... Kalp kırıcı ve baş ezici bir askerdir. Sizi şaşırtacak harp sahneleri. Cesurane suvari hücumları aşk ve kin için döğüşen askerlerin şecaatini seyredeceksinin. Bugün ve yarın 1l matinesinin dubulivesi 25 kuruştur. BERLEN Darülbedayi Temsilleri Bu akşam, yarın matine ve yarın. akşam Terayyy geygaiyesl Yakında Kalbin Sesi Bugün 16 1/2, 181/2, ve 211/2 seanslarında 1i— Fox Movietone News 2— Mabkümüm kızı Nadia Sibirskaya Alkover tarafından 3— Attik Haflanın muzafferi EE. Piyes 3 perde Tİ —-IP Bedrin NN perde Yazan: Milyon peşinde